FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Jasper

Het punt van de FIA is dat Cosworth sinds 2006 niks aan die motor heeft gedaan, terwijl andere teams wel kleine dingen mochten aanpassen.

Voor de rest moet zo'n ding ultrafijn afgesteld worden (brandstofinjectie, timing van de kleppen). De Cosworth-motoren zijn ontworpen om hun topvermogen te leveren bij pakweg 19500 toeren. Als je je motor limiteert op 18000 toeren, dan moet je de afstelling waarschijnlijk iets aanpassen, maar ik weet weinig van motoren dus ik weet niet wat de effecten eigenlijk juist zijn.

Verder moeten ze volgens mij wel gewoon voldoen aan de betrouwbaarheidsregels denk ik. Misschien ligt daar een deel van het probleem, misschien gaat een motor sneller stuk als je hem zomaar begrenst zonder de afstelling verder aan te passen.

Maar Cosworth heeft 8 maanden om de aanpassingen te doen dus eigenlijk snap ik het probleem niet echt.


Folkert

Citaat van: Jasper op 19 juni 2009 - 02:04:33
Tja, het kan ook anders uitdraaien: http://www.f1pits.net/nieuws/fota_start_eigen_serie_vanaf_2010/
Zal morgen weer eens een en ander over dit lezen, maar is dit dus definitief? Geen uitstapjes of herziene meningen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Niks is definitief totdat de wagens over de finish rijden...

scho0634

#229
dramatisch.

De FOTA heren sporen niet meer. De FIA deed toch behoorlijk wat water bij de wijn, maar de FOTA zal zijn mening wel al klaar hebben gehad.

Weten we nog hoe de splitsing van de Indycars afliep? In tranen. Vooral voor de fans.


Xtrapower

Als ik zo lees wat het doel van de FOTA is en wat ze nastreven, dan kan ik deze splitsing alleen maar toejuichen.

Ben toch benieuwd hoe Ecclestone gaat reageren, want hij heeft hier tenslotte weinig mee te maken. Het is vooral de FIA en met name Max Mosley die de Formule 1 de doodslag hebben verkocht.

Ferrari 2010

Citaat van: Xtrapower op 19 juni 2009 - 10:14:23
Ben toch benieuwd hoe Ecclestone gaat reageren, want hij heeft hier tenslotte weinig mee te maken. Het is vooral de FIA en met name Max Mosley die de Formule 1 de doodslag hebben verkocht.
Ecclestone, ik denk dat hij een attack krijgt :) Ecclestone is degene die er het meeste belang bij heeft de huidige F1 te behouden, het zal volgens mij dan ook niet lang duren vooraleer hij eens hartig met de FIA gaat klappen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Xtrapower op 19 juni 2009 - 10:14:23
Als ik zo lees wat het doel van de FOTA is en wat ze nastreven, dan kan ik deze splitsing alleen maar toejuichen.

Wat streven ze na dan? Iets concreets is niet gezegd hoor.

Xtrapower

Toch wel hoor, lees maar:

." De FOTA belooft in dit nieuwe kampioenschap "transparante regelgeving, een eenduidige set regels, de mogelijkheid voor meer deelnemers om toe te treden, meer inspraak door de fans en lagere toegangsprijzen voor zowel de toeschouwers als de partners en belanghebbenden".

Ook moet de nieuwe raceklasse bogen op "de beste coureurs, merken, sponsors, organisatoren en circuits die traditioneel een rol spelen in de hoogste vorm van autosport".

Interessant, toch?  :D

scho0634

Interessant?

Holle frasen, die iedereen die een raceklasse begint roept. Niets concreets.


Xtrapower

Nochtans begint het citaat met: 'de FOTA BELOOFT...'.

Vond jij een budgetplafond dan beter? Vond jij de wagens zoals ze nu zijn dan aantrekkelijker? Vind jij dit Kampioenschap spannender dan de twee voorbije Kampioenschappen?
Ik denk dat het niet veel slechter kan dan dat het nu was.  :P

scho0634

Dat dachten ze bij de Indycars ook, tot ze splitsten.

Bleef niks meer van over.

Xtrapower

Je mag van mij gerust tegen zijn hoor, maar ik vind jou toch wel héél negatief ingesteld.
We zien wel wat er van komt hé, in alle geval zullen er nog heel wat discussies aan vooraf gaan.  ;)

Enzo

Ik had liever gezien dat Mosley van zijn budgetlimiet afzag en mee ging in de kostebesparende voorstellen van de FOTA.
Nu dat niet het geval bleek en de keuze was, of degraderen tot een amateuren versie van de F1 of een eigen klasse, ben ik blij dat ze hun eigen serie zullen beginnen.

Maar iets in me zegt dat dit nog niet helemaal voorbij is..... ::)

Vettelredbull

en wanneer gaan ze wedstrijden racen?. Ook op zondagmiddag 14.00 of mischien op zaterdag.? nouja... het is waar afwachten of het word. ik denk: of de nieuwe klasse van de FOTA gaat het helemaal maken, of ze houden er binnen een paar jaar weer mee op.