GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 01 juni 2009 - 17:39:18

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Tim op 07 juni 2009 - 16:28:17
Mensen die niet doorhadden dat Vettel echt wel sneller was dan Webber hebben net hun eerste F1 race gezien.

De laatste tien ronden zat Vettel constant met een groen vakje (sneller) in vergelijking met Webber.

Teamorders, het is geen lelijk woord...
Mwuah, weet ik zo net nog niet. Misschien deed Webber het wel rustiger aan en Vettel verloor een paar rondes(3 geloof ik) ook ineens ten opzichte van Webber.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 juni 2009 - 16:12:15
Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 15:56:37
Het is natuurlijk wel verschil tussen teams. Webber reed sterk en is volgens mij ook op eigenkracht voorbij gekomen aan Vettel. Vechten om posities binnen een team is altijd risicovol. Denk dat RBR juiste beslissing heeft genomen geen gevecht te laten ontstaan tussen die 2. En  heel veel liep Vettel ook niet aan.

Vettel was juist wel een klap sneller + Red Bull verneukte Vettel's race met een bizarre strategie. Daarbij, waarom geen gevecht om de tweede stek? Strijden om je positie is toch de essentie van racen? Vettel was sneller, dus ik zie niet in, waarom hij Webber niet mag dueleren om positie.
Vettel verneukte ook door in het begin te greettig te zijn en van de baan te raken even. Het is makkelijk zeggen dat RBR de race van Vettel verneukte, Vettel had misschien harder kunnen pushen en ik denk dat als Webber echt moest racen om positie dat hij ook meer gas had gegeven.
Ja, je hebt wel een punt. Maar er is altijd nog een constructeurs WK. Stel dat Vettel en Webber gingen strijden om p2, en om wat voor reden tikt de een de ander er uit. Dan verloren ze 14 punten. Misschien was het logischer als het aan het begin van de race was geweest, maar helemaal aan het einde? Nee denk dat dit beste oplossing was voor RBR.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 16:49:25

Mwuah, weet ik zo net nog niet. Misschien deed Webber het wel rustiger aan en Vettel verloor een paar rondes(3 geloof ik) ook ineens ten opzichte van Webber.
Misschien zat er een enorm verschil in de banden.... :P

RadioActiveMan

De spanning in het mij toegewezen kieshokje was groter dan die in Turkije op de baan.
Wat een kutrace van Barri en de Ferrari's. 3 mensen waar ik en anderen veel meer van had verwacht. Barri vroeg zich af waarom de pech altijd hem overkomt en gaf daarbij toe dat hijzelf in de  fout ging bij de start waardoor hij waarschijnlijk zijn versnellingsbak in de prut heeft gereden. Geen stomme dingen meer doen Rubens dan ben je er vanaf. 
Hamilton zegde op BBC dat hij zich enorm hard geamuseerd heeft vandaag en hij lijkt te aanvaarden dat het dit seizoen verder niks zal worden waardoor hij redelijk bevrijd lijkt van alle frustraties. Goed voor hem en het team lijkt me.


Wizard

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 16:49:25
Citaat van: Tim op 07 juni 2009 - 16:28:17
Mensen die niet doorhadden dat Vettel echt wel sneller was dan Webber hebben net hun eerste F1 race gezien.

De laatste tien ronden zat Vettel constant met een groen vakje (sneller) in vergelijking met Webber.

Teamorders, het is geen lelijk woord...
Mwuah, weet ik zo net nog niet. Misschien deed Webber het wel rustiger aan en Vettel verloor een paar rondes(3 geloof ik) ook ineens ten opzichte van Webber.

Nee, Webber had continue snelle sectortijden. Sowieso ga je niet rustig rijden als je weet dat een snellere deelnemer met rassenschrede dichterbij komt. 

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 juni 2009 - 20:03:53
Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 16:49:25
Citaat van: Tim op 07 juni 2009 - 16:28:17
Mensen die niet doorhadden dat Vettel echt wel sneller was dan Webber hebben net hun eerste F1 race gezien.

De laatste tien ronden zat Vettel constant met een groen vakje (sneller) in vergelijking met Webber.

Teamorders, het is geen lelijk woord...
Mwuah, weet ik zo net nog niet. Misschien deed Webber het wel rustiger aan en Vettel verloor een paar rondes(3 geloof ik) ook ineens ten opzichte van Webber.

Nee, Webber had continue snelle sectortijden. Sowieso ga je niet rustig rijden als je weet dat een snellere deelnemer met rassenschrede dichterbij komt. 
Als het je teamgenoot is denk ik dat er met het team overleg is geweest. Vettel leek ook niet echt rustig aan te doen na dat ze het hem hadden verteld. Maar ze hebben allebei strak gereden en over gehele race waren ze zeer aan elkaar gewaagd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:09:17
Als het je teamgenoot is denk ik dat er met het team overleg is geweest. Vettel leek ook niet echt rustig aan te doen na dat ze het hem hadden verteld. Maar ze hebben allebei strak gereden en over gehele race waren ze zeer aan elkaar gewaagd.
Dus ben je het eens, het waren teamorders (niet dat daar iets mis mee is)

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 16:54:08Vettel verneukte ook door in het begin te greettig te zijn en van de baan te raken even.

