FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 14:47:39Ik ben niet voor of tegen Mosley of de FOTA maar mensen die zeggen dat de FOTA gewonnen heeft (voor zover er winnaars kunnen zijn in zo'n zaak) en dat Mosley daarom nu weg moet houden zich niet aan de feiten. Dus ook deze site niet. Deze site (en andere) maakt zich schuldig aan populaire berichten plaatsen omdat de gemiddelde F1 fan graag de FOTA zag winnen niet zoveel van Mosley moet hebben. Daarom wordt het bericht opgeklopt en gedaan alsof Mosley eruit is geschopt en de FOTA volledig haar zin krijgt.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd waar deze site dingen heeft opgeklopt of populaire berichten heeft geplaatst. Ik zie over de gebeurtenissen van gisteren eigenlijk alleen maar twee korte, feitelijke berichten op deze site?

F_A_Diaz

#406
Dit bericht zegt alweer genoeg:

CitaatMosley heroverweegt terugtreding als FIA-president
25 juni 2009

De crisis in de Formule 1 is nog niet voorbij. Max Mosley kondigde eerder nog aan zich niet herkiesbaar te stellen als FIA-president, maar lijkt nu terug te komen op die beslissing. Als reden voert de Brit aan dat de FOTA de media opzettelijk zou hebben misleid.

Mosley is zeer ontstemd over de manier waarop de FOTA over zijn functioneren heeft gesproken en laat dat weten via een brief aan FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo, die bemachtigd is door Racefax.com. "Naar aanleiding van de FOTA's opzettelijke poging de media te misleiden, hou ik nu alle opties open. Ik ben de president van de FIA en ik heb de macht, in ieder geval tot oktober. Daarna beslist de FIA en niet jullie, over de toekomst van het leiderschap binnen de bond."

Mosley liet ook weten woedend te zijn over de beweringen dat de voorzitter van de FIA-senaat, Michel Boeri, in feite nu de scepter zwaait over de sport. Mosley zou niets meer te vertellen hebben, maar hij weerspreekt dat in de sterkst mogelijke termen. "We hebben een overeenkomst gesloten om de recente strubbelingen in de Formule 1 te beëindigen. Een belangrijk onderdeel hiervan was dat we beide een positieve en eerlijke houding richting de media zouden tonen."

"Ik was dan ook verbijsterd toen ik erachter kwam dat de FOTA beweert dat mijnheer Boeri de Formule 1 nu runt, iets waarvan u weet dat dat complete onzin is. U heeft beweert dat ik gedwongen ben om terug te treden; onwaar. En blijkbaar heb ik niks meer te vertellen binnen de FIA, ook dat is complete nonsens."

"Verder is er gesuggereerd dat ik een dictator ben, wat een enorme belediging is voor de 26 leden van de World Motor Sport Council die gestemd hebben over alle regels in de Formule 1 sinds de jaren '80. En dan heb ik het nog niet eens over de afgevaardigden van de FIA uit 122 landen, die in de afgelopen achttien jaar alles democratisch hebben ondersteund."

"Als u wilt dat de overeenkomst die we hebben gemaakt enige kans heeft op overleven, dan moeten u en de FOTA deze verklaringen rectificeren. U moet de onjuiste beweringen terug nemen en niet langer dit soort berichten naar buiten brengen. Uzelf zal uw excuses moeten maken in een persconferentie."

"De Formule 1 wordt geleid door ons team van 25 man, zonder hulp van buitenaf. Er was geen reden voor mij om nog langer betrokken te zijn bij de sport toen we eenmaal een overeenkomst hadden. Daarbij was ik al lang van plan om me in oktober niet meer herkiesbaar te stellen. Ik had deze kwesties al eerder kunnen bevestigen."

Jullie hebben dus allemaal alweer dingen geplaats op deze site als feit waarvan dat helemaal niet zeker is. Maar ja, dat krijg je als je geen gedegen feiten onderzoek doet en je laat leiden door wat je denkt dat je lezers graag willen horen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 25 juni 2009 - 17:05:42
Bezuinigen betekend niks meer dan, minder geld uitgeven dan oorspronkelijk het plan was. het saldo van ontvangsten en uitgaven verkleinen en meer inkomsten genereren om tekorten te verkleinen. Budget limiet is een bedrag dat vooraf (voorcalculatorisch) als norm is gegeven. Daar zit dus duidelijk een verschil in.

Budgetlimiet is een middel om te bezuinigen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:20:14
Citaat van: Enzo op 25 juni 2009 - 17:05:42
Bezuinigen betekend niks meer dan, minder geld uitgeven dan oorspronkelijk het plan was. het saldo van ontvangsten en uitgaven verkleinen en meer inkomsten genereren om tekorten te verkleinen. Budget limiet is een bedrag dat vooraf (voorcalculatorisch) als norm is gegeven. Daar zit dus duidelijk een verschil in.

