FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 17:07:12
Citaat van: Burorri op 11 juni 2009 - 16:56:14
Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 16:45:04
Je begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel dat als puntje bij paaltje komt en de FIA en de FOTA het niet eens worden vandaag.
Mclaren, Ferrari, Toyota, BMW, Red Bull, Torro Rosso en Renault niet deelnemen aan de f1 in 2010.
Ohh, ok. Ja dan is het helemaal geen F1 meer. Kan er wel leuk op papier staan dat het nog steeds F1 is, maar zonder die 4 grote teams twijfel ik echt heel heel erg om te gaan kijken of niet.
Maar eh Burrorri, je klinkt verbaasd. Je wist toch wel dat dit speelde??
Ja en nee. Wist wel dat er wat speelde, maar ik ben al een tijdje gestopt met alle ins en outs te lezen m.b.t dit gebeuren. Ik weet wel dat er nu 12 teams hebben ingeschreven(voorwaardelijk)
Scuderia Ferrari Marlboro
Scuderia Toro Rosso
Red Bull Racing
AT&T Williams
Force India F1
Campos Grand Prix
Team US F1
Manor Grand Prix
Vodafone McLaren Mercedes
BMW-Sauber F1 Team
Renault F1 Team
Panasonic Toyota Racing
Brawn GP Formula One Team

Maar hoe teams er over denken en wat ze gaan doen als wanneer en hoe, heb ik me ff afzijdig gehouden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

http://www.f1pits.net/nieuws/f1_inschrijvingslijst_2010/

De FIA gaat er dus vanuit dat ze een contract hebben met Ferrari waardoor zij hoe dan ook meerijden volgend jaar. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ferrari zit nu in een benijdenswaardige positie want enerzijds kunnen ze de andere FOTA-teams aansporen om niet in te binden. Anderzijds, als de FIA niet toegeeft en de FOTA-teams heffen de voorwaarden ook niet op, dan kan Ferrari alsnog wel meedoen volgend jaar.

Voorlopig nog geen officiële verklaring van de FOTA, ik ben zeer benieuwd.

F_A_Diaz

Hetzelfde geldt overigens voor Red Bull (Red Bull Racing en Toro Rosso).
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Vraag me trouwens ook af hoe het zit met de motorenleveranciers, Toyota en Ferrari leveren aan teams die sowieso al meedoen in 2010.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Cosworth zal wel motoren klaar hebben voor het hele veld als het moet, het is toch vanaf volgend jaar dat de standaardmotor beschikbaar is hé?

scho0634

Ferrari en de anderen zijn heel boos op de FIA... Ben benieuwd.

Folkert

Als dit bluf poker is, is het wel heeeeel hoog in zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Gaan ze dit circuis eens stoppen want vind het  :(

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 14:15:29
Als dit bluf poker is, is het wel heeeeel hoog in zetten.
All in hé, wat hebben ze te verliezen? ;) De FOTA is de F1, als het moet zorgt Bernie er wel voor dat de F1 niet meer onder de FIA valt (God mag weten hoe dat moet, maar das zijn zaak). De commerciële belangen zijn voor Bernie veel te groot, de F1 is er volgend jaar gewoon weer met de traditionele teams. En als het niet F1 is, dan zetten de teams zich elders wel samen in, don't worry, we hebben een kampioenschap met de F1 teams volgend jaar hoor :)

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar sommigen hier zich druk in maken...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 12 juni 2009 - 15:57:15
Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 14:15:29
Als dit bluf poker is, is het wel heeeeel hoog in zetten.
All in hé, wat hebben ze te verliezen? ;) De FOTA is de F1, als het moet zorgt Bernie er wel voor dat de F1 niet meer onder de FIA valt (God mag weten hoe dat moet, maar das zijn zaak). De commerciële belangen zijn voor Bernie veel te groot, de F1 is er volgend jaar gewoon weer met de traditionele teams. En als het niet F1 is, dan zetten de teams zich elders wel samen in, don't worry, we hebben een kampioenschap met de F1 teams volgend jaar hoor :)

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar sommigen hier zich druk in maken...
Als de FOTA als 1 staat zie ik ook geen probleem en dat de FIA zich inbind. Ze zullen dan inderdaad wel moeten, maar dit soort zaken kunnen nooit goed zijn voor de f1. Zoveel gezeur is negatieve reclame.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Inmiddels zijn er persberichten uit van Ferrari, Red Bull en Torro Rosso. Allen met hetzelfde verhaal, dat ze FOTA trouw blijven en niet zullen deelnemen onder de huidige regelementen.
Er zijn meerdere vergaderingen en crisisberaden tussen FIA en FOTA gepland de komende week, ik verwacht dat de FIA in deze week zal terugkrabbelen.
Kan haast niet anders, of het word inderdaad een aparte klasse.
Zou kunnen  dat hier hetzelfde gebeurt als in de indycar desstijds.

