FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 19:03:06
Citaat van: Enzo op 09 juni 2009 - 18:48:03
Alonso wil niet rijden in de f1 zoals Mosley dat voorsteld, hij overweegt te stoppen, en anders een overstap naar een andere raceklasse.
Echt? mmmm dat zou toch wel minder zijn. Maar groot gelijk heeft hij. Ziet er niet zo rozekleurig uit laatste tijd.
Echt? Ja en nee hé, dit is gewoon blufpoker hé. Enerzijds van Max, anderzijds van de teams. We zullen zien wie wint.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 19:51:56
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 19:03:06
Citaat van: Enzo op 09 juni 2009 - 18:48:03
Alonso wil niet rijden in de f1 zoals Mosley dat voorsteld, hij overweegt te stoppen, en anders een overstap naar een andere raceklasse.
Echt? mmmm dat zou toch wel minder zijn. Maar groot gelijk heeft hij. Ziet er niet zo rozekleurig uit laatste tijd.
Echt? Ja en nee hé, dit is gewoon blufpoker hé. Enerzijds van Max, anderzijds van de teams. We zullen zien wie wint.
Dat natuurlijk ook, maar toch al dat gezeik kan nooit goed zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 03 juni 2009 - 11:13:25
Op één of andere manier is het ook weer typisch dat Ferrari zich niet voorwaardelijk heeft ingeschreven (als F1today gelijk heeft tenminste, ik vind het maar raar).
Om hier even op verder te gaan:
http://www.f1pits.net/nieuws/zeker_geen_automatische_inschrijving/
Als je daar leest wat Dominicali zegt, lijken ze me wel voorwaardelijk ingeschreven?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

CitaatRenault waarschuwt leveranciers over toekomst
10 juni 2009

Renault heeft de leveranciers van het Formule 1-team een brief gestuurd om te waarschuwen dat het team volgend jaar mogelijk niet meer in de Formule 1 actief is. Zo berichten de Duitse media vandaag (woensdag). In de brief stelt de Franse fabrikant dat deelname hoogst onzeker is geworden door de reglementen van volgend jaar.

"Er is de mogelijkheid dat we in 2010 niet langer in de Formule 1 actief zijn. De radicale veranderingen in de technische en sportieve reglementen hebben als consequentie dat Renault Sport niet langer zeker is van haar deelname aan de Formule 1", schreef de kampioen van 2005 en 2006 in de brief. "Het is dan ook mogelijk dat we in 2010 niet deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1."

Renault is, samen met de FOTA, nog altijd verwikkeld in een strijd met de FIA over de reglementen van 2010. De FOTA-leden willen geen budgetlimiet en willen dat de sport beter wordt geleid. Deze week is er al briefverkeer geweest tussen FIA-president Max Mosley en de FOTA. Mosley liet weten dat de teams zich maar onvoorwaardelijk aan de sport moeten verbinden, en dat er dan pas kan worden gesproken over het veranderen van de reglementen van volgend jaar.

Als het wel blufpoker is dan wordt er wel hoog ingezet... Laten we hopen dat ze niet zo ver gaan dat ze straks niet meer terug kunnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2009 op 11 juni 2009 - 08:26:16
Citaat van: Jasper op 03 juni 2009 - 11:13:25
Op één of andere manier is het ook weer typisch dat Ferrari zich niet voorwaardelijk heeft ingeschreven (als F1today gelijk heeft tenminste, ik vind het maar raar).
Om hier even op verder te gaan:
http://www.f1pits.net/nieuws/zeker_geen_automatische_inschrijving/
Als je daar leest wat Dominicali zegt, lijken ze me wel voorwaardelijk ingeschreven?

Klopt, in afwachting van de gekende voorwaarden van de FOTA-teams. Als de FIA daarmee akkoord gaat, worden de inschrijvingen bekrachtigd.

Enzo

CitaatFerrari: "FIA kan ons niet automatisch inschrijven"
De internationale autosportbond FIA kan Ferrari niet op de deelnemerslijst voor 2010 plaatsen als de federatie niet voldoet aan de voorwaarden gesteld door de FOTA. Dat zegt Ferrari-teambaas Stefano Domenicali. De Italiaanse renstal verbond zich jaren geleden aan de FIA en Formula One Management in ruil voor commerciële tegemoetkomingen en een vetorecht voor de technische reglementen, maar volgens Ferrari is dat contract niet meer geldig.

