FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Enzo

Voor degene die de kwali op BBC hebben gekeken, wat vonden jullie van het interview met Mosley??

Loony's... ;D

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 juni 2009 - 15:43:51
Citaat van: Jasper op 20 juni 2009 - 15:33:03
Ge moet echt stoppen met uw laconiek gedoe, volgens mij snap je er niks van.
Volgens mij is het een hoop gezever waar wij ons niets van moeten aantrekken. Er zijn er die precies in paniek zijn, die denken dat het oprichten van een kampioenschap miljarden kost en dat je er 10 jaar over doet vooraleer je circuits en tv-zenders hebt gevonden. Volgens mij snappen velen niet hoeveel macht namen als Ferrari en McLaren met zich meedragen. Een goede organisatie krijgt het met die namen achter zich zonder problemen klaar om op een half jaar een gloednieuw kampioenschap op te zetten.

Circuits zullen het probleem niet zijn. Beheer van commerciële rechten en opzetten van een marketingorganisatie des te meer. Het is niet voor niks dat de F1 in handen is van een externe instantie, de FOM, die al die zaken regelt en er nog honderden miljoenen per jaar aan verdient ook. Je moet niet doen alsof dat niks is. Het zal echt allemaal wél geld kosten en organisatie vereisen.

En iedereen kan doen alsof er niks aan de hand is, maar dit is zonder meer de diepste crisis in de F1 ooit. Dit hebben we nog ooit meegemaakt dus niemand weet waar het naartoe gaat.

scho0634

Precies Jasper, jij snapt het. Dat gaat echt allemaal niet meevallen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 20 juni 2009 - 16:14:25
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 juni 2009 - 15:43:51
Citaat van: Jasper op 20 juni 2009 - 15:33:03
Ge moet echt stoppen met uw laconiek gedoe, volgens mij snap je er niks van.
Volgens mij is het een hoop gezever waar wij ons niets van moeten aantrekken. Er zijn er die precies in paniek zijn, die denken dat het oprichten van een kampioenschap miljarden kost en dat je er 10 jaar over doet vooraleer je circuits en tv-zenders hebt gevonden. Volgens mij snappen velen niet hoeveel macht namen als Ferrari en McLaren met zich meedragen. Een goede organisatie krijgt het met die namen achter zich zonder problemen klaar om op een half jaar een gloednieuw kampioenschap op te zetten.

Circuits zullen het probleem niet zijn. Beheer van commerciële rechten en opzetten van een marketingorganisatie des te meer. Het is niet voor niks dat de F1 in handen is van een externe instantie, de FOM, die al die zaken regelt en er nog honderden miljoenen per jaar aan verdient ook. Je moet niet doen alsof dat niks is. Het zal echt allemaal wél geld kosten en organisatie vereisen.

En iedereen kan doen alsof er niks aan de hand is, maar dit is zonder meer de diepste crisis in de F1 ooit. Dit hebben we nog ooit meegemaakt dus niemand weet waar het naartoe gaat.
Ik heb toch nergens gezegd dat het niet veel werk is ofzo? Ik heb gezegd dat die zaken mits een goede organisatie geen probleem mogen zijn. Dat dit een diepe crisis is voor de F1, is een feit, maar het komt allemaal wel op zen pootjes terecht; Zoals ik al zei, de belangen zijn te groot waardoor niet racen of racen zonder op tv te komen geen optie is.a
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Zoiets organiseren kan heel simpel zijn zoals jij het stelt. Gewoon alles meepikken uit de F1 en alles is klaar. In de praktijk zal het volgens mij net iets anders zijn.
Alles waar het brandmerk F1 op staat kan je niet zomaar meepikken, sponsoren, circuits en dergelijken hebben meerjarendeals, etc...
Ferrari en McLaren zijn net zo snel vergeten als Lotus, March, Brabham, Benetton en Tyrrell.

Enzo

Was Lotus, March, Brabham, Benetton en Tyrrell nog niet vergeten hoor..... ::)

Eric

Citaat van: Enzo op 20 juni 2009 - 16:13:14
Voor degene die de kwali op BBC hebben gekeken, wat vonden jullie van het interview met Mosley??

Loony's... ;D

ook gehoord, maar ik vrees dat hem dat nog zuur gaat opbreken...
vond het interview met Ecclestone ook goed ... Eddie Jordan zat bijna op zijn knietjes te smeken bij Bernie om het probleem op te lossen.
Ook liet Bernie verstaan dat er volgend jaar sowieso een Britse GP komt, als Donington niet klaar is dan komt silverstone simpelweg terug.  8)

Enzo

Citaat van: Eric op 21 juni 2009 - 00:24:50
Citaat van: Enzo op 20 juni 2009 - 16:13:14
Voor degene die de kwali op BBC hebben gekeken, wat vonden jullie van het interview met Mosley??

