Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Jasper

Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 10:00:27Niet iedere coureur kan beter zijn dan teamgenoot.
Mja, 25-0 in kwalificatieduels (ik weet niet of dat de cijfers zijn, maar 0634 lijkt dat te insinueren dus ik neem het effe aan voor het gemak), dan kun je niet meer spreken van "niet beter dan zijn teamgenoot". Als het 15-10 of 17-8 was, dan ben je "niet beter". Als het 25-0 is, dan ben je afgemaakt door je teamgenoot.

scho0634

Ik weet de cijfers ook niet precies, maar Piquet is nog nooit sneller geweest.

Vorig jaar hadden we 17 races (?) en nu al 7 dus is 25-0 geen gekke gok ;).

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 01 juni 2009 - 23:19:47
Vorig seizoen wist hij al niet te overtuigen, toch kreeg hij bij Renault nog een kans, hoe lang kan Piquet Jr. nog in de F1 blijven ??

In Monaco werd ie uit de race gereden door Buemi, maar overigens heeft hij geen goede reden om z'n slechte prestaties te verklaren. Zelfs Alonso klaagt over het feit dat z'n teamgenoot geen enkele uitdaging voor hem biedt. Niet tijdens de kwalificaties, noch tijdens de race. Bij Alonso (de absolute #1) moet je een rijder zetten die 2de viool wil spelen, maar enkel op basis van de prestaties van Alonso kan Renault nog geen wereldkampioen worden (ook al zou Alonso alle races winnen).

Wat denken jullie?

Dat Alonso een zeur is! Als-ie weerstand krijgt, is het niet goed, nu hij geen weerstand krijgt, is het ook niet goed. Eerder gaf hij ook al af op Trulli en Fisichella dat ze geen enkele rol van betekenis konden spelen in zijn weg naar het kampioenschap, iets wat hij wel verwacht. Voor sommige mensen is het nooit goed, Alonso hoort bij één van de sommige.

Wizard

Citaat van: Burorri op 02 juni 2009 - 00:44:00
Sympathiek vind ik hem ook wel. Maar niet snel genoeg. Maar, ik wil hem eens keer in een echt 100% gelijkwaardige auto naast Alonso zien. Maar dan nog denk ik dat hij het niet heeft.
Denk dat hij dit jaar uitrijd en met geluk bij een achterhoede team komt.

Denk je dat Renault hem geen gelijkwaardig materiaal geeft?

Wizard

Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 09:22:31
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juni 2009 - 09:11:08
Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 09:02:22
Afgelopen seizoen vijf keer in de punten en een podiumplaats. Er zijn meer coureurs die dat niet kunnen zeggen.
Punten en posities moet je relatief nemen hé Martin ;D ;D ;D

Waarom? Ze staan er en niemand neemt ze meer af.

Het zegt alleen zo weinig.......

F_A_Diaz

Ik denk dat Piquet best een goede coureur is, alleen heeft hij de beste coureur van het veld als teamgenoot terwijl hijzelf behoorlijk onervaren is. Dat is geen slimme zet geweest.
Hij had beter zoals bijvoorbeeld Vettel bij een wat kleiner team kunnen beginnen, dan is de kans al een stuk kleiner dat je zo'n ervaren en goede teamgenoot krijgt en daar is de druk ook niet zo hoog.

Bovendien krijg je dan ook wat meer zelfvertrouwen, nu wordt hij elke week zoek gereden door Alonso, wat funest is voor zijn vertrouwen en waardoor hij alleen nog maar langzamer gaat en meer fouten gaat maken. Het is een vicieuze cirkel waarin hij op dit moment zit. Als hij slim is probeert hij volgend jaar een stoeltje bij Williams te krijgen als Rosberg daar weg gaat. Ik schat Piquet wel hoger in dan Nakajima dus misschien dat hij daar wat van zijn reputatie kan redden. Maar ik denk dat hij al zijn crediet in de F1 al gebruikt heeft, tegenwoordig moet je er ook als broekie direct staan, er zijn geen tweede kansen meer vrees ik. En eigenlijk heeft Piquet die ook al gehad omdat hij dit jaar nog mocht rijden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 juni 2009 - 15:54:41
Citaat van: Burorri op 02 juni 2009 - 00:44:00
Sympathiek vind ik hem ook wel. Maar niet snel genoeg. Maar, ik wil hem eens keer in een echt 100% gelijkwaardige auto naast Alonso zien. Maar dan nog denk ik dat hij het niet heeft.
Denk dat hij dit jaar uitrijd en met geluk bij een achterhoede team komt.

Denk je dat Renault hem geen gelijkwaardig materiaal geeft?
Denk het wel. Iig niet de zelfde behandeling. Maar goed, Piquet is zeker niet zo goed als Alonso ook al zou hij alles krijgen wat Alonso kreeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Net daarom is er voor Renault ook geen enkele reden om Piquet minder materiaal te geven, hij blijft zo ook wel achter Alonso. Bovendien heeft Renault geen titels om voor te vechten dus zelfs als Piquet een gevaar was voor Alonso, zou er geen reden zijn om hem minder materiaal te geven.

