GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 01 juni 2009 - 17:39:18

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 07:53:45
Citaat van: Burorri op 02 juni 2009 - 20:48:17
Als je zoveel races in de F1 hebt rond gereden kan je op zijn minst wel iets verwachten. Maar in 2003 had hij ook een goede auto, maar eindigd achter Montoya en Raikkonen. 2002 en 2004 werd hij dan wel 2de, maar veel indruk maakte hij bij mij niet. En het is inderdaad niet helemaal te vergelijken, maar nog steeds kan je wel beetje kijken hoe hij ten opzichte van zijn echte concurentie heeft gepresteerd. Soms beduidend langzamer dan Monotoya, of Couldhard in een mindere auto.
2003, wat haal je nu aan man ;D ;D Schumi werd zelf maar met 2 punten voorsprong WK, en dan moet Rubens, met teamorders, binnen de 10 punten van Schumi eindigen? ;D ;D ;D ;D

Welke teamorders (2003)? Barrichello kwam gewoon enorm te kort.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 16:00:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 07:53:45
Citaat van: Burorri op 02 juni 2009 - 20:48:17
Als je zoveel races in de F1 hebt rond gereden kan je op zijn minst wel iets verwachten. Maar in 2003 had hij ook een goede auto, maar eindigd achter Montoya en Raikkonen. 2002 en 2004 werd hij dan wel 2de, maar veel indruk maakte hij bij mij niet. En het is inderdaad niet helemaal te vergelijken, maar nog steeds kan je wel beetje kijken hoe hij ten opzichte van zijn echte concurentie heeft gepresteerd. Soms beduidend langzamer dan Monotoya, of Couldhard in een mindere auto.
2003, wat haal je nu aan man ;D ;D Schumi werd zelf maar met 2 punten voorsprong WK, en dan moet Rubens, met teamorders, binnen de 10 punten van Schumi eindigen? ;D ;D ;D ;D

Welke teamorders (2003)? Barrichello kwam gewoon enorm te kort.
Ferrari waren constant teamorders in de tijd van Schumi-Rubens. Als Rubens voor Schumi reed, moest die hem voorlaten. Dat weet toch iedereen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Alleen hoevaak kwam het voor dat Schumacher het niet op eigen kracht kon? Plus, hoevaak heeft Barrichello in 2003 (want daar heb jij het over) moeten schuiven voor Schumacher? Je gebruikt 'teamorders' als argument dat Barrichello niet kort bij Schumacher in de eindstand finishte, terwijl ik met de beste wil geen enkele race weet te herinneren (2003) dat Barrichello significant sneller was, maar moest schuiven voor Schumacher.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:18:16
Alleen hoevaak kwam het voor dat Schumacher het niet op eigen kracht kon? Plus, hoevaak heeft Barrichello in 2003 (want daar heb jij het over) moeten schuiven voor Schumacher? Je gebruikt 'teamorders' als argument dat Barrichello niet kort bij Schumacher in de eindstand finishte, terwijl ik met de beste wil geen enkele race weet te herinneren (2003) dat Barrichello significant sneller was, maar moest schuiven voor Schumacher.
Ik heb effectief geen flauw idee hoe het in 2003 zat, dat is waar. Ik kan me simpelweg zulke details niet herinneren. maar het gebeurde in die jaren vaak genoeg dat Schumacher een lapje later pitte dan Rubens en er na zen stop wonder boven wonder voor was.
Maar zelfs dan, 17 punten verschil tov een persoon die steeds voor je moest eindigen, das niet zo veel hé. Waren het toen bovendien niet nog 10-6-... punten? Dan is zo'n verschil nog sneller bereikt. En blijft het feit dat Schumi absolute top was, dat Rubens geen Schumi is wil ik zeker en vast niet ontkennen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:18:16
Alleen hoevaak kwam het voor dat Schumacher het niet op eigen kracht kon? Plus, hoevaak heeft Barrichello in 2003 (want daar heb jij het over) moeten schuiven voor Schumacher? Je gebruikt 'teamorders' als argument dat Barrichello niet kort bij Schumacher in de eindstand finishte, terwijl ik met de beste wil geen enkele race weet te herinneren (2003) dat Barrichello significant sneller was, maar moest schuiven voor Schumacher.
Japan ;) Maar ook alleen door de kwalificatie :P

