FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Enzo

CitaatGPUpdate.net


Alonso: "Einde verhaal voor Formule 1"
19 juni 2009


Het is gedaan met de Formule 1 zoals we dat nu kennen. Dat is de mening van Renault-coureur Fernando Alonso. De Spanjaard denkt dat de fans weinig zullen zien in een klasse met standaardmotoren en kleine teams.

"De Formule 1 is voorbij", zei Alonso tegenover de BBC. "Het wordt een standaardmotor, kleine teams en geen coureurs. Dat is niet wat de mensen willen zien. De nieuwe serie wordt de nieuwe Formule 1."


Ferrari 2010

We kunnen zelf ook nieuwssites afschuimen hoor ;) Ik begrijp het eigenlijk niet, het is hier al enkele weken paniek tot en met, wat is eigenlijk het probleem? Dat een groepering die zich benadeeld voelt zich afsplitst? Hoe erg!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Die groep van jou moet eerst maar eens kijken of ze een fatsoenlijke klasse kunnen opzetten. Als dat niet lukt en er vallen nog wat fabrikanten af, wat ik verwacht, dan is er niets meer. Geen Formule 1 en geen alternatief.

De FOTA is niet één organisatie. De FOTA is een organisatie opgebouwd om een front te vormen tegen de FIA. De FIA is nu uitgespeeld. Nu zal de FOTA een eenheid moeten blijken te zijn, terwijl di Montezemolo maar 1 belang heeft, Ferrari. En dat geld voor iedereen.

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 14:38:08
We kunnen zelf ook nieuwssites afschuimen hoor ;) Ik begrijp het eigenlijk niet, het is hier al enkele weken paniek tot en met, wat is eigenlijk het probleem? Dat een groepering die zich benadeeld voelt zich afsplitst? Hoe erg!
Had zelf liever gezien dat er een overeenstemming plaats had gevonden, paniek is een groot woord maar dit is toch wel één van de heftigste gebeurtenissen uit de f1.
In mijn opinie is het juist vreemd om hier laconiek over te zijn, het is immers een einde van een sporttijdperk die wij hier met z'n allen lief hebben.
Het is afwachten hoe volgend jaar zich zal ontwikkelen, maar ik heb wel vertrouwen in de FOTA om een goed spectakel neer te zetten.
Ik vrees voor juridisch getouwtrek om circuits, sponsors en andere essentieele elementen die de sport maken tot wat het is.
Dan kan je wel een beetje "rustige Henkie" gaan uithangen maar in mijn ogen heb je dan geen helikopterview.[

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 juni 2009 - 14:49:21
Die groep van jou moet eerst maar eens kijken of ze een fatsoenlijke klasse kunnen opzetten.
Das hun zaak, niet de onze. Ze zullen wel zo professioneel zijn zeker?

Citaat van: Enzo op 19 juni 2009 - 14:53:00
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 14:38:08
We kunnen zelf ook nieuwssites afschuimen hoor ;) Ik begrijp het eigenlijk niet, het is hier al enkele weken paniek tot en met, wat is eigenlijk het probleem? Dat een groepering die zich benadeeld voelt zich afsplitst? Hoe erg!
Had zelf liever gezien dat er een overeenstemming plaats had gevonden, paniek is een groot woord maar dit is toch wel één van de heftigste gebeurtenissen uit de f1.
In mijn opinie is het juist vreemd om hier laconiek over te zijn, het is immers een einde van een sporttijdperk die wij hier met z'n allen lief hebben.
Het is afwachten hoe volgend jaar zich zal ontwikkelen, maar ik heb wel vertrouwen in de FOTA om een goed spectakel neer te zetten.
Ik vrees voor juridisch getouwtrek om circuits, sponsors en andere essentieele elementen die de sport maken tot wat het is.
Dan kan je wel een beetje "rustige Henkie" gaan uithangen maar in mijn ogen heb je dan geen helikopterview.[
Jullie reactie paniek noemen is een groot woord maar woorden als "het einde van een tijdperk" niet? Live goes on, racen zal men altijd blijven doen. De F1 ligt even op zen gat, so what? Het is een komen en gaan; De BelgianGT ligt toch ook op zen gat, who cares? Enkel de eigenaars ervan. Teams met een passie voor racen zullen er altijd zijn, en als ze dat in de F1 niet doen, dan doen ze dat wel elders. Er zal altijd een topklasse zijn.

