Man van de Race: Monaco

Gestart door Tim C, 24 mei 2009 - 16:15:14

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Monaco?

Button
6 (46.2%)
Barrichello
1 (7.7%)
Raikkonen
2 (15.4%)
Massa
4 (30.8%)
Webber
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Bourdais
0 (0%)
Iemand anders (wie?)
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Forza F1

Man van de race: BUEMI !

Dankzij hem heeft Piquet deze keer een geldig excuus om z'n slechte prestaties te verklaren  ;)

F_A_Diaz

Ik vond Massa sterk rijden, haalde naar mijn gevoel echt die limiet gehaald met die auto. Heeft ook de snelste ronde neergezet.
Als hij niet had vastgezeten achter Vettel had hij het podium gehaald inplaats van Kimi.

Bovendien waren dit omstandigheden waarin hij in het verleden nog wel eens zijn hoofd verloor en met een domme actie in de vangrail hing. Nu bleef hij rustig en haalde uiteindelijk voor het team nog het maximale resultaat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 24 mei 2009 - 22:19:36
Ik vond Massa sterk rijden, haalde naar mijn gevoel echt die limiet gehaald met die auto. Heeft ook de snelste ronde neergezet.
Als hij niet had vastgezeten achter Vettel had hij het podium gehaald inplaats van Kimi.

Bovendien waren dit omstandigheden waarin hij in het verleden nog wel eens zijn hoofd verloor en met een domme actie in de vangrail hing. Nu bleef hij rustig en haalde uiteindelijk voor het team nog het maximale resultaat.
Denk dat we dat van beide coureurs kunnen zeggen. Kimi zat ook behoorlijk vast achter Rubens waardoor ook hij 20 seconden verloren heeft. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij de race had kunnen winnen als hij bij de start niet zijn plek aan Rubens was kwijt geraakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 22:27:30
Citaat van: F_A_Diaz op 24 mei 2009 - 22:19:36
Ik vond Massa sterk rijden, haalde naar mijn gevoel echt die limiet gehaald met die auto. Heeft ook de snelste ronde neergezet.
Als hij niet had vastgezeten achter Vettel had hij het podium gehaald inplaats van Kimi.

Bovendien waren dit omstandigheden waarin hij in het verleden nog wel eens zijn hoofd verloor en met een domme actie in de vangrail hing. Nu bleef hij rustig en haalde uiteindelijk voor het team nog het maximale resultaat.
Denk dat we dat van beide coureurs kunnen zeggen. Kimi zat ook behoorlijk vast achter Rubens waardoor ook hij 20 seconden verloren heeft. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij de race had kunnen winnen als hij bij de start niet zijn plek aan Rubens was kwijt geraakt.

Gefilosofeer man, Button was gewoon snel, die auto is schijnbaar beter dan de rest, net als zijn stops en Button zelf. De enigste die een beetje kan volgen is Barrichello. En Kimi verloor 20 sec. door Barrichello???  Heb ik wat gemist??
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Citaat van: Forza Ferrari op 24 mei 2009 - 20:25:54
Man van de race: BUEMI !

Dankzij hem heeft Piquet deze keer een geldig excuus om z'n slechte prestaties te verklaren  ;)

Iemand het interview met Piquet op de BBC gehoord? Wat een hypocriet manneke... "I don't know what Buemi was thinking, but that's what you get when you get these young drivers into the sport." Het was een keer niet zijn eigen fout en hij is al direct vergeten dat hij de helft van de races zelf in de muur hangt. ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 25 mei 2009 - 01:14:28
Citaat van: Forza Ferrari op 24 mei 2009 - 20:25:54
Man van de race: BUEMI !

