Man van de Wedstrijd: Turkije

Gestart door Folkert, 07 juni 2009 - 15:26:12

« vorige - volgende »

Wie is de Man van de Turkse GP?

Jenson Button
8 (61.5%)
Mark Webber
2 (15.4%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Jarno Trulli
1 (7.7%)
Nico Rosberg
2 (15.4%)
Felipe Massa
0 (0%)
Robert Kubica
0 (0%)
Timo Glock
0 (0%)
Kimi Raikkonen
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

scho0634

Button is natuurlijk lastig te vergelijken met Schumacher. Het enige dat ik kan zeggen is dat Button dit seizoen waanzinnige resultaten boekt. Natuurlijk heeft hij het beste materiaal, maar het enige dat je kan doen met het beste materiaal is zoveel mogelijk winnen en zoveel mogelijk punten pakken.

En dat doet hij op een grootse wijze. Werkelijk niets doet hij fout tot dusver. Hij maakt optimaal gebruik van de situatie. Zeker als je het afzet tegen zijn teamgenoot. In die zin kan je zeggen dat hij dit seizoen cijfers kan overleggen die zelfs Schumacher niet had kunnen verbeteren. Hooguit evenaren.

En ik kan niet anders zeggen dat dat razend knap is van Button. Ik kan werkelijk geen puntje van kritiek op hem verzinnen dit seizoen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 08 juni 2009 - 15:46:51
Button is natuurlijk lastig te vergelijken met Schumacher. Het enige dat ik kan zeggen is dat Button dit seizoen waanzinnige resultaten boekt. Natuurlijk heeft hij het beste materiaal, maar het enige dat je kan doen met het beste materiaal is zoveel mogelijk winnen en zoveel mogelijk punten pakken.

En dat doet hij op een grootse wijze. Werkelijk niets doet hij fout tot dusver. Hij maakt optimaal gebruik van de situatie. Zeker als je het afzet tegen zijn teamgenoot. In die zin kan je zeggen dat hij dit seizoen cijfers kan overleggen die zelfs Schumacher niet had kunnen verbeteren. Hooguit evenaren.

En ik kan niet anders zeggen dat dat razend knap is van Button. Ik kan werkelijk geen puntje van kritiek op hem verzinnen dit seizoen.
Daar ben ik het ook zeker mee eens. En dat geeft ook wel weer perspectief aan de carrière van Rubens. Altijd grote mond gehad, maar nooit resultaten. En ja, misschien kreeg hij in de tijd van Schumacher ook niet de beste behandeling en of materiaal, hij heeft het dus nooit bewezen dat hij het verdiende. Nu ook weer niet. Rubens mag nog eens gaan oppassen voor Vettel en Webber.

En ik wil het geen krietiek noemen, maar meer puntje van geduld: Hoe goed zou Button het hebben gedaan Met Lewis, Kimi, Vettel, Massa of Alonso naast hem?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Dat kan je ook van Schumacher zeggen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:06:27
En ik wil het geen krietiek noemen, maar meer puntje van geduld: Hoe goed zou Button het hebben gedaan Met Lewis, Kimi, Vettel, Massa of Alonso naast hem?
Weet ik niet. Hoe goed zou Schumacher het gedaan hebben met Senna, Villeneuve, Hakkinen of Alonso naast zich?

Folkert

Ja klopt, hebben jullie ook zeker gelijk in. Schumacher had met Irvine en Rubens ook niet heel veel tegenstand. Maar hij had wel veel tegenstand met zijn andere concurrenten, ook dat is iets waar Button zich nog in moet bewijzen. Omgang met druk. En ik kan er ook niks zinnigs overzeggen hoe dat volgend jaar gaat of jaar daarna, maar zelf zie ik hem wel minder goed presteren dan hij nu doet.  Als ik Button vergelijk met Hamilton, zie ik in Hamilton meer dan ik in Button zie. Maar goed, laat duidelijk zijn dat ik hem geen slecht coureur vind, maar dat ik liever even afwacht tot hij keertje zijn titel kan verdedigen met beetje meer weerstand. Hij doet het dit jaar fantastisch, zelfs met beste materiaal. Maar doet hij dat volgend jaar ook met minder goed materiaal voordeel dan de rest?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

