FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Maar dan stopt de F1 nog niet. De F1 is er volgend jaar wel, de vraag is alleen welke teams meedoen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 16:29:19
Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Maar dan stopt de F1 nog niet. De F1 is er volgend jaar wel, de vraag is alleen welke teams meedoen.
Ik wil het nauwelijks F1 noemen als de helft van de huidige teams(zeker Ferrari, Mclaren, Williams en ook Renault er niet bij zijn. ) Williams is dan wel van plan te blijven, dus dat probleem is er niet, maar Ferrari en Renault denken serieus over uitschrijven volgens mij. Mclaren weet ik niet zeker wat zij van plan zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 16:29:19
Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Maar dan stopt de F1 nog niet. De F1 is er volgend jaar wel, de vraag is alleen welke teams meedoen.
F1  zoals we het de afgelopen jaren hebben gekent is dan niet meer, uiteindelijk gaat het natuurlijk over de invulling van de sport en niet alleen het naampje.

Enzo

Citaat van: Burorri op 11 juni 2009 - 16:36:12
Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 16:29:19
Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Maar dan stopt de F1 nog niet. De F1 is er volgend jaar wel, de vraag is alleen welke teams meedoen.
Ik wil het nauwelijks F1 noemen als de helft van de huidige teams(zeker Ferrari, Mclaren, Williams en ook Renault er niet bij zijn. ) Williams is dan wel van plan te blijven, dus dat probleem is er niet, maar Ferrari en Renault denken serieus over uitschrijven volgens mij. Mclaren weet ik niet zeker wat zij van plan zijn.
Denk dat je ervan uit kan gaan dat de resterende leden van de FOTA wel loyaal zijn, dus daar valt ook Mclaren onder.

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 16:38:59
Citaat van: Burorri op 11 juni 2009 - 16:36:12
Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 16:29:19
Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Maar dan stopt de F1 nog niet. De F1 is er volgend jaar wel, de vraag is alleen welke teams meedoen.
Ik wil het nauwelijks F1 noemen als de helft van de huidige teams(zeker Ferrari, Mclaren, Williams en ook Renault er niet bij zijn. ) Williams is dan wel van plan te blijven, dus dat probleem is er niet, maar Ferrari en Renault denken serieus over uitschrijven volgens mij. Mclaren weet ik niet zeker wat zij van plan zijn.
Denk dat je ervan uit kan gaan dat de resterende leden van de FOTA wel loyaal zijn, dus daar valt ook Mclaren onder.
Ok, nou ja 2 grote teams die stoppen valt nog wel mee, maar als coureurs echt weg gaan(en dan bedoel ik de toppers) zou ik dat jammer vinden. Komt natuurlijk wel weer nieuw talent bij kijken, maar in 1 keer een nieuw veld zonder veteranen vind ik lastig F1 te noemen. En zeker als alles ook word ingekapt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Je begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel dat als puntje bij paaltje komt en de FIA en de FOTA het niet eens worden vandaag.
Mclaren, Ferrari, Toyota, BMW, Red Bull, Torro Rosso en Renault niet deelnemen aan de f1 in 2010.

Wizard

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Weinig aan toe te voegen. Zo denk ik er ook over.

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 16:45:04
Je begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel dat als puntje bij paaltje komt en de FIA en de FOTA het niet eens worden vandaag.
Mclaren, Ferrari, Toyota, BMW, Red Bull, Torro Rosso en Renault niet deelnemen aan de f1 in 2010.
Ohh, ok. Ja dan is het helemaal geen F1 meer. Kan er wel leuk op papier staan dat het nog steeds F1 is, maar zonder die 4 grote teams twijfel ik echt heel heel erg om te gaan kijken of niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

#144
Citaat van: Burorri op 11 juni 2009 - 16:56:14
Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 16:45:04
Je begrijpt me verkeerd.
Ik bedoel dat als puntje bij paaltje komt en de FIA en de FOTA het niet eens worden vandaag.
Mclaren, Ferrari, Toyota, BMW, Red Bull, Torro Rosso en Renault niet deelnemen aan de f1 in 2010.
Ohh, ok. Ja dan is het helemaal geen F1 meer. Kan er wel leuk op papier staan dat het nog steeds F1 is, maar zonder die 4 grote teams twijfel ik echt heel heel erg om te gaan kijken of niet.
Maar eh Burrorri, je klinkt verbaasd. Je wist toch wel dat dit speelde??

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 16:23:12
Dan doe ik dat wel... ;)

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/06/11/lotus-groep-distantieert-zich-van-litespeed/

http://www.f1today.nl/nieuws/2009/06/04/brabhamfamilie-onderzoekt-juridische-stappen-tegen-naamgebruik/
Allemaal goed en wel dat die er tegen zijn, maar als ze het recht hebben, hebben ze het recht. Een rechtzaak kan daar een stokje voor steken, maar zolang daar geen uitspraak is gedaan, hebben ze het recht om die namen te gebruiken.
Blijkbaar is er iemand anders die de rechten op de naam Lotus heeft dan Lotus zelf, dat is dan in principe het probleem van Lotus en niet van de rechtenhouder. Een uitspraak in het voordeel van Lotus zou dan ook belachelijk zijn, want die mens zal destijds wel betaald hebben voor het eigendom van die naam of er op een andere rechtmatige manier eigenaar van zijn geworden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik denk dat Enzo verder kijkt dan zijn neus lang is en het over het morele aspect heeft. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 juni 2009 - 17:42:33
Ik denk dat Enzo verder kijkt dan zijn neus lang is en het over het morele aspect heeft. ;)
Ik heb het ook over het morele aspect, alleen ben ik daarbij anders ingesteld dan waarschijnlijk. Lotus heeft ergens blijkbaar de rechten op de naam afgestaan, dat hadden ze dan maar niet moeten doen. Anders hebben ze de nieuwe eigenaar daarvan een kat in een zak verkocht. Dus mijn moreel zegt: Lotus heeft pech.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Raar dat de FIA Red Bull en Ferrari onvoorwaardelijk heeft ingeschreven terwijl ze dat zelf niet willen.
Gaat toch over die deelname contracten die zij hebben.....
De nieuwe datum is nu 19 Juni, waarop er meer duidelijkheid moet komen over onder welke voorwaarden de teams gaan deelnemen.
Eigenlijk is er dus nog steeds niks duidelijk. Behalve dan dat de FIA langzaam maar zeker aan het toegeven is.

F_A_Diaz

Ferrari en Red Bull hebben een contract dus hoeven dat niet weer extra te doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."