FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 19:22:18
Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 19:17:01
Het gaat niet om snelste zijn de race, het gaat om posities. In duel met een andere rijder moet je dus je strategie aanpassen om meer kans te hebben om hem voor te zijn aan de finish.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Als je benzine te weinig is om volgas te gaan, dan is er maar 1 ideale snelheid. Degene die het langste zijn snelheid constant kan houden, wint het zaakje... Dus is het hopen dat je niet geblokkeert raakt achter een wagen die enkele tienden trager rondtjoeft, want dan moet je even wat meer op je gas en kan het zijn dat een ander wint omdat hij nooit is opgehouden.

De realiteit is dat er voor elke wagen maar 1 snelheid is om met exact benzinehoeveelheid x afstand y af te leggen.

Ja, maar de realiteit is ook dat je die ideale snelheid nooit zult kunnen aanhouden in een F1-race, om de redenen die je zelf al aangaf...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 19:45:23
Ja, maar de realiteit is ook dat je die ideale snelheid nooit zult kunnen aanhouden in een F1-race, om de redenen die je zelf al aangaf...
Ja zeker, maar er ver van afwijken zal ook niet nodig zijn. Ofwel ga je sneller om die voor je voorbij te steken, ofwel rijdt je iets trager en blijf je erachter. As die voor je sneller gaat rijden omdat jij sneller rijdt, rijdt je gewoon je eigen snelheid. De winnaar zal degene zijn die zich het best heeft beheerst.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 19:22:18
Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 19:17:01
Het gaat niet om snelste zijn de race, het gaat om posities. In duel met een andere rijder moet je dus je strategie aanpassen om meer kans te hebben om hem voor te zijn aan de finish.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Als je benzine te weinig is om volgas te gaan, dan is er maar 1 ideale snelheid. Degene die het langste zijn snelheid constant kan houden, wint het zaakje... Dus is het hopen dat je niet geblokkeert raakt achter een wagen die enkele tienden trager rondtjoeft, want dan moet je even wat meer op je gas en kan het zijn dat een ander wint omdat hij nooit is opgehouden.

De realiteit is dat er voor elke wagen maar 1 snelheid is om met exact benzinehoeveelheid x afstand y af te leggen.
Ik denk dat teams toch wel een marge incalculeren. Precies op de meter aftanken is dom en dat zie ik de teams neit doen. Constant rijden is wel handig, maar dat zegt niet direct dat hij wint. Of bedoel je het niet zo? Andere teams kunnen misschien ander verbruik hebben, andere fuelload.
Ben het met Jasper een dat strategieën aangepast moeten of gaan worden aan de strijd die word geleverd. Piquet reed in San Marino lang aan de leiding, liep flink uit, maar werd tijdens de s tops ingehaald en verloor nu veel terrein ten opzichte van Rosberg en Prost. Maar aan het einde van de race ging  Piquet ineens als een raket en kwam weer dicht bij Rosberg.
Denk dus dat Piquet zijn strategie heeft aan gepast om midden stuk rustig te rijden en laaste stuk te racen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Ik weet niets van de jaren 80 manier van F1 rijden, maar hadden ze toen al telemetrie? Want telemetrie is al wat je nodig hebt om te weten wat de perfecte strategie is.

Ik blijf erbij, en het is een feit, om met benzinehoeveelheid X afstand Y zo snel mogelijk af te leggen, is er maar 1 correcte snelheid. Kleine schommelingen vanwege verkeer zijn mogelijk, maar grote schommelingen zorgen ervoor dat je simpelweg een magere gemiddelde snelheid zal hebben. Een hele race 5 liter meer meesleuren om in de laatste laps nog wat te pushen kan nog wat zin hebben, maar daar stopt het echt wel lijkt me.  
Wat wel kan helpen dan is om 2 of 3 keer punten uit de delen, maar dit enkel aan de wagens die finishen, en dan dus punten uitdelen na 1/3de, 2/3de en op het einde van de race.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 20:36:49
Ik weet niets van de jaren 80 manier van F1 rijden, maar hadden ze toen al telemetrie? Want telemetrie is al wat je nodig hebt om te weten wat de perfecte strategie is.

