FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Jasper

13 teams op de grid. First come, first serve. Als de inschrijvingen inderdaad niet geldig zijn, dan is het Ferrari, Williams, Lola, March, Prodrive, Superfund en zeven anderen. Er zou er dus eentje moeten afvallen. Maar de voorwaarde van de teams was een Concorde-akkoord voor 12 juni dus als dat er niet is, zullen de teams sowieso niet deelnemen. 12 juni zal niet de grote schok zijn waarvan sprake.

Op één of andere manier is het ook weer typisch dat Ferrari zich niet voorwaardelijk heeft ingeschreven (als F1today gelijk heeft tenminste, ik vind het maar raar).

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 03 juni 2009 - 11:13:25
13 teams op de grid. First come, first serve. Als de inschrijvingen inderdaad niet geldig zijn, dan is het Ferrari, Williams, Lola, March, Prodrive, Superfund en zeven anderen. Er zou er dus eentje moeten afvallen. Maar de voorwaarde van de teams was een Concorde-akkoord voor 12 juni dus als dat er niet is, zullen de teams sowieso niet deelnemen. 12 juni zal niet de grote schok zijn waarvan sprake.

Op één of andere manier is het ook weer typisch dat Ferrari zich niet voorwaardelijk heeft ingeschreven (als F1today gelijk heeft tenminste, ik vind het maar raar).
Dat begrijp ik dus ook niet, hoe komt het dat ineens Ferrari wel gewoon ingeschreven is en de rest slechts voorwaardelijk?

Achja, het zal allemaal zo'n vaart niet lopen, volgend jaar staan ze alle 10 weer op de grid, misschien met enkele nieuwkomers.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Omdat Ferrari een contract heeft met de FIA om zich te verbinden aan de f1 tot 2012.
Zo staat geschreven op de pittpas site, bij de vertaling naar het NL is dit verloren gegaan.

F_A_Diaz

Dat hebben Williams, Red Bull en Force India ook, ervan uitgaande dat Force India de verplichtingen van Jordan/Midland/Spyker heeft overgenomen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Dat persbericht op de FP is niet veelbelovend..... :o

Folkert

Citaat van: Enzo op 03 juni 2009 - 19:49:30
Dat persbericht op de FP is niet veelbelovend..... :o
Ene kant heeft hij gelijk. Er moet natuurlijk altijd wel een orgaan zijn dat boven de rest staat. Maar ook dat orgaan moet zich aanpassen aan de belangen van de deelnemende teams of dergelijke. En zeker moet er rekening worden gehouden met de Fans. Natuurlijk ook niet tot in den treuren, maar wel genoeg dat de fans niet worden achter gesteld. Fans hebben toch wel sterke invloed op de successen van de F1 als topsport. En dan bedoel ik niet topsport in het fysieke, maar in status.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Jasper op 03 juni 2009 - 11:13:25
13 teams op de grid. First come, first serve. Als de inschrijvingen inderdaad niet geldig zijn, dan is het Ferrari, Williams, Lola, March, Prodrive, Superfund en zeven anderen. Er zou er dus eentje moeten afvallen. Maar de voorwaarde van de teams was een Concorde-akkoord voor 12 juni dus als dat er niet is, zullen de teams sowieso niet deelnemen. 12 juni zal niet de grote schok zijn waarvan sprake.

Op één of andere manier is het ook weer typisch dat Ferrari zich niet voorwaardelijk heeft ingeschreven (als F1today gelijk heeft tenminste, ik vind het maar raar).

Ferrari heeft toch een contract met de FIA t/m 2012? De FIA wilt dat Ferrari zich eraan houdt en dreigt met juridische stappen dus zullen ze zich er andersom ook aan komen te houden.

Ferrari 2010

Hebben de anderen dan een contract dat maar tot dit jaar geldt? Ik weet er het fijne niet van, blijkbaar wel dus. Dan moet enkel Ferrari zich inderdaad wel gewoon inschrijven...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Team per team zou ik het niet weten. Ik dacht dat Jordan (midland en Force India dus nu?), Ferrari, Red Bull en Williams een 'agreement' t/m 2012.