Dankzij hem heeft Piquet deze keer een geldig excuus om z'n slechte prestaties te verklaren  ;)

Iemand het interview met Piquet op de BBC gehoord? Wat een hypocriet manneke... "I don't know what Buemi was thinking, but that's what you get when you get these young drivers into the sport." Het was een keer niet zijn eigen fout en hij is al direct vergeten dat hij de helft van de races zelf in de muur hangt. ::)
Inderdaad, vond ik ook een enorm hypocriete reactie. Ik begrijp niet waar Piquet met zen koppeke zit, maar ik denk dat hij ergens in de wolken zit ofzo. Misschien vanwege zijn eerste terechte opgave van zijn F1-carrière?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: janke op 24 mei 2009 - 23:42:42
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 22:27:30
Citaat van: F_A_Diaz op 24 mei 2009 - 22:19:36
Ik vond Massa sterk rijden, haalde naar mijn gevoel echt die limiet gehaald met die auto. Heeft ook de snelste ronde neergezet.
Als hij niet had vastgezeten achter Vettel had hij het podium gehaald inplaats van Kimi.

Bovendien waren dit omstandigheden waarin hij in het verleden nog wel eens zijn hoofd verloor en met een domme actie in de vangrail hing. Nu bleef hij rustig en haalde uiteindelijk voor het team nog het maximale resultaat.
Denk dat we dat van beide coureurs kunnen zeggen. Kimi zat ook behoorlijk vast achter Rubens waardoor ook hij 20 seconden verloren heeft. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij de race had kunnen winnen als hij bij de start niet zijn plek aan Rubens was kwijt geraakt.

Gefilosofeer man, Button was gewoon snel, die auto is schijnbaar beter dan de rest, net als zijn stops en Button zelf. De enigste die een beetje kan volgen is Barrichello. En Kimi verloor 20 sec. door Barrichello???  Heb ik wat gemist??
De Ferrari's waren gewoon wel snel dit weekend. Snelst race ronde, goede pace geen fouten dit keer. (op 1 foutje van Massa na dan). En ja, op een gegeven moment lag Kimi en Rubens 25 seconde voor op Vettel en na de pitstop was dat nog maar 5 seconde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Als Kimi vast zat achter Rubens dan is het een luie kloot, want ik heb hem niet 1 keer echt aan Rubens zien plakken of hem opzij zien gaan om Rubens wat op te jagen. Hij werd naar mijn mening absoluut niet opgehouden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 mei 2009 - 10:07:49
Als Kimi vast zat achter Rubens dan is het een luie kloot, want ik heb hem niet 1 keer echt aan Rubens zien plakken of hem opzij zien gaan om Rubens wat op te jagen. Hij werd naar mijn mening absoluut niet opgehouden.
Ben de race nu even aan het downloaden, maar als ik me niet vergis heeft Kimi wel paar keer proberen te kijken en er relatief dicht achter gereden. Maar ik baseer mijn mening over vast zitten op 3 punten:
1) Rosberg, Massa en....nog iemand, liepen in eens 2 a 3 seconde per rondje in. (Ok. Kimi had ook een probleem kunnen hebben met banden etc. Maar dat acht ik onwaarschijnlijk.)
2) Ferrari haalde Kimi 5 ronde(volgens mij) eerder naar binnen dan de planning.
3) Kimi's Ronde tijden zakte tegelijkertijd in elkaar met Rubens. Ik heb bij Ferrari nog niet eerder in een race gezien dat de ronde tijden in eens zo drastisch in elkaar zakte, en bij Rubens heb ik dat al wel gezien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

#24
Je hebt wel gelijk dat Kimi veel te vroeg binnen kwam. Dat kan dan inderdaad 2 redenen hebben, opgehouden worden of slechte banden, aangezien hij op de hardere banden stond, lijkt mij dat vrij onmogelijk. Dus dan moet het inderdaad wel door Rubens zijn gekomen. Maar dan vind ik dat hij veel te weinig heeft geprobeerd. Ik heb hem er nooit echt constant achter zien plakken zoals Massa wel deed bij Webber.

