Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:10:37
Verder had Alonso doorgaans weinig problemen om Hamilton achter zich te houden als hij geen tegenslag had in de race.

Maleisië en Monaco (door teamorders). Daarna was het stuivertje wisselen. Hamilton was vaak zat sneller dan Alonso en kon hem -ondanks zijn ervaring- prima de baas. Jammer dat rookie Hamilton de laatste 2 races zijn hoofd niet koel hield, anders had hij Alonso gewoon keihard verslagen. Onervarenheid.

CitaatPas toen hij overhoop lag met de teamleiding van McLaren kreeg Hamilton lichtjes de overhand in sommige races.

Onzin. De kink kwam pas in Hongarije in de kabel. Lewis Hamilton stond toen al 2 punten voor. Dus ook zonder de sores, stond Hamilton voor Alonso en was hij met regelmaat de snellere.

F_A_Diaz

Ik ga hier niet weer op reageren aangezien ik dit al drie of vier keer weerlegd heb, dan lees je maar terug.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 13:43:57
Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 12:12:04

Ik herinner me zeker niet al die races meer, maar ik vermoed dat ze bij McLaren niets te maken hadden met de crash in Fuji. Soit, ik kan me geen enkele race herinneren waar ik zeg: "Ja, daar heeft McLaren Hamilton bevoordeeld". Maar ik hoor graag van jou enkele voorbeelden waar dat wel gebeurde.

Het enige wat ik me van dat seizoen echt nog kan herinneren qua teamorders was toen Dennis via de radio zei dat hij achter Alonso moest blijven in Monaco. Op het einde van de race was hij sneller en probeerde hij Fernando te passeren.

Je kan iemand op veel meer manieren bevoordelen dan op de baan, daar zal het tegenwoordig juist niet meer gebeuren omdat het in principe verboden is.
Wat in Monaco gebeurde, is jouw interpretatie. Beide coureurs krijgen opdracht hun positie te houden en de race uit te rijden, dat Hamilton iets harder blijft rijden dan Alonso betekent niet dat hij sneller was wanneer ze voluit gingen of dat hij überhaupt snel genoeg was om in te halen op Monaco.
Grappig, enkele topics of posten geleden zei jij dat dat niet kon. Of je reageerde er niet meer op, kan ook nog. Hamilton was niet alleen aan het eind sneller en ik weet zeker dat Alonso ook gas bij heeft gegeven om Hamilton geen kans te geven in te halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 13:31:21
Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 12:04:38
Ik leg alles in zijn nadeel uit ja, omdat daar de oorzaak volgens mij ligt. Door die problemen en door het niet hebben van die nummer 1 status werd hij gevolgd én geklopt door een rookie. Waar hij, zoals ik al aanhalde, gekrenkt werd in zijn eer. Nadien is hij wat in het rond beginnen slagen.

Ten eerste is Alonso niet verslagen door Hamilton, dat is jouw mening, die niet gestoeld is op resultaten. Wat jij doet is alles bij Alonso neerleggen, dat vind ik ook vrij gemakkelijk. Waar gedonder is hebben er altijd twee schuld. Ik denk dat de reactie van Alonso niet goed was maar dat hij wel degelijk een punt had in de opmerkingen die hij maakte.





Het ligt eraan wat je beweegredenen zijn. Wat jij nu een ridicule beslissing noemt kan achteraf, als je alle feiten kent, best een aannemelijke beslissing zijn. F1 draait in de eerste plaats om geld en politiek, dan pas om het racen, zeker bij een groot team zoals McLaren.

Ten eerste : Hamilton heeft Alonso weldegelijk verslagen. Wie staat er 2de in de lijst en wie 3de? Hamilton heeft toch echt wel grootste deel van het WK geleid in 2007, dat noem ik zelfs licht beschamend voor Alonso. Vernederend zelfs. Jou mening is puur gebaseerd op de eindstand, niet op resultaten.

Ten 2de: achter af kan je alles wel weer goed praten. Dat is natuurlijk niets zeggende opmerking, zelfs als je de feiten kent.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 07 juli 2009 - 13:33:50
Ten eerste : Hamilton heeft Alonso weldegelijk verslagen. Wie staat er 2de in de lijst en wie 3de? Hamilton heeft toch echt wel grootste deel van het WK geleid in 2007, dat noem ik zelfs licht beschamend voor Alonso. Vernederend zelfs.

