FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Enzo op 08 juli 2009 - 15:38:22
Citaat van: Burorri op 08 juli 2009 - 13:29:59
Citaat van: Enzo op 06 juli 2009 - 22:01:20
Blijkt dat de nieuwe teams min of meer verplicht een cosworth in hun auto moeten leggen.
Er bleken meerdere teams die in gesprek waren met andere motor leveranciers maar deze werden derhalve niet toegelaten aan het kampioenschap.
Wat zou hier achter steken?

http://www.f1today.nl/nieuws/2009/07/06/fia-stelde-cosworthmotoren-als-voorwaarde-aan-nieuwe-teams/
Beetje raar eigenlijk. Straks stelt die motor niks voor is het hele nieuwe veld direct kansloos.


De Cosworth motor heeft zichzelf al bewezen, en levert waarscgijnlijk meer vermogen dan de huidige motoren van de andere constructeurs, doordat deze minder toeren mogen draaien. Blijf dat dan ook een absurde intentie vinden, ze moeten mijn inziens gewoon allemaal onder dezelfde regels opereren. Anders bestaat er weer een kans op  oneerlijke concurrentie.
In hoe verre is dat "Bewezen" te noemen? Resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst. En de motor zal zich in elke auto wel anders gedragen. Maar goed, de intentie is inderdaad ook beetje raar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 08 juli 2009 - 16:58:15
In hoe verre is dat "Bewezen" te noemen? Resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst. En de motor zal zich in elke auto wel anders gedragen. Maar goed, de intentie is inderdaad ook beetje raar.
Een motor is een motor en die gedraagt zich overal hetzelfde hoor. Het is aan de teams om de rest van hun wagen zo goed mogelijk te laten samenwerken met die motor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juli 2009 - 20:05:59
Citaat van: Burorri op 08 juli 2009 - 16:58:15
In hoe verre is dat "Bewezen" te noemen? Resultaten uit het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst. En de motor zal zich in elke auto wel anders gedragen. Maar goed, de intentie is inderdaad ook beetje raar.
Een motor is een motor en die gedraagt zich overal hetzelfde hoor. Het is aan de teams om de rest van hun wagen zo goed mogelijk te laten samenwerken met die motor.
Klopt, bedoelde meer dat een motor in een andere auto beter of slechter tot zijn recht kan komen. Ik heb er te weinig kennis van hoe het precies in zijn werking gaat, maar ik vermoed dat toch aantal onderdelen van de auto, die niet door Crosworth worden geleverd, anders met de motor omgaan dan de door andere gefabriceerde onderdelen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat vanFerrari 2009
CitaatDaarnaast is het zo dat de huidige teams hun motor zoals de FIA al zei hier en daar wat hebben aangepast gedurende de jaren, ondanks de bevriezing. Een ongewijzigde Cosworth zal dus niet direct sneller zijn dan de gewijzigde Ferrari, McLaren, BMW, Toyota of Renault.

Dat zou inderdaad ook kunnen, maar stel dat de nieuwe teams hier nadeel door ondervinden zou het ook oneerlijke concurrentie zijn.
Vindt het gewoon niet kunnen, of het nou voordeel of nadeel zal opleveren.

McLaren_über_alles

De FIA gaat ondertussen gewoon verder met hun oorlog...

En enkele weken geleden maar bleiten in de pers dat het allemaal de schuld van de teams was en zo. Wat een hoop debielen zit er daar eigenlijk samen  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Enzo

Heb het net gelezen, "de FOTA niet officieel ingeschreven"?! :o
Had deze wending niet verwacht, lijkt me ook totaal onnodig.
Begrijp niet zo goed waarom, zou het gewoon een technisch juridische kwestie zijn of toch echt dwarsliggen van de FIA??

F_A_Diaz

Tuurlijk de FIA wil de F1 kapotmaken....  ::)

De FIA wil gewoon niet dat de F1 compleet afhankelijk wordt van de FOTA en dat lijkt me niet zo vreemd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juli 2009 - 10:18:51
Tuurlijk de FIA wil de F1 kapotmaken....  ::)

De FIA wil gewoon niet dat de F1 compleet afhankelijk wordt van de FOTA en dat lijkt me niet zo vreemd.
Misschien  willen ze het niet, maar zoals ze nu bezig zijn gaat het wel hard die kant op.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Dat geld voor FOTA net zo hard.

Folkert

Citaat van: Beco op 09 juli 2009 - 14:58:49
Dat geld voor FOTA net zo hard.
Dat ook zeker. Zijn stelletje kinderen. Zullen we met zijn alle hier de F1 maar gaan runnen?
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Goed idee! Zolang er maar liters bier en een hoop knappe vrouwen zijn ben ik met alles akkoord. ;D
Steekpenningen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Folkert

Citaat van: Beco op 09 juli 2009 - 15:33:15
Goed idee! Zolang er maar liters bier en een hoop knappe vrouwen zijn ben ik met alles akkoord. ;D
Steekpenningen zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Knappe vrouwen regel ik wel :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Er wordt inmiddels weer gesproken over een aparte raceklasse, begint een beetje een "catch 22" te worden....

robbert

dat spelletje zal dus nooit ophouden é, de f1 moet dus echt kapot. Maar dat ze maar doen, want Melbourne heeft al laten weten geen grand prix te organiseren als de fota teams vertrekken.

Enzo

"CVC Capital, eigenaar van de commerciële rechten van de Formule 1, overweegt om niet door te gaan met Bernie Ecclestone als directeur. De opmerkingen van de Engelsman over Hitler zijn ook bij de investeringsmaatschappij verkeerd gevallen."

Bernie zelf zegt nergens heen te gaan, wie weet of CVC dat zomaar kan doen, hebben zij deze macht?