FIA goed bezig of?

Gestart door webberonpole, 13 mei 2009 - 10:23:33

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 12 juni 2009 - 17:59:07
Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 17:53:02
Citaat van: Ferrari 2009 op 12 juni 2009 - 17:47:02
Citaat van: Burorri op 12 juni 2009 - 16:24:34
Als de FOTA als 1 staat zie ik ook geen probleem en dat de FIA zich inbind. Ze zullen dan inderdaad wel moeten, maar dit soort zaken kunnen nooit goed zijn voor de f1. Zoveel gezeur is negatieve reclame.
Volgens mij gaat er geen mens minder gaan kijken hierom. Fans zijn en blijven fans, ik zie ze niet afhaken omdat hun team hun belangen verdedigt, en de grote meute weet er weinig van. Als het voetbal zou zijn zou het op de radio wel gezegd worden, maar F1 is (hier in België alleszins) niet belangrijk genoeg voor de grote pers.
Denk toch dat er genoeg casual kijkers zijn die hier door kunnen afhaken. Te moeilijk, te veel politiek of te veel onenigheid binnen de afspraken en F1. Nederland is het ook niet heel groot, maar er komen wel nieuws berichten op de radio of tv. Niet heel veel, maar toch wel meer dan curling.
Over Curling heb ik ze in België alleszins nog noooit op de radio horen spreken :)

Ik vraag me af hoeveel casual kijkers erom geven. Zij kijken af en toe naar de F1 omdat ze dat interessant vinden maar ze er hun slaap of hobby's niet voor willen laten. Het zal alleszins geen 1000 kijkers schelen denk ik. Maar het is simpel, jij denkt dat ze erom geven, ik denk van niet. Daar valt niet over te discussiëren, ieder zijn gedacht. :)
Nee dat is zo. En het is ook alleen maar een vermoeden, want wij beiden kunnen niks met zekerheid zeggen. nou ja ik iig niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

dami

als de grote teams niet meer mee doen, wat gebeurd er dan met de mensen in de fabrieken? ???

Ferrari 2010

Citaat van: dami op 13 juni 2009 - 10:21:14
als de grote teams niet meer mee doen, wat gebeurd er dan met de mensen in de fabrieken? ???
In principe kunnen de teams geheel stoppen, maar dat is waarschijnlijk duurder dan over te stappen naar een andere klasse of samen een nieuwe klasse op te richten.
Overigens, wat gebeurde er met de mensen die aan de motoren werkten, voordat deze bevrozen werden? En de mensen die Renault en Brawn begin dit jaar uit hun aerodynamica afdeling gooide? ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Weet niet meer welk topic het was, maar volgens mij is het hier wel de juiste plek voor.

Ik ben nu seizoen van 86 aan het kijken en daar hadden ze x liter benzine maximaal tot hun beschikking, gaat dat volgend jaar ook weer gebeuren? Of mag je zoveel mee nemen als je zelf wilt? Zou nog wel eens interessant kunnen worden als je niet te zuinige motor hebt. In het begin kan je dan snel zijn, maar als je te veel verbruikt kan je zo weer tijd verliezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Volgens mij mag je meenemen wat je wil. Maar als je een zuinigere motor hebt, dan moet je minder meenemen en dan ben je dus ook lichter.

