Piquet Jr.

Gestart door Forza F1, 01 juni 2009 - 23:19:47

« vorige - volgende »

Hoe lang zien jullie Piquet Jr. nog in de F1?

Piquet Jr. wordt na Istanbul vervangen door Grosjean (testrijder Renault)
5 (27.8%)
Piquet Jr. blijft nog 3 Grand Prix
1 (5.6%)
Piquet Jr. blijft nog 6 Grand Prix
0 (0%)
Piquet Jr. blijft tot einde seizoen 2009
12 (66.7%)
Piquet Jr. krijgt een contractverlenging bij Renault
0 (0%)
Piquet Jr. blijft minstens nog een jaar in F1, maar bij een minder team (vb Force India)
0 (0%)
andere voorspelling (post aub)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Forza F1

Vorig seizoen wist hij al niet te overtuigen, toch kreeg hij bij Renault nog een kans, hoe lang kan Piquet Jr. nog in de F1 blijven ??

In Monaco werd ie uit de race gereden door Buemi, maar overigens heeft hij geen goede reden om z'n slechte prestaties te verklaren. Zelfs Alonso klaagt over het feit dat z'n teamgenoot geen enkele uitdaging voor hem biedt. Niet tijdens de kwalificaties, noch tijdens de race. Bij Alonso (de absolute #1) moet je een rijder zetten die 2de viool wil spelen, maar enkel op basis van de prestaties van Alonso kan Renault nog geen wereldkampioen worden (ook al zou Alonso alle races winnen).

Wat denken jullie?

Enzo

Gaat al langer het gerucht dat hij vervangen zou worden. Eerlijk is eerlijk zijn prestaties zijn beneden peil.
Zijn contract verlenging was puur op zijn naam, wat mij betreft is het over voor Piquet.
Overigens wel een symphatiek persoon maar net niet snel genoeg voor de f1.
Ik denk dat hij na Turkije vervangen word.

flupke3

Een sympathiek persoon...? ::)
Hij heeft zelf veel fouten gemaakt en krediet gekregen
en dan is het arrogant van hem om te zeggen dat buemi
niet in de f1 hoort omdat hij piquet een opgave bezorgde
in monaco.

Folkert

Sympathiek vind ik hem ook wel. Maar niet snel genoeg. Maar, ik wil hem eens keer in een echt 100% gelijkwaardige auto naast Alonso zien. Maar dan nog denk ik dat hij het niet heeft.
Denk dat hij dit jaar uitrijd en met geluk bij een achterhoede team komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Rijdt het jaar zeker uit bij Renault, daarna weet ik niet. Het zou raar zijn als hij bij Renault mocht blijven en ik denk niet dat er andere teams staan te wachten om hem op te vangen. Alhoewel, met die mogelijke nieuwe teams weet je natuurlijk nooit, voor hun is het misschien net goed om een rijder te hebben met een paar jaar ervaring, ook al weten ze dat die niet snel is. Naast Alonso rijden zal op technisch gebied zeker een goede leerschool zijn, dus voor een nieuw team is Piquet misschien toch een goede keuze.

Ferrari 2010

Citaat van: flupke3 op 01 juni 2009 - 23:59:36
Een sympathiek persoon...? ::)
Hij heeft zelf veel fouten gemaakt en krediet gekregen
en dan is het arrogant van hem om te zeggen dat buemi
niet in de f1 hoort omdat hij piquet een opgave bezorgde
in monaco.
Inderdaad, volledig mee eens.

Volgens mij rijdt hij het jaar uit, Alonso is volgens mij zeer tevreden dat er een halve mislukking naast hem rijdt. Als Alonso echter einde dit seizoen weer vertrekt (ik weet niet meer hoe het zit met de contracten, don't shoot me als hij nog tot volgend jaar vast zit hé :)), dan denk ik dat ze Piquet wel zullen buitengooien.
Verder is het wel zoals Jasper zegt, als hij in die jaren bij Renault dingen heeft geleerd dan kunnen die zeer waardevol zijn voor nieuwe teams.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Niet als hij van de baan blijft vliegen. Dan zitten er meer (dure) nadelen aan dan voordelen.

Piquet heeft vrij weinig in de F1 te zoeken.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 02 juni 2009 - 08:13:14
Niet als hij van de baan blijft vliegen. Dan zitten er meer (dure) nadelen aan dan voordelen.

Piquet heeft vrij weinig in de F1 te zoeken.
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat hij dit jaar al een wagen echt tot schroot heeft gereden. In Australië ging hij van de baan maar zonder brokken dacht ik, in Monaco kon hij er zelf niets aan doen. De andere GP's finishte hij gewoon. Zo veel brokken maakt hij niet meer, maar hij blijft traag.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Afgelopen seizoen vijf keer in de punten en een podiumplaats. Er zijn meer coureurs die dat niet kunnen zeggen.
Dit jaar is een ander verhaal. Vier keer een finish buiten de top 10 en twee keer uitgevallen.
Hij blijft wel tot eind 2009 rijden voor Renault.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 09:02:22
Afgelopen seizoen vijf keer in de punten en een podiumplaats. Er zijn meer coureurs die dat niet kunnen zeggen.
Punten en posities moet je relatief nemen hé Martin ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo


Martin

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juni 2009 - 09:11:08
Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 09:02:22
Afgelopen seizoen vijf keer in de punten en een podiumplaats. Er zijn meer coureurs die dat niet kunnen zeggen.
Punten en posities moet je relatief nemen hé Martin ;D ;D ;D

Waarom? Ze staan er en niemand neemt ze meer af.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 09:22:31
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juni 2009 - 09:11:08
Citaat van: Martin op 02 juni 2009 - 09:02:22
Afgelopen seizoen vijf keer in de punten en een podiumplaats. Er zijn meer coureurs die dat niet kunnen zeggen.
Punten en posities moet je relatief nemen hé Martin ;D ;D ;D

Waarom? Ze staan er en niemand neemt ze meer af.
Leuk voor zen palmares en voor mensen die er het fijne niet van weten. Iedereen die weet wie het is, weet dat zijn F1 carrière één grote flop is. Een goede piloot, maar niet goed genoeg voor F1. Zoals Piquet zijn er 13 in een dozijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Precies. Klinkt leuk die punten, maar afgezet tegen zijn teamgenoot, die hij na een stuk of 25 pogingen nog steeds niet heeft afgetroevd in quali, stelt het bar weinig voor.

Martin

Niet iedere coureur kan beter zijn dan teamgenoot. En klopt, hij is zeker niet de beste rijder, maar ook zeker niet de slechtse.
Ik zie hem in 2010 wel bij een nieuw team rijden in de F1.