CitaatFounding
The IRL was founded in 1994 by Tony George and began racing in 1996. CART had sanctioned Indy car racing since 1979, when the organization broke away from USAC. George blueprinted the IRL as a lower-cost open-wheel alternative to CART, which had become technology-driven and dominated by a few wealthy multi-car teams, much like Formula One. It initially attracted some of the smaller teams who believed in the vision presented by Tony George. In later years, the IRL has become similar to the CART series from which it separated. The League's winner's circle is now dominated by a few wealthy teams—including those from the old CART series, such as Chip Ganassi Racing and Team Penske—a strong contingent of foreign-born drivers, and has a schedule which includes seven races that are not contested on ovals.

At its inception, the series and George himself were criticized by members of the media and some CART competitors. The IRL's early seasons consisted of sparse schedules, mostly unknown drivers, and inexperienced teams, even in the Indy 500. Eventually the schedule expanded, and caliber of drivers improved. The IRL began to draw teams from CART starting in 2000, contributing to the latter's bankruptcy, rebranding as Champ Car in 2003, and ultimate demise and absorption by the IRL in 2008.


Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 16:24:34
Als de FOTA als 1 staat zie ik ook geen probleem en dat de FIA zich inbind. Ze zullen dan inderdaad wel moeten, maar dit soort zaken kunnen nooit goed zijn voor de f1. Zoveel gezeur is negatieve reclame.
Volgens mij gaat er geen mens minder gaan kijken hierom. Fans zijn en blijven fans, ik zie ze niet afhaken omdat hun team hun belangen verdedigt, en de grote meute weet er weinig van. Als het voetbal zou zijn zou het op de radio wel gezegd worden, maar F1 is (hier in België alleszins) niet belangrijk genoeg voor de grote pers.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 12 juni 2009 - 17:47:02
Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 16:24:34
Als de FOTA als 1 staat zie ik ook geen probleem en dat de FIA zich inbind. Ze zullen dan inderdaad wel moeten, maar dit soort zaken kunnen nooit goed zijn voor de f1. Zoveel gezeur is negatieve reclame.
Volgens mij gaat er geen mens minder gaan kijken hierom. Fans zijn en blijven fans, ik zie ze niet afhaken omdat hun team hun belangen verdedigt, en de grote meute weet er weinig van. Als het voetbal zou zijn zou het op de radio wel gezegd worden, maar F1 is (hier in België alleszins) niet belangrijk genoeg voor de grote pers.
Denk toch dat er genoeg casual kijkers zijn die hier door kunnen afhaken. Te moeilijk, te veel politiek of te veel onenigheid binnen de afspraken en F1. Nederland is het ook niet heel groot, maar er komen wel nieuws berichten op de radio of tv. Niet heel veel, maar toch wel meer dan curling.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 17:53:02
Citaat van: Ferrari 2009 op 12 juni 2009 - 17:47:02
Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 16:24:34
Als de FOTA als 1 staat zie ik ook geen probleem en dat de FIA zich inbind. Ze zullen dan inderdaad wel moeten, maar dit soort zaken kunnen nooit goed zijn voor de f1. Zoveel gezeur is negatieve reclame.
Volgens mij gaat er geen mens minder gaan kijken hierom. Fans zijn en blijven fans, ik zie ze niet afhaken omdat hun team hun belangen verdedigt, en de grote meute weet er weinig van. Als het voetbal zou zijn zou het op de radio wel gezegd worden, maar F1 is (hier in België alleszins) niet belangrijk genoeg voor de grote pers.
Denk toch dat er genoeg casual kijkers zijn die hier door kunnen afhaken. Te moeilijk, te veel politiek of te veel onenigheid binnen de afspraken en F1. Nederland is het ook niet heel groot, maar er komen wel nieuws berichten op de radio of tv. Niet heel veel, maar toch wel meer dan curling.
Over Curling heb ik ze in België alleszins nog noooit op de radio horen spreken :)

Ik vraag me af hoeveel casual kijkers erom geven. Zij kijken af en toe naar de F1 omdat ze dat interessant vinden maar ze er hun slaap of hobby's niet voor willen laten. Het zal alleszins geen 1000 kijkers schelen denk ik. Maar het is simpel, jij denkt dat ze erom geven, ik denk van niet. Daar valt niet over te discussiëren, ieder zijn gedacht. :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo