GP van Monaco

Gestart door Supermariobros, 16 mei 2009 - 18:51:06

« vorige - volgende »

Enzo



Mooie lap van Button! 8)

Ferrari 2010

Ik heb het gevoel dat Button in die lap geen enkele keer handmatig schakelt, wat ik wel jammer vind. Dat zou voor mij terug verplicht moeten worden!
En wat zit hij met zijn rechterhand enkele keren bij zen been te doen? Zit daar ook nog een knopje? Of heeft hij gewoon wat jeuk? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 07 juni 2009 - 08:28:28
Ik heb het gevoel dat Button in die lap geen enkele keer handmatig schakelt, wat ik wel jammer vind. Dat zou voor mij terug verplicht moeten worden!
En wat zit hij met zijn rechterhand enkele keren bij zen been te doen? Zit daar ook nog een knopje? Of heeft hij gewoon wat jeuk? :)
Je bedoelt zijn linkerhand? Heb eens opgelet ook, maar links zit ook een wit knopje of iets wat er op lijkt. En als je bij secnode 47 kijkt, zie je dat hij het ook goed vast pakt. Maar wat het is? ik weet het niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Inderdaad, linkerhand :) Mja, het lijkt of er zit een knopje ofzo, maar die beelden van de Brawns zijn altijd zo slecht (ik denk dat ze wat gewijzigd zijn omdat die gele strepen anders te flashy zouden zijn), dat je niet kan zien wat dat is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 07 juni 2009 - 09:25:12
Inderdaad, linkerhand :) Mja, het lijkt of er zit een knopje ofzo, maar die beelden van de Brawns zijn altijd zo slecht (ik denk dat ze wat gewijzigd zijn omdat die gele strepen anders te flashy zouden zijn), dat je niet kan zien wat dat is.
Ik heb ook eigenlijk geen idee. Misschien morgen maar eens naar Olav Smsen.  Misschien kan hij er achter komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Misschien om zijn rembalance bij te stellen, weet dat ze dat bij Ferrari wel doen, dit kan je aanpassen per bocht.

Jasper

De hendel voor het verstellen van de voorvleugel natuurlijk.

En automatisch schakelen is al enkele jaren verboden, Ferrari 2009...

Folkert

Citaat van: Jasper op 07 juni 2009 - 11:50:14
De hendel voor het verstellen van de voorvleugel natuurlijk.

En automatisch schakelen is al enkele jaren verboden, Ferrari 2009...
Dat was het natuurlijk, helemaal vergeten. Dankje wel Jasper.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 07 juni 2009 - 11:50:14
De hendel voor het verstellen van de voorvleugel natuurlijk.

En automatisch schakelen is al enkele jaren verboden, Ferrari 2009...
Echt? Ik dacht dat semi-automatisch toegestaan is, maar vroeg me af wat dat inhield, maar blijkbaar is het dus gewoon verboden. Ik zie hem alleszins niet schakelen, maar misschien is het gewoon niet zichtbaar. Met een vinger een hendeltje aantikken is natuurlijk ook niet zo opvalllend.

Voor die voorvleugel wist ik niet dat dat zo werd gedaan. Waarschijnlijk best lastig als je daar regelmatig mee bezig moet zijn :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Semi-automatisch wil zeggen: op een knopje drukken als je wilt schakelen, dat wordt dan netjes gedaan en je hoeft je geen zorgen te maken over koppelen en zo.

Volautomatisch schakelen was een aantal jaren geleden wel toegestaan, en dan moet je dus zelfs niet op een knopje drukken om te schakelen. Dan is er gewoon software die naar het toerental van de motor kijkt en op de juiste momenten schakelt.

Momenteel is het semi-automatisch, dus met flippers achter of op het stuur waarmee de coureurs schakelen. Inderdaad niet altijd zichtbaar. ;)

Ferrari 2010

Bedankt voor de uitleg Jasper :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 07 juni 2009 - 08:28:28
Ik heb het gevoel dat Button in die lap geen enkele keer handmatig schakelt, wat ik wel jammer vind.

Pijnlijke opmerking...  ???
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juni 2009 - 09:38:05
Citaat van: Ferrari 2009 op 07 juni 2009 - 08:28:28
Ik heb het gevoel dat Button in die lap geen enkele keer handmatig schakelt, wat ik wel jammer vind.

Pijnlijke opmerking...  ???
Lees de rest ook ff man, was een foute opvatting van mij die al lang is rechtgezet :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 07 juni 2009 - 12:58:27
Citaat van: Jasper op 07 juni 2009 - 11:50:14
De hendel voor het verstellen van de voorvleugel natuurlijk.

En automatisch schakelen is al enkele jaren verboden, Ferrari 2009...
Echt? Ik dacht dat semi-automatisch toegestaan is, maar vroeg me af wat dat inhield, maar blijkbaar is het dus gewoon verboden. Ik zie hem alleszins niet schakelen, maar misschien is het gewoon niet zichtbaar. Met een vinger een hendeltje aantikken is natuurlijk ook niet zo opvalllend.

Voor die voorvleugel wist ik niet dat dat zo werd gedaan. Waarschijnlijk best lastig als je daar regelmatig mee bezig moet zijn :)

Is moeilijk zichtbaar inderdaad, maar ik denk dat je het wel kunt zien.

@F_A_Diaz: Wat is er zo pijnlijk aan de opmerking van Ferrari_2009?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ten eerste, wat heb jij daar mee te maken? Je hoeft niet op alles wat ik typ te reageren.

Ten tweede, als je hier 12000+ posts hebt en je weet niet dat er al jarenlang weer met semi automatische versnellingsbakken gereden wordt en dus ten onrechte kritiek levert dan zou ik dat toch wel lichtelijk als pijnlijk omschrijven.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."