FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Na dat verhaal in News of the World zou hij sowieso al stoppen, hij tikt de 70 ook al bijna aan.

Het klopt dat hij daar in voorgaande jaren wel eens op terug gekomen is maar nu is de situatie ook anders. Vanwege News of The World had hij al niet door kunnen gaan, dat hebben vrijwel alle nationale bonden gezegd, dit akkefietje met de FOTA is niet de reden waarom hij weggaat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 15:42:28
Na dat verhaal in News of the World zou hij sowieso al stoppen, hij tikt de 70 ook al bijna aan.

Een broekie dus vergeleken met Bernie ;).

Maar zo zeker was dat niet hoor, dat ie ging stoppen. De FIA zelf, zal hem dat wel dringend hebben verzocht. De FIA kan niet zonder FOTA. Andersom ook niet trouwens.

F_A_Diaz

#377
http://www.nujij.nl/max-mosley-absoluut-niet-meer-beschikbaar-na-2009.3157357.lynkx

Lijkt me vrij duidelijk.

Zo duidelijk heeft hij dat nooit gezegd, toen liet hij het altijd een beetje in het midden, duidelijker dan dit kan niet.

Wat hij gisteren gezegd heeft is gewoon een reactie op wat opmerkingen van teambazen die bij hem in het verkeerde keelgat schoten.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/06/23/mosley-laat-zich-niet-wegjagen-door-fota/

Inmiddels is zijn budgetplafond er door dus is er geen noodzaak om te langer te blijven wat hem betreft.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 16:27:02
http://www.nujij.nl/max-mosley-absoluut-niet-meer-beschikbaar-na-2009.3157357.lynkx
Daar was ie later alweer aan gaan twijfelen hoor. Daar kan je ook genoeg linkjes over vinden. Ook op deze site.

CitaatInmiddels is zijn budgetplafond er door dus is er geen noodzaak om te langer te blijven wat hem betreft.
Dat is niet de reden waarom hij opstapt. Dat is omdat de FIA heus wel inziet dat ze de FOTA teams alleen konden behouden zonder hem.

Wat niet wegneemt dat ik blij ben dat de budgetlimiet er door is. Ik ben benieuwd hoe hoog... Maar dat is nog niet bekend, geloof ik.

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 15:42:28
Na dat verhaal in News of the World zou hij sowieso al stoppen, hij tikt de 70 ook al bijna aan.

Het klopt dat hij daar in voorgaande jaren wel eens op terug gekomen is maar nu is de situatie ook anders. Vanwege News of The World had hij al niet door kunnen gaan, dat hebben vrijwel alle nationale bonden gezegd, dit akkefietje met de FOTA is niet de reden waarom hij weggaat.

Na zijn hot monkey sex heeft hij anders wel opnieuw het vertrouwen gekregen van de FIA. Dus dat is zéker niet de reden waarom hij nu opstapt...

robbert

oef, eindelijk.  ik hoop nu echt dat alles nu definitief achter de rug is en dat het racen terug op de eerste plaats komt.
En het 2de goede nieuws van de dag is, dat Mosley zich niet meer kandidaat stelt voor opnieuw fia president te zien.

Vettelredbull

Eindelijk, goed nieuws. nu gewoon weer op het racen concentreren.  8)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 15:10:04
Citaat van: Sept op 24 juni 2009 - 13:45:39
Verdere paniek is overbodig, de FIA en de FOTA hebben een akkoord!  8)

Voor zover er paniek was bedoel je denk ik?

Dit was te verwachten, de enige zorg was dat ze het zo hoog lieten oplopen.
Ik denk dat er weldegelijk een form van paniek was. Want het blufpoker begon wel grote proporties aan te nemen. Aan de andere kant is het wel ongelovelijk gehypd en overdreven door de media.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Het was voor mij vooral een irreterende zaak die de f1 veel schade heeft berokkend.
Een spel van ego s als je het mij vraagt en weinig boeiend :-[

Enzo

Goede zaak, ben blij dat ze er eindelijk uit zijn. Ben nieuwsgierig naar wat de kosten waren begin jaren 90'...
Nogal een vage manier van aangeven dat er aan kosten reductie gedaan gaat komen. Wat zal het dan worden?? Kan nog alle kanten op....
Wat Mosley betreft denk ik dat hij eervol maar gedwongen zichzelf niet verkiesbaar mag stellen, op verzoek van een aantal heren van de FOTA.
Weet iemand al kandidaten als opvolger??

Jean Todt??

scho0634

Misschien. Maar ik denk zelf eerder iemand van buiten de teams. Anders is het helemaal net alsof de FOTA de FIA heeft overgenomen.

Wellicht Michael Boeri. Neemt nu al direct de F1 taken over en schijnt een aantal jaren geleden ook al eens in de picture te zijn geweest. Ken hem verder niet en weet ook niet of hij FOTA steun heeft.

F_A_Diaz

#386
Citaat van: Jasper op 24 juni 2009 - 16:59:53
Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 15:42:28
Na dat verhaal in News of the World zou hij sowieso al stoppen, hij tikt de 70 ook al bijna aan.