@Ferrari_2009: 2003 was eerste jaar met 10-8-6 systeem. Maar was 2003 maar 17 punten verschil tussen Rubens en MSC? Dacht veel meer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 21:40:54
Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:18:16
Alleen hoevaak kwam het voor dat Schumacher het niet op eigen kracht kon? Plus, hoevaak heeft Barrichello in 2003 (want daar heb jij het over) moeten schuiven voor Schumacher? Je gebruikt 'teamorders' als argument dat Barrichello niet kort bij Schumacher in de eindstand finishte, terwijl ik met de beste wil geen enkele race weet te herinneren (2003) dat Barrichello significant sneller was, maar moest schuiven voor Schumacher.
Japan ;) Maar ook alleen door de kwalificatie :P

@Ferrari_2009: 2003 was eerste jaar met 10-8-6 systeem. Maar was 2003 maar 17 punten verschil tussen Rubens en MSC? Dacht veel meer.
Foutje van mij inderdaad, het waren er 21. Mijn excuses. Maar dan nog, zijn er niet zo veel als je de 2de viool moet spelen terwijl er dichte concurrentie is ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 21:43:00
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 21:40:54
Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 21:18:16
Alleen hoevaak kwam het voor dat Schumacher het niet op eigen kracht kon? Plus, hoevaak heeft Barrichello in 2003 (want daar heb jij het over) moeten schuiven voor Schumacher? Je gebruikt 'teamorders' als argument dat Barrichello niet kort bij Schumacher in de eindstand finishte, terwijl ik met de beste wil geen enkele race weet te herinneren (2003) dat Barrichello significant sneller was, maar moest schuiven voor Schumacher.
Japan ;) Maar ook alleen door de kwalificatie :P

@Ferrari_2009: 2003 was eerste jaar met 10-8-6 systeem. Maar was 2003 maar 17 punten verschil tussen Rubens en MSC? Dacht veel meer.
Foutje van mij inderdaad, het waren er 21. Mijn excuses. Maar dan nog, zijn er niet zo veel als je de 2de viool moet spelen terwijl er dichte concurrentie is ;)
Klinkt meer bekent in de oren, maar ik dacht dat het hoger was. in de 30 misschien. Maar goed wij zaten hier mee op de zelfde lijn als ik me niet vergis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 21:39:10
Ik heb effectief geen flauw idee hoe het in 2003 zat, dat is waar. Ik kan me simpelweg zulke details niet herinneren. maar het gebeurde in die jaren vaak genoeg dat Schumacher een lapje later pitte dan Rubens en er na zen stop wonder boven wonder voor was.
Maar zelfs dan, 17 punten verschil tov een persoon die steeds voor je moest eindigen, das niet zo veel hé. Waren het toen bovendien niet nog 10-6-... punten? Dan is zo'n verschil nog sneller bereikt. En blijft het feit dat Schumi absolute top was, dat Rubens geen Schumi is wil ik zeker en vast niet ontkennen.

Dat was de tactiek van Brawn-Schumacher. Schumacher reed dan ook fenominale rondes. Dat Barrichello dit niet kon, heeft niks te maken met teamorders of voorkeurstatus, maar met het te kort aan talent van Barrichello. De puntentelling is sinds 2003 10-8-6, anders was het verschil nog groter geweest. Ik dacht dat Schumacher iets van 30 punten voor Rubens is geïndigt.

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 21:40:54

Japan ;) Maar ook alleen door de kwalificatie :P

Schumacher startte daar als 14de dacht ik. Weet niet meer precies waardoor. Was het geen droog-regen kwalificatie?

