FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Enzo

CitaatJean Todt in beeld voor functie van FIA-voorzitter
Het is goed mogelijk dat oud Ferrari-teambaas Jean Todt het stokje van Max Mosley als president van de internationale autosportbond FIA overneemt. Dat liet de huidige voorzitter aan Auto Motor und Sport weten.

Mosley zelf heeft met onmiddellijke ingang zijn handen van de Formule 1 af getrokken. In oktober wordt zijn opvolger gekozen, tot die tijd voert Michel Boeri, president van het Senaat van de FIA en de automobielclub van Monaco, de onderhandelingen met de teams.

Mosley ziet in hem geen mogelijke opvolger. "Ik kan me niet voorstellen dat Boeri interesse in mijn positie heeft. Bovendien is hij te oud." Maar over Todt zegt hij: "Ik sluit niet uit dat Jean mij opvolgt." Herman Tomczyk, vice-voorzitter van de FIA, schreef zichzelf in de Duitse media al af voor de positie van president.

Denk dat ik er nog niet zover naast zat met mijn vermoeden over Todt.
Het viel mij al op hoe hij ineens zijn banden met Ferrari en de f1 brak, terwijl hij tot dat moment uiterst loyaal een toegewijd was aan de f1.
De kerel heeft ambities en het vermogen, das duidelijk.... ::)

Jasper

En het is een Fransman.

scho0634

Die hebben we al gehad met Balestre. Ik vond Mosley een stuk beter.

Enzo

M.i. is Todt wel meer dan capabel, lijkt mij een goede keuze.
Mijn stem heeft ie.... 8)

Enzo

Wat ik me trouwens afvraag, stel ze willen het uitgave patroon terugbrengen tot begin jaren 90".
Dan nog zaten er flinke verschillen in uitgave tussen de teams. Zouden ze dan het hoogste budget pakket of een gemiddelde.
Ik denk dat ze opzettelijk een vage afspraak hebben gemaakt om maar met iets naar buiten te kunnen komen.
In mijn ogen heeft de FOTA gewoon hun zin gehad, en de enige die water bij de wijn heeft gedaan is de FIA.
Het was immers dit of niks voor de FIA, kan me dan ook niet vinden in de visie van F_A_Diaz.
Het zou niet "gentleman like" zijn om dan vervolgens je winst te claimen en de FIA als grote verliezer neer te zetten, dat zou niet slim zijn, zeker niet als je van plan bent samen door te gaan.
Tevens denk ik dat één van de voorwaarde was dat Mosley zich niet verkiesbaar zou stellen en een enkele reis pensioen zou boeken..
Waar we nog niks over hebben gehoord is de verdeling van de commercieele rechten, en het geld wat de FOTA nog schijnt te krijgen.
Er zijn nog een hoop losse eindjes, of i.i.g. een hoop onbekende feitjes, het e.e.a. zal de komende weken nog wel duidelijk worden.

scho0634

Ik denk dat ze alleen nog maar vage afspraken hebben.

Nog niet concreets. Ze willen terug naar begin jaren 90, maar op welke manier moeten ze nog besluiten.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 25 juni 2009 - 12:50:04
Mosley is gevallen over deze FOTA/FIA oorlog. Dat is voor mij duidelijk. Hij is zelfs per direct niet meer belast met zaken aangaande Formule 1. Of had ie dat zelf ook zo gepland, volgens jou?

Je leest dus duidelijk niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat de FOTA Mosley niet weg wilden hebben, ik zeg dat dat sowieso al ging gebeuren. De belofte dat hij nu weggaat is dus niet meer dan een lege 'overwinning' voor de FOTA omdat hij toch al weg zou gaan. Het enige wat ze eruit hebben weten te halen is dat hij zich niet meer zoveel met de F1 zal bemoeien tot het einde van zijn termijn. Als dat het enige is wat Mosley eraan overhoudt zal hij daar prima mee kunnen leven.

Ik ben niet voor of tegen Mosley of de FOTA maar mensen die zeggen dat de FOTA gewonnen heeft (voor zover er winnaars kunnen zijn in zo'n zaak) en dat Mosley daarom nu weg moet houden zich niet aan de feiten. Dus ook deze site niet. Deze site (en andere) maakt zich schuldig aan populaire berichten plaatsen omdat de gemiddelde F1 fan graag de FOTA zag winnen niet zoveel van Mosley moet hebben. Daarom wordt het bericht opgeklopt en gedaan alsof Mosley eruit is geschopt en de FOTA volledig haar zin krijgt.

CitaatEr komt, zoals ik het begrijp, géén budgetlimiet. Er word dus niet gezegd dat je maximaal 100 euro mag gebruiken. Er is alleen afgesproken dat men dmv bezuinigingen terug wil naar het nivo van begin jaren 90.  Persoonlijk zie ik overigens liever wél een limiet.