Wizard

Precies + men geeft miljoenen uit om een fractie van een seconde te winnen, dan gaat men de tweede coureur niet voorzien van minder materiaal. Ik neem aan dan een team ten allertijden wilt maximaliseren en beide rijders dus voorziet van het het beste materiaal van de bovenste plank!

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 juni 2009 - 19:05:13
Precies + men geeft miljoenen uit om een fractie van een seconde te winnen, dan gaat men de tweede coureur niet voorzien van minder materiaal. Ik neem aan dan een team ten allertijden wilt maximaliseren en beide rijders dus voorziet van het het beste materiaal van de bovenste plank!
Als ze Renault het voor allebei inhuis heeft, krijgen ze het alle 2. Is er maar 1 van die onderdelen in huis, krijgt Alonso het. Het is inderdaad onlogisch om te denken dat Piquet niet het zelfde materiaal krijgt als het er is.
Maar ze krijgen iig zeker geen zelfde behandeling.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik denk dat Piquet niet snel genoeg is om Alonso belangrijke punten af te snoepen of om als tweede viool te dienen. Een voorkeursbehandeling acht ik dan ook niet nodig.

F_A_Diaz

Geen enkel team gaat een tweede coureur expres minder materiaal geven, hoe dat fabeltje ooit in de wereld is gekomen begrijp ik niet.

Het kan wel zijn dat een coureur misschien contractueel 1e recht heeft op nieuw materiaal, wat zelden gebeurt of dat iets niet tijdig leverbaar is voor 2 auto's maar normaal gesproken streeft elk team ernaar om twee gelijkwaardige auto's op de grid te zetten.

Waarom zou Renault Alonso tig miljoen per jaar betalen om het hem vervolgens gemakkelijk te gaan maken tegen zijn teamgenoot? Je wil juist een sterke teamgenoot die hem pusht.
En mocht die coureur hem dan een keer in de weg rijden dan kan je altijd nog wat doen om hem erachter te krijgen dmv pitstops of wat dan ook, het zou niet erg slim zijn om op voorhand je tweede auto al buitenspel te zetten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 03 juni 2009 - 14:17:23
Geen enkel team gaat een tweede coureur expres minder materiaal geven, hoe dat fabeltje ooit in de wereld is gekomen begrijp ik niet.

Het kan wel zijn dat een coureur misschien contractueel 1e recht heeft op nieuw materiaal, wat zelden gebeurt of dat iets niet tijdig leverbaar is voor 2 auto's maar normaal gesproken streeft elk team ernaar om twee gelijkwaardige auto's op de grid te zetten.

Waarom zou Renault Alonso tig miljoen per jaar betalen om het hem vervolgens gemakkelijk te gaan maken tegen zijn teamgenoot? Je wil juist een sterke teamgenoot die hem pusht.
En mocht die coureur hem dan een keer in de weg rijden dan kan je altijd nog wat doen om hem erachter te krijgen dmv pitstops of wat dan ook, het zou niet erg slim zijn om op voorhand je tweede auto al buitenspel te zetten.
Denk dat er nog best veel onderdelen alleen voor de eerste coureur worden mee genomen. Voornamelijk protoypes in laatste stadium. Maar inderdaad zal een team nooit moetwillig slecht materiaal geven aan de 2de coureur als er beter is. Wel zullen ze de eerste coureur betere behandeling geven. Mochten ze allebei er zijn afgevlogen in de laatste training en er is bijvoorbeeld geen tijd meer om alle beide auto's gronding en even goed af te werken, zullen ze altijd kiezen voor coureur 1.

Maar denk dat een coureur als Alonso en Schumacher juist blij zijn als hun team het makkelijker voor hun maakt om te winnen ten opzichte van zijn teamgenoot.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 14:35:43
Citaat van: F_A_Diaz op 03 juni 2009 - 14:17:23
Geen enkel team gaat een tweede coureur expres minder materiaal geven, hoe dat fabeltje ooit in de wereld is gekomen begrijp ik niet.

Het kan wel zijn dat een coureur misschien contractueel 1e recht heeft op nieuw materiaal, wat zelden gebeurt of dat iets niet tijdig leverbaar is voor 2 auto's maar normaal gesproken streeft elk team ernaar om twee gelijkwaardige auto's op de grid te zetten.