Overigens zie ik van dit alles niet veel in huis komen. Ik acht de kans dat volgend jaar de teams meedoen aan de F1, groter dan de kans dat ze een eigen klasse hebben. Zoals ik al zei, Ecclestone, die zal het hoopje wel weer samen brengen.

Overigens, ik ben blij dat jij alleszins zo'n goede zelfkennis hebt om jezelf als eigenaar van een helikopterview te aanzien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Enzo op 19 juni 2009 - 14:53:00
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 14:38:08
We kunnen zelf ook nieuwssites afschuimen hoor ;) Ik begrijp het eigenlijk niet, het is hier al enkele weken paniek tot en met, wat is eigenlijk het probleem? Dat een groepering die zich benadeeld voelt zich afsplitst? Hoe erg!
Had zelf liever gezien dat er een overeenstemming plaats had gevonden, paniek is een groot woord maar dit is toch wel één van de heftigste gebeurtenissen uit de f1.
In mijn opinie is het juist vreemd om hier laconiek over te zijn, het is immers een einde van een sporttijdperk die wij hier met z'n allen lief hebben.
Het is afwachten hoe volgend jaar zich zal ontwikkelen, maar ik heb wel vertrouwen in de FOTA om een goed spectakel neer te zetten.
Ik vrees voor juridisch getouwtrek om circuits, sponsors en andere essentieele elementen die de sport maken tot wat het is.
Dan kan je wel een beetje "rustige Henkie" gaan uithangen maar in mijn ogen heb je dan geen helikopterview.[
Dit is ook al keer eerder gebeurt, in 1981. Misschien minder uitgebreid omdat het toen enkel om Ferrari, Renault en Alpha ging, maar dan nog. Ik denk dat de teams snel zullen merken dat dit niet de oplossing is. Even als de FIA.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

N-technology trek zich terug en zal niet deelnemen aan de f1, Lola had dat al gedaan en nu is Forza india ook aan het twijfelen over hun deelname.
Zou Williams dan volgend jaar kampioen F1 worden....... :-X

Vettelredbull

Citaat van: Burorri op 19 juni 2009 - 15:17:59
Citaat van: Enzo op 19 juni 2009 - 14:53:00
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 14:38:08
We kunnen zelf ook nieuwssites afschuimen hoor ;) Ik begrijp het eigenlijk niet, het is hier al enkele weken paniek tot en met, wat is eigenlijk het probleem? Dat een groepering die zich benadeeld voelt zich afsplitst? Hoe erg!
Had zelf liever gezien dat er een overeenstemming plaats had gevonden, paniek is een groot woord maar dit is toch wel één van de heftigste gebeurtenissen uit de f1.
In mijn opinie is het juist vreemd om hier laconiek over te zijn, het is immers een einde van een sporttijdperk die wij hier met z'n allen lief hebben.
Het is afwachten hoe volgend jaar zich zal ontwikkelen, maar ik heb wel vertrouwen in de FOTA om een goed spectakel neer te zetten.
Ik vrees voor juridisch getouwtrek om circuits, sponsors en andere essentieele elementen die de sport maken tot wat het is.
Dan kan je wel een beetje "rustige Henkie" gaan uithangen maar in mijn ogen heb je dan geen helikopterview.[
Dit is ook al keer eerder gebeurt, in 1981. Misschien minder uitgebreid omdat het toen enkel om Ferrari, Renault en Alpha ging, maar dan nog. Ik denk dat de teams snel zullen merken dat dit niet de oplossing is. Even als de FIA.

Maar wat is dan wel de oplossing ? En ik begrijp ook niet waarom Bernie Ecclestone zich redelijk op de achtergrond houd. hij is tog de grote baas van de F1. Hij is de man die de oplossing moet hebben en zou moeten zeggen , zo gebeurt het en niet anders. maar dat is mijn mennig hoor. Op deze escaleert de hele boel, en dat is erg jammer voor de sport. De F1 is van de fans en niet van de FIA!