Overigens, wat mij nog opviel was de voorzichtigheid van de rijders in de eerste lap. In die extreem trage haarspeldbocht, ze stonden gewoon in een rijtje te wachten, er zijn er die daar gemakkelijk 2 of 3 plaatsen konden goedmaken. Ik snap niet dat niemand dat gedaan heeft. Het mag dan wel een gevaarlijk circuit zijn om dingen te proberen, maar een rijder met lef had dit toch moeten doen. Ik had bijvoorbeeld verwacht dat Hamilton daar wel opzij zou gaan om wat goed te maken. Nu heeft hij gedurende de race amper plaatsen goedgemaakt.

**edit**

Kimi's verklaring:
CitaatIk stond aan de vuile kant van de baan en Rubens profiteerde bij de start van het feit dat hij de race op de zachte band begon. Dat was jammer, want ik was daarna sneller dan Rubens, maar je kunt er hier nergens voorbij. Ik verloor daar erg veel tijd mee en door een probleem tijdens de pitstop raakte ik nog verder achterop.
Je hebt het dus bij het rechte eind.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 mei 2009 - 10:32:44
Je hebt wel gelijk dat Kimi veel te vroeg binnen kwam. Dat kan dan inderdaad 2 redenen hebben, opgehouden worden of slechte banden, aangezien hij op de hardere banden stond, lijkt mij dat vrij onmogelijk. Dus dan moet het inderdaad wel door Rubens zijn gekomen. Maar dan vind ik dat hij veel te weinig heeft geprobeerd. Ik heb hem er nooit echt constant achter zien plakken zoals Massa wel deed bij Webber.

Overigens, wat mij nog opviel was de voorzichtigheid van de rijders in de eerste lap. In die extreem trage haarspeldbocht, ze stonden gewoon in een rijtje te wachten, er zijn er die daar gemakkelijk 2 of 3 plaatsen konden goedmaken. Ik snap niet dat niemand dat gedaan heeft. Het mag dan wel een gevaarlijk circuit zijn om dingen te proberen, maar een rijder met lef had dit toch moeten doen. Ik had bijvoorbeeld verwacht dat Hamilton daar wel opzij zou gaan om wat goed te maken. Nu heeft hij gedurende de race amper plaatsen goedgemaakt.

**edit**

Kimi's verklaring:
CitaatIk stond aan de vuile kant van de baan en Rubens profiteerde bij de start van het feit dat hij de race op de zachte band begon. Dat was jammer, want ik was daarna sneller dan Rubens, maar je kunt er hier nergens voorbij. Ik verloor daar erg veel tijd mee en door een probleem tijdens de pitstop raakte ik nog verder achterop.
Je hebt het dus bij het rechte eind.
Luister in vervolg maar gewoon naar mij ;) :P haha. Maar had Kimis verklaring nog niet eens gelezen en om eerlijk te zijn was het ook wel beetje hypothetisch allemaal, maar het kwam mij wel logisch over.
Maar bedoel je niet Vettel? Volgens mij zat Massa continue achter Vettel en reed Webber daar weer achter. Na de pitstop reed Mark misschien wel even voor Massa, maar volgens mij op 3 of 4 seconde voorsprong en voor maar 3 ronden.
Wel jammer inderdaad dat Kimi niet meer probeerde, maar denk dat hij toch net niet genoeg vertrouwen had in de auto om meer te proberen. Wat overigens over 90% van het veld kan worden gezegd. En idd, zoals je zegt had ik van Hamilton meer verwacht. En denk ik dat de meeste te bang waren voor hun neuzen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: janke op 24 mei 2009 - 23:42:42
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 22:27:30
Citaat van: F_A_Diaz op 24 mei 2009 - 22:19:36
Ik vond Massa sterk rijden, haalde naar mijn gevoel echt die limiet gehaald met die auto. Heeft ook de snelste ronde neergezet.
Als hij niet had vastgezeten achter Vettel had hij het podium gehaald inplaats van Kimi.