Als dat beschamend is voor Alonso dan ook voor Massa en Raïkonnen.
Ik vind daar helemaal niets beschamend aan. Hamilton heeft een enorm ontwikkelingsprogramma doorlopen bij McLaren en is waarschijnlijk heel nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de wagen voor 2007. Een echte rookie kon je hem dan ook niet noemen zonder te ontkennen dat hij een geweldige prestatie heeft geleverd.
Alonso kwam van het vertrouwde Renault in een nieuwe omgeving met een volledig nieuwe wagen. Je past je niet aan elke wagen zomaar ineens aan. Dat hij meedeed voor de wereldtitel tot het laatste zwart wit geblokt vind ik al een hele prestatie want dat is minder evident dan jij denkt. Zeker in een omgeving waarin jeje als sportman helemaal niet thuis voelt.

Een mening gebaseerd op resultaten verteld even weinig als één op de eindstand. Niemand hier weet en zal noooit weten wat er allemaal aan de hand was buiten wat men op de baan zag. Een goed onderbouwde conclusie vormen is dus heel moeilijk in dergelijke gevallen. Blijft dus een discussie over waarin iedereen en toch niemand gelijk heeft. Na zekere tijd pointless dus.

Folkert

#230
Citaat van: Beco op 07 juli 2009 - 13:50:41
Citaat van: Burorri op 07 juli 2009 - 13:33:50
Ten eerste : Hamilton heeft Alonso weldegelijk verslagen. Wie staat er 2de in de lijst en wie 3de? Hamilton heeft toch echt wel grootste deel van het WK geleid in 2007, dat noem ik zelfs licht beschamend voor Alonso. Vernederend zelfs.

Als dat beschamend is voor Alonso dan ook voor Massa en Raïkonnen.
Ik vind daar helemaal niets beschamend aan. Hamilton heeft een enorm ontwikkelingsprogramma doorlopen bij McLaren en is waarschijnlijk heel nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de wagen voor 2007. Een echte rookie kon je hem dan ook niet noemen zonder te ontkennen dat hij een geweldige prestatie heeft geleverd.
Alonso kwam van het vertrouwde Renault in een nieuwe omgeving met een volledig nieuwe wagen. Je past je niet aan elke wagen zomaar ineens aan. Dat hij meedeed voor de wereldtitel tot het laatste zwart wit geblokt vind ik al een hele prestatie want dat is minder evident dan jij denkt. Zeker in een omgeving waarin jeje als sportman helemaal niet thuis voelt.

Een mening gebaseerd op resultaten verteld even weinig als één op de eindstand. Niemand hier weet en zal noooit weten wat er allemaal aan de hand was buiten wat men op de baan zag. Een goed onderbouwde conclusie vormen is dus heel moeilijk in dergelijke gevallen. Blijft dus een discussie over waarin iedereen en toch niemand gelijk heeft. Na zekere tijd pointless dus.
Waarom beschamend voor Massa en Kimi? Ik denk dat de Mcalren van 07 toch net een klap beter was dan de Ferrari over het algemeen. Toegeven: Hamilton heeft een heel programma afgewerkt bij Mclaren, maar dat is niks bij meer 5 of 6 jaar F1 ervaring. Hamilton stapte in Malbourne pas voor het eerst in de auto in race omstandigheden. Alonso heeft dat al een paar keer eerder gedaan. zo'n 5 jaar lang.
Het ging mij ook voornamelijk om de reactie van Alonso dat het beschamend maakte. Hij heeft meerdere keren lopen zeuren, gaf aan dat Hamilton bevoordeeld werd en dat hij zich niet prettig voelde in het team. Zit misschien wel wat waarheid in, maar hij heeft toch echt wel kuil voor zich zelf gegraven door zich zo op te stellen. Mclaren ontkende Hamilton te bevoordelen.
F_A_Diaz loopt maar vast op het feit dat Alonso Hamilton wel met groot verschil versloeg en dat hij pech kende en het team Hamilton bevoordeelde en zo. Maar veel pech heeft hij zich zelf ook aan gedaan. Hongarije is ook een voorbeeld van kinderachtig gedrag. Had hij het team niet zo lopen beschuldigen van voortrekkerij, dan had hij het team niet tegen zich in het harnas gejaagd. Alonso stond eind 2006 al bekent om zijn zeiken, dat Renault hem tegen zou werken om de titel niet te halen o.i.d. Bij Mclaren begon dat gezeur weer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 07 juli 2009 - 09:39:49
Ik ga hier niet weer op reageren aangezien ik dit al drie of vier keer weerlegd heb, dan lees je maar terug.

