FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 23 juni 2009 - 21:09:45
Citaat van: Burorri op 23 juni 2009 - 21:07:52
Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:39:28
Contract = contract. Zolang Bernie een exclusiviteits contract heeft heeft Spa dikke pech.

Maar zo'n vaart zal het met de F1 niet lopen.
Dat is waar, maar dat contract is dan alleen geldig als Bernie leverd wat hij het circuit beloofd. Kan Bernie dat niet leveren, of niet genoeg om voor het circuit om minstens quite te draaien, dan mag, Spa bijvoorbeeld, dikke pech Bernie, maar wij zeggen het contract op.
Ah, jij hebt blijkbaar een kopietje van het contract?
Ja natuurlijk heb ik kopietje er van. Jij niet dan? :P

Nee, maar ik kan bijna wel 99% zeker zeggen dat Bernie wel iets moet garanderen en dat dat ook contractueel is vastgelegd.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 23 juni 2009 - 20:41:18
Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:08:21Ik ben geen jurist. Maar geen enkele concurrende klasse zal op Spa mogen rijden voorlopig. Niet zonder toestemming van B.E.
Maar dat is net wat ik me afvraag, hoe kan men een concurrerende klasse omschrijven? Of heeft Bernie dan gewoon een veto-recht?
Dat zou zomaar kunnen, ja.

Maareh, hij heeft hierover niet met mij overlegt.

Folkert

Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 22:36:57
Citaat van: Ferrari 2009 op 23 juni 2009 - 20:41:18
Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:08:21Ik ben geen jurist. Maar geen enkele concurrende klasse zal op Spa mogen rijden voorlopig. Niet zonder toestemming van B.E.
Maar dat is net wat ik me afvraag, hoe kan men een concurrerende klasse omschrijven? Of heeft Bernie dan gewoon een veto-recht?
Dat zou zomaar kunnen, ja.

Maareh, hij heeft hierover niet met mij overlegt.
Dat vind ik dan wel weer beetje jammer. Geen wonder dat Bernie nooit meer hier komt om ideeen op te doen, je hebt hem gewoon weg gejaagd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Burorri op 23 juni 2009 - 22:02:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 23 juni 2009 - 21:09:45
Citaat van: Burorri op 23 juni 2009 - 21:07:52
Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:39:28
Contract = contract. Zolang Bernie een exclusiviteits contract heeft heeft Spa dikke pech.

Maar zo'n vaart zal het met de F1 niet lopen.
Dat is waar, maar dat contract is dan alleen geldig als Bernie leverd wat hij het circuit beloofd. Kan Bernie dat niet leveren, of niet genoeg om voor het circuit om minstens quite te draaien, dan mag, Spa bijvoorbeeld, dikke pech Bernie, maar wij zeggen het contract op.
Ah, jij hebt blijkbaar een kopietje van het contract?
Ja natuurlijk heb ik kopietje er van. Jij niet dan? :P

Nee, maar ik kan bijna wel 99% zeker zeggen dat Bernie wel iets moet garanderen en dat dat ook contractueel is vastgelegd.

Wat Bernie garandeert is F1 op Spa. Of dat F1 is met Ferrari en McLaren of met Campos en Manor, maakt niet uit. Dat weet ik wel zeker.

@Robbert: er zal wel érgens iets te zien zijn van de FOTA-klasse hé, anders gaan ze natuurlijk niet rijden... Als de VRT het niet mag uitzenden volgens hun contract met Bernie (wat ik al betwijfel, maar het zou wel kunnen natuurlijk), dan staan VTM of VT4 wel klaar om de rechten te kopen. Als er geracet wordt op topniveau, dan komt dat op tv, je moet echt niet de überpessimist uithangen...

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:39:28
Contract = contract. Zolang Bernie een exclusiviteits contract heeft heeft Spa dikke pech.


Hoeft niet perse, als Bernie straks alleen met Williams en Force India op de proppen komt is de situatie dusdanig veranderd dat SPA best kan aanvechten of het contract nog wel rechtsgeldig is.

