GP van Turkije

Gestart door Supermariobros, 01 juni 2009 - 17:39:18

« vorige - volgende »

Supermariobros

Komend weekend wordt de Grand Prix van Turkije verreden. Wordt dit de zesde overwinning in zeven races voor BrawnGP, wint Red Bull zijn tweede of gaat Ferrari met de hoofdprijs lopen?

Shoot!

Enzo

Hoogstwaarschijnlijk zal BrawnGP weer de snelste zijn, zij zullen dus ook wel winnen.
Tenzij ze een technische of menselijke fout maken..... ::)

Daarnaast verwacht ik ook wel wat van Massa, die hier altijd goed lijkt te gaan.

Folkert

Ik denk dat Kimi met de hoofdprijs gaat lopen. Denk namelijk dat Kimi in Monaco al had kunnen winnen als hij niet zijn plek was verloren bij de start. Massa toonde aan dat de Ferrari snelle wagen is geworden door de snelste ronde neer te zetten. Maar Brawn is te ver weg voor nog in te halen. Button word WK, of er moeten hele rare dingen gebeuren.
Mclaren is denk ik ook wel terug, maar zullen niet de snelste zijn. De enige redding voor Ferrari is als Mclaren het 2de team word na Ferrari. of natuurlijk andersom, dat Ferrari het 2de team word na Mclaren.

RBR zie ik het toch net niet redden. Na Spanje was de snelheid niet meer zo snel als in de eerste 3 races. Daarnaast denk ik ook dat Vettel toch net iets te onervaren is om het verschil te maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Massa + Ferrari + Turkije = Winst. 8)

Forza F1

Ik denk dat Massa hier wel eens met de pole zou kunnen gaan lopen.

Ik hoop gewoon dat Barrichello eindelijk nog eens een GP kan (lees: mag) winnen  :)

meatball

Barrichello mag pas winnen als de titel voor Button binnen is en hij dan nog steeds sneller is dan de Ferrari's,weinig kans dus.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Het is meer een kwestie van niet kunnen winnen. Aangezien er nog geen teamorder is geweest.

Folkert

True, maar mocht het er op aan komen, komt er wel een teamorder. En die zal er komen net tot Button WK is.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ik denk dat ferrari hier een kans maakt om te winnen, maar ze zullen mogen knokken en als er niks doms gebeurt natuurlijk

scho0634

Citaat van: Burorri op 01 juni 2009 - 22:26:03
True, maar mocht het er op aan komen, komt er wel een teamorder. En die zal er komen net tot Button WK is.
Dat zou zomaar kunnen.

Maar zoals Rubens rijdt valt er helemaal niks uit te delen aan teamorders. Dus is het toch echt een kwestie van niet kunnen winnen ipv niet mogen winnen.

En dat was mijn punt nou net.

Forza F1

Citaat van: 0634 op 01 juni 2009 - 22:02:18
Het is meer een kwestie van niet kunnen winnen. Aangezien er nog geen teamorder is geweest.

Haha, waarom nog teamorders gebruiken ?? Het volstaat dat ze de auto van van Rubens net iets trager maken dan die van Jenson, brandstofstrategie wijzigen, enz... Tegenwoordig "kiest" het team wie er wint, en zijn daar niet eens teamorders voor nodig.

Enzo

Naast dit alles, denk ik dat Rubens ook gewoon de langzamere coureur is.
Helaas voor Rubens zal hij altijd de eeuwige nummer twee blijven.

flupke3

Vorig jaar zat hij qwa resultaten heel dicht bij Button maar dit jaar trekt op niet veel.
Maar het is toch vreemd dat men een strategie veranderd om Button te laten winnen
terwijl Rubens zeker had gewonnen indien ze het niet hadden gedaan.Als team zeg je dan eigenlijk
dat Button de nr 1 is .

Folkert

Citaat van: Enzo op 01 juni 2009 - 23:24:28
Naast dit alles, denk ik dat Rubens ook gewoon de langzamere coureur is.
Helaas voor Rubens zal hij altijd de eeuwige nummer twee blijven.
Laten we het hopen van niet zeg, heb wel genoeg gezien van Rubens. Dat dit zijn laatste jaar mag zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: flupke3 op 01 juni 2009 - 23:53:15
Vorig jaar zat hij qwa resultaten heel dicht bij Button maar dit jaar trekt op niet veel.
Maar het is toch vreemd dat men een strategie veranderd om Button te laten winnen
terwijl Rubens zeker had gewonnen indien ze het niet hadden gedaan.Als team zeg je dan eigenlijk
dat Button de nr 1 is .

Het is de strategie van Button die ze veranderd hebben hé, niet die van Barrichello. Ze dachten echt dat een driestopper sneller was (dat was misschien ook zo, als Barrichello niet in zijn derde stint ongelooflijk veel tijd had verloren), alleen niet in het geval van Button omdat dat slecht uitkwam met verkeer, daarom dat ze hem op een tweestopper gezet hebben.