#35
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:26:14
Ja klopt, hebben jullie ook zeker gelijk in. Schumacher had met Irvine en Rubens ook niet heel veel tegenstand. Maar hij had wel veel tegenstand met zijn andere concurrenten, ook dat is iets waar Button zich nog in moet bewijzen. Omgang met druk. En ik kan er ook niks zinnigs overzeggen hoe dat volgend jaar gaat of jaar daarna, maar zelf zie ik hem wel minder goed presteren dan hij nu doet.  Als ik Button vergelijk met Hamilton, zie ik in Hamilton meer dan ik in Button zie. Maar goed, laat duidelijk zijn dat ik hem geen slecht coureur vind, maar dat ik liever even afwacht tot hij keertje zijn titel kan verdedigen met beetje meer weerstand. Hij doet het dit jaar fantastisch, zelfs met beste materiaal. Maar doet hij dat volgend jaar ook met minder goed materiaal voordeel dan de rest?
Geen flauw idee. Dat zal moeten blijken. Je had vorig jaar toch zeker ook niet verwacht dat Lewis Hamilton nu kansloos achteraan zou rijden? Ik weet alleen dat de man nu formidabel rijdt, op een manier waarop hij weinig onderdoet voor kampioenen die wel door iedereen worden gewaardeerd. Ik heb ook wel eens kritiek gehad op Button, vond hem wel eens futloos rijden. Maar momenteel doet hij werkelijk alles goed en daar heb ik bewondering voor. Zoals hij nu het veld domineert doet sterk denken aan de manier waarop MS dat ooit deed. Dat is de enige vergelijking die je wel kan trekken.

En wat betreft Hamilton: tjsa, die heeft eenzelfde topperiode meegemaakt als Button en rijdt nu ook kansloos als veldvulling in de rondte. Zoals ik dus ook al zei: die twee Britten zijn het levende voorbeeld dat ook toprijders zo goed zijn als hun materiaal. Slechts de hele groten kunnen net nog een toefje extra doen. Misschien dat Lewis zich nog verder kan ontwikkelen gezien zijn leeftijd.

Folkert

Citaat van: 0634 op 08 juni 2009 - 16:46:29
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:26:14
Ja klopt, hebben jullie ook zeker gelijk in. Schumacher had met Irvine en Rubens ook niet heel veel tegenstand. Maar hij had wel veel tegenstand met zijn andere concurrenten, ook dat is iets waar Button zich nog in moet bewijzen. Omgang met druk. En ik kan er ook niks zinnigs overzeggen hoe dat volgend jaar gaat of jaar daarna, maar zelf zie ik hem wel minder goed presteren dan hij nu doet.  Als ik Button vergelijk met Hamilton, zie ik in Hamilton meer dan ik in Button zie. Maar goed, laat duidelijk zijn dat ik hem geen slecht coureur vind, maar dat ik liever even afwacht tot hij keertje zijn titel kan verdedigen met beetje meer weerstand. Hij doet het dit jaar fantastisch, zelfs met beste materiaal. Maar doet hij dat volgend jaar ook met minder goed materiaal voordeel dan de rest?
Geen flauw idee. Dat zal moeten blijken. Je had vorig jaar toch zeker ook niet verwacht dat Lewis Hamilton nu kansloos achteraan zou rijden? Ik weet alleen dat de man nu formidabel rijdt, op een manier waarop hij weinig onderdoet voor kampioenen die wel door iedereen worden gewaardeerd. Ik heb ook wel eens kritiek gehad op Button, vond hem wel eens futloos rijden. Maar momenteel doet hij werkelijk alles goed en daar heb ik bewondering voor. Zoals hij nu het veld domineert doet sterk denken aan de manier waarop MS dat ooit deed. Dat is de enige vergelijking die je wel kan trekken.