F_A_Diaz

#114
Citaat van: F_A_Diaz op 03 juni 2009 - 14:32:53
Dat hebben Williams, Red Bull en Force India ook, ervan uitgaande dat Force India de verplichtingen van Jordan/Midland/Spyker heeft overgenomen.

Dat weet ik 100 % zeker.

IK heb ondertussen even wat research gedaan. De andere teams hebben een soort van tijdelijke overeenkomst met de FIA, dit zijn de oude 5 GPMA leden. Die overeenkomst (Memorandum of Understanding) is gesloten toen de GPMA leden zich dreigden af te scheiden van de Formule 1 en een eigen kampioenschap wilden opzetten.

Een "Memorandum of Understanding" is in principe niet meer dan een schriftelijke toezegging om in de toekomst tot een contract te komen, wat dan het nieuwe Concorde Agreement zou moeten zijn. Op dit moment is er tussen deze 5 teams (Ik neem aan dat Brawn in de plaats van Honda is gekomen) en Ecclestone geen definitieve overeenkomst, waarschijnlijk hebben de teams de inschrijvingen voor dit seizoen gebruikt als pressie middel om een nieuwe Concorde Agreement te krijgen waarin hun wensen goed vertegenwoordigd worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

#115
CitaatIdee voor voorwaardelijke inschrijving kwam van Mosley
De vrees dat de voorwaardelijke inschrijving van de FOTA-teams min Williams en Force India niet geldig is, lijkt ongegrond. Het idee kwam namelijk van Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, zelf.

Dat onthulde BMW Sauber-teambaas Mario Theissen. "In Monaco hadden wij van de FOTA een bijeenkomst met de FIA-president. Toen stelde Max voor dat wij ons dan maar voorwaardelijk aan moesten melden."
Artikel geplaatst op f1today 5 juni 2009 om 10:19

:o :o :o Vervolgens doet Max alsof hij van niks weet..... :o :o :o

Enzo

CitaatVice-voorzitter FOTA: "Opzetten eigen serie is een optie"
De teams verenigd in FOTA verwachten vandaag een brief van Max Mosley, president van de internationale autosportbond FIA, te ontvangen. Daarin zou een officiele reactie van de federatie op de voorstellen van het teamverbond moeten staan.

De renstallen zijn namelijk nog steeds niet happig op de invoering van een budgetlimiet en al helemaal niet op de manier waarop Mosley dat voor ogen heeft. Mocht de situatie niet veranderen, dan is het opzetten van een eigen raceserie een optie voor de teams. Dat bevestigde Toyota-directeur John Howett, tevens vice-voorzitter bij FOTA: "We zijn niet op zoek naar een confrontatie, maar we moeten onze opties afwegen en een alternatieve serie hoort daar bij."
Artikel geplaatst op f1today 5 juni 2009 om 13:58

Als het budgetlimiet er volgend jaar komt en al deze formule 3 teams mee kunnen strijden dan is de F1 niet meer wat het was.
Dan ben ik absoluut voor een andere raceserie.

Wanneer houdt dit gezeik nou eens op...... >:(

robbert

ik vraag mij af of dat de fia nu zal afkomen met zo'n enquete zoals andere jaren. Ze zullen niet durven zeker.

Enzo

Alonso wil niet rijden in de f1 zoals Mosley dat voorsteld, hij overweegt te stoppen, en anders een overstap naar een andere raceklasse.

Folkert

Citaat van: Enzo op 09 juni 2009 - 18:48:03
Alonso wil niet rijden in de f1 zoals Mosley dat voorsteld, hij overweegt te stoppen, en anders een overstap naar een andere raceklasse.
Echt? mmmm dat zou toch wel minder zijn. Maar groot gelijk heeft hij. Ziet er niet zo rozekleurig uit laatste tijd.
Trotse vader van Rosalie(L)