FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

scho0634

#285
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 18:07:42
Ook zij hebben verplichtingen tegenover hun sponsoren en, vooral, tegenover hun personeel. En bovenal blijven het gewoon raceteams, die willen racen! Ze zijn niet de eerste de beste bente pottenstampers die denken een kampioenschap te starten hé, ze zijn al met 8, dus buiten een goede organisatie eromheen bouwen, is er niet veel aan.
Williams is een raceteam. Brawn is een raceteam.

De rest zijn voornamelijk autofabrikanten die de laatste tijd enorme klappen hebben gekregen. Een aantal van die fabrikanten twijfelen al tijden aan het voortbestaan van hun raceteam. Dan kunnen de Briatores, de Theissens en de Howetts van deze wereld wel zelfstandig verder willen, maar zij zijn niet de mensen die de eindbeslissing nemen.

Daarom zei ik al eerder: ik ben nog even sceptisch aan het afwachten wat de Raad van Besturen gaan besluiten. Een nieuwe race-serie neemt voorlopig forse kosten met zich mee lijkt me. De bestaande team-sponsoren gaan niet ineens meer dokken. Maar goed, dat is allemaal koffiedik kijken, maar meer dan wat geroep in de pers is het nog niet. En zolang er niets concreets is sta ik niet te juichen.

Of je moet het concreet vinden dat ze claimen naar de fans te gaan luisteren. Joepiedoeh.

Ik denk nog steeds dat de FIA Max wegstuurt en dat de FIA en FOTA samen toch weer verder gaan. Scheelt iedereen een hoop geld aan rechtzaken en een hoop ellende. Voor ons als fans is dat sowieso het beste.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 juni 2009 - 18:27:50
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 18:07:42
Ook zij hebben verplichtingen tegenover hun sponsoren en, vooral, tegenover hun personeel. En bovenal blijven het gewoon raceteams, die willen racen! Ze zijn niet de eerste de beste bente pottenstampers die denken een kampioenschap te starten hé, ze zijn al met 8, dus buiten een goede organisatie eromheen bouwen, is er niet veel aan.
Williams is een raceteam. Brawn is een raceteam.

De rest zijn voornamelijk autofabrikanten die de laatste tijd enorme klappen hebben gekregen. Een aantal van die fabrikanten twijfelen al tijden aan het voortbestaan van hun raceteam. Dan kunnen de Briatores, de Theissens en de Howetts van deze wereld wel zelfstandig verder willen, maar zij zijn niet de mensen die de eindbeslissing nemen.

Daarom zei ik al eerder: ik ben nog even sceptisch aan het afwachten wat de Raad van Besturen gaan besluiten. Een nieuwe race-serie neemt voorlopig forse kosten met zich mee lijkt me. De bestaande team sponsoren gaan niet ineens meer dokken. Maar goed, dat is allemaal koffiedik kijken, maar meer dan wat geroep in de pers is het nog niet. En zolang er niets concreets is sta ik niet te juichen.

Stoppen is duurder dan door gaan hoor, kosten als personeel vallen niet plots weg als je niet meer racet, dus ze racen gewoon verder. En waarom zou er meer geld nodig zijn?

Voor ons als fan maakt het overigens totaal niet uit hoe het verder gaat. Wat maakt het uit of we nu naar de F1 of naar de Fota1 kijken? Niets. Die hoop ellende hebben wij geen last van.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 18:34:02
Wat maakt het uit of we nu naar de F1 of naar de Fota1 kijken? Niets. Die hoop ellende hebben wij geen last van.

HAHA, zalig die FOTA1, misschien moet je dat maar eens voorstellen als naam  8)

scho0634

#288
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 18:34:02
Stoppen is duurder dan door gaan hoor, kosten als personeel vallen niet plots weg als je niet meer racet, dus ze racen gewoon verder.

Als een onderdeel van een bedrijf opgeheven wordt wordt voor het personeel verangend werk gezocht of een afvloeingsregeling. Als dat niet zo zou zijn kan je dus nooit meer stoppen.

