Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 19 maart 2009 - 09:25:21

« vorige - volgende »

Wie wordt wereldkampioen?

Raikkonen
12 (33.3%)
Massa
3 (8.3%)
Hamilton
6 (16.7%)
Alonso
4 (11.1%)
Kubica
1 (2.8%)
Button
5 (13.9%)
Barrichello
2 (5.6%)
Iemand anders, wie?
3 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 29

janke

Citaat van: Wizard op 28 mei 2009 - 16:38:10
Citaat van: janke op 28 mei 2009 - 16:20:42
Ik bedoel met hijgen, dat Ferrari erachter zat en verder geen potten kon breken. Verder neem ik MS als voorbeeld dat hij ook jaren had van dominantie en bijna iedereen (ik niet) met hem weg liep. Nu is Button dominant en dat kunnen wat F1 fans schijnbaar niet accepteren. Had in de Brawn auto een Alonso, Massa, Hamilton of Kimi gereden dan was het halleluja geweest. Ik ben ook geen fan van Button, maar zie wel dat hij de te kloppen man is op dit moment. De feiten liegen niet.

Het verschil zit zich in de manier waarop. Ben je dominant omdat je er jaren lang naartoe hebt gewerkt, steeds sneller werd en uiteindelijk dominant of ben je dominant omdat je team door mazen in de nieuwe regelgeving vond en jouw een goede wagen bezorgt. Overigens lijkt mij dat niemand de dominante Ferrari jaren, zo geweldig vond. Als je vanaf race 1 al kunt aanwijzen wie kampioen wordt, is daar geen moer aan.
Dominant worden door jaren te ploeteren om sneller te worden?? Bij bijv. Ferrari heeft het meer dan een decenia geduurd. Toen kwam er ene Brawn die eindelijk eens een goede auto op de grid zet. Honda ploeterde ook jaren, Brawn komt daar, neemt de boel over en is dominant tot nu toe. Kwestie van de juiste man op de juiste plaats. Wat is het probleem van dominant zijn door die zgn. mazen te gebruiken?? Hij was gewoon slim. Ferrari en de andere topteams wat minder. Dan mag je met je dominantie van mij wk-winnaar worden. Je hebt dan de beste auto gebouwd binnen de regelgeving. En dat binnen een kort tijdsbestek en niet na weet ik hoeveel jaar. Doet niets af aan de prestaties van Brawn GP. En wat de dominante jaren van Ferrari betreft, toen die Armada ging lopen met MS en Brawn werd F1 in de wereld alleen maar populairder. Meer mensen achter de buis, meer uitverkochte circuits. Dat geen moer aan vinden valt dan nog wel mee.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Dat valt zeker niet mee, waarom zouden ze anders de regels telkens maar weer veranderen om het spannender te maken? Overigens begon dat, in de jaren dat Ferrari dominant was