Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 15:34:33
Nou je zei dat dat zelden voor kwam, dat team coureur 1 contractueel recht geeft op het beste materiaal als het er maar genoeg is voor 1 coureur. Ik zei dat het veel vaker voor komt dat coureur 1 het beste materiaal krijgt als er niet genoeg is voor 2.

Noem dan eens diverse voorbeelden van afgelopen jaren.


Folkert

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 16:05:43
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 15:34:33
Nou je zei dat dat zelden voor kwam, dat team coureur 1 contractueel recht geeft op het beste materiaal als het er maar genoeg is voor 1 coureur. Ik zei dat het veel vaker voor komt dat coureur 1 het beste materiaal krijgt als er niet genoeg is voor 2.

Noem dan eens diverse voorbeelden van afgelopen jaren.


Als of ik dat uit mijn hoofd weet. Alonso heeft in 2006 volgens mij ook paar keer onderdelen gekregen omdat er voor Fisichella niet genoeg was of het er simpel weg niet was. En er is vaak genoeg gezegd dat er bij GPs niet genoeg onderdelen zijn mee genomen om beide auto's mee te voorzien. Het is beetje onbegonnen werk dat nu allemaal na te gaan. Ik zeg ook neit dat het altijd voor komt, maar het komt wel meer voor dan zelden, maar misschien minder dan veel vaker.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Af en toe ben je best grappig met je uitspraken..... ;D

CitaatIk zeg ook neit dat het altijd voor komt, maar het komt wel meer voor dan zelden, maar misschien minder dan veel vaker.

Folkert

Citaat van: Enzo op 03 juni 2009 - 16:47:00
Af en toe ben je best grappig met je uitspraken..... ;D

CitaatIk zeg ook neit dat het altijd voor komt, maar het komt wel meer voor dan zelden, maar misschien minder dan veel vaker.
Hahah, ja maar ik ben ook grappig :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 16:43:12
Als of ik dat uit mijn hoofd weet.

Ik neem aan van wel, want daarop baseer je namelijk je uitspraak.

CitaatAlonso heeft in 2006 volgens mij ook paar keer onderdelen gekregen omdat er voor Fisichella niet genoeg was of het er simpel weg niet was. En er is vaak genoeg gezegd dat er bij GPs niet genoeg onderdelen zijn mee genomen om beide auto's mee te voorzien. Het is beetje onbegonnen werk dat nu allemaal na te gaan. Ik zeg ook neit dat het altijd voor komt, maar het komt wel meer voor dan zelden, maar misschien minder dan veel vaker.

Kom eens met concrete voorbeelden. Die ontbreken nog steeds.

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 19:50:18
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 16:43:12
Als of ik dat uit mijn hoofd weet.

Ik neem aan van wel, want daarop baseer je namelijk je uitspraak.

CitaatAlonso heeft in 2006 volgens mij ook paar keer onderdelen gekregen omdat er voor Fisichella niet genoeg was of het er simpel weg niet was. En er is vaak genoeg gezegd dat er bij GPs niet genoeg onderdelen zijn mee genomen om beide auto's mee te voorzien. Het is beetje onbegonnen werk dat nu allemaal na te gaan. Ik zeg ook neit dat het altijd voor komt, maar het komt wel meer voor dan zelden, maar misschien minder dan veel vaker.

Kom eens met concrete voorbeelden. Die ontbreken nog steeds.
Er is een verschil in alles uit je hoofd weten en weten dat er gevallen zijn geweest dat zoiets gebeurde. Ik kan me namelijk enkele pers berichten of andere berichten herinneren dat bijvoorbeeld Alonso 1 bepaald nieuw onderdeel kreeg en Fisichella niet. Of dat Albers nieuwe ophanging kreeg en....Doornbos niet. Was niet wereld schokkend verschil en misschien was er ook reden waarom Albers dat wel kreeg. Maar zulke dingen staan me wel bij.

Nu niet zo veel zin om zo diep te gaan zoeken en misschien heb ik het ook helemaal verkeerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Als je iets weet Burorri, kun je het ook benoemen. Ik weet wat voor een kleur mijn auto is, dus als je het mij vraagt, noem ik de kleur. Jij denkt iets te weten. Een significant verschil.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 20:57:30
Als je iets weet Burorri, kun je het ook benoemen. Ik weet wat voor een kleur mijn auto is, dus als je het mij vraagt, noem ik de kleur. Jij denkt iets te weten. Een significant verschil.
NOT. Ik weet dat Ferrari verleden jaar races heeft gewonnen, maar vraag me niet de welke.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Dat is ook waar, maar als je claimt dat het vaker voorkomt, heb je op z'n minst 1 voorbeeld. ;) Ik weet ook dat Ferrari races heeft gewonnen, zal ze niet allemaal weten maar op z'n minst een paar.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:14:34
Dat is ook waar, maar als je claimt dat het vaker voorkomt, heb je op z'n minst 1 voorbeeld. ;) Ik weet ook dat Ferrari races heeft gewonnen, zal ze niet allemaal weten maar op z'n minst een paar.
Om een of andere reden herinner ik me Bahrein. En ik herinner me dat Alonso in Singapore heeft gewonnen, dat Kimi daar in de ùuur is gegaan en dat Massa de brandstofslang mee had. Maar verder? Neen sorry, echt niet. Vraag me niet om een race te nomen die Hamilton heeft gewonnen. Maar ik weet zeker dat hij er gewonnen heeft.
Iedereen heeft een ander geheugen en de ene kan dit al wat makkelijker onthouden terwijl de ander iets anders eenvoudig onthoudt, vergeet dat niet ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:14:34
Dat is ook waar, maar als je claimt dat het vaker voorkomt, heb je op z'n minst 1 voorbeeld. ;) Ik weet ook dat Ferrari races heeft gewonnen, zal ze niet allemaal weten maar op z'n minst een paar.
Alle voorbeelden die ik zou noemen zullen incorrect zijn. Wil niet zeggen dat ik het op feiten baseer, maar alleen op herinneringen van bepaalde berichten die me globaal zijn bij gebleven. Misschien vergis ik me ook helemaal, dat kan ook. Maar ik begon mijn oorspronkelijk zin met : "Denk". Wat ik eigenlijk "Ik denk" had moeten zijn, maar heb denk ik te veel van de zin veranderd en vergeten te verbeteren.