Feiten kun je niet weerleggen. ;)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 13:43:57
Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 12:12:04

Ik herinner me zeker niet al die races meer, maar ik vermoed dat ze bij McLaren niets te maken hadden met de crash in Fuji. Soit, ik kan me geen enkele race herinneren waar ik zeg: "Ja, daar heeft McLaren Hamilton bevoordeeld". Maar ik hoor graag van jou enkele voorbeelden waar dat wel gebeurde.

Het enige wat ik me van dat seizoen echt nog kan herinneren qua teamorders was toen Dennis via de radio zei dat hij achter Alonso moest blijven in Monaco. Op het einde van de race was hij sneller en probeerde hij Fernando te passeren.

Je kan iemand op veel meer manieren bevoordelen dan op de baan, daar zal het tegenwoordig juist niet meer gebeuren omdat het in principe verboden is.
Wat in Monaco gebeurde, is jouw interpretatie. Beide coureurs krijgen opdracht hun positie te houden en de race uit te rijden, dat Hamilton iets harder blijft rijden dan Alonso betekent niet dat hij sneller was wanneer ze voluit gingen of dat hij überhaupt snel genoeg was om in te halen op Monaco.
Vraag ik me trouwens af: Welke voordelen heeft Hamilton gehad volgens Alonso, Volgens jou?
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 07 juli 2009 - 19:23:32
Citaat van: F_A_Diaz op 07 juli 2009 - 09:39:49
Ik ga hier niet weer op reageren aangezien ik dit al drie of vier keer weerlegd heb, dan lees je maar terug.

Feiten kun je niet weerleggen. ;)

Ik heb het naar mijn mening weerlegd of jij daar wel of niet mee akkoord gaat is jouw keuze. Het heeft in ieder geval weinig zin om over en weer steeds hetzelfde te blijven posten.
We hebben blijkbaar verschillende meningen, goed, dat mag, life goes on.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juli 2009 - 10:05:55
Citaat van: Wizard op 07 juli 2009 - 19:23:32
Citaat van: F_A_Diaz op 07 juli 2009 - 09:39:49
Ik ga hier niet weer op reageren aangezien ik dit al drie of vier keer weerlegd heb, dan lees je maar terug.

Feiten kun je niet weerleggen. ;)

Ik heb het naar mijn mening weerlegd of jij daar wel of niet mee akkoord gaat is jouw keuze. Het heeft in ieder geval weinig zin om over en weer steeds hetzelfde te blijven posten.
We hebben blijkbaar verschillende meningen, goed, dat mag, life goes on.
Het gaat in dit geval niet om een mening, maar om feiten. Je hebt feiten proberen te weerleggen met je mening, maar dat klopt niet(wat wizard probeert duidelijk te maken) want feiten zijn niet te weerleggen. ;)
Feit is dus dat Hamilton bijna het hele jaar aan de leiding van het WK heeft gereden en zelfs als hij bevoordeeld was, is dat nog steeds een prestatie.
Maar hoe werd Hamilton dan bevoordeeld volgens Alonso? Zoals jij al aangaf.  Heb je persberichten of berichten waarin hij dit zei of iets? Ik zie het nog steeds als een loze opmerking van Alonso omdat hij het niet kon hebben dat Hamilton sneller was.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat bedoel ik. Bedankt. Spaart mij weer een hoop typwerk.  ;)

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 08 juli 2009 - 16:49:32
Dat bedoel ik. Bedankt. Spaart mij weer een hoop typwerk.  ;)

Het is jouw mening dat Monaco teamorders waren, het is jouw mening dat Alonso geen tegenslag gehad. In Spanje werd hij door Massa van de baan gereden, telt dat niet mee? Zulk soort tegenslag denk jij niet eens bij na.