Waarom zou Renault Alonso tig miljoen per jaar betalen om het hem vervolgens gemakkelijk te gaan maken tegen zijn teamgenoot? Je wil juist een sterke teamgenoot die hem pusht.
En mocht die coureur hem dan een keer in de weg rijden dan kan je altijd nog wat doen om hem erachter te krijgen dmv pitstops of wat dan ook, het zou niet erg slim zijn om op voorhand je tweede auto al buitenspel te zetten.
Denk dat er nog best veel onderdelen alleen voor de eerste coureur worden mee genomen. Voornamelijk protoypes in laatste stadium. Maar inderdaad zal een team nooit moedwillig slecht materiaal geven aan de 2de coureur als er beter is. Wel zullen ze de eerste coureur betere behandeling geven. Mochten ze allebei er zijn afgevlogen in de laatste training en er is bijvoorbeeld geen tijd meer om alle beide auto's gronding en even goed af te werken, zullen ze altijd kiezen voor coureur 1.

Ja dat zeg ik toch... En dat laatste is logisch, daarom heb je ook een 1e en 2e coureur, overigens hoeft die verdeling niet altijd vast te staan. Sommige team hanteren een rotatiesysteem waarbij 1 van de 2 coureurs afwisselend voorrang heeft.

Overigens gebeurt het ook wel dat een tweede coureur juist eerder met nieuwe spullen rijdt omdat ze er nog niet 100 % zeker over zijn.

Bij een middelgroot teams zoals Renault zal het over het algemeen vrijwel niet voorkomen tijdens een seizoen dat ze met twee significant verschillende auto's rijden.
Alleen afgelopen jaar toevallig met die diffuser, dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd.

CitaatMaar denk dat een coureur als Alonso en Schumacher juist blij zijn als hun team het makkelijker voor hun maakt om te winnen ten opzichte van zijn teamgenoot.

Ja natuurlijk vinden zij dat gemakkelijker maar het team heeft daar niets aan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 03 juni 2009 - 14:57:41
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 14:35:43
Citaat van: F_A_Diaz op 03 juni 2009 - 14:17:23
Geen enkel team gaat een tweede coureur expres minder materiaal geven, hoe dat fabeltje ooit in de wereld is gekomen begrijp ik niet.

Het kan wel zijn dat een coureur misschien contractueel 1e recht heeft op nieuw materiaal, wat zelden gebeurt of dat iets niet tijdig leverbaar is voor 2 auto's maar normaal gesproken streeft elk team ernaar om twee gelijkwaardige auto's op de grid te zetten.

Waarom zou Renault Alonso tig miljoen per jaar betalen om het hem vervolgens gemakkelijk te gaan maken tegen zijn teamgenoot? Je wil juist een sterke teamgenoot die hem pusht.
En mocht die coureur hem dan een keer in de weg rijden dan kan je altijd nog wat doen om hem erachter te krijgen dmv pitstops of wat dan ook, het zou niet erg slim zijn om op voorhand je tweede auto al buitenspel te zetten.
Denk dat er nog best veel onderdelen alleen voor de eerste coureur worden mee genomen. Voornamelijk protoypes in laatste stadium. Maar inderdaad zal een team nooit moedwillig slecht materiaal geven aan de 2de coureur als er beter is. Wel zullen ze de eerste coureur betere behandeling geven. Mochten ze allebei er zijn afgevlogen in de laatste training en er is bijvoorbeeld geen tijd meer om alle beide auto's gronding en even goed af te werken, zullen ze altijd kiezen voor coureur 1.

Ja dat zeg ik toch... En dat laatste is logisch, daarom heb je ook een 1e en 2e coureur, overigens hoeft die verdeling niet altijd vast te staan. Sommige team hanteren een rotatiesysteem waarbij 1 van de 2 coureurs afwisselend voorrang heeft.

Overigens gebeurt het ook wel dat een tweede coureur juist eerder met nieuwe spullen rijdt omdat ze er nog niet 100 % zeker over zijn.

Bij een middelgroot teams zoals Renault zal het over het algemeen vrijwel niet voorkomen tijdens een seizoen dat ze met twee significant verschillende auto's rijden.
Alleen afgelopen jaar toevallig met die diffuser, dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd.

CitaatMaar denk dat een coureur als Alonso en Schumacher juist blij zijn als hun team het makkelijker voor hun maakt om te winnen ten opzichte van zijn teamgenoot.

Ja natuurlijk vinden zij dat gemakkelijker maar het team heeft daar niets aan.
Nou je zei dat dat zelden voor kwam, dat team coureur 1 contractueel recht geeft op het beste materiaal als het er maar genoeg is voor 1 coureur. Ik zei dat het veel vaker voor komt dat coureur 1 het beste materiaal krijgt als er niet genoeg is voor 2.

En als ze er niet zeker over zijn laten ze de eerste coureur kiezen of hij met of zonder rijd. En er zijn inderdaad teams waar ze rouleren, maar daar ging het niet om bij Alonso en Piquet.




En alleen afgelopen jaar? Je bedoelt dit jaar neem ik aan? Wat was of is er zo significant verschillend aan de renaults?
Trotse vader van Rosalie(L)