Het klopt dat hij daar in voorgaande jaren wel eens op terug gekomen is maar nu is de situatie ook anders. Vanwege News of The World had hij al niet door kunnen gaan, dat hebben vrijwel alle nationale bonden gezegd, dit akkefietje met de FOTA is niet de reden waarom hij weggaat.

Na zijn hot monkey sex heeft hij anders wel opnieuw het vertrouwen gekregen van de FIA. Dus dat is zéker niet de reden waarom hij nu opstapt...

Dat is een compromis tussen Mosley en de FIA. Mosley beweerde dat zijn feestje niet nazi getint was en heeft die rechtszaak ook gewonnen. Toen heeft de FIA onder druk van de nationale autobonden met Mosley een compromis gesloten dat hij zich niet opnieuw verkiesbaar zou stellen en dan mocht hij zijn termijn afmaken.

Dat nu overal gezegd wordt dat Mosley weggaat vanwege de recente problemen FOTA is geen goed onderbouwde journalistiek, ook van deze site.

Sinds dat verhaal in News of the World is er wat betreft de FIA geen sprake van geweest dat Mosley zich opnieuw verkiesbaar zou stellen en wat Mosley zelf betreft ook niet. Hij heeft in december een keer geroepen dat hij zich misschien beschikbaar houdt als er geen geschikte kandidaat zou zijn maar dat zijn uitspraken gebaseerd op vragen van journalisten die zo gesteld zijn dat het lijkt alsof hij een uitspraak doet.

Het enige wat Mosley heeft gedaan is afgelopen dinsdag wat olie op het vuur te gooien door te verklaren dat hij de sport in de huidige politieke crisis niet kan verlaten en zich dus overweegt opnieuw verkiesbaar te stellen. Dit is tactisch een slimme zet om de druk wat meer bij de teams te leggen, de teams willen hem graag kwijt en nog een termijn van Mosley willen ze niet. Dat de FOTA daadwerkelijk de F1 zouden verlaten is natuurlijk nooit serieus aan de orde geweest. Hij heeft dus zelf een extra onderhandelingsmiddel gecreëerd tegen de FOTA.

Iedereen doet alsof Mosley de verliezer maar ik vind dat nog wel meevallen als je kijkt naar wat er nu afgesproken is. Mosley is ook geen winnaar maar goed, uit zo'n politiek steekspel komen nooit winnaars, dat is altijd een compromis.

Mosley heeft het voor elkaar gekregen dat de budgetten fors omlaag gaan, begin jaren '90 niveau, dat is ook iets van 150 miljoen max. Dan zijn de budgetten van de grote teams dus ook gehalveerd. Daarnaast heeft hij drie nieuwe teams op de grid gekregen die ondersteund gaan worden door de FOTA, ook iets wat de teams eerst nooit wilden. Remember Ron Dennis, "If you can't stand the heat, get out of the kitchen."
De FOTA heeft de budgetregel van 45 miljoen afgeschaft gekregen, moeten weliswaar nog steeds committeren aan een nieuw vast te stellen budgetplafon en aan de F1 t/m 2012 en Mosley treedt af die toch al geen serieuze plannen had om door te gaan.

Ik zou toch zeggen dat de weegschaal licht in het voordeel van Mosley uitslaat kwa winst. Mosley is misschien geen publiekslieveling maar het is wel een survivor die zeer slim is wat betreft dit soort politieke spelletjes.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

#387
Natuurlijk heeft Mosley de slag wel verloren. Hij moet weg en er komt geen budgetlimiet. Nu niet en in de toekomst ook niet. Ze willen alleen de kosten terugbrengen tot het nivo 1990. Tsja.

F_A_Diaz

Dus komt er wel een budgetlimiet. Mosley ging al weg, dat heeft hier vrij weinig mee te maken. Als je op mijn post reageert, neem dan ook even de moeite om het te lezen.

Ik vind niet dat Mosley gewonnen heeft maar verloren heeft hij ook zeker niet. Hij is erg dicht gekomen bij het realiseren van zijn doelstellingen. Uiteraard niet helemaal in zijn eigen opzet maar dat is nu eenmaal politiek, je zal altijd wat concessies moeten doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 12:39:25
Dus komt er wel een budgetlimiet. Mosley ging al weg, dat heeft hier vrij weinig mee te maken. Als je op mijn post reageert, neem dan ook even de moeite om het te lezen.

Ik vind niet dat Mosley gewonnen heeft maar verloren heeft hij ook zeker niet. Hij is erg dicht gekomen bij het realiseren van zijn doelstellingen. Uiteraard niet helemaal in zijn eigen opzet maar dat is nu eenmaal politiek, je zal altijd wat concessies moeten doen.
Ik heb jouw post gelezen, maar moet ik jouw eigen interpretatie dan weerleggen?

Mosley is gevallen over deze FOTA/FIA oorlog. Dat is voor mij duidelijk. Hij is zelfs per direct niet meer belast met zaken aangaande Formule 1. Of had ie dat zelf ook zo gepland, volgens jou?

Er komt, zoals ik het begrijp, géén budgetlimiet. Er word dus niet gezegd dat je maximaal 100 euro mag gebruiken. Er is alleen afgesproken dat men dmv bezuinigingen terug wil naar het nivo van begin jaren 90.  Persoonlijk zie ik overigens liever wél een limiet.