FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

flupke3

Wat een strxxxboel  :-[
Al die spelletjes

robbert

zelfs circuits zouden verdwijnen van de kalender. Als Ferrari daadwerkelijk vertrekt, dan wil de organisator van de grote prijs van Monaco geen grand prix meer organiseren. Als Mosley het nu niet door heeft dat zijn regeltjes op niks trekken , dan is hij echt dement geworden hoor

Enzo

Citaat van: robbert op 23 mei 2009 - 00:37:56
zelfs circuits zouden verdwijnen van de kalender. Als Ferrari daadwerkelijk vertrekt, dan wil de organisator van de grote prijs van Monaco geen grand prix meer organiseren. Als Mosley het nu niet door heeft dat zijn regeltjes op niks trekken , dan is hij echt dement geworden hoor

Waar heb je deze informatie vandaan?

robbert

Citaat van: Enzo op 23 mei 2009 - 04:35:35
Citaat van: robbert op 23 mei 2009 - 00:37:56
zelfs circuits zouden verdwijnen van de kalender. Als Ferrari daadwerkelijk vertrekt, dan wil de organisator van de grote prijs van Monaco geen grand prix meer organiseren. Als Mosley het nu niet door heeft dat zijn regeltjes op niks trekken , dan is hij echt dement geworden hoor

Waar heb je deze informatie vandaan?

ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen, maar bij deze srry moderators.

http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=272656

scho0634

Citaat van: robbert op 23 mei 2009 - 09:13:56

ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen, maar bij deze srry moderators.

http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=272656
Dat mag. Nieuwtjes mogen ook, maar dan met bronvermelding :).

Wizard

Citaat van: robbert op 23 mei 2009 - 09:13:56
Citaat van: Enzo op 23 mei 2009 - 04:35:35
Citaat van: robbert op 23 mei 2009 - 00:37:56
zelfs circuits zouden verdwijnen van de kalender. Als Ferrari daadwerkelijk vertrekt, dan wil de organisator van de grote prijs van Monaco geen grand prix meer organiseren. Als Mosley het nu niet door heeft dat zijn regeltjes op niks trekken , dan is hij echt dement geworden hoor

Waar heb je deze informatie vandaan?

ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen, maar bij deze srry moderators.

http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=272656

Leuk om te zien wat het budgetlimiet allemaal te weeg brengt. Ik denk dat het uiteindelijk meer zal schaden dan baten alleen heeft de FIA daar maling aan. Geld is wat daar telt!

Wizard

Overigens lees ik op Autosport dat de partijen het niet eens zijn geworden. Als Ferrari, Toyota, Renault, Red Bull en STR hun dreigementen waarmaken, vertrekken ze uit de Formule 1. Wellicht dat ze een eigen klasse zullen oprichten. Ik vraag me af hoelang Mercedes en BMW dan nog in de F1 blijven.

Folkert

Ik denk dat Ferrari en RBR serieus zijn en maar klein beetje blufpokeren. Maar Alleen Ferrari uit de F1 zou ik niet erg vinden, jammer maar dan kan ik nog wel kijken. Gaan er 4 of 5 teams uit, dan vind ik het geen F1 meer. Zeker niet als Mclaren, Renault Williams en Ferrari er uit gaan, dat zijn voor mij de teams die het meeste betekenen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ja maar er dreigen er meerdere teams de f1 te verlaten

Folkert

Citaat van: robbert op 23 mei 2009 - 16:58:01
ja maar er dreigen er meerdere teams de f1 te verlaten
Wat het inderdaad alleen maar slechter maakt als dat gebeurd. Maar stel je voor, de F1 blijft voort bestaan met 12 andere teams en over 40 jaar is het als of het nooit anders is geweest  ;D. Wie had ooit gedacht dat de F1 zou zou uitgroeien?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat'Budgetlimiet pas in werking vanaf 2012'
23 mei 2009 f1today.nl


Volgens het Duitse tijdschrift Auto, Motor und Sport is er een compromis gevonden in de discussies over de budgetlimiet en zullen de regels zoals ze nu op tafel liggen geen doorgang vinden. In plaats daarvan zouden de huidige teams tot 2012 hebben om hun budget te verlagen.



