FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 28 mei 2009 - 08:02:19
Het is een beetje merkwaardig inderdaad wat Williams doet.

Williams verpakt het mooi in hun persbericht: "We hebben een contract met de F1 en onze loyaliteit richting werknemers en sponsoren ligt bij de F1 blablabla...".

Dat is nu gebakken lucht, dan hadden ze niet aan de FOTA moeten toezeggen dat ze mee zouden doen met de boycot. Het zijn nu matenaaiers 1e klas.

Ik heb het idee dat ze een wit voetje willen halen bij de FIA.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Mclaren is ook druk bezig een bruine arm te halen, ze zetten zichzelf nu neer als vredestichter tussen de FIA en de constructeurs.
Mijn gevoel zegt dat deze houding voort komt uit de eerdere disputen die ze met de FIA hebben gehad.
Anders hadden ze zich nooit zo opgesteld...

scho0634

Bij McLaren heb ik dat gevoel ook een beetje, ja. Geen echte straf, en zijn prompt erg pro-FIA... Toch opvallend.

Enzo

Ze lijken nu toch een soort compromie gesloten te hebben.

2010: budgetcap van 100 Miljoen met klantenchassis voor de kleine teams.
2011: Lagere budgetcap? zonder klantenchassis...

http://www.f1today.nl/nieuws/2009/05/28/klantenchassis-moet-uitkomst-bieden-in-rel-over-budgetlimiet/

Folkert

Citaat van: Enzo op 28 mei 2009 - 14:02:19
Ze lijken nu toch een soort compromie gesloten te hebben.

2010: budgetcap van 100 Miljoen met klantenchassis voor de kleine teams.
2011: Lagere budgetcap? zonder klantenchassis...

http://www.f1today.nl/nieuws/2009/05/28/klantenchassis-moet-uitkomst-bieden-in-rel-over-budgetlimiet/
Klanten chassies zie ik wel zitten eigenlijk. Van uit gaan dat Mclaren, Ferrari, Toyota en RBR de grote teams zijn zullen die 4 denk ik wel de chassies moeten leveren. En over1 komst met de kleine teams zou nog gunstig zijn voor het binnen blijven van het team in de F1.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Klantenchassis is ruk, als het moet dan ook echt maar voor 1 jaar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 mei 2009 - 16:24:39
Klantenchassis is ruk, als het moet dan ook echt maar voor 1 jaar.
Nee, denk dat dat(in het geval van nieuwe teams in de F1) een heel goed doel is. Kleine teams hebben dan garantie op een chassis en dat er een kans is dat ze goed mee kunnen doen met het veld en niet hopeloos achteraan bungelen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

maar zal men dan nog kunnen inhalen??? Want ik vind dat het dit seizoen heel wat verbeterd is

Folkert

Citaat van: robbert op 28 mei 2009 - 17:50:00
maar zal men dan nog kunnen inhalen??? Want ik vind dat het dit seizoen heel wat verbeterd is
Ik weet eigenlijk niet. Volgens mij zou het niet zo veel moeten uitmaken. Denk dat de aerodynamica belangrijker is, dan dat er meerdere eenzelfde chassis rond rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: robbert op 28 mei 2009 - 17:50:00
maar zal men dan nog kunnen inhalen??? Want ik vind dat het dit seizoen heel wat verbeterd is
Zoveel verbetering zie ik eigenlijk niet,door die nieuwe regels is BrawnGP veel beter dan al de rest en is het dit seizoen gewoon veel minder spannend. Vorig jaar hadden we nu nog 4 echte kandidaten voor de titel nu nog 1,en dat inhalen dat was meer weergebonden. Ook door die nieuwe bandenregel waarbij er in elke race een band moet gemonteerd worden die echt niet werkt helpt bij het inhalen, maar dan enkel omdat enkele wagens op bepaalde momenten bijna stilstaan zie Vettel vorige race,dat noem ik ook weer niet bepaalt closeracing .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Citaat van: Burorri op 28 mei 2009 - 15:01:59
Citaat van: Enzo op 28 mei 2009 - 14:02:19
Ze lijken nu toch een soort compromie gesloten te hebben.