Je vergeet ook dat Alonso in zijn 2e race voor McLaren al een race won, Hamilton pas zijn zesde race, wat overigens een bijzonder gelukkige race was voor hem.

Hamilton deed het in de tweede helft van het jaar iets beter jah, afgezien van de laatste races, maar toen lag Alonso ook overhoop met McLaren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

#237
Citaat van: F_A_Diaz op 08 juli 2009 - 17:00:14
Citaat van: Wizard op 08 juli 2009 - 16:49:32
Dat bedoel ik. Bedankt. Spaart mij weer een hoop typwerk.  ;)

Het is jouw mening dat Monaco teamorders waren, het is jouw mening dat Alonso geen tegenslag gehad. In Spanje werd hij door Massa van de baan gereden, telt dat niet mee? Zulk soort tegenslag denk jij niet eens bij na.

Je vergeet ook dat Alonso in zijn 2e race voor McLaren al een race won, Hamilton pas zijn zesde race, wat overigens een bijzonder gelukkige race was voor hem.

Hamilton deed het in de tweede helft van het jaar iets beter jah, afgezien van de laatste races, maar toen lag Alonso ook overhoop met McLaren.
En dat maakt...wat uit? Maakt niet uit wanneer iemand zijn eerste race wint.
Dat zegt dus ook weer helemaal niks.  Hamilton scoorde meer punten en zat Alonso flink op de hielen. Het was Alonso's eigen schuld dat hij overhoop lag met Mclaren. Maar wat was er gelukkig aan de race voor Hamilton? Volgens mij reed hij daar iedereen zoek als ik me niet vergis. En ik kan me ook niet herinneren dat Alonso door Massa uit de race is gereden in Spanje.
Of bedoel je dat hij na de eerste ronde "door Massa het gras werd in gedrukt"? Dat is dan volledig eigen risico want Massa verdedigde daar terecht zijn plek. Ok, hij heeft dus 1 keer pech gehad. (wat niet eens pech was want als hij was er dus niet vergenoeg voorbij.)

Geen mening, maar feit dat het om een teamorder ging.
http://www.f1pits.net/nieuws/fia_neemt_mclaren_orders_onder_de_loep/
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 08 juli 2009 - 17:00:14
Het is jouw mening dat Monaco teamorders waren

Nee, een feit. Ron Dennis heeft het zelf toegegeven. Ze zijn vrij om tegen elkaar te racen, maar niet in Monaco. Eerst overtuigen wat de feiten zijn, voordat je een feit afwimpeld als mening.

Citaathet is jouw mening dat Alonso geen tegenslag gehad.

Waar zeg ik dat Alonso geen tegenslag kende?

CitaatIn Spanje werd hij door Massa van de baan gereden, telt dat niet mee? Zulk soort tegenslag denk jij niet eens bij na.

Nee? Dat zeg jij. Bovendien was Alonso daar zelf bij. Beide gaven elkaar geen ruimte met het gevolg dat Alonso even over het gras moest. Alonso verloor daardoor 2 seconde. Nou, wat een tegenslag, zijn seizoen verkloot.....

CitaatJe vergeet ook dat Alonso in zijn 2e race voor McLaren al een race won, Hamilton pas zijn zesde race, wat overigens een bijzonder gelukkige race was voor hem.

Niet liegen. Ik weet donders goed welke race Alonso wel en niet won.

CitaatHamilton deed het in de tweede helft van het jaar iets beter jah, afgezien van de laatste races, maar toen lag Alonso ook overhoop met McLaren.

Ja sow? Hebben ze pallets onder het gaspedaal van Alonso gelegd ofzo?
Plus, de ruzie is Alonso zelf bij geweest, dus slap excuus.