Mosley heeft het over een bestedingsniveau van begin jaren negentig, dat is ongeveer de helft van wat de teams nu hebben. Misschien dat er geen gefixeerd bedrag komt, de uitwerking is hetzelfde, zij het door een gefixeerd bedrag of door beperkingen op te leggen die hetzelfde effect hebben. Ik denk dat de FOTA en de FIA dan liever een limiet hanteren waar bepaalde kosten niet onder vallen zoals, coureurs-, motoren-en promotieactiviteiten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

#397
In de press release van de WMSC is ook niks te vinden van een budgetcap.

CitaatThe World Motor Sport Council met in Paris on 24 June 2009. The following decisions were taken:

FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP

All currently competing teams have committed to the FIA Formula One World Championship.

There will be no alternative series or championship and the rules for 2010 onwards will be the 2009 regulations as well as further regulations agreed prior to 29 April 2009.

As part of this agreement, the teams will, within two years, reduce the costs of competing in the championship to the level of the early 1990s. The manufacturer teams have agreed to assist the new entries for 2010 by providing technical assistance.

The manufacturer teams have further agreed to the permanent and continuing role of the FIA as the sport's governing body. They have also committed to the commercial arrangements for the FIA Formula One World Championship until 2012 and have agreed to renegotiate and extend this contract before the end of that period.

All teams will adhere to an upgraded version of the governance provisions of the 1998 Concorde Agreement.

In view of this new agreement and with the prospect of a stable future for Formula One, FIA President Max Mosley has confirmed his decision not to stand for re-election in October this year.

Verder staan de teams die zich aangemeld hebben er nog in.

Mij lijkt het dus dat de bal in het kamp van de FOTA ligt nu en dat ze zelf dit niveau moeten proberen te bereiken. Kwestie van sjoemelen en poteren dus.


scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 14:47:39

Je leest dus duidelijk niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat de FOTA Mosley niet weg wilden hebben, ik zeg dat dat sowieso al ging gebeuren. De belofte dat hij nu weggaat is dus niet meer dan een lege 'overwinning' voor de FOTA omdat hij toch al weg zou gaan.
Ik lees dus juist uitstekend. Want dat heb je nu al een paar keer gezegd. Maar dat is helemaal niet zo.

CitaatIk ben niet voor of tegen Mosley of de FOTA maar mensen die zeggen dat de FOTA gewonnen heeft (voor zover er winnaars kunnen zijn in zo'n zaak) en dat Mosley daarom nu weg moet houden zich niet aan de feiten. Dus ook deze site niet. Deze site (en andere) maakt zich schuldig aan populaire berichten plaatsen omdat de gemiddelde F1 fan graag de FOTA zag winnen niet zoveel van Mosley moet hebben.
Andermaal heb jij een andere interpretatie van hoe de vork in de steel zit.

Het feit, waar jij blijkbaar langskijkt, dat Mosley per direct van de Formule 1 is afgehaald door de FIA, geeft op zijn minst een lichte indicatie van hoe de zaak in elkaar zit. Tel daarbij op dat de budgetlimiet weg is en alles lijkt erop dat de FIA voor de eieren voor zijn geld koos.

Maar ja, jij hebt een andere mening. Maar goed, ik denk niet dat het zinvol is om daar te lang op door te gaan.


F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 25 juni 2009 - 15:05:43
Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 14:47:39

Je leest dus duidelijk niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat de FOTA Mosley niet weg wilden hebben, ik zeg dat dat sowieso al ging gebeuren. De belofte dat hij nu weggaat is dus niet meer dan een lege 'overwinning' voor de FOTA omdat hij toch al weg zou gaan.
Ik lees dus juist uitstekend. Want dat heb je nu al een paar keer gezegd. Maar dat is helemaal niet zo.

Na het artikel in News of the World heeft Mosley verklaard dat hij na dit termijn zou vertrekken, ontken je dat? Dat was in samenspraak met de FIA. Dat is een feit wat je niet hebt weerlegd. En het is ook een feit wat vermeld had mogen worden in de berichtgeving op deze site zodat de lezer zijn eigen conclusies kan trekken.

Citaat
CitaatIk ben niet voor of tegen Mosley of de FOTA maar mensen die zeggen dat de FOTA gewonnen heeft (voor zover er winnaars kunnen zijn in zo'n zaak) en dat Mosley daarom nu weg moet houden zich niet aan de feiten. Dus ook deze site niet. Deze site (en andere) maakt zich schuldig aan populaire berichten plaatsen omdat de gemiddelde F1 fan graag de FOTA zag winnen niet zoveel van Mosley moet hebben.
Andermaal heb jij een andere interpretatie van hoe de vork in de steel zit.

Het feit, waar jij blijkbaar langskijkt, dat Mosley per direct van de Formule 1 is afgehaald door de FIA, geeft op zijn minst een lichte indicatie van hoe de zaak in elkaar zit. Tel daarbij op dat de budgetlimiet weg is en alles lijkt erop dat de FIA voor de eieren voor zijn geld koos.