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 22:00:17
Klinkt meer bekent in de oren, maar ik dacht dat het hoger was. in de 30 misschien. Maar goed wij zaten hier mee op de zelfde lijn als ik me niet vergis.
Ik had het vanmiddag bekeken maar men geheugen liet me blijkbaar in de steek :) Hopelijk gaat het met men examens beter ;D
Het verschil is 93-65=28. Blijft minder dan 2 punten per race in een seizoen waarin ze niet de beste wagen hadden en 2 opeenvolgende posities dus vrij voorkwamen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 22:17:00
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 22:00:17
Klinkt meer bekent in de oren, maar ik dacht dat het hoger was. in de 30 misschien. Maar goed wij zaten hier mee op de zelfde lijn als ik me niet vergis.
Ik had het vanmiddag bekeken maar men geheugen liet me blijkbaar in de steek :) Hopelijk gaat het met men examens beter ;D
Het verschil is 93-65=28. Blijft minder dan 2 punten per race in een seizoen waarin ze niet de beste wagen hadden en 2 opeenvolgende posities dus vrij voorkwamen.
Hahah dan heb je zeker afgelopen 2 jaar alleen maar examens gehad? Nee grapje natuurlijk. Succes er mee. Maar zat ik er redelijk dicht bij uit het blote hoofd. Ik vergiste me ook met jij en ik in deze op de zelfde lijn te zitten, dat zat ik met Wizard. Mijn excuus.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 22:17:00
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 22:00:17
Klinkt meer bekent in de oren, maar ik dacht dat het hoger was. in de 30 misschien. Maar goed wij zaten hier mee op de zelfde lijn als ik me niet vergis.
Ik had het vanmiddag bekeken maar men geheugen liet me blijkbaar in de steek :) Hopelijk gaat het met men examens beter ;D
Het verschil is 93-65=28. Blijft minder dan 2 punten per race in een seizoen waarin ze niet de beste wagen hadden en 2 opeenvolgende posities dus vrij voorkwamen.

Scorebordjournalistiek. Zoiets dien je in het juiste perspectief te plaatsen, wil je daar een conclusie uittrekken. Zo slecht was het niet? Jawel. Barrichello kwam meer te kort dan dat de punten laten zien. Ik dacht dat Schumacher in Japan werd gepiepeld door de regelementen. Hij moest als laatste beginnen aan zijn kwalificatieronde alleen begon het te regenen. Kimi kwalificeerde als 8ste, toen Schumacher de baan op kwam, was het circuit zeiknat. Dus Barrichello was kunstmatig sneller, niet op eigen kracht, maar maakte wel 9 punten goed. En zo kan ik iedere race wel analyseren. Dat Barrichello enorm te kort kwam op Schumacher, is een feit en ook nu komt hij weer te kort op Button!

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 juni 2009 - 22:17:00
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 22:00:17
Klinkt meer bekent in de oren, maar ik dacht dat het hoger was. in de 30 misschien. Maar goed wij zaten hier mee op de zelfde lijn als ik me niet vergis.
Ik had het vanmiddag bekeken maar men geheugen liet me blijkbaar in de steek :) Hopelijk gaat het met men examens beter ;D
Het verschil is 93-65=28. Blijft minder dan 2 punten per race in een seizoen waarin ze niet de beste wagen hadden en 2 opeenvolgende posities dus vrij voorkwamen.

28 punten verschil gaan we niet weinig noemen om toch maar aan ons standpunt te kunnen vasthouden hé...

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 juni 2009 - 22:02:52
Citaat van: Burorri op 03 juni 2009 - 21:40:54

Japan ;) Maar ook alleen door de kwalificatie :P

Schumacher startte daar als 14de dacht ik. Weet niet meer precies waardoor. Was het geen droog-regen kwalificatie?
Jep regen Kwalificatie. En regen race. Schumacher had de pech als een van de laatste te mogen starten. De race was Rubens volgens mij ook niet significant sneller. Maar goed we weten niet hoe de race anders had verlopen, alleen vermoeden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Het weer voor zondag!! 8)