CitaatEn waarom zou er meer geld nodig zijn?
Omdat er nog niets is. Geen kantoor. Geen organisatie. Geen regelementen. Geen contracten. Geen sponsoren. Geen wedstrijdleiding. Geen PR afdeling. Geen personeel. Geen telefoon. Geen papier. Geen paperclip. Niets. Dat maakt niet uit, want dat is altijd zo als je begint. Maar dan moet je er wel eerst heel veel tijd en geld in steken. En ik weet niet of iedere fabrikant in crisistijd bereid is dat te doen. En voorlopig neem ik aan dat de teams dat zelf moeten gaan betalen. Net als de rechtzaak die ze nu facen. Bernie claimt dat tv stations niet zomaar hen mogen gaan uitzenden...

CitaatVoor ons als fan maakt het overigens totaal niet uit hoe het verder gaat. Wat maakt het uit of we nu naar de F1 of naar de Fota1 kijken? Niets. Die hoop ellende hebben wij geen last van.

Ik leg dat net uit. Er is nog niets duidelijk, er is alleen een voornemen. Nu moeten al die teams met al die eigen belangen nog een organisatie aanstellen die daarboven gaat zweven. Het is niet zo van: hup en we spugen er even een raceklasse uit.

Maar goed, als jij denkt dat alleen de naam verandert... Prima. Ik hoop het ook. Het zou ook kunnen, maar ik twijfel daar nog sterk aan :).

Wizard

Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.

Forza F1

Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.

good point.

Cosworth is de enige die nog recente ervaring heeft met F1-motoren, en zij hebben de capaciteit niet om iedereen te voorzien.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 19 juni 2009 - 18:59:31
Heb nog een leuke: Wie voorziet de F1 komend jaar van motoren als alle motorleveranciers in een ander kampioenschap rijden? ;) Ik denk dat de FIA nog een groter probleem krijgt, dan verwacht als de FOTA dit werkelijk doorzet.
Cosworth zal dat met veel plezier doen.

@0634: abrupt stoppen is gewoonweg te duur, ze kunnen dat personeel wel overplaatsen maar eigenlijk is het overbodig dus kost het geld. Verder doen en zeggen binnen 2 jaar te stoppen is veel goedkoper dan abrupte te stoppen, want dan krijg je nog wat terug voor de kosten en kan je ondertussen de afvloeiingen regelen.
Je hebt gelijk dat er veel nog niet is, maar wat kost dat tegenover het budget van de huidige teams? Allemaal een miljoentje bijleggen en ze zijn vertrokken.
En misschien heb jij uitgelegd waarom er niets zeker is, ik heb al uitgelegd waarom zoiets sowieso op tv te zien zal zijn.

ps. Geen quote-war aub
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18

@0634: abrupt stoppen is gewoonweg te duur, ze kunnen dat personeel wel overplaatsen maar eigenlijk is het overbodig dus kost het geld. Verder doen en zeggen binnen 2 jaar te stoppen is veel goedkoper dan abrupte te stoppen, want dan krijg je nog wat terug voor de kosten en kan je ondertussen de afvloeiingen regelen.
Je hebt gelijk dat er veel nog niet is, maar wat kost dat tegenover het budget van de huidige teams? Allemaal een miljoentje bijleggen en ze zijn vertrokken.
En misschien heb jij uitgelegd waarom er niets zeker is, ik heb al uitgelegd waarom zoiets sowieso op tv te zien zal zijn.

ps. Geen quote-war aub
Heheh, dat was ik niet van plan. Ik heb mijn standpunten duidelijk gemaakt. Jij bent het er niet mee eens. Dat is prima   :).

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 juni 2009 - 19:15:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 19:05:18

@0634: abrupt stoppen is gewoonweg te duur, ze kunnen dat personeel wel overplaatsen maar eigenlijk is het overbodig dus kost het geld. Verder doen en zeggen binnen 2 jaar te stoppen is veel goedkoper dan abrupte te stoppen, want dan krijg je nog wat terug voor de kosten en kan je ondertussen de afvloeiingen regelen.
Je hebt gelijk dat er veel nog niet is, maar wat kost dat tegenover het budget van de huidige teams? Allemaal een miljoentje bijleggen en ze zijn vertrokken.
En misschien heb jij uitgelegd waarom er niets zeker is, ik heb al uitgelegd waarom zoiets sowieso op tv te zien zal zijn.