Ferrari 2010

Wie in godsnaam is N-technology? Overigens begrijp ik wel dat ze zich terugtrekken. Die nieuwe teams gaan ook niet deelnemen aan de F1 als de huidige teams niet meedoen, dat zou pas geldverspilling zijn!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: F1FerrariFan op 19 juni 2009 - 15:27:47
Maar wat is dan wel de oplossing ? En ik begrijp ook niet waarom Bernie Ecclestone zich redelijk op de achtergrond houd. hij is tog de grote baas van de F1. Hij is de man die de oplossing moet hebben en zou moeten zeggen , zo gebeurt het en niet anders. maar dat is mijn mennig hoor. Op deze escaleert de hele boel, en dat is erg jammer voor de sport. De F1 is van de fans en niet van de FIA!

Bernie komt nog wel veronderstel ik, alleen is hij zo slim om niet mee te doen aan de relletjes. Laat eerst de beide partijen maar wat vechten en dan lijmt hij de brokken achteraf wel. En hij zal dat doen, daar ga ik vanuit, hij is immers uiteindelijk degene die het meeste belang heeft bij de F1 met de huidige teams.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 15:28:29
Wie in godsnaam is N-technology? Overigens begrijp ik wel dat ze zich terugtrekken. Die nieuwe teams gaan ook niet deelnemen aan de F1 als de huidige teams niet meedoen, dat zou pas geldverspilling zijn!

Misschien is dit wel een gunstige ontwikkeling, want zonder teams kan Mosley het helemaal shaken.
Er rest hem dan weinig anders dan toegeven aan de FOTA, iedereen blij behalve hij.... 8)
Zou tevens een goede aanleiding zijn voor hem om te pensioneren.

Vettelredbull

Citaat van: Enzo op 19 juni 2009 - 15:32:38
Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 15:28:29
Wie in godsnaam is N-technology? Overigens begrijp ik wel dat ze zich terugtrekken. Die nieuwe teams gaan ook niet deelnemen aan de F1 als de huidige teams niet meedoen, dat zou pas geldverspilling zijn!

Misschien is dit wel een gunstige ontwikkeling, want zonder teams kan Mosley het helemaal shaken.
Er rest hem dan weinig anders dan toegeven aan de FOTA, iedereen blij behalve hij.... 8)
Zou tevens een goede aanleiding zijn voor hem om te pensioneren.

Daar zit wel wat in ja.... ;D

scho0634

Mijn voorspelling: De FIA kickt Max eruit, de budgetlimiet besprekingen worden voor 2010 niet uitgevoerd en de FOTA teams stappen weer in.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 19 juni 2009 - 15:30:21
Citaat van: F1FerrariFan op 19 juni 2009 - 15:27:47
Maar wat is dan wel de oplossing ? En ik begrijp ook niet waarom Bernie Ecclestone zich redelijk op de achtergrond houd. hij is tog de grote baas van de F1. Hij is de man die de oplossing moet hebben en zou moeten zeggen , zo gebeurt het en niet anders. maar dat is mijn mennig hoor. Op deze escaleert de hele boel, en dat is erg jammer voor de sport. De F1 is van de fans en niet van de FIA!

Bernie komt nog wel veronderstel ik, alleen is hij zo slim om niet mee te doen aan de relletjes. Laat eerst de beide partijen maar wat vechten en dan lijmt hij de brokken achteraf wel. En hij zal dat doen, daar ga ik vanuit, hij is immers uiteindelijk degene die het meeste belang heeft bij de F1 met de huidige teams.
Ja precies. Nu komt hij als grote redder van de sport. Je kan zeggen over Eccleston wat je wilt, maar hij weet wel hoe je dingen moet aan pakken. Ze hebben elkaar allebei nodig: de teams de FIA en FIA de teams. Ok, de fans zullen voornamelijk de teams volgen, maar het zal toch negatief beeld geven. Een breuk of verandering van deze grootte gaat bijna nooit zonder verlies.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: 0634 op 19 juni 2009 - 15:45:53
Mijn voorspelling: De FIA kickt Max eruit, de budgetlimiet besprekingen worden voor 2010 niet uitgevoerd en de FOTA teams stappen weer in.

Daar kan ik me wel bij aansluiten, een andere klasse opstarten is het ultime dreigement en zet er verder ook meteen een slot op. Het is buigen of barsten voor de FIA.