Hij verloor daarmee een seconde? Ik denk dat hij in een gevecht met Button meer had verloren. Nu kon hij volgas door blijven rijden, zonder dreiging van achteren. Die seconde kostte hem echt niet de kop, zijn strategie wel. Ook zonder de seconde die hij verloor, zou hij achter Webber terecht zijn gekomen na zijn laatste pitsstop. Dat hij zijn race daar verneukte is lariekoek.

CitaatHet is makkelijk zeggen dat RBR de race van Vettel verneukte, Vettel had misschien harder kunnen pushen en ik denk dat als Webber echt moest racen om positie dat hij ook meer gas had gegeven.

Ik baseer mijn mening op de feiten, niet op aannames. Webber reed al een poos 1:28'ers, terwijl Vettel voorin snelle rondetijden liet noteren. Om te voorkomen dat Vettel niet voor je belandt na zijn pitsstop, zit je echt wel te gassen! Neem dat maar van mij aan.

CitaatJa, je hebt wel een punt. Maar er is altijd nog een constructeurs WK. Stel dat Vettel en Webber gingen strijden om p2, en om wat voor reden tikt de een de ander er uit. Dan verloren ze 14 punten. Misschien was het logischer als het aan het begin van de race was geweest, maar helemaal aan het einde? Nee denk dat dit beste oplossing was voor RBR.

Voor Red Bull wel, maar ze strijden in eerste instantie om het indivuele WK.Plus, ik hekel alles wat de natuurlijke loop uit de race haalt.

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:09:17
Als het je teamgenoot is denk ik dat er met het team overleg is geweest.

Dat zeg ik.

CitaatVettel leek ook niet echt rustig aan te doen na dat ze het hem hadden verteld.

Jawel. Het verschil tussen jou en mij (en dat bedoel ik niet snerend) is dat ik continue livetiming heb lopen en de rondetijden nauwlettend in de gaten houd. Vettel kon lage 1:27'ers rijden. Nadat het team hem vroeg rustig aan te doen, reed hij lage 1:28'ers.

CitaatMaar ze hebben allebei strak gereden en over gehele race waren ze zeer aan elkaar gewaagd.

Vind ik geen goed argument om teamorders te accepteren.

Folkert

Citaat van: Tim op 07 juni 2009 - 20:10:35
Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:09:17
Als het je teamgenoot is denk ik dat er met het team overleg is geweest. Vettel leek ook niet echt rustig aan te doen na dat ze het hem hadden verteld. Maar ze hebben allebei strak gereden en over gehele race waren ze zeer aan elkaar gewaagd.
Dus ben je het eens, het waren teamorders (niet dat daar iets mis mee is)
Nee, dat zeg ik niet. Ik denk dat er overleg is geweest dat ze elkaar niet moeten gaan aanvallen. Denk dat Vettel niet meer in de buurt had gekomen van Webber. Maar dat weet ik niet helemaal zeker omdat ik de ronde tijden niet meer in de gaten hield. Aan de pace van Vettel te zien in de laatste 3 rondes volgens mij, wilde hij gewoon gevecht met Webber aan gaan.
Deels ben ik wel met je eens dat er teamorders zijn geweest, andere kant denk ik dat Vettel toch er voor wilde gaan, maar het zelfs dan niet gehaald zou hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 juni 2009 - 20:12:14
Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 16:54:08Vettel verneukte ook door in het begin te greettig te zijn en van de baan te raken even.

Hij verloor daarmee een seconde? Ik denk dat hij in een gevecht met Button meer had verloren. Nu kon hij volgas door blijven rijden, zonder dreiging van achteren. Die seconde kostte hem echt niet de kop, zijn strategie wel. Ook zonder de seconde die hij verloor, zou hij achter Webber terecht zijn gekomen na zijn laatste pitsstop. Dat hij zijn race daar verneukte is lariekoek.

CitaatHet is makkelijk zeggen dat RBR de race van Vettel verneukte, Vettel had misschien harder kunnen pushen en ik denk dat als Webber echt moest racen om positie dat hij ook meer gas had gegeven.

Ik baseer mijn mening op de feiten, niet op aannames. Webber reed al een poos 1:28'ers, terwijl Vettel voorin snelle rondetijden liet noteren. Om te voorkomen dat Vettel niet voor je belandt na zijn pitsstop, zit je echt wel te gassen! Neem dat maar van mij aan.

CitaatJa, je hebt wel een punt. Maar er is altijd nog een constructeurs WK. Stel dat Vettel en Webber gingen strijden om p2, en om wat voor reden tikt de een de ander er uit. Dan verloren ze 14 punten. Misschien was het logischer als het aan het begin van de race was geweest, maar helemaal aan het einde? Nee denk dat dit beste oplossing was voor RBR.