F_A_Diaz

#239
Citaat van: Wizard op 08 juli 2009 - 18:01:43
Citaat van: F_A_Diaz op 08 juli 2009 - 17:00:14
Het is jouw mening dat Monaco teamorders waren

Nee, een feit. Ron Dennis heeft het zelf toegegeven. Ze zijn vrij om tegen elkaar te racen, maar niet in Monaco. Eerst overtuigen wat de feiten zijn, voordat je een feit afwimpeld als mening.

Een teamorder dat BEIDE coureurs het rustig aan moeten doen is wat anders dan een teamorder waarbij Hamilton Alonso niet mag aanvallen. Dat maakt jij ervan. Elke instructie die een team aan een coureur geeft is een teamorder. Het is volledig jouw mening dat die teamorder ervoor zorgde dat Alonso won. Het is mijn mening dat wanneer beide coureurs wel op snelheid hadden mogen doorrijden, Alonso ook gewoon gewonnen had. De kans daarop schat ik op 98 %. Feitelijk de enige kans die Hamilton had na de laatste pitstops was dat Alonso een fout zou maken en dat gebeurd zelden, helemaal omdat Alonso zich nergens druk over hoeft te maken, inhalen kan daar toch vrijwel niet. Helemaal niet in dezelfde auto.

Het raakt kant noch wal om te zeggen dat Alonso die race gewonnen heeft door teamorders, het hele verhaal was ook weer zwaar opgeblazen door de Engelse pers die hun held niet zagen winnen.

Citaat
Citaathet is jouw mening dat Alonso geen tegenslag gehad.

Waar zeg ik dat Alonso geen tegenslag kende?

Je zegt zelf dat Alonso op twee race na geen tegenslag heeft gehad, dat is toch zeker niet waar. In Spanje werd hij bijvoorbeeld van de baan gereden door Massa, in Canada had hij zeer veel hinder van de safetycar, veel meer dan de andere topcoureurs. Hierdoor liep Hamilton ook 8 punten uit. En zo zijn er wel meer dingen geweest, dat Hamilton op het laatst punten verspeelde was alleen maar terecht aangezien Alonso in een eerder stadium al punten verspeelde, wat overigens over het algemeen veel minder aan de coureur te wijten was. Het argument dat Hamilton dus zo lang aan kop lag in het WK en daardoor beter was is dus niet waar, zijn pech/fouten kwamen gewoon later in het seizoen.

Citaat
Nee? Dat zeg jij. Bovendien was Alonso daar zelf bij. Beide gaven elkaar geen ruimte met het gevolg dat Alonso even over het gras moest. Alonso verloor daardoor 2 seconde. Nou, wat een tegenslag, zijn seizoen verkloot.....

Ik weet niet waar jij het over hebt maar hij verloor daardoor twee posities in de eerste ronde. Verder zeg ik nergens dat daardoor zijn seizoen over was maar het kostte hem waarschijnlijk wel twee punten aangezien hij nu maar derde werd terwijl hij als tweede gekwalificeerd had, tel daar nog wat anders akkefietjes bij op en dan zit je al snel op een stuk of 15-20 punten die hij verloor over het hele seizoen. Hamilton kreeg pas echt tegenslag op het einde van het seizoen dus logisch dat hij daardoor lang boven Alonso stond in het WK stond.

Citaat
CitaatJe vergeet ook dat Alonso in zijn 2e race voor McLaren al een race won, Hamilton pas zijn zesde race, wat overigens een bijzonder gelukkige race was voor hem.

Niet liegen. Ik weet donders goed welke race Alonso wel en niet won.

Dus je vind het niet knap dat Alonso zijn tweede race al won bij een nieuw team?

Citaat
CitaatHamilton deed het in de tweede helft van het jaar iets beter jah, afgezien van de laatste races, maar toen lag Alonso ook overhoop met McLaren.

Ja sow? Hebben ze pallets onder het gaspedaal van Alonso gelegd ofzo?

Nee maar als ze wat beter hadden ging het wel eerst naar Hamilton, hetzelfde geld voor strategie ect. Is ook logisch, daar niet van.
CitaatPlus, de ruzie is Alonso zelf bij geweest, dus slap excuus.

Ik heb toch ook nergens gezegd dat Alonso helemaal onschuldig?

Jij legt alle schuld bij hem, dat slaat ook nergens op.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."