Ron Dennis vs Luca di Montezemolo

Gestart door leproffesseur, 08 mei 2009 - 22:54:07

« vorige - volgende »

leproffesseur

Met het vertrek van Ron is het misschien het moment om beide te vergelijken?

Ferrari 2010

Ik vind ze moeilijk te vergelijken. Ron zag en hoorde je regelmatig, terwijl Luca eerder veel met Ferrari bezig is en af en toe eens bij het F1 team op bezoek gaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Vanwaar de reden om ze te vergelijken?

F_A_Diaz

Vergelijken is ook een beetje moeilijk, Di Montezemelo is president van Ferrari in het algemeen, dus ook de straatauto's ect.
Ron Dennis was het grootste deel van zijn carriere puur teambaas. Als je wil vergelijken kan je beter Dennis en Todt vergelijken.

Wat je nu doet is min of meer hetzelfde als een voorzitter van een voetbalclub vergelijken met de trainer van een andere voetbalclub.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Toen ik deze topic opende twijfelde ik ook omdat die 2 eigenlijk
een andere functie uitvoeren.Maar aangezien er gelijkkenissen
zijn heb ik het toch gedaan :-\

F_A_Diaz

Wat zijn de gelijkenissen dan volgens jou?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Dat ze de grote bazen zijn(waren)en de grote lijnnen uittekenen voor het team.
Ze zijn de absolute top geweest binnen het team en draaien meer dan 30 jaar mee.

scho0634

Zou je Dennis niet beter vergelijken met Jean Todt?

meatball

Ik volg de f1 voor de race's , de piloten,teams en wagens, wie de leiding over die teams heeft weet ik amper.Als die Luca kerel de beslissingen bij het Ferrariteam van deze week heeft genomen mag hij van mij Dennis achterna en ophoepelen. >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Dennis heeft net hetzelfde gedaan als di Montezemelo. Het team uit het slop halen en de juiste mensen op de juiste plaats zetten.
Het verschil is dat Dennis ook tijdens de raceweekends de leiding had en di Montezemelo niet. Ferrari in z'n geheel is dan ook een pak groter dan McLaren en het is dus zeer begrijpbaar.
Beide hebben voor enorm veel succes gezorgd en beide hebben evenveel verdienste aan het succes van hun respectievelijke team.