FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Ik denk niet dat er twee klasses komen, daar schieten beide partijen niets mee op in mijn ogen. De teams (autofabrikanten) en de FIA hebben elkaar nodig, ze zitten nu alleen op een punt wat je kan vergelijken met een soort staarwedstrijd, wie knippert er het eerst. Degene die het eerst toegeeft verzwakt zijn onderhandelingspositie, dat weten beide partijen heel goed.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 22 juni 2009 - 14:18:55
Ik denk niet dat er twee klasses komen, daar schieten beide partijen niets mee op in mijn ogen. De teams (autofabrikanten) en de FIA hebben elkaar nodig, ze zitten nu alleen op een punt wat je kan vergelijken met een soort staarwedstrijd, wie knippert er het eerst. Degene die het eerst toegeeft verzwakt zijn onderhandelingspositie, dat weten beide partijen heel goed.
Daar heb je zeker een punt. Denk niet dat je het kan vergelijken met een staarwedstrijd, maar gewoon met pokeren. Hoog inzetten voor de hele pot.
Trotse vader van Rosalie(L)

Eric

Het "looney" incident krijgt een staartje...of zullen we zeggen een begin...een begin van modder gooien.
http://www.theherald.co.uk/sport/headlines/display.var.2515943.0.Briatore_warns_Mosley_over_loonies_jibe.php  ::)

Folkert

Ik las trouwens van de week een klein column in de F1racingreport over het veto recht van Ferrari. Daar in stond dat Ferrari dus het Veto recht had op regelementsweizigingen, zonder dat andere teams dit wisten.
Het is zeker dat ze dit van af 2005 hebben, maar er zijn zelfs vermoedens dat dit al in 1998 begonnen is. Maar wist echt geen enkel team dit? En wat mochten zijn met dit veto recht doen? Mochten zij(volgens het artikel) echt bepalen welke regelwijzigingen er het volgende jaar wel of niet kwamen? Of is dit weer een "FIArarri" complot column om het tem onderuit te halen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

"Wat mag je met vetorecht doen", je veto stellen denk ik...

Folkert

Citaat van: Jasper op 23 juni 2009 - 13:00:42
"Wat mag je met vetorecht doen", je veto stellen denk ik...
Ja dat snap ik, maar in hoeverre. Mochten zij gewoon zeggen: nee die regel komt er niet want.... En dan kwam die regel ook niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634


F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 23 juni 2009 - 13:00:42
"Wat mag je met vetorecht doen", je veto stellen denk ik...

Volgens mij is het zo dat ze tot een bepaald moment de kans hebben een veto te stellen en daarna niet meer.

Ze kunnen dus niet eerst een regelwijziging accepteren en dan daarna (als ze er zelf niet goed in zijn) weer zeggen dat het niet doorgaat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

SEAT schijnt ook zoiets gekregen te hebben van de FIA. Hoe betrouwbaar is de FIA dan nog eigenlijk, als ze in het geniep dit soort rechten gaan uitdelen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 23 juni 2009 - 13:40:06
Citaat van: Jasper op 23 juni 2009 - 13:00:42
"Wat mag je met vetorecht doen", je veto stellen denk ik...

Volgens mij is het zo dat ze tot een bepaald moment de kans hebben een veto te stellen en daarna niet meer.

Ze kunnen dus niet eerst een regelwijziging accepteren en dan daarna (als ze er zelf niet goed in zijn) weer zeggen dat het niet doorgaat.

Natuurlijk, je kunt je veto alleen stellen als er iets gestemd moet worden, en een regel die al goedgekeurd is, moet niet meer gestemd worden...

F_A_Diaz

#340
Ja okee, wat ik bedoel is dat Ferrari in aanloop van een stemming bijvoorbeeld een deadline heeft waarin ze hun veto kunnen gebruiken. Doen ze dat niet, dan gaat men gewoon over tot een stemming waarin de stem van Ferrari net zoveel waard is als die van ieder ander team. Als ze die deadline laten verstrijken zien ze dus af van hun vetorecht.

Dat is volgens mij ook gebeurt met het budget limiet en er schijnt ook een limiet te zijn aan het aantal keren dat ze hun veto kunnen gebruiken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

De Britse krant The Guardian heeft beslag weten te leggen op een voorlopige kalender die de FOTA heeft opgesteld voor een alternatief kampioenschap.
Spa-Francorchamps en Interlagos zouden tot en met 2012 en 2015 vastliggen bij Bernie Ecclestone en derhalve nog niet op de kalender van de FOTA staan.


3 maart - Buenos Aires, Argentinië
21 maart - Mexico City, Mexico
11 april - Jerez, Spanje
25 april - Portimao, Portugal
2 mei - Imola, Italië
23 mei - Monte Carlo, Monaco
6 juni - Montreal, Canada
13 juni - Indianapolis, Verenigde Staten
1 juli - Silverstone, Groot-Brittannië
25 juli - Magny-Cours, Frankrijk
15 augustus - Lausitzring, Duitsland
29 augustus - Helsinki, Finland
12 september - Monza, Italië
26 september - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten
10 oktober - Marina Bay, Singapore
24 oktober - Suzuka, Japan
8 november - Adelaide of Surfers' Paradise, Australië


RadioActiveMan

Adelaide, Mexico en Buenos Aires zijn geweldig leuke banen en zou het geweldig vinden ze daar terug te zien racen.

Folkert

Adelaide, geweldig. Vond ik altijd enorm fijn circuit. Mexico heb ik 1 race gezien in 88 en verder alleen op de pc gespeeld. Is wel een aardig baantje. En ja Jerez, heeft wel wat. Mooi circuit en goede inhaal mogelijk heden als ik me niet vergis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

3 maart, 1 juli en 8 november zijn respectievelijk een woensdag, een donderdag en een maandag. ^^