Haug vertrouwt op goede afloop
Aanvankelijk was het de bedoeling dat nieuwe teams die zich aan een limiet van 44 miljoen euro zouden houden, technische vrijheden zouden krijgen om de competitie met de overige teams aan te kunnen gaan. Al gauw bleek echter dat ook enkele van de huidige teams zich aan de budgetlimiet wilden gaan houden om zo ook dat technische voordeel te kunnen krijgen. Bovendien waren de grote teams tegen een Formule 1 met dubbele reglementen en onder andere Ferrari en Toyota dreigden de sport zelfs te verlaten als de internationale autosportbond FIA dit niet aanpaste.

Vorige week werd in Londen al besloten om de dubbele reglementen af te schaffen. Vrijdag kwamen de teams weer bij elkaar en Norbert Haug vertelde aan de Duitse zender Premiere al dat het nu nog een kwestie van de puntjes op de i zetten is. "Er zijn een paar kleine details die nog moeten worden opgelost, meer niet", zei hij.

Een officiƫle verklaring is er nog niet van de FOTA of de FIA, maar volgens Auto, Motor und Sport zouden de huidige teams drie jaar de tijd hebben om hun budget tot 44 miljoen te verlagen. Nieuwe teams zouden niet het geplande technische voordeel krijgen, maar wel gebruik mogen maken van goedkope klantenchassis.

De deadline voor teams om zich in te schrijven voor 2010 is vrijdag 29 mei.





Gunstige ontwikkeling, begin al wat meer vertrouwen te krijgen in een goede afloop.

Folkert

Inderdaad positieve uitkomst. Nu maar hopen dat het gekibbel beetje achter wegen kan worden gelaten. Maar hoe langer ik er over na denken, hoe meer voordelen ik in het plafond zie.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 23 mei 2009 - 17:33:07
Gunstige ontwikkeling, begin al wat meer vertrouwen te krijgen in een goede afloop.
Het loopt toch altijd goed af? ;) Wat gedreig van hier en wat gedreig van daar en dan zwakken ingrijpende maatregels als die budgetlimiet wel af ;) En tegen 2012 zullen ze wel doorhebben dat 44 miljoen te weinig is, ik ga er vanuit dat als er ooit een plafond komt, het op 100 miljoen zal liggen.

Ik vind het enerzijds wel jammer dat het plafond uitgesteld wordt. Ze hadden het beter verhoogt naar circa 150 miljoen, nu vrees ik dat de meeste nieuw ingeschreven teams alsnog zullen afhaken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 23 mei 2009 - 18:07:03
Citaat van: Enzo op 23 mei 2009 - 17:33:07
Gunstige ontwikkeling, begin al wat meer vertrouwen te krijgen in een goede afloop.
Het loopt toch altijd goed af? ;) Wat gedreig van hier en wat gedreig van daar en dan zwakken ingrijpende maatregels als die budgetlimiet wel af ;) En tegen 2012 zullen ze wel doorhebben dat 44 miljoen te weinig is, ik ga er vanuit dat als er ooit een plafond komt, het op 100 miljoen zal liggen.

Ik vind het enerzijds wel jammer dat het plafond uitgesteld wordt. Ze hadden het beter verhoogt naar circa 150 miljoen, nu vrees ik dat de meeste nieuw ingeschreven teams alsnog zullen afhaken.
Ja, hoe wel ik dus eerst fel tegen was, zie ik zo'n plafond wel zitten. Maar het moet niet 2deling van een wk veroorzaken en zeker meer dan 44mln zijn. die 150 mln is denk ik nog niet eens zo verkeerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Mosley heeft bij RTL prima uitgelegd hoe het zit. Mensen moeten eens ophouden net alsof te doen dat de FIA gek is. Max Mosley is een hele intelligent man die donders goed weet waar hij mee bezig. Het punt is alleen dat hij te maken heeft met allerlei partijen en die ook tevreden moet houden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."