Ik blijf erbij, en het is een feit, om met benzinehoeveelheid X afstand Y zo snel mogelijk af te leggen, is er maar 1 correcte snelheid. Kleine schommelingen vanwege verkeer zijn mogelijk, maar grote schommelingen zorgen ervoor dat je simpelweg een magere gemiddelde snelheid zal hebben. Een hele race 5 liter meer meesleuren om in de laatste laps nog wat te pushen kan nog wat zin hebben, maar daar stopt het echt wel lijkt me.  
Wat wel kan helpen dan is om 2 of 3 keer punten uit de delen, maar dit enkel aan de wagens die finishen, en dan dus punten uitdelen na 1/3de, 2/3de en op het einde van de race.
Dat laatste snap ik even niet. Hoezo op die manier punten uit delen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 13 juni 2009 - 21:06:44
Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 20:36:49
Ik weet niets van de jaren 80 manier van F1 rijden, maar hadden ze toen al telemetrie? Want telemetrie is al wat je nodig hebt om te weten wat de perfecte strategie is.

Ik blijf erbij, en het is een feit, om met benzinehoeveelheid X afstand Y zo snel mogelijk af te leggen, is er maar 1 correcte snelheid. Kleine schommelingen vanwege verkeer zijn mogelijk, maar grote schommelingen zorgen ervoor dat je simpelweg een magere gemiddelde snelheid zal hebben. Een hele race 5 liter meer meesleuren om in de laatste laps nog wat te pushen kan nog wat zin hebben, maar daar stopt het echt wel lijkt me. 
Wat wel kan helpen dan is om 2 of 3 keer punten uit de delen, maar dit enkel aan de wagens die finishen, en dan dus punten uitdelen na 1/3de, 2/3de en op het einde van de race.
Dat laatste snap ik even niet. Hoezo op die manier punten uit delen?
Omdat het dan zin heeft om in het begin wat meer benzine te gebruiken dan een ander, aangezien je dan een eerste derde van de punten al kan binnenhalen. Anders zal het echt saai worden hoor, degene die zich het langste kan beheersen wint, lijkt me maar saai.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 14 juni 2009 - 08:56:36
Citaat van: Burorri op 13 juni 2009 - 21:06:44
Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 20:36:49
Ik weet niets van de jaren 80 manier van F1 rijden, maar hadden ze toen al telemetrie? Want telemetrie is al wat je nodig hebt om te weten wat de perfecte strategie is.

Ik blijf erbij, en het is een feit, om met benzinehoeveelheid X afstand Y zo snel mogelijk af te leggen, is er maar 1 correcte snelheid. Kleine schommelingen vanwege verkeer zijn mogelijk, maar grote schommelingen zorgen ervoor dat je simpelweg een magere gemiddelde snelheid zal hebben. Een hele race 5 liter meer meesleuren om in de laatste laps nog wat te pushen kan nog wat zin hebben, maar daar stopt het echt wel lijkt me. 
Wat wel kan helpen dan is om 2 of 3 keer punten uit de delen, maar dit enkel aan de wagens die finishen, en dan dus punten uitdelen na 1/3de, 2/3de en op het einde van de race.
Dat laatste snap ik even niet. Hoezo op die manier punten uit delen?
Omdat het dan zin heeft om in het begin wat meer benzine te gebruiken dan een ander, aangezien je dan een eerste derde van de punten al kan binnenhalen. Anders zal het echt saai worden hoor, degene die zich het langste kan beheersen wint, lijkt me maar saai.
Lijkt me geen goed idee. Heb races van 86 gezien, waar verschillende tempo's werden gereden en saai vond ik het allerminst. En iemand stelde ook voor punten voor  inhaal acties te geven, maar dat lijkt mij ook slecht idee. Allemaal poespas die te ingewikkeld is om goed te volgen.  Ik denk dat het nog wel eens spannend.