Als ik jou tien auto's verkoop en ik beloof je 10 Rolls-Royces en ik lever je uiteindelijke 2 Rolls en 8 Opels dan ga jij daar ook niet mee akkoord en gelijk heb je.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Maar als ik jou alleen maar 10 auto's heb beloofd, moet je niet zeuren als je 10 trabantjes krijg.

M.a.w. als Bernie contractueel gezien toegezegd heeft Formule 1 te leveren, moet je niet zeuren als Ferrari of McLaren er niet bij zit. USF1 of Campos is ook F1.

Maar goed, dat is allemaal speculatief want we kennen de voorwaarden niet.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 12:10:57
Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:39:28
Contract = contract. Zolang Bernie een exclusiviteits contract heeft heeft Spa dikke pech.


Hoeft niet perse, als Bernie straks alleen met Williams en Force India op de proppen komt is de situatie dusdanig veranderd dat SPA best kan aanvechten of het contract nog wel rechtsgeldig is.

Als ik jou tien auto's verkoop en ik beloof je 10 Rolls-Royces en ik lever je uiteindelijke 2 Rolls en 8 Opels dan ga jij daar ook niet mee akkoord en gelijk heb je.
Njiet helemaal goede voorbeeld, maar ik snap wel waar je heen wilt. Ligt ook helemaal wat er contractueel is opgenomen in het contract. Maar ik denk wel dat Spa het contract kan verbreken als dat gene wat Bernie beloofd niet meer het rendement haalt om op zijn minst gelijk te draaien in de financieen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 24 juni 2009 - 12:16:49
Maar als ik jou alleen maar 10 auto's heb beloofd, moet je niet zeuren als je 10 trabantjes krijg.

M.a.w. als Bernie contractueel gezien toegezegd heeft Formule 1 te leveren, moet je niet zeuren als Ferrari of McLaren er niet bij zit. USF1 of Campos is ook F1.

Maar goed, dat is allemaal speculatief want we kennen de voorwaarden niet.

Daarom zeg ik ook, als ik jou tien Roll Royces beloof en dat doet Bernie. Bernie adverteert met F1 als zijnde 'de koningsklasse'. Zonder die acht teams devalueert die klasse als zijnde de huidige F1 enorm dus wordt er niet geleverd wat er geadverteerd wordt. En kan het contract dus eventueel ontbonden worden. Ik zeg niet dat het zomaar kan maar er is zeker wel een mogelijkheid daartoe.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Sept

Verdere paniek is overbodig, de FIA en de FOTA hebben een akkoord!  8)
1991 - 2004 = 7

Jasper

Zegt Mosley, ik heb nog nergens officiële verklaringen gezien dus ik vind het maar raar voorlopig. Al zal het waarschijnlijk inderdaad wel in orde zijn. :P

scho0634


Niels_

Ben er zeker van dat Mosley meer water bij zijn wijn heeft moeten doen dan de teams van de FOTA.

F_A_Diaz

Citaat van: Sept op 24 juni 2009 - 13:45:39
Verdere paniek is overbodig, de FIA en de FOTA hebben een akkoord!  8)

Voor zover er paniek was bedoel je denk ik?

Dit was te verwachten, de enige zorg was dat ze het zo hoog lieten oplopen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 24 juni 2009 - 14:43:49
Dag Max!!

Mosley ging sowieso al weg en hij heeft wel voor elkaar gekregen wat hij wou, een budgetplafond.

Uiteraard niet helemaal zoals hij voor ogen had maar dat is politiek, compromissen sluiten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 15:12:19Mosley ging sowieso al weg

Sorry maar Mosley zegt al zeker 5 jaar dat hij stopt als FIA-voorzitter. Alleen was het elk jaar in oktober hetzelfde liedje: "ah nee dat van dat stoppen was maar een grapje, ik ga wel gewoon door hoor". ::)