Voor Red Bull wel, maar ze strijden in eerste instantie om het indivuele WK.Plus, ik hekel alles wat de natuurlijke loop uit de race haalt.
Soms moet je aan namens er in gooien omdat je niet alles kan weten. En dat Webber een poos 1.28 reed wilt niet zeggen dat hij niet sneller kon. Maar over welk deel heb jij het nu eigenlijk? Ik heb het voornamelijk over de laatste 16? rondes na Vettels 3de stop. Daarvoor ben ik het wel met je eens dat ze flink zaten te gassen.



Maar ik denk dat Vettel minder achterstand ten opzichte van Button had gehad als hij er voor bleef rijden. De pace van de Brawn is moordend, daar kan de lichtere auto van Vettel  denk ik niet tegen op(gezien hij ook niet meer dichterbij kwam aan Button na dat hij p1 verloor.) Misschien had hij ten opzichte van Webber niks gewonnen of verloren, maar Button had hij misschien wel misschien niet kunnen pakken.


Ja dat WK is er ook, en ben zeker ook niet voorstander van teamorders, maar wat waren de tijden van Webber op moment van Vettels stop? en wat waren de tijden van Vettel na zijn stop?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 juni 2009 - 20:16:32
Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:09:17
Als het je teamgenoot is denk ik dat er met het team overleg is geweest.

Dat zeg ik.

CitaatVettel leek ook niet echt rustig aan te doen na dat ze het hem hadden verteld.

Jawel. Het verschil tussen jou en mij (en dat bedoel ik niet snerend) is dat ik continue livetiming heb lopen en de rondetijden nauwlettend in de gaten houd. Vettel kon lage 1:27'ers rijden. Nadat het team hem vroeg rustig aan te doen, reed hij lage 1:28'ers.

CitaatMaar ze hebben allebei strak gereden en over gehele race waren ze zeer aan elkaar gewaagd.

Vind ik geen goed argument om teamorders te accepteren.
Ja klopt, ben er niet helemaal bij met mijn gedachte :P.
Maar goed, wilde het ook zeker niet als argument voor teamorder gebruiken, maar als argument om aan te geven dat ze aan elkaar gewaagd waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:28:59
Soms moet je aan namens er in gooien omdat je niet alles kan weten.

En daarom ga je uit van het meest logische en dat is dat hij zo hard als mogelijk rijdt, zolang er positie-dreiging is. En die was er.

CitaatEn dat Webber een poos 1.28 reed wilt niet zeggen dat hij niet sneller kon. Maar over welk deel heb jij het nu eigenlijk? Ik heb het voornamelijk over de laatste 16? rondes na Vettels 3de stop. Daarvoor ben ik het wel met je eens dat ze flink zaten te gassen.

Ik heb het erover, dat Webber al een tijd langzamer was.

Citaat
Ja dat WK is er ook, en ben zeker ook niet voorstander van teamorders, maar wat waren de tijden van Webber op moment van Vettels stop? en wat waren de tijden van Vettel na zijn stop?

Webber reed lage 1:28'ers, Vettel lage 1:27'ers tot aan het "teamorder".

Wizard

Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:30:56
Maar goed, wilde het ook zeker niet als argument voor teamorder gebruiken, maar als argument om aan te geven dat ze aan elkaar gewaagd waren.

Dat ontkent ook niemand. Ik heb het erover dat ik het een kwalijke zaak vind, dat RBR Vettel vraagt het rustig aan te doen, terwijl hij Webber echt wel serieus had kunnen bedreigen. Jij begint het weg te wuiven met allerlei excuses. Webber kon sneller, Vettel maakte een fout in het begin, prima, maar allemaal niet relevant. Feit is dat Vettel rustiger aan moest doen en dat vind ik een kwalijke zaak. Ik begrijp het wel, maar ben het er niet mee eens. Als Ferrari dit 4 jaar eerder zou hebben gedaan, stond de wereld op z'n kop!

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 juni 2009 - 20:39:56
Citaat van: Burorri op 07 juni 2009 - 20:30:56
Maar goed, wilde het ook zeker niet als argument voor teamorder gebruiken, maar als argument om aan te geven dat ze aan elkaar gewaagd waren.

Dat ontkent ook niemand. Ik heb het erover dat ik het een kwalijke zaak vind, dat RBR Vettel vraagt het rustig aan te doen, terwijl hij Webber echt wel serieus had kunnen bedreigen. Jij begint het weg te wuiven met allerlei excuses. Webber kon sneller, Vettel maakte een fout in het begin, prima, maar allemaal niet relevant. Feit is dat Vettel rustiger aan moest doen en dat vind ik een kwalijke zaak. Ik begrijp het wel, maar ben het er niet mee eens. Als Ferrari dit 4 jaar eerder zou hebben gedaan, stond de wereld op z'n kop!
Dan zitten we daar mee op de zelfde lijn. Ik vind team orders bijna nooit goed idee. Maar goed, als we vooropstellen dat het een teamorder was, wie zegt dan dat Webber daarna nog niet sneller kon? Maar ik zeg eerlijk dat ik de tijden niet goed meer bij heb gehouden.
Trotse vader van Rosalie(L)