De enige die interpretaties maakt ben jij, ik kijk naar de uitkomst van het akkoord en de doelstellingen die beide partijen hadden. Feit is dat Mosley dan niet als verliezer kan worden betiteld. Jij baseert nieuwsberichten op een lichte indicatie ? En nogmaals, de budgetlimiet is niet weg. De uitgaven gaan met de helft omlaag in twee jaar tijd. Dat is de doelstelling, een budgetlimiet is alleen maar een middel om dat te bereiken. Dat de budgetlimiet nu misschien vervalt betekent niet dat de doelstelling (kostenreductie) niet gehaald is.
Mosley is ook niet van de F1 afgehaald, hij zal zich alleen minder bemoeien met de dagelijkse gang van zaken.

CitaatMaar ja, jij hebt een andere mening. Maar goed, ik denk niet dat het zinvol is om daar te lang op door te gaan.

Daar gaat het niet om, jij mag een andere mening hebben en misschien heb je wel gelijk ook. Het punt is dat een nieuws site zich aan feiten moet houden en niet de mening van de schrijvers moet publiceren als zijnde een feitelijk nieuwsbericht, dan moet je een column gaan schrijven. Dan kan je je eigen mening publiceren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Ik blijf er niet mee doorgaan.

• Mosley is wel p.o. van de F1 af.
• Mosley is destijds ook gaan twijfelen naar zijn oorspronkelijke beslissing om terug te treden.
• De budgetlimiet is van de baan. Bezuinigen is wat anders dan een budgetlimiet.

Als jij dat allemaal anders interpreteert, prima. Maar ga nou niet steeds zeggen dat ik het niet weerleg. Dat doe ik nl wel, maar jij ontkent het steeds.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 25 juni 2009 - 16:37:42
Ik blijf er niet mee doorgaan.

• Mosley is wel p.o. van de F1 af.
• Mosley is destijds ook gaan twijfelen naar zijn oorspronkelijke beslissing om terug te treden.
• De budgetlimiet is van de baan. Bezuinigen is wat anders dan een budgetlimiet.

Als jij dat allemaal anders interpreteert, prima. Maar ga nou niet steeds zeggen dat ik het niet weerleg. Dat doe ik nl wel, maar jij ontkent het steeds.

• De officiele verklaring van de FIA luidt, Mosley zal zich niet meer met de dagelijkse gang van zaken met F1 bezig houden. Nergens dat hij geen zeggenschap heeft, jouw aanname.
• Dat Mosley is gaan twijfelen zal best, jij spreekt hem waarschijnlijk dagelijks maar dat betekent nog niet dat hij verkiesbaar stelt, dat is weer een aanname van jou.
• Een budget limiet is geen bezuiniging? Wat is het dan wel? Het wordt steeds mooier..  ;D
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Bezuinigen betekend niks meer dan, minder geld uitgeven dan oorspronkelijk het plan was. het saldo van ontvangsten en uitgaven verkleinen en meer inkomsten genereren om tekorten te verkleinen. Budget limiet is een bedrag dat vooraf (voorcalculatorisch) als norm is gegeven. Daar zit dus duidelijk een verschil in.
Wees voor de verandering nou eens niet obstinaat ( lees: stijfkoppig, halsstarrig, hardnekkig, koppig, onverzettelijk, volhardend)


scho0634

#403
Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 16:52:07
• De officiele verklaring van de FIA luidt, Mosley zal zich niet meer met de dagelijkse gang van zaken met F1 bezig houden. Nergens dat hij geen zeggenschap heeft, jouw aanname.
• Dat Mosley is gaan twijfelen zal best, jij spreekt hem waarschijnlijk dagelijks maar dat betekent nog niet dat hij verkiesbaar stelt, dat is weer een aanname van jou.
• Een budget limiet is geen bezuiniging? Wat is het dan wel? Het wordt steeds mooier..  ;D

• Precies ja. Een ander FIA lid wordt baas van de F1 afdeling. Wat ik al zei. Welke andere reden zou daaraan ten grondslag liggen dan de FOTA tegemoed te komen?
• Nee. Maar het haalt wel volledig jouw stelling onderuit dat Mosley per definitie niet meer terug zou keren.
• Vertel mij even waar ik dat zei , als je uitgelachen bent  ::).


Vettelredbull

Citaat van: 0634 op 25 juni 2009 - 17:12:48
Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 16:52:07
• De officiele verklaring van de FIA luidt, Mosley zal zich niet meer met de dagelijkse gang van zaken met F1 bezig houden. Nergens dat hij geen zeggenschap heeft, jouw aanname.
• Dat Mosley is gaan twijfelen zal best, jij spreekt hem waarschijnlijk dagelijks maar dat betekent nog niet dat hij verkiesbaar stelt, dat is weer een aanname van jou.
• Een budget limiet is geen bezuiniging? Wat is het dan wel? Het wordt steeds mooier..  ;D

• Precies ja. Een ander FIA lid wordt baas van de F1 afdeling. Wat ik al zei. Welke andere reden zou daaraan ten grondslag liggen dan de FOTA tegemoed te komen?
• Nee. Maar het haalt wel volledig jouw stelling onderuit dat Mosley per definitie niet meer terug zou keren.
• Vertel mij even waar ik dat zei , als je uitgelachen bent  ::).

Ik zeg: 1-0 voor 0634  ;D ;D ;D