Domenicali: "De positie van Ferrari is niet veranderd sinds we op 29 mei met de andere teams in FOTA een voorwaardelijke aanmelding indienden. Deze inschrijving ging gepaard met een lijst van voorstellen aan de FIA om de kosten significant te verminderen. Zoals altijd gaan we op zoek naar een oplossing waar alle partijen mee kunnen leven. Mochten we daar niet in slagen, dan is de FIA niet in staat om Ferrari op te nemen in het deelnemersveld voor het wereldkampioenschap van 2010."
Artikel geplaatst op f1today 11 juni 2009 om 10:31   

Er beginnen zich steeds meer donkere wolken boven de f1 samen te pakken.
De onderhandelingen lijken vast te zitten, en beide partijen willen geen cm toegeven.
Daarnaast is de deadline morgen......



R.I.P. Formule 1.... :-X


Enzo



Red Bull heeft voor de zekerheid de moeite genomen hun auto voor 2010 te ontwerpen conform regelementen van de FIA.
Just in case..... ::)

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 13:01:18
De onderhandelingen lijken vast te zitten, en beide partijen willen geen cm toegeven.
Daarnaast is de deadline morgen......



R.I.P. Formule 1.... :-X



Hoezo, er hebben zich 13 teams ingeschreven.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Je vraagt waarom??

Yep, voornamelijk kleine nietszeggende formule 3 en gp2 teams.
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Er blijft een soort 2de rangs f1 veld over, wat niet te vergelijken is met hoe we het de afgelopen jaren hebben gekend.
Teams hoeven niet meer zelf hun auto's te bouwen en kunnen alles kopen.
Benzine mag niet meer worden bijgetankt, met redelijk eenvoudige racestrategien als gevolg.
Alles word beperkt en begrenst wat de technologische vooruitstrevendheid dat de formule 1 altijd is geweest niet ten goed komt.
Coureurs willen niet meer in een dergelijke klasse rijden en zoeken hun heil elders.
De commercieele waarde van de sport gaat achteruit waardoor het voor de grote constructeurs niet meer interessant is.
Totale deproffesionalisering van een sport wat tot voor kort "top off the bill" was.

Daarom!! >:(

Enzo

http://www.autosport.com/news/report.php/id/76008

Mosley lijkt in te binden, zou de FOTA dan toch hun zin krijgen.... ::)

Folkert

Maar er hebben zich toch ook paar grote teams voorwaardelijk ingeschreven?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

CitaatOpenstaande rekeningen bedreigen inschrijving Superfund
Team Superfund is door de internationale autosportbond FIA van de lijst inschrijvingen voor het wereldkampioenschap Formule 1 van 2010 geschrapt. Oud-coureur Alexander Wurz wilde met zakenman Christian Baha toetreden met een eigen renstal.

De verhalen gaan nu dat Team Superfund geen kandidaat meer is. De Oostenrijkse investeringsmaatschappij zou nog 4 miljoen euro aan openstaande rekeningen hebben in de wereld van de autosport en mag zolang de betalingsachterstand niet is weggewerkt niet met een eigen team komen.
Artikel geplaatst op 11 juni 2009 om 14:56   

Zo dat is de eerste, ik verwacht de komende uren wel meer van dit soort berichten.

Enzo

Citaat van: Burorri op 11 juni 2009 - 15:49:08
Maar er hebben zich toch ook paar grote teams voorwaardelijk ingeschreven?

De hele FOTA heeft zich voorwaardelijk ingeschreven....

Folkert

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 15:56:03
Citaat van: Burorri op 11 juni 2009 - 15:49:08
Maar er hebben zich toch ook paar grote teams voorwaardelijk ingeschreven?

De hele FOTA heeft zich voorwaardelijk ingeschreven....
Ja toch, ik begon al te twijfelen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 11 juni 2009 - 14:57:54
Plus dat er teams zich hebben ingeschreven onder een commercieel aantrekkelijke naam die ze eigenlijk helemaal niet mogen dragen. (Brahbam en Lotus)
Waarom mogen ze die niet dragen? Als ze toestemming hebben van de persoon die die rechten bezit, houdt niets hen tegen hé. En naar ik gelezen heb hadden ze die toch. (En nee ik ga geen bron zoeken)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.