Voorzitters

Gestart door mclarry, 12 mei 2009 - 13:46:27

« vorige - volgende »

mclarry

Wanneer gaan ze die twee, Bernie en Max eens aan de kant zetten, zij doen de Formule 1 geen goed .
Zij denken dat ze god zijn. Wat betreft de onkosten, daar ga ik mee akkoord als de verlaging die ze nu
voorstellen.

F_A_Diaz

Ecclestone heeft niks met de FIA te maken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: mclarry op 12 mei 2009 - 13:46:27
Wanneer gaan ze die twee, Bernie en Max eens aan de kant zetten, zij doen de Formule 1 geen goed .
Zij zijn de reden waarom de F1 zo groot is als het is. Vooral Bernie dan. Ze doen de F1 absoluut wel goed.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

De tijd dat ze de F1 goed deden, is volgens mij al een paar jaar voorbij. Ze hebben wel veel verdienste maar als je nu nuchter naar de laatste paar jaren kijkt, dan zie je alleen maar rare regelveranderingen van de kant van Max, en een Bernie die te veel geld achterhoudt en wat hij wel weggeeft, ongelijk verdeelt. En met hebben en houden richting oosten vertrekt.

Dus ja, van mij mogen ze hen ook buitengooien, zeker Mosley (wat Bernie betreft is het maar de vraag wie anders het spel bij elkaar zou kunnen houden).

McLaren_über_alles

Jup, het is dringend tijd voor vernieuwing. Ze werken al jaren op vele fans hun zenuwen, en nu blijkbaar ook meer en meer op die van verschillende teams. Zeker als je nu leest dat vele zich niet zullen inschrijven als de regels niet veranderen (ok, dat is eigenlijk gewoon wat druk op de ketel zetten, maar het geeft toch alleszins aan dat de teams ook vinden dat Mosley en de zijnen het verkeerde pad aan het bewandelen zijn).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

scho0634

Citaat van: Jasper op 12 mei 2009 - 17:03:37
De tijd dat ze de F1 goed deden, is volgens mij al een paar jaar voorbij. Ze hebben wel veel verdienste maar als je nu nuchter naar de laatste paar jaren kijkt, dan zie je alleen maar rare regelveranderingen van de kant van Max, en een Bernie die te veel geld achterhoudt en wat hij wel weggeeft, ongelijk verdeelt. En met hebben en houden richting oosten vertrekt.
Moi, ik vind zeker niet dat Mosley alleen maar domme regels verzint. Hij heeft gewoon groot gelijk dat hij enorme kostenbesparende maatregelen heeft genomen. Anders was de luchtbel geknapt.

Kers is ruk, de budgetcap zoals Max die wil is ook ruk. Maar voor de rest vind ik het allemaal niet zo erg. Ook na Senna's dood zijn er veel dingen doorheen geduwd door Max, wat de veiligheid verhoogt. De hoge cockpitranden bijvoorbeeld, de langere uitloopstroken etc.. Op het gebied van kostenreducering en veiligheid kan ik best een end met hem meegaan. Al zijn er wel een aantal regels geweest waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat hou je toch wel.

Jasper

Mja, ik denk vooral aan de vier (ongeveer, ik ben de tel kwijt) verschillende kwalificatieformats die we de voorbije jaren hebben gehad, de bandenregels van 2005, de pitstopregels onder de safety car, het stopzetten van motorontwikkeling en de motorenregels in het algemeen enzovoort.

Ik weet dat Max veel goede dingen heeft gedaan voor de veiligheid sinds de crash van Senna, maar ik zei wel degelijk dat ik het alleen over de voorbije paar jaren had. ;)

scho0634

Okee, ik snap je punt. Maar dan nog vind ik dat Mosley in hoofdlijnen het niet zo verkeerd doet. Hij heeft veiligheid, besparingen en een groenere F1, hoog op zijn agenda staan. In principe zijn dat goede doeleinden. Zo hoopt hij de toekomst van de sport, waar toch veel haken en ogen aanzitten, te waarborgen. Ik ben het ook met een aantal van die kleine regeltjes, waarmee hij die agendapunten wil ondersteunen, niet eens. Maar het grote geheel vind ik zo beroerd niet.

RadioActiveMan

Daar ben ik het mee eens. Mosley heeft zo slecht nog niet voor met de F1. Niet alle beslisisngen zijn even gelukkig maar hij probeert tenminste. Van de teams moet je over het algemeen niks constructief verwachten en met elkaar of met de FIA samenwerken lijkt soms net hetzelfde als de Belgische politiek.   
Een man als Ecclestone daarentegen zoekt enkel een manier om zoveel mogelijk geld te puren uit iets. Ook een kwaliteit die bewonder maar niet in dit geval en op deze manier. De teams laten zich daar al jaren in meezuigen. Maar dat is de regel in zowat elke globale sport tegenwoordig dus waarom zou dat binnen de F1 anders zijn natuurlijk.  ::)

Ik vond de enquetes voor de fans van laatste paar jaar wel een tof initiatief van de FIA.

leproffesseur

Dit jaar hebben ze toch goed werk geleverd want door de nieuwe
regel kan men meer inhalen en is er meer te zien.Voor volgend jaar snap
ik het niet helemaal maar ze zullen wel moeten plooien naar de teams.
Indien ze nu wat meer stabiliteit kunnen brengen en niet constant alles veranderen
wil ik ze wel vergeven wat ze verknoeit hebben want het begon een beetje op een circus
te trekken.

F_A_Diaz

De enige kritiek die ik heb op de FIA en dus Mosley is dat ze wat te vaak dingen veranderen. Aan de andere kant, ze proberen het in ieder geval wel een slag voor te blijven. Je moet niet vergeten dat de FIA te maken heeft met 10 teams die allemaal andere belangen hebben. De FIA moet dus altijd compromissen sluiten en daarom krijg je ook vaak van die vreemde regels.

En het is ook zo dat je pas echt weet hoe iets werkt totdat je het in de praktijk probeert. Ik denk dat we de huidige situatie in de F1 moeten zien als 'testfase' voor een uiteindelijk model waarin de F1 weer 50 jaar mee kan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

We vergeten ook meestal dat de FIA meer is en doet dan de F1.

flupke3

Misschien komt dit omdat er om de haverklap ambras is in de f1? ;)