GP van Monaco

Gestart door Supermariobros, 16 mei 2009 - 18:51:06

« vorige - volgende »

flupke3

Hebben ze dan nu niemand die die verantwoordelijkheid heeft? :o
Een goeie jaar geleden hebben ze toch wel een vervanger aangeduid zeker dat kan toch niet anders!
Enfin veel zin heeft het toch niet meer want volgend jaar is bijtanken verboden en het enige wat dan
nog taktisch moet gebeuren zijn de bandenkeuzes.Alhoewel....die bandenkeuzes dit jaar niet bepaald
een groot succes bleken.Dus toch maar een verantwoordelijke aanduiden best.

waard500

Toyota! Wat een drama! Hoe kun je in 2 wedstrijden van de 1e startrij naar de laatste startrij verhuizen?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

WeezyAveli

Ahh, Hamilton hij pusht veel te hard op geloof ik harde banden...
Als hij wat minder hard zou gaan had hij het makkelijk tot Q2 geschopt...

Maar blijft toch leuk om naar te kijken naar z'n rijstijl, blijven pushen de hele tijd ookal is het soms onnodig :)

Toyota & BMW idd erg teleurstellend.
RedBull is een vreemd verhaal, op wat voor tactiek zitten ze nu eigenlijk :S

robbert

Maar Ferrari is ook weer goed hé, alhoewel ik verwacht geen overwinning van Ferrari, Button is nog altijd te snel.
En Ferrari moet nog zorgen dat ze morgen genoeg brandstof meegeven

Niels_

Raikkonen staat volgens mij zwaarder dan Button. En met KERS, ook al is die startstrook hier niet lang, you never know...

Ray Den

#50
Vettel en Red Bull blijven toch wat onder de verwachtingen. Ik had ze beter zien evolueren dit seizoen.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ray Den

Citaat van: WeezyAveli op 23 mei 2009 - 15:23:17
Ahh, Hamilton hij pusht veel te hard op geloof ik harde banden...
Als hij wat minder hard zou gaan had hij het makkelijk tot Q2 geschopt...

Maar blijft toch leuk om naar te kijken naar z'n rijstijl, blijven pushen de hele tijd ookal is het soms onnodig :)

Toyota & BMW idd erg teleurstellend.
RedBull is een vreemd verhaal, op wat voor tactiek zitten ze nu eigenlijk :S



ja dat hakkerige en houterige draaien aan dat stuurwiel is echt een lust voor het oog :o ??? Daarom dat hij nooit 'zweeft' door de bochten...

Slechte kwalificatie van Massa, ik had toch een top 3 verwacht deze keer maar EINDELIJK weer eens een Ferrari van voor. We hebben er lang op moeten wachten ...
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Niels_

Niet onbelangrijke vraag trouwens: Start de nr 1 aan de binnenkant van de bocht?

Folkert

Citaat van: F1FerrariFan op 18 mei 2009 - 14:22:19
Citaat van: F_A_Diaz op 17 mei 2009 - 19:28:58
Ik denk dat Ferrari en McLaren zich in deze race wel weer eens kunnen gaan bemoeien met de overwinning.

Waarom denk je dat? Ze hebben de afgelopen races toch niet echt laten zien dat ze met de snelsten mee konden. ik verwacht eigelijk gewoon weer Brawn ,Redbull en mss Toyota vooraan en verwacht eigelijk weer niet veel van Ferrari en Mclaren.
Vond ze in Spanje anders behoorlijk snel.

Maar jammer van Hamilton. Maar wat ik niet begreep is dat Olav al direct zei dat hij Q2 misschien wel haalde met zijn tijd, maar dat hij niet zou mee rijden. Zijn er geen reserve wagens meer? Maar eigenlijk wel knullig van Massa en Hamilton, waar bij Massa alle geluk van de wereld had dat het zo minimaal is geweest. Kimi goed bezig, Massa ook mooi vooraan, al ben ik wel benieuwd naar de gewichten. Denk dat Button relatief zwaar is, maar andere kant denk ik dat Ferrari goed is terug gekomen.
En erg jammer dat Rosberg/Williams nog steeds niet die stap hebben gemaakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Scuderia91 op 23 mei 2009 - 17:41:34
Niet onbelangrijke vraag trouwens: Start de nr 1 aan de binnenkant van de bocht?
Normaal gezien niet, wel? De nr 1 start normaal gezien toch aan de kant waarmee de eerste bocht het best aangesneden kan worden, dus de buitenkant? Als Kimi dan zen KERS-knopje indrukt lan hij hopelijk naast Button naar de eerste bocht en zo de leiding nemen :)

Waar ik wel blij om ben is dat ze nu eindelijk duidelijk hebben gemaakt hoe ver je in een chicane over de curbs mag. Blijkbaar moeten de buitenste banden op de baan blijven, wat uiteindelijk wel logisch is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

#55
http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/mon09_weights.pdf

Ziet ernaar uit dat Hamilton verteld is dat hij morgen wat plaatsen moet gaan goedmaken.

Aardige 2eplaats voor Raikkonen maar Button zwaarder.
Vettel erg licht.

_Makke_

Ferrari's dus  lichter als de Brawn's. Al zal het verschil maar een rondje zijn.

Ik hoop dat het gewicht bij Hamilton niet klopt... :o ??? Anders kan die morgen al even goed niet starten ::)

WeezyAveli

Hoe bedoel je?
Is toch genoeg voor 20rondjes als ik me niet vergis.

Neem aan ong. 600kg de rest brandstof.

_Makke_

Citaat van: WeezyAveli op 23 mei 2009 - 18:25:59
Hoe bedoel je?
Is toch genoeg voor 20rondjes als ik me niet vergis.

Neem aan ong. 600kg de rest brandstof.

Die gaat met zijn lichte bolide vast zitten achter een zéér zware Bourdais en Fisico...

Niels_

Vettel valt me toch wel hard tegen... En jammer dat Raikkonen de pole niet pakt op deze manier, gaat het moeilijk krijgen om voorbij Button te komen in de uitslag. Maar een podiumfinish moet zeker haalbaar zijn. Wel raar dat Felipe Massa pas 5e is en lichter staat dan Raikkonen...