Folkert

Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 15:18:24
Volgens mij mag je meenemen wat je wil. Maar als je een zuinigere motor hebt, dan moet je minder meenemen en dan ben je dus ook lichter.
Dat is in beiden gevallen waar ja. Ging me meer om dat je snelheid variabel kan zijn aan je verbruik. Ene moment loop je uit, en andere moment verlies je weer tijd omdat je op je verbruik moet letten om niet zonder benzine te komen staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 13 juni 2009 - 15:51:58
Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 15:18:24
Volgens mij mag je meenemen wat je wil. Maar als je een zuinigere motor hebt, dan moet je minder meenemen en dan ben je dus ook lichter.
Dat is in beiden gevallen waar ja. Ging me meer om dat je snelheid variabel kan zijn aan je verbruik. Ene moment loop je uit, en andere moment verlies je weer tijd omdat je op je verbruik moet letten om niet zonder benzine te komen staan.
Dat zie ik niet gebeuren. Je calculeert voor de start je optimale snelheid van alle plaatsen op het circuit voor verbruik x en je wint de race, zo simpel is het dan. Wie zich gaat bezighouden met uitlopen en inhouden, zal sowieso een lagere gemiddelde snelheid per liter hebben, en dus nooit kunnen winnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Er blijft nog wel zoiets als pitstopstrategie. Vlak voor een pitstop zal een rijder vaak even op hoger verbruik moeten gaan omdat hij anders achter een andere/tragere rijder terecht komt na zijn stop.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 18:05:55
Er blijft nog wel zoiets als pitstopstrategie. Vlak voor een pitstop zal een rijder vaak even op hoger verbruik moeten gaan omdat hij anders achter een andere/tragere rijder terecht komt na zijn stop.
Als tanken verboden is, denk ik niet dat het nog zoveel uitmaakt wanneer je exact stopt. De banden zullen uiteraard ook hun curves hebben, maar als 20 ronden ideaal is en je hebt er maar 55 af te leggen, kan je eventueel 5 laps eerder pitten. Daar valt ook allemaal mee te spelen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Dat laatste is een zeer goed punt. :)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 18:03:46
Citaat van: Burorri op 13 juni 2009 - 15:51:58
Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 15:18:24
Volgens mij mag je meenemen wat je wil. Maar als je een zuinigere motor hebt, dan moet je minder meenemen en dan ben je dus ook lichter.
Dat is in beiden gevallen waar ja. Ging me meer om dat je snelheid variabel kan zijn aan je verbruik. Ene moment loop je uit, en andere moment verlies je weer tijd omdat je op je verbruik moet letten om niet zonder benzine te komen staan.
Dat zie ik niet gebeuren. Je calculeert voor de start je optimale snelheid van alle plaatsen op het circuit voor verbruik x en je wint de race, zo simpel is het dan. Wie zich gaat bezighouden met uitlopen en inhouden, zal sowieso een lagere gemiddelde snelheid per liter hebben, en dus nooit kunnen winnen.
Ja klopt. Was even in de war met de regels van 86, waar je maar 195 liter benzine kreeg maximaal. En er werd met turbo's gereden. Maar toch zullen er coureurs zijn die sneller gaan rijden omdat hun voorganger trager gaat of sneller rijden omdat hun achtervolger hem aan het pushen is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 13 juni 2009 - 18:52:01
Ja klopt. Was even in de war met de regels van 86, waar je maar 195 liter benzine kreeg maximaal. En er werd met turbo's gereden. Maar toch zullen er coureurs zijn die sneller gaan rijden omdat hun voorganger trager gaat of sneller rijden omdat hun achtervolger hem aan het pushen is.
Dan zijn die coureurs dom, want er is maar 1 manier om met een bepaalde hoeveelheid benzine zo snel mogelijk aan de streep te zijn ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het gaat niet om snelste zijn de race, het gaat om posities. In duel met een andere rijder moet je dus je strategie aanpassen om meer kans te hebben om hem voor te zijn aan de finish.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 juni 2009 - 19:17:01
Het gaat niet om snelste zijn de race, het gaat om posities. In duel met een andere rijder moet je dus je strategie aanpassen om meer kans te hebben om hem voor te zijn aan de finish.
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Als je benzine te weinig is om volgas te gaan, dan is er maar 1 ideale snelheid. Degene die het langste zijn snelheid constant kan houden, wint het zaakje... Dus is het hopen dat je niet geblokkeert raakt achter een wagen die enkele tienden trager rondtjoeft, want dan moet je even wat meer op je gas en kan het zijn dat een ander wint omdat hij nooit is opgehouden.

De realiteit is dat er voor elke wagen maar 1 snelheid is om met exact benzinehoeveelheid x afstand y af te leggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 13 juni 2009 - 18:56:42
Citaat van: Burorri op 13 juni 2009 - 18:52:01
Ja klopt. Was even in de war met de regels van 86, waar je maar 195 liter benzine kreeg maximaal. En er werd met turbo's gereden. Maar toch zullen er coureurs zijn die sneller gaan rijden omdat hun voorganger trager gaat of sneller rijden omdat hun achtervolger hem aan het pushen is.
Dan zijn die coureurs dom, want er is maar 1 manier om met een bepaalde hoeveelheid benzine zo snel mogelijk aan de streep te zijn ;)
Oh dat zeker. 84-86 zijn er veel coureurs uitgevallen omdat ze zonder benzine kwamen te staan. Ironisch genoeg zaten daar ook een paar toppers bij. In die jaren had je echter geen marge volgens mij om zelf te kunnen bepalen hoevol je hem gooit en zo de rest kan aan passen. Maar als dit jaar alles naar eigen inschatting mag worden gevuld, zal dat minder snel voor komen.

Overigens ben ik helemaal vergeten te zeggen wat ik hier mee wilde zeggen :P. Ik denk dat het voor de races nog wel eens leuk kan gaan worden. Denk dat er veel mensen in de eerste races nog wel eens vergaloperen en halverwege de race er achter komen dat ze rustiger aan moeten doen omdat ze anders de finish niet kunnen halen. Verschil is nu dat je niet rondje eerder of later je pitstop kan maken omdat het verbruik hoger of lager ligt dan vooraf bepaald. Als je nu zonder peut komt te staan ben je het zakje.
Trotse vader van Rosalie(L)