FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: F1FerrariFan op 19 juni 2009 - 21:16:16
`` FIA-president Max Mosley verwacht niet dat het daadwerkelijk zo ver komt dat de FOTA-teams een nieuwe kampioenschap oprichten. Volgens Mosley zullen de geschillen tussen de FIA en de FOTA worden opgelost en zullen de teams ook in 2010 deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1.``

(bron : gpupdate.net)

tsja als dat waar zou zijn zou het de FOTA er niet geloofwaardiger op maken.

Of Mosley een glazen bol heeft waarin hij in de toekomst kan kijken betwijfel ik dan wel, maar niettemin kon een dergelijke uitspraak gewoon verwacht worden. Zolang er geen definitieve breuk is, zullen beiden partijen er alles aan doen om de tegenstander zo veel mogelijk uit zijn evenwicht te brengen. En dit soort uitspraken - het lijkt verdorie wel politiek - horen daar nu eenmaal bij.

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 19 juni 2009 - 19:02:58
Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.

good point.

Cosworth is de enige die nog recente ervaring heeft met F1-motoren, en zij hebben de capaciteit niet om iedereen te voorzien.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/27/fia-zet-plannen-voor-standaardmotor-gewoon-door/
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/05/cosworth-benoemd-tot-leverancier-standaardmotor/

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18
Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.
Cosworth zal dat met veel plezier doen.

Ja leuk. Dan hebben we 1 motorleverancier........*iets met eenheidsklasse*

Eric

Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:51:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18
Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.
Cosworth zal dat met veel plezier doen.

Ja leuk. Dan hebben we 1 motorleverancier........*iets met eenheidsklasse*
neenee, F1 zal dan omgedoopt worden door Formula 1 engine  ;)

Wizard

Citaat van: F1FerrariFan op 19 juni 2009 - 21:16:16
`` FIA-president Max Mosley verwacht niet dat het daadwerkelijk zo ver komt dat de FOTA-teams een nieuwe kampioenschap oprichten. Volgens Mosley zullen de geschillen tussen de FIA en de FOTA worden opgelost en zullen de teams ook in 2010 deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1.``

(bron : gpupdate.net)

tsja als dat waar zou zijn zou het de FOTA er niet geloofwaardiger op maken.

Want?

Wizard

Citaat van: Eric op 20 juni 2009 - 10:53:24
Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:51:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18
Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.
Cosworth zal dat met veel plezier doen.

Ja leuk. Dan hebben we 1 motorleverancier........*iets met eenheidsklasse*
neenee, F1 zal dan omgedoopt worden door Formula 1 engine  ;)

Dus een eenheidsklasse. :D

Folkert

Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:55:04
Citaat van: Eric op 20 juni 2009 - 10:53:24
Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:51:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18
Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.
Cosworth zal dat met veel plezier doen.

Ja leuk. Dan hebben we 1 motorleverancier........*iets met eenheidsklasse*
neenee, F1 zal dan omgedoopt worden door Formula 1 engine  ;)

Dus een eenheidsklasse. :D
Dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn. Standaard klasse vind ik wel leuk voor gp2 en A1GP, maar F1 moet dit niet naar dit niveau afzakken.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 20 juni 2009 - 12:38:50
Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:55:04
Citaat van: Eric op 20 juni 2009 - 10:53:24
Citaat van: Wizard op 20 juni 2009 - 10:51:47
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18
Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.
Cosworth zal dat met veel plezier doen.

Ja leuk. Dan hebben we 1 motorleverancier........*iets met eenheidsklasse*
neenee, F1 zal dan omgedoopt worden door Formula 1 engine  ;)

Dus een eenheidsklasse. :D
Dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn. Standaard klasse vind ik wel leuk voor gp2 en A1GP, maar F1 moet dit niet naar dit niveau afzakken.

maar dat is toch wel serieus aan het gebeuren, en allemaal dankzij Mosley

scho0634

jaja, maar ondertussen willen de FOTA teams ook standaardonderdelen gaan gebruiken.

Ferrari 2010

Volgens velen hier was Brawn even snel geweest met een Honda motor en kon het niet dat er een verschil zit tussen de motoren. Wat is dan nog het probleem van een standaardmotor? Als het geen verschil kan opleveren om met verschillende motoren te rijden, waarom dan niet gewoon allemaal met dezelfde rijden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 juni 2009 - 14:00:13
Volgens velen hier was Brawn even snel geweest met een Honda motor en kon het niet dat er een verschil zit tussen de motoren. Wat is dan nog het probleem van een standaardmotor? Als het geen verschil kan opleveren om met verschillende motoren te rijden, waarom dan niet gewoon allemaal met dezelfde rijden?

Tuurlijk maakt het wel verschil, ze mogen dan wel een gelijk aantal aan maximum toeren draaien, maar de efficienty en hoe een motor de toeren vertaald naar vermogen telt ook mee.

Wizard

Citaat van: 0634 op 20 juni 2009 - 12:56:53
jaja, maar ondertussen willen de FOTA teams ook standaardonderdelen gaan gebruiken.

Ik heb het gelezen. Maar als standaard onderdelen niet echt van invloed zijn op de prestaties heb ik daar weinig moeite mee.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 juni 2009 - 14:00:13
Volgens velen hier was Brawn even snel geweest met een Honda motor en kon het niet dat er een verschil zit tussen de motoren. Wat is dan nog het probleem van een standaardmotor? Als het geen verschil kan opleveren om met verschillende motoren te rijden, waarom dan niet gewoon allemaal met dezelfde rijden?

Om je post te voorzien van een enkeltje 'Niemansdland': Bij Brawn heeft men geroepen, dat ze dit niet hadden gekunt zonder de Mercedes-motoren die veel sterker, beter, sneller is dan de Honda.

Jasper

#313
Citaat van: 0634 op 19 juni 2009 - 15:45:53
Mijn voorspelling: De FIA kickt Max eruit, de budgetlimiet besprekingen worden voor 2010 niet uitgevoerd en de FOTA teams stappen weer in.

Dit is het optimale scenario, ik hoop hetzelfde.

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 17:04:22
Internet doet sommige mensen echt geen goed, ze zitten er zo dicht bij en zijn zo sterk op de hoogte van de laatste ontwikkelingen dat ze al een hele dag bezig zijn over een storm in een glas water ;D ;D
Voor ons, fans, maakt het helemaal niet uit wat de uitslag van al die zever is; Volgens jaar rijdt de FOTA, is het niet in de F1 dan is het wel elders, en dat zullen we kunnen volgen op tv. Dus, wat is het probleem mannekes?

Ge moet echt stoppen met uw laconiek gedoe, volgens mij snap je er niks van.

Ferrari 2010

#314
Citaat van: Jasper op 20 juni 2009 - 15:33:03
Ge moet echt stoppen met uw laconiek gedoe, volgens mij snap je er niks van.
Volgens mij is het een hoop gezever waar wij ons niets van moeten aantrekken. Er zijn er die precies in paniek zijn, die denken dat het oprichten van een kampioenschap miljarden kost en dat je er 10 jaar over doet vooraleer je circuits en tv-zenders hebt gevonden. Volgens mij snappen velen niet hoeveel macht namen als Ferrari en McLaren met zich meedragen. Een goede organisatie krijgt het met die namen achter zich zonder problemen klaar om op een half jaar een gloednieuw kampioenschap op te zetten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.