Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Jasper

Die uitspraak over Kubica, waar komt dat nu weer vandaan. :o

Wizard

#46
Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 00:23:56
Misschien mag er niet gezegd worden dat ze "minder materiaal" krijgen, maar toch wel minder STEUN.

Had Kubica vorig seizoen meer STEUN gekregen had hij WK geweest. Maar men wou bij het Duitse BMW de Duitse publiekslieveling "quick-Nick" proberen redden. Iets waar ze nu wellicht al evenveel spijt van hebben als de beslissing om te stoppen met de doorevolutie van de 2008-wagen.

Heidfeld kon niet met de bolide overweg, dat die geen WK zou worden, werd al vroeg in het seizoen duidelijk. Lijkt me logisch dat men zich dan juist focust op Kubica. Buitendat, Kubica jammert altijd als het tegenzit. Dat ze het seizoen vroeg 'opgaven' ben ik met je eens. Mischien niet de slimste zet, maar dat BMW lang competititef bleef had meer te maken met het falen van de concurentie, dan de snelheid van BMW. Achteraf bekeken, hadden ze het dus toch niet gered.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 15:34:33
Nou je zei dat dat zelden voor kwam, dat team coureur 1 contractueel recht geeft op het beste materiaal als het er maar genoeg is voor 1 coureur.

Nee, ik zei dat het zelden voorkwam dat een coureur contractueel voorrang had, daarnaast kan het best een paar keer voorkomen dat een onderdeel maar voor 1 auto beschikbaar is. De zinsnede "Het gebeurt zelden", heeft alleen betrekking op het contractueel recht.

CitaatIk zei dat het veel vaker voor komt dat coureur 1 het beste materiaal krijgt als er niet genoeg is voor 2.

Wat ik dus ook zei.

Citaat
En alleen afgelopen jaar? Je bedoelt dit jaar neem ik aan? Wat was of is er zo significant verschillend aan de renaults?

Dit jaar reed Alonso een race eerder met de nieuwe diffuser dan Piquet, dat was wel significant.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Forza Ferrari op 03 juni 2009 - 21:55:03
Barrichello kon zo soms pas 3 GP's later over de nieuwe auto beschikken, officieel omdat Schumi de nieuwe auto nog moest "testen op kinderziektes" (yeah right)  :)

Complete onzin, Barrichello testte altijd veel meer in de winter dan Schumacher. Schumacher zat zo ongeveer de hele winter in Scandinavië met zijn gezin en kwam een paar weken voor de start van het seizoen een keer iets van tien dagen testen. Alleen de winter 2005/2006 was een uitzondering daarin omdat ze toen in 2005 zo'n slecht jaar hadden.
Dat was ook altijd de kritiek van Ecclestone op Schumacher, dat je hem de hele winter niet zag en dus ook niet op promotie activiteiten voor de Formule 1.

Overigens is de vraag ook niet of een 1e coureur af en toe voorgetrokken word, dat is logisch, daarom is hij ook 1e coureur. Alleen zal geen enkel team dat expres doen. Ze gaan niet expres Piquet met minder materiaal laten rijden om Alonso te helpen terwijl ze dat materiaal wel op de plank hebben liggen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 04 juni 2009 - 06:51:31
Citaat van: Forza Ferrari op 04 juni 2009 - 00:23:56
Misschien mag er niet gezegd worden dat ze "minder materiaal" krijgen, maar toch wel minder STEUN.

Had Kubica vorig seizoen meer STEUN gekregen had hij WK geweest. Maar men wou bij het Duitse BMW de Duitse publiekslieveling "quick-Nick" proberen redden. Iets waar ze nu wellicht al evenveel spijt van hebben als de beslissing om te stoppen met de doorevolutie van de 2008-wagen.

Heidfeld kon niet met de bolide overweg, dat die geen WK zou worden, werd al vroeg in het seizoen duidelijk. Lijkt me logisch dat men zich dan juist focust op Kubica. Buitendat, Kubica jammert altijd als het tegenzit. Dat ze het seizoen vroeg 'opgaven' ben ik met je eens. Mischien niet de slimste zet, maar dat BMW lang competititef bleef had meer te maken met het falen van de concurentie, dan de snelheid van BMW. Achteraf bekeken, hadden ze het dus toch niet gered.

BMW had een stappenplan om in 2009 kampioen te worden. Ieder jaar hebben ze hun doelstelling gehaald, in 2008 is het altijd de bedoeling geweest dat ze vroeg met 2009 zouden beginnen. Achteraf is dat geen goede beslissing geweest maar dan kijk je ook een koe in de kont.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 12:20:53
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 15:34:33
Nou je zei dat dat zelden voor kwam, dat team coureur 1 contractueel recht geeft op het beste materiaal als het er maar genoeg is voor 1 coureur.

Nee, ik zei dat het zelden voorkwam dat een coureur contractueel voorrang had, daarnaast kan het best een paar keer voorkomen dat een onderdeel maar voor 1 auto beschikbaar is. De zinsnede "Het gebeurt zelden", heeft alleen betrekking op het contractueel recht.

CitaatIk zei dat het veel vaker voor komt dat coureur 1 het beste materiaal krijgt als er niet genoeg is voor 2.

Wat ik dus ook zei.

Citaat
En alleen afgelopen jaar? Je bedoelt dit jaar neem ik aan? Wat was of is er zo significant verschillend aan de renaults?