Budgetlimiet is een middel om te bezuinigen.
Maar daarom staat bezuinigen niet gelijk aan budgetlimiet. Afschaffen van testen is ook bezuinigen, maar waar vind je daar een budgetlimiet terug? Nergens.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 25 juni 2009 - 17:12:48
Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 16:52:07
• De officiele verklaring van de FIA luidt, Mosley zal zich niet meer met de dagelijkse gang van zaken met F1 bezig houden. Nergens dat hij geen zeggenschap heeft, jouw aanname.
• Dat Mosley is gaan twijfelen zal best, jij spreekt hem waarschijnlijk dagelijks maar dat betekent nog niet dat hij verkiesbaar stelt, dat is weer een aanname van jou.
• Een budget limiet is geen bezuiniging? Wat is het dan wel? Het wordt steeds mooier..  ;D

• Precies ja. Een ander FIA lid wordt baas van de F1 afdeling. Wat ik al zei. Welke andere reden zou daaraan ten grondslag liggen dan de FOTA tegemoed te komen?

Nee niemand anders wordt baas van de FIA, Mosley bemoeit zich alleen niet meer met de de dagelijkse zaken omdat de crisis is afgewend. De FIA bestaat niet alleen om de F1 te besturen.
Overigens kan je dat allemaal alweer in twijfel trekken wat door de FOTA gezegd is, zie bovenstaand bericht wat ik postte.

Citaat• Nee. Maar het haalt wel volledig jouw stelling onderuit dat Mosley per definitie niet meer terug zou keren.

Nee, zolang Mosley niet aankondigt dat hij zich verkiesbaar stelt is er geen enkele reden om aan te nemen dat hij dat zal doen. Jullie hebben toch een nieuwssite? Geen roddelsite a la de Prive. Wat jullie doen is alleen maar ongecontroleerd geruchten op het internet gooien en dan ook nog net doen als het gecontroleerde nieuwsfeiten zijn.
Ik heb een studie Media gevolgd en ik vind het echt stuitend wat ik hier zie en vind dat ik daar wat van moet zeggen, doe ermee wat je wil, het is geen kritiek op jou persoonlijk, het is kritiek op de werkwijze.

Citaat• Vertel mij even waar ik dat zei , als je uitgelachen bent  ::).

Ik lach je niet uit, ik lach om wat je zegt. Je zegt duidelijk dat een budgetlimiet wat anders anders bezuinigen is. Wat is het dan wel? Het een manier van bezuinigen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

#410
Citaat van: Ferrari 2009 op 26 juni 2009 - 09:29:09
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:20:14
Citaat van: Enzo op 25 juni 2009 - 17:05:42
Bezuinigen betekend niks meer dan, minder geld uitgeven dan oorspronkelijk het plan was. het saldo van ontvangsten en uitgaven verkleinen en meer inkomsten genereren om tekorten te verkleinen. Budget limiet is een bedrag dat vooraf (voorcalculatorisch) als norm is gegeven. Daar zit dus duidelijk een verschil in.

Budgetlimiet is een middel om te bezuinigen.
Maar daarom staat bezuinigen niet gelijk aan budgetlimiet. Afschaffen van testen is ook bezuinigen, maar waar vind je daar een budgetlimiet terug? Nergens.

De doelstelling is om te bezuinigen, of dat nu gebeurd door een budgetlimiet, testverbod of whatever maakt niets uit.

Daarnaast wordt hier steeds de indruk gewekt dat ik op de hand van de FIA ben ofzo, dat heeft er niets mee te maken, je moet geen dingen plaatsen als dat niet zeker is. En als je dat wel doet moet je alle kanten van de zaak belichten en niet alleen de populaire mening.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:31:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 26 juni 2009 - 09:29:09
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:20:14
Citaat van: Enzo op 25 juni 2009 - 17:05:42
Bezuinigen betekend niks meer dan, minder geld uitgeven dan oorspronkelijk het plan was. het saldo van ontvangsten en uitgaven verkleinen en meer inkomsten genereren om tekorten te verkleinen. Budget limiet is een bedrag dat vooraf (voorcalculatorisch) als norm is gegeven. Daar zit dus duidelijk een verschil in.

Budgetlimiet is een middel om te bezuinigen.
Maar daarom staat bezuinigen niet gelijk aan budgetlimiet. Afschaffen van testen is ook bezuinigen, maar waar vind je daar een budgetlimiet terug? Nergens.

De doelstelling is om te bezuinigen, of dat nu gebeurd door een budgetlimiet, testverbod of whatever maakt niets uit.
Jij zei dat bezuinigen dus inhoudt dat de budgetlimiet er alsnog is. En dat is dus fout. No more, no less.

Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 16:24:27
En nogmaals, de budgetlimiet is niet weg.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#412
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:31:47

De doelstelling is om te bezuinigen, of dat nu gebeurd door een budgetlimiet, testverbod of whatever maakt niets uit.

Nee, zo zit het niet. De teams hebben ook altijd willen bezuinigen alleen niet door die budgetlimiet. Je moet nu niet doen of dat hetzelfde is, want dat is het niet. Iedereen hier ziet dat, maar voor jouw argument is het handiger om te doen alsof het wel zo is.

Voor de rest ga ik niet overal op in, want dan wordt het een herhaling van zetten waar niemand op zit te wachten.