Bovendien waren dit omstandigheden waarin hij in het verleden nog wel eens zijn hoofd verloor en met een domme actie in de vangrail hing. Nu bleef hij rustig en haalde uiteindelijk voor het team nog het maximale resultaat.
Denk dat we dat van beide coureurs kunnen zeggen. Kimi zat ook behoorlijk vast achter Rubens waardoor ook hij 20 seconden verloren heeft. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij de race had kunnen winnen als hij bij de start niet zijn plek aan Rubens was kwijt geraakt.

Gefilosofeer man, Button was gewoon snel, die auto is schijnbaar beter dan de rest, net als zijn stops en Button zelf. De enigste die een beetje kan volgen is Barrichello. En Kimi verloor 20 sec. door Barrichello???  Heb ik wat gemist??

En Massa verloor veel meer tijd achter Vettel (ongeveer 4 seconden per ronde) dan Kimi achter Barrichello, als Kimi daar uberhaupt al tijd verloor.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 mei 2009 - 10:32:44
Kimi's verklaring:
CitaatIk stond aan de vuile kant van de baan en Rubens profiteerde bij de start van het feit dat hij de race op de zachte band begon. Dat was jammer, want ik was daarna sneller dan Rubens, maar je kunt er hier nergens voorbij. Ik verloor daar erg veel tijd mee en door een probleem tijdens de pitstop raakte ik nog verder achterop.
Je hebt het dus bij het rechte eind.

Raikkonen had alleen kunnen winnen als hij aan de leiding was gegaan bij de start. Button was sowieso te snel en hij was alleen sneller dan Barrichello in de eerst stint waarin Barrichello problemen had met zijn banden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 25 mei 2009 - 12:01:19
Citaat van: janke op 24 mei 2009 - 23:42:42
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 22:27:30
Citaat van: F_A_Diaz op 24 mei 2009 - 22:19:36
Ik vond Massa sterk rijden, haalde naar mijn gevoel echt die limiet gehaald met die auto. Heeft ook de snelste ronde neergezet.
Als hij niet had vastgezeten achter Vettel had hij het podium gehaald inplaats van Kimi.

Bovendien waren dit omstandigheden waarin hij in het verleden nog wel eens zijn hoofd verloor en met een domme actie in de vangrail hing. Nu bleef hij rustig en haalde uiteindelijk voor het team nog het maximale resultaat.
Denk dat we dat van beide coureurs kunnen zeggen. Kimi zat ook behoorlijk vast achter Rubens waardoor ook hij 20 seconden verloren heeft. Ik durf zelfs wel te zeggen dat hij de race had kunnen winnen als hij bij de start niet zijn plek aan Rubens was kwijt geraakt.

Gefilosofeer man, Button was gewoon snel, die auto is schijnbaar beter dan de rest, net als zijn stops en Button zelf. De enigste die een beetje kan volgen is Barrichello. En Kimi verloor 20 sec. door Barrichello???  Heb ik wat gemist??

En Massa verloor veel meer tijd achter Vettel (ongeveer 4 seconden per ronde) dan Kimi achter Barrichello, als Kimi daar uberhaupt al tijd verloor.
Kimi verloor ook ongeveer 3 a 4 seconde per ronde achter Rubens. Ongeveer gelijk. Kimi verloor weldegelijk tijd achter Rubens. Daarnaast is Kimi ook 4 ronden eerder naar binnen gegaan dan gepland, wat ook niet gunstig was voor zijn strategie.

Maar over al gemeen denk ik dat beide Ferrari Coureurs een sterke race hebben gereden en dat Kimi 1ste had kunnen worden als hij voor Rubens was gebleven. Denk namelijk dat hij Button bij de stops zou hebben gepakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Hoe kan Kimi dan uitlopen op Massa als hij achter Barrichello net zoveel tijd verliest als Massa achter Vettel?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."