Dit jaar reed Alonso een race eerder met de nieuwe diffuser dan Piquet, dat was wel significant.
Klopt, mijn antwoord was ook beetje raar geformuleerd. Maar zelfs contractueel komt het denk best vaak voor dat 1ste coureur eerste het beste materiaal krijgt. Zeker bij topteams.

Maar goed, je bedoelde dus dit jaar. Dat was even niet duidelijk want jij zei afgelopen jaar en afgelopen jaar is 2008 ;).
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 12:27:53
Citaat van: Forza Ferrari op 03 juni 2009 - 21:55:03
Barrichello kon zo soms pas 3 GP's later over de nieuwe auto beschikken, officieel omdat Schumi de nieuwe auto nog moest "testen op kinderziektes" (yeah right)  :)

Complete onzin, Barrichello testte altijd veel meer in de winter dan Schumacher. Schumacher zat zo ongeveer de hele winter in Scandinavië met zijn gezin en kwam een paar weken voor de start van het seizoen een keer iets van tien dagen testen. Alleen de winter 2005/2006 was een uitzondering daarin omdat ze toen in 2005 zo'n slecht jaar hadden.
Dat was ook altijd de kritiek van Ecclestone op Schumacher, dat je hem de hele winter niet zag en dus ook niet op promotie activiteiten voor de Formule 1.

Overigens is de vraag ook niet of een 1e coureur af en toe voorgetrokken word, dat is logisch, daarom is hij ook 1e coureur. Alleen zal geen enkel team dat expres doen. Ze gaan niet expres Piquet met minder materiaal laten rijden om Alonso te helpen terwijl ze dat materiaal wel op de plank hebben liggen.
Dat wist ik niet eens, dacht dat Schumacher eigenlijk altijd wel bezig was met testen en feedback geven aan de engineers. Echter zullen ze 1ste coureur wel degelijk expres voor trekken, maar niet door teamgenoot expres minder materiaal te geven als er beter is. Wel als het niet anders kan. Ze zullen coureur 1 vaker voorrang geven op bepaalde feedback of dergelijke om de auto te verbeteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

De ene coureur voortrekken is wat anders dan de andere benadelen. Piquet heeft ook zijn eigen team van monteurs om zich heen. Het zijn eigenlijk twee teampjes binnen een team. De monteurs van Piquet zullen ook graag willen winnen van de monteurs van Alonso. Ik denk niet dat er behalve materiaal veel zaken zijn waarop een coureur bevoordeeld kan worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Pitstopstrategie ook nog, maar dat verschil is ook miniem lijkt me.

Maar ik denk dat jullie allebei hetzelfde bedoelen. ;)

Folkert

Citaat van: Jasper op 04 juni 2009 - 13:21:45
Pitstopstrategie ook nog, maar dat verschil is ook miniem lijkt me.

Maar ik denk dat jullie allebei hetzelfde bedoelen. ;)
Denk het ook, alleen met het kleine verschil dat ik denk dat er veel vaker contractuele afspraken worden gemaakt m.b.t. eerste coureur en materiaal. En dat teams wel degelijk expres een coureur bevooroordelen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#55
Maar goed, het ging dus om een coureur expres te benadelen, dat gebeurt niet.

Ik schat dat het hooguit 2 of 3x per seizoen voorkomt dat Alonso met duidelijk beter materiaal rijdt. Dan is 25 - 0 winnen in kwali nog steeds indrukwekkend.

Voor de duidelijkheid, met beter materiaal bedoel ik dan niet een nieuwe type moer linksachter ofzo maar ook echt iets waardoor de auto aantoonbaar sneller is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 15:29:02
Maar goed, het ging dus om een coureur expres te benadelen, dat gebeurt niet.

Ik schat dat het hooguit 2 of 3x per seizoen voorkomt dat Alonso met duidelijk beter materiaal rijdt. Dan is 25 - 0 winnen in kwali nog steeds indrukwekkend.

Voor de duidelijkheid, met beter materiaal bedoel ik dan niet een nieuwe type moer linksachter ofzo maar ook echt iets waardoor de auto aantoonbaar sneller is.
In eerste instantie ging het er om of Piquet in de F1 zou blijven of niet ;) en wat er beetje van hem verwacht word enzo.

Zelf bedoelde ik meer op een 100% gelijkwaardige auto, een auto die met net zoveel zorg en aandacht word behandeld als de auto van Alonso. Alonso zal betere techneuten krijgen om hem te helpen de auto beter te maken en de auto meer naar zijn hand te ontwikkelen. Dat vind ik ook beetje een vorm van minderwaardig materiaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ik denk dat je dan de rol van een monteur overschat, een monteur doet gewoon wat de race engineer wil. En een race engineer doet wat de coureur wil.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 17:02:45
Ik denk dat je dan de rol van een monteur overschat, een monteur doet gewoon wat de race engineer wil. En een race engineer doet wat de coureur wil.
Is dat niet beetje het zelfde? Of vergis ik me?
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Citaat van: F_A_Diaz op 04 juni 2009 - 13:18:38
Ik denk niet dat er behalve materiaal veel zaken zijn waarop een coureur bevoordeeld kan worden.

Haha, vraag het eens aan Alonso hé  :P  Ik denk dat het een beetje naïef is om zo te denken, mocht het niet immers niet zoveel uitmaken had Alonso bij McLaren ook niet zo op z'n strepen gestaan hé. Er zullen buiten materiaal & strategie nog wel voordelen verbonden zijn aan een 1ste coureur.