2010: budgetcap van 100 Miljoen met klantenchassis voor de kleine teams.
2011: Lagere budgetcap? zonder klantenchassis...

http://www.f1today.nl/nieuws/2009/05/28/klantenchassis-moet-uitkomst-bieden-in-rel-over-budgetlimiet/
Klanten chassies zie ik wel zitten eigenlijk. Van uit gaan dat Mclaren, Ferrari, Toyota en RBR de grote teams zijn zullen die 4 denk ik wel de chassies moeten leveren. En over1 komst met de kleine teams zou nog gunstig zijn voor het binnen blijven van het team in de F1.
Je denkt toch niet dat de door jou genoemde teams chassis gaan leveren?? Die laten zich echt niet in de keuken kijken. (Motoren leveren is heel wat anders.) Je moet al gaan denken aan Dallara en/of Lola. Die zijn experts in klantenchassis. Ferrari kan dan wel het A1GP chassis geleverd hebben, maar dat zullen ze nooit doen voor de F1. Voorop gesteld dat ze niet uit de F1 gaan. Doen ze dat wel, is het natuurlijk lucratief om chassis te gaan bouwen. Lees handel/geld.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Kogel is eindelijk door de kerk, de FOTA heeft zich voorwaardelijk ingeschreven.
Kan me niet voorstellen dat Mosley deze voorstellen afwijst...

Enzo

CitaatVoorwaardelijke inschrijving FOTA-teams niet geldig
De Formule 1-wereld wacht mogelijk een schok. Met de inschrijving van de negen overgebleven FOTA-teams leek de rel over de invoering van een budgetlimiet met een sisser af te lopen, maar de voorwaardelijke aanmelding krijgt wellicht nog een staartje. Door zich voorwaardelijk in te schrijven voor 2010 conformeren de teams zich namelijk niet aan de reglementen en is de aanmelding niet geldig.

Dat meldt een expert aan pitpass.com. "De FOTA-teams hebben zich niet ingeschreven aan de hand van de liggende regels voor 2010. Daarom zijn Ferrari en Williams de enige teams met een geldige inschrijving, plus de nieuwe renstallen die op tijd hun inschrijving indienden. De rest van de huidige teams heeft hun voortbestaan in gevaar gebracht door zich voorwaardelijk in te schrijven. De consequenties hiervan worden op 12 juni duidelijk als de internationale autosportbond FIA de deelnemers voor 2010 bekend maakt. De Formule 1 zal de grootste schok uit de geschiedenis meemaken."
Artikel geplaatst op f1today 2 juni 2009 om 13:26   

Vooralsnog neem ik dit bericht met een korrel zout, maar je moet er toch niet aan denken dat Mosley en co het in z'n bol krijgt.... :o

Enzo

CitaatMosley: "Formule 1 zal sterven zonder vers bloed"
Max Mosley, voorzitter van de internationale autosportbond FIA, heeft nogmaals het belang van nieuwe Formule 1-teams willen benadrukken. Hij begrijpt niks van de kritiek van de huidige renstallen over het niveau van de potentiële nieuwkomers.

Tegenover persbureau DPA zei Mosley: "Geen enkele sport is gezond zonder nieuwe deelnemers. Ferrari vergeet bij hun diskwalificatie van de nieuwelingen dat het huidige BMW-team begon als Sauber, Williams begon met het kopen van een March en Tyrrell als klein team begon dat later overging in BAR en Honda en nu als Brawn GP door het leven gaat."

"Zelfs Enzo Ferrari begon in 1948 vanaf nul. Als je nieuwe ondernemers de kans ontneemt om toe te treden, dan zal de Formule 1 sterven. Het kan niet zo zijn dat de oudjes de boel gaan runnen, vers bloed is noodzakelijk."
Artikel geplaatst op f1today.nl

Dat zou dan ook voor Mosley mogen gelden, vers bloed bij de FIA zou ook geen kwaad kunnen.... ::)

Ferrari 2010

Achja, Mosley heeft wel een beetje gelijk, af en toe wat vers bloed doet de F1 zeker geen kwaad.
En wat die pitpass-journalist betreft: hij heeft ook gelijk, alleen zie ik Mosley hier geen zaak van maken. Als de FOTA het afbolt kan hij nog 100 teams binnenhalen, dan zijn toch 50% van de kijkers en toeschouwers weg. En wat dan hé? Neenee, die teams rijden volgend jaar mooi mee ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.