Loony's... ;D

ook gehoord, maar ik vrees dat hem dat nog zuur gaat opbreken...
vond het interview met Ecclestone ook goed ... Eddie Jordan zat bijna op zijn knietjes te smeken bij Bernie om het probleem op te lossen.
Ook liet Bernie verstaan dat er volgend jaar sowieso een Britse GP komt, als Donington niet klaar is dan komt silverstone simpelweg terug.  8)

Wat mij ook opviel was de uitspraak over Flavio, dat hij aasde op de plek van Bernie.....
Dergelijke insinuaties en proffesionele constructeurs betitelen als Loony"s typeerd de houding van deze man. Totaal niet de zakelijkheid die je van iemand in die positie zou verwachten.
Van mij mag die opstappen...

Bart VD

This space for rent

Enzo

CitaatBrawn: "Compromis met FIA niet meer mogelijk"
21 juni 2009 op gpupdate.net


Volgens Ross Brawn zal het niet meer tot een compromis komen tussen de FOTA en de FIA en zal het alternatieve kampioenschap van de FOTA zeker plaatsvinden. Ook is hij van mening dat de grote fabrikanten de kleine teams deels financieel moeten onderhouden, omdat de kleine teams het anders niet redden.

"Het besluit is al genomen door de FOTA en er komt geen compromis", liet Brawn weten in een interview met Autosport. "De FOTA moet haar plannen en ideeën nu uitvoeren. We kunnen niet tot januari wachten en dan beslissen wat we gaan. Met elke dag en elke week die voorbij gaat, worden de kansen op een compromis kleiner. De reden dat wij met de FOTA meegaan, is omdat we tegen de grote teams willen racen."

"Volgende week zullen we beginnen met het vormen van het technische reglement", vertelde Brawn over de reglementen. Ironisch is dat het heel goed mogelijk is dat de het juist de FIA is die er op zal toezien dat de regels worden nageleefd. "De Europese Commissie bepaalt dat de FIA dat bij elk kampioenschap kan doen. Ze hoeven de regels niet zelf te op te stellen, maar zien wel toe op de naleving ervan. Zij kunnen dus voor de wedstrijdleiding zorgen, maar of we ook daadwerkelijk van die optie gebruikmaken, weten we nog niet."

Brawn is ook duidelijk waar het geld voor teams als Brawn GP en Toro Rosso vandaan moet komen in een FOTA-kampioenschap: van de fabrikanten. "De fabrikanten weten dat het kampioenschap niet kan bestaan zonder de rest van de teams, en ze zullen de kleine teams dan ook moeten onderhouden", zei hij. "Ik hoop dat er een oplossing wordt gevonden voor de financiële zaken van teams als de mijne."

Brawn legt nog even  wat hout op het vuur.... ::)

Enzo

De FIA zet de aangekondigde rechtzaak tegen de FOTA niet door.
"We praten liever dan dat we voor de rechter staan", aldus Mosley.

Folkert

Citaat van: Enzo op 21 juni 2009 - 16:45:05
De FIA zet de aangekondigde rechtzaak tegen de FOTA niet door.
"We praten liever dan dat we voor de rechter staan", aldus Mosley.

Volgens mij krijgt hij het benauwd en weet hij dat zijn standpunt geen hout zou snijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Vettelredbull

binnen een paar weken is alles gewoon weer normaal denk ik. de Fia is bij deze zaak toch altijd de verliezer dus ze hebben gewoon geen keus.

Folkert

Citaat van: F1FerrariFan op 21 juni 2009 - 19:30:56
binnen een paar weken is alles gewoon weer normaal denk ik. de Fia is bij deze zaak toch altijd de verliezer dus ze hebben gewoon geen keus.
Ik betwijfel het. Zie nu wel keer echt grote veranderingen door komen en dat de FOTA echt opsplitst van de FIA
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ik weet het niet.  Mosley zegt dat hij nu wil luisteren naar de teams, maar dan zegt de teambaas van mclaren, dat er niks meer aan te doen is.
We zullen nog een beetje moeten afwachten denk ik.
Ik heb ergens al een voorlopige kalender gezien van 'the new formula' en spa staat er niet op. Hopelijk verandert dit dan, anders is het de laatste keer dat ik dan zal gaan dit jaar