Vergelijk het anders hier mee: Leerstof van vroeger op school is groten deels blijven hangen, lang niet alles en lang niet even gedetailleerd. Sommige dingen blijven hangen en sommige dingen vervagen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Het is een feit Ferrari 2009, Burorri; mijn geheugen laat me ook wel eens in de steek. Ikzelf onthou meestal de feiten die gebeurd zijn, maar vraag me ook niet in welke GP!

Verder sluit ik me aan bij Burorri: de 1ste coureur zal altijd de voorkeur krijgen qua materiaal. Bij Ferrari reed Schumacher ook altijd al sneller met de nieuwe bolides rond. Ik herinner me nog dat die bvb het geval was met de F-2001, F-2002 en F-2003-GA. Barrichello kon zo soms pas 3 GP's later over de nieuwe auto beschikken, officieel omdat Schumi de nieuwe auto nog moest "testen op kinderziektes" (yeah right)  :)

Nevertheless, ik denk niet dat Piquet Jr. over een zodanig veel slechtere auto beschikt dan Alonso, hij kan er gewoon veel minder mee aanrichten. Zelfs Fisichella kon soms sneller zijn dan Alonso, iets wat Piquet Jr. nog nooit gelukt is! En het zal inderdaad ver 25-0 zijn ofzo ?

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 21:41:56
Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:14:34
Dat is ook waar, maar als je claimt dat het vaker voorkomt, heb je op z'n minst 1 voorbeeld. ;) Ik weet ook dat Ferrari races heeft gewonnen, zal ze niet allemaal weten maar op z'n minst een paar.
Om een of andere reden herinner ik me Bahrein. En ik herinner me dat Alonso in Singapore heeft gewonnen, dat Kimi daar in de ùuur is gegaan en dat Massa de brandstofslang mee had. Maar verder? Neen sorry, echt niet. Vraag me niet om een race te nomen die Hamilton heeft gewonnen. Maar ik weet zeker dat hij er gewonnen heeft.
Iedereen heeft een ander geheugen en de ene kan dit al wat makkelijker onthouden terwijl de ander iets anders eenvoudig onthoudt, vergeet dat niet ;)

Inderdaad, alleen waar jij hebt over hebt zijn tastbare feiten, dat Alonso beter materiaal kreeg dan Fisichella is geen tastbaar feit maar een insinuatie.

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 03 juni 2009 - 21:55:03
Het is een feit Ferrari 2009, Burorri; mijn geheugen laat me ook wel eens in de steek. Ikzelf onthou meestal de feiten die gebeurd zijn, maar vraag me ook niet in welke GP!

Verder sluit ik me aan bij Burorri: de 1ste coureur zal altijd de voorkeur krijgen qua materiaal. Bij Ferrari reed Schumacher ook altijd al sneller met de nieuwe bolides rond. Ik herinner me nog dat die bvb het geval was met de F-2001, F-2002 en F-2003-GA. Barrichello kon zo soms pas 3 GP's later over de nieuwe auto beschikken, officieel omdat Schumi de nieuwe auto nog moest "testen op kinderziektes" (yeah right)  :)

Dat ontkent ook niemand, maar geen één team voorziet zijn tweede coureur in de basis van minder materiaal.

CitaatNevertheless, ik denk niet dat Piquet Jr. over een zodanig veel slechtere auto beschikt dan Alonso, hij kan er gewoon veel minder mee aanrichten. Zelfs Fisichella kon soms sneller zijn dan Alonso, iets wat Piquet Jr. nog nooit gelukt is! En het zal inderdaad ver 25-0 zijn ofzo ?

Zoiets. Buitendat, Piquet staat wel enorm vaak naast de baan met zijn Renault. Dat kun je het team niet verwijten maar enkel en alleen zijn gebrek aan talent.

Forza F1

Misschien mag er niet gezegd worden dat ze "minder materiaal" krijgen, maar toch wel minder STEUN.

Had Kubica vorig seizoen meer STEUN gekregen had hij WK geweest. Maar men wou bij het Duitse BMW de Duitse publiekslieveling "quick-Nick" proberen redden. Iets waar ze nu wellicht al evenveel spijt van hebben als de beslissing om te stoppen met de doorevolutie van de 2008-wagen.


Maar bij Piquet Jr. zal het inderdaad niet aan gebrek aan steun liggen, gewoon gebrek aan talent, zoals je al zei.