En ja ze hadden telemetrie, want ze seinden toen ook met borden dat het verbruik te hoog lag bv.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

we zullen zien, ik denk dat er velen zullen teleurgesteld zijn, net zoals dit jaar

Folkert

Citaat van: robbert op 14 juni 2009 - 15:27:03
we zullen zien, ik denk dat er velen zullen teleurgesteld zijn, net zoals dit jaar
Ja ik ook. Elk jaar word er te veel veranderd. Al moet ik wel toegeven dat het plan van Mosley ergens wel logisch klinkt, maar ik hoop maar dat hij het dan waar maakt in 2014? Of welk jaar hij ook maar noemde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Le mans nodigt de FOTA uit deel tenemen aan hun serie, tevens is de ACO bereid naar hun wensen en voorstellen te luisteren.
Daarnaast houd Mosley vast aan de eerder gestelde 45 Milj. budgetcap omdat de vergadering gister in de soep liep.
Manor GP heeft aangegeven inprincipe alleen met budgetcap te kunnen deelnemen, of zij er volgend jaar bij zijn zonder budgetcap valt dus nog te bezien.
N-technologie voelt zich gebruikt door de FIA, ze claimen een pion in het spel van Mosley te zijn geweest in zijn oorlog met de FOTA.
De teams verdenken Alan Donnelly, die ook de officiële afgevaardige is van de FIA-president, ervan dat hij tijdens het weekend van de Grand Prix van Turkije verdeeldheid probeerde te zaaien onder de Formule 1-teams. De FOTA eist zijn aftreden als hoofd van de stewards.

M.a.w.het zit behoorlijk vast en de oplossing is ver te zoeken... :-\

marc189

Dat ze stoppen met de Formule 1 kapot temaken. Ze moeten volgend jaar verder doen zoals ze nu bezig zijn. De budgetlimieten moeten afgeschaft worden want wie Formule 1 wil doen weet dat het geld kost. Als er een nieuw team bijkomt is dat zoveel beter maar ze moeten maar maken dat ze geld genoeg hebben. Maar FIA of Fota en al de andere ,STOP met Formule 1 te vernietigen

robbert

ja, want ik begin meer en meer schrik te krijgen dat het opeens helemaal gedaan is met de F1

Folkert

Citaat van: robbert op 16 juni 2009 - 19:26:45
ja, want ik begin meer en meer schrik te krijgen dat het opeens helemaal gedaan is met de F1
Dat gevoel had ik ook toen ik het bericht (of ja de kop alleen dan.) las. Zullen ze van beide kanten zo hoog willen in zetten dat het ineens over is? Dat denk ik toch niet. Ik denk echt dat er op allerlaatste moment een nood overleg komt waarin er  duidelijke afspraken komen te staan.

Maar toch ben ik wel bang voor een plotseling (voortijdig) einde. Dit zal echter niet voor altijd zijn denk ik, denk dat het dan 2 jaar duurt maximaal of een staking zoals in 73? of eerder zal plaatsvinden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Of zoals de indycar.....

Jasper

Ik denk ook dat de situatie er erg aan toe is en dat de kans groot is dat er volgend jaar geen FOTA-teams op de F1-grid staan.

Het discours dat de FIA vandaag neerzet, zit vol gaten en bevat veel argumenten die geen steek houden. Toch willen zowel de constructeurs als de FIA de F1 goedkoper maken, dus de belangen zijn eigenlijk grotendeels hetzelfde. Alleen wordt er zo'n vuil spel gespeeld, momenteel vooral aan de kant van de FIA maar de FOTA is ook niet onschuldig, dat het moeilijk is om tot een akkoord te komen.