ps. Geen quote-war aub
Heheh, dat was ik niet van plan. Ik heb mijn standpunten duidelijk gemaakt. Jij bent het er niet mee eens. Dat is prima   :).
Prima vind ik het niet, maar blijkbaar zit je op een totaal andere lijn dan mij. Terwijl ik het allemaal wel dik in orde zie komen, sta jij er toch wat terughoudend tegenover. Jammer :) Maar we zullen wel zien hoe het uit draait.
Er is trouwens 1 even cruciaal ding waar we het wel over eens zijn, en dat is de gedachtegang dat volgend jaar gewoon weer de F1 zoals we hem kennen te zien zal zijn, doordat de brokken gelijmd worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Vettelredbull

`` FIA-president Max Mosley verwacht niet dat het daadwerkelijk zo ver komt dat de FOTA-teams een nieuwe kampioenschap oprichten. Volgens Mosley zullen de geschillen tussen de FIA en de FOTA worden opgelost en zullen de teams ook in 2010 deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1.``

(bron : gpupdate.net)

tsja als dat waar zou zijn zou het de FOTA er niet geloofwaardiger op maken.

Ferrari 2010

Citaat van: F1FerrariFan op 19 juni 2009 - 21:16:16
`` FIA-president Max Mosley verwacht niet dat het daadwerkelijk zo ver komt dat de FOTA-teams een nieuwe kampioenschap oprichten. Volgens Mosley zullen de geschillen tussen de FIA en de FOTA worden opgelost en zullen de teams ook in 2010 deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1.``

(bron : gpupdate.net)

tsja als dat waar zou zijn zou het de FOTA er niet geloofwaardiger op maken.
Waarom niet? Als de FIA water bij de wijn doet, dan wordt de FOTA er toch niet ongeloofwaardiger op?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

De FIA schijnt 2,2 miljard te verliezen aan inkomsten door die geintjes. http://www.formule1fans.com/?p=533

Dus Max wordt eervol bedankt en gevraagd af te treden (er komen toch nieuwe verkiezingen tot die tijd mag hij voor de sier blijven zitten), en de teams komen terug. Geen limiet voor 2010, dat geeft ze een hele poos om nog te onderhandelen.

Zoiets denk ik dat gaat gebeuren, na alle berichten van vandaag tot me te hebben genomen.


Ferrari 2010

Die site lijkt me niet echt van mensen die er veel vanaf weten. Ze mengen Bernie en de FIA nogal een beetje :)
Maar dit is dus wel de reden waarom ik er al heel de tijd vanuit ga dat Bernie de brokken wel zal lijmen: hij verliest enorm veel geld als de F1 volgend jaar de huidige teams kwijt is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 21:33:12
Die site lijkt me niet echt van mensen die er veel vanaf weten. Ze mengen Bernie en de FIA nogal een beetje :)
Maar dit is dus wel de reden waarom ik er al heel de tijd vanuit ga dat Bernie de brokken wel zal lijmen: hij verliest enorm veel geld als de F1 volgend jaar de huidige teams kwijt is.
Nee, die site leek me ook niet geweldig.

Ik had het vanmiddag ook al ergens gelezen maar weet niet meer waar. Maar het punt is dat de FIA financieel klappen kan gaan krijgen ;).

robbert

Citaat van: 0634 op 19 juni 2009 - 18:05:10
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 17:55:55
Citaat van: robbert op 19 juni 2009 - 17:50:50
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 17:04:22

Voor ons, fans, maakt het helemaal niet uit wat de uitslag van al die zever is; Volgens jaar rijdt de FOTA, is het niet in de F1 dan is het wel elders, en dat zullen we kunnen volgen op tv.

ik hoop dat je gelijk hebt, dat we het kunnen volgen op tv.
Waarom niet? Iedereen wil Ferrari, McLaren, BMW en Renault zien, wie is er nu geïnteresseerd in hetgene overschiet als zij de F1 verlaten? Niemand. Dus blijft de F1 zoals hij is. En blijft hij niet zoals hij is, dan zal de nieuwe serie van de FOTA populair genoeg zijn om ergens op je kabel terug te vindn hoor, geen paniek ;)
als je ervan uitgaat dat alle FOTA teams ook daadwerkelijk zometeen van start gaan wel ja.

dat is het juist. Als niet alle fotateams direct zullen starten dan zullen we nog niet veel van het nieuwe kampioenschap zien op tv en alleen maar van het overgebleven f1 veld. Dus zijn wij het slachtoffer van dit alles