Wat betreft jouw kritiek op de site: dat nieuwsberichten soms weer achterhaald worden door de actualiteit maakt ze niet minder waar. Maar zoals Jasper al vroeg: wat is er niet waar dan?

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 26 juni 2009 - 09:54:22
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:31:47

De doelstelling is om te bezuinigen, of dat nu gebeurd door een budgetlimiet, testverbod of whatever maakt niets uit.

Nee, zo zit het niet. De teams hebben ook altijd willen bezuinigen alleen niet door die budgetlimiet

Niet waar, de teams wilden alleen een hogere budgetlimiet.

CitaatJe moet nu niet doen of dat hetzelfde is, want dat is het niet. Iedereen hier ziet dat, maar voor jouw argument is het handiger om te doen alsof het wel zo is.

Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, ik zeg dat het effect hetzelfde is, namelijk bezuinigen.

Citaat
Wat betreft jouw kritiek op de site: dat nieuwsberichten soms weer achterhaald worden door de actualiteit maakt ze niet minder waar. Maar zoals Jasper al vroeg: wat is er niet waar dan?

Zo'n beetje alle wat in je verhaal van gisteren stond. Dat heeft niet te maken met achterhaald nieuws. Dat komt omdat jullie geruchten op de site gooien, dat wordt inderdaad vaak achterhaald. En in principe mag je ook best een gerucht plaatsen maar plaats het dan ook als gerucht en niet als nieuwsfeit en belicht alle kanten van de zaak, niet alleen de populaire mening.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 26 juni 2009 - 09:38:57
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:31:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 26 juni 2009 - 09:29:09
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 09:20:14
Citaat van: Enzo op 25 juni 2009 - 17:05:42
Bezuinigen betekend niks meer dan, minder geld uitgeven dan oorspronkelijk het plan was. het saldo van ontvangsten en uitgaven verkleinen en meer inkomsten genereren om tekorten te verkleinen. Budget limiet is een bedrag dat vooraf (voorcalculatorisch) als norm is gegeven. Daar zit dus duidelijk een verschil in.

Budgetlimiet is een middel om te bezuinigen.
Maar daarom staat bezuinigen niet gelijk aan budgetlimiet. Afschaffen van testen is ook bezuinigen, maar waar vind je daar een budgetlimiet terug? Nergens.

De doelstelling is om te bezuinigen, of dat nu gebeurd door een budgetlimiet, testverbod of whatever maakt niets uit.
Jij zei dat bezuinigen dus inhoudt dat de budgetlimiet er alsnog is. En dat is dus fout. No more, no less.

Citaat van: F_A_Diaz op 25 juni 2009 - 16:24:27
En nogmaals, de budgetlimiet is niet weg.

Zo bedoelde ik het niet, ik bedoel dat er nog steeds bezuinigd gaat worden maar je kan het inderdaad zo opvatten.

Overigens, de budgetlimiet is ook nog niet weg, alleen de limiet van 45 miljoen komt er niet, er kan best een limiet van 150 miljoen komen ofzo, dat moet allemaal nog besproken worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

#415
Citaat van: F_A_Diaz op 26 juni 2009 - 10:11:44
Zo'n beetje alle wat in je verhaal van gisteren stond.
Welk verhaal van gisteren?

Gisteren is er alleen iets geplaatst over Williams. Plaats anders een linkje, dan weten wij waar het over gaat.

F_A_Diaz

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Maar wat is er nou niet waar aan dan?

F_A_Diaz

De hele tendens van het stukje is tegen Mosley maar ik moet eerlijk zeggen dat het stukje wat ik bedoelde inderdaad op een andere site stond, mijn excuses daarvoor.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

#419
Je weet niet waarover je spreekt, dus ik zou het heel fijn vinden dat je eerst eens zou nadenken voordat je wat zegt. De FOTA heeft nooit een budgetlimiet gewild, de FOTA is altijd tegen budgetlimieten op zich geweest en heeft altijd willen doorvoeren dat er bezuinigingen kwamen door verdere technische beperkingen.

Ten tweede heb je duidelijk niet het persbericht van de FIA gelezen waarin staat te lezen:

Citaat van: FIAIn view of this new agreement and with the prospect of a stable future for Formula One, FIA President Max Mosley has confirmed his decision not to stand for re-election in October this year.

Dus schreeuw over geruchten en riooljournalistiek wat je wil. Dat was het toch niet dus we zullen toch geen rekening houden met je kritiek.

Verder zit er geen tendens in dat bericht. Het is een opsomming van pure feiten: eerst datMax Mosley bekend maakt dat hij zich niet opnieuw kandidaat stelt, dan een citaat van Mosley, dan wat achtergrond over de crisis. Er zitten geen tendensen in dat artikel...

Voor de rest lees je dingen verkeerd en ben je te arrogant om het even opnieuw te lezen wanneer dat wordt gevraagd. (Ja, hiermee doel ik op de uitspraak van 0634 "bezuinigen is wat anders dan een budgetlimiet" waar jij van maakt "Een budget limiet is geen bezuiniging" - twee letterlijke citaten.)

Dus houd je kalm en voer in het vervolg een onderbouwde discussie in plaats van zomaar van alles te roepen.