En wat betreft Hamilton: tjsa, die heeft eenzelfde topperiode meegemaakt als Button en rijdt nu ook kansloos als veldvulling in de rondte. Zoals ik dus ook al zei: die twee Britten zijn het levende voorbeeld dat ook toprijders zo goed zijn als hun materiaal. Slechts de hele groten kunnen net nog een toefje extra doen. Misschien dat Lewis zich nog verder kan ontwikkelen gezien zijn leeftijd.
Dat is zeker waar en geef ik je ook gelijk in. En nou ja, zeker wist ik het niet, maar ene kant zag ik het wel klein beetje. Maar over het algemeen dacht ik inderdaad dat Lewis dit jaar weer vooraan zou mee doen. En daar is natuurlijk ook wat van te zeggen bij Button, natuurlijk had hij dus ook niet zo veel kunnen laten zien als iedereen van hem wilde. En misschien heb ik hem soms ten onrechte te veel kritiek gegeven, maar ik weet bijna wel zeker dat die 2 rotjaren bij Honda veel hebben gekost voor hem. Hoe foutloos en groots hij hier nu rond rijd is veel over te zeggen en met elke race groeit mijn verbazing toch wel. Maar toch ook groeit mijn vermoeden en mijn begeerte om te zien hoe goed hij het doet in een competitief veld.

En wat betreft Hamilton is dat ook mijn reden waarom ik meer in Hamilton zie dan in Button: Hamilton heeft de leeftijd veel te groeien en is volgens mij relatief sterker begonnen aan zijn Carriere dan Button. Maar dat is nu even giswerk, want ik baseer het nu even op een idee dat ik heb, dat Button in zijn eerste jaar toch wel aantal foutjes maakte.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Die foutjes maakte Hamilton in zijn eerste twee jaren ook hoor ;)

Folkert

Citaat van: 0634 op 08 juni 2009 - 17:28:15
Die foutjes maakte Hamilton in zijn eerste twee jaren ook hoor ;)
Ok, ja in de laatste 2 races, maar daarvoor heb ik er weinig gezien. En ja, over 2008 lijkt het me duidelijk welke foutjes hij maakte :P. Maar goed, ik moet het dus nog even goed na kijken, baseer het nu eigenlijk alleen op herinneringen :P.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Button kon vorig seizoen ook geen potten breken. Hij liet weinig spanneds zien met minder materiaal, iets wat andere coureurs weer wel deden.

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 17:59:19
Button kon vorig seizoen ook geen potten breken. Hij liet weinig spanneds zien met minder materiaal, iets wat andere coureurs weer wel deden.
Je kan de Mclaren moeilijk vergelijken met een auto die nooit goed geweest is, maar de Mclaren is dit jaar zeker niet de beste auto , verre van zelfs. Maar Hamilton brengt hem toch al paar keer redelijk ver naar voren en al helemaal in vergelijking met zijn teamgenoot.

Laat ik het zo zeggen, toen de Honda niet zo heel goed ging was Button ook niet zo heel veel beter dan Rubens. En dat zegt mij ook wel beetje iets over Button, iets wat Hamilton nu meer laat zien dan Button.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


Folkert

Citaat van: Wizard op 08 juni 2009 - 18:46:34
Exact wat ik zeg.
Jep, wilde  er ook alleen mee zeggen dat ik het er mee eens ben. :P Zal wel ff aan passen.


Goh, zijn we het ineens steeds vaker eens. En eerst bijna nooit, zullen we beste vriendjes worden? Dan neem ik het He-man fort mee als jij jou Mask fort mee neemt.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Nu nog zorgen dat het 2 ipv 10 posts duurt vooraleer jullie doorhebben dat jullie het met elkaar eens zijn en dan wordt het misschien weer wat gezelliger ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 19:56:03
Nu nog zorgen dat het 2 ipv 10 posts duurt vooraleer jullie doorhebben dat jullie het met elkaar eens zijn en dan wordt het misschien weer wat gezelliger ;)
Dat was al gelukt hoor. Z elfs in 1 bericht :P
Trotse vader van Rosalie(L)