Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 13:17:59
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 11:10:45
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:30:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 10:19:21
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 09:42:30
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Ik ga het niet staan staven met persberichten, maar ik herinner me toch verdomd goed dat Alonso op een gegeven moment zei dat Lewis niet langer zijn afstelling mocht gebruiken.

Dat zou best kunnen maar de reden waarom hij dat zou zeggen is niet om wat jij hier boven zegt.
De reden was dat Lewis kon concurreren met Alonso en de hemel in werd geprezen. Uiteraard was dat niet leuk voor Alonso, wetende dat een belangrijk deel van lewis' prestatie, een goede setup, van hem kwam. Vandaar wilde hij dat lewis het maar op eigen kracht deed.

En omdat hij vond dat Hamilton bepaalde voordelen kreeg. Dan vind ik het vrij logisch dat Alonso zegt, ho even waarom krijgt Hamilton die voordelen terwijl ik ieder raceweekend voor allebei de setup in elkaar mag draaien?
Dat zeg jij er steeds niet bij. Of het nu wel of niet waar is wat Alonso zegt, dat maakt verder niet ui, zijn reactie is daarop wel gebaseerd dus moet je dat er ook bij vermelden. Nu doe je net alsof Alonso ineens vanuit het niets hierover begon.

Ik heb hierop gereageerd:
CitaatAlonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Al de rest doet niet terzake, ik heb aangetoond dat wat jij hier zei, niet waar is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Dat heb je helemaal niet aangetoond, jij VIND dat het niet waar is, dat is wat anders.

En ook al is het niet waar wat Alonso zegt, hij vond dat, dus moet je het wel vermelden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:10:37
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 19:59:51
Tja, als de ene jaren F1-ervaring heeft en de andere niet, dan is het logisch dat de ene beter is in afstellingen maken en dat hij de andere helpt bij de zijne. Niet? Alonso was gewoon niet bereid om samen te werken met Hamilton, in de hoop dat hij Hamilton op die manier wel achter zich zou kunnen houden.

Alonso wilde niet dat Hamilton alles bij hem afkeek en tegelijkertijd ook nog 1e coureur was. Dat is natuurlijk ook de omgekeerde wereld.

Verder had Alonso doorgaans weinig problemen om Hamilton achter zich te houden als hij geen tegenslag had in de race. Pas toen hij overhoop lag met de teamleiding van McLaren kreeg Hamilton lichtjes de overhand in sommige races. Beetje flauw dat sommigen net doen alsof Alonso weggereden werd. Hij haalde net zoveel punten en overwinningen als Hamilton.
Alsonso moest alle zeilen bijzetten om Hamilton bij te benen in punten. Hamilton heeft volgens mij meer dan 3/4 van het seizoen als WK leider rond gereden, dat vind ik toch wel een beschaming ten opzichte van Alonso, die ook om die reden kinderachtig ging doen. En waren het niet dat Hamilton en Mclaren in de laatste 2 races faalde, had Hamilton het WK gewonnen en was Alonso 3de op X punten achterstand. Je betichte mij er eerder eens van dat ik alleen naar de uitslagen kijk en daar mijn mening op baseer, maar jij doet nu precies het zelfde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 13:17:59
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 11:10:45
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:30:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 10:19:21
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 09:42:30
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Ik ga het niet staan staven met persberichten, maar ik herinner me toch verdomd goed dat Alonso op een gegeven moment zei dat Lewis niet langer zijn afstelling mocht gebruiken.

Dat zou best kunnen maar de reden waarom hij dat zou zeggen is niet om wat jij hier boven zegt.
De reden was dat Lewis kon concurreren met Alonso en de hemel in werd geprezen. Uiteraard was dat niet leuk voor Alonso, wetende dat een belangrijk deel van lewis' prestatie, een goede setup, van hem kwam. Vandaar wilde hij dat lewis het maar op eigen kracht deed.

En omdat hij vond dat Hamilton bepaalde voordelen kreeg. Dan vind ik het vrij logisch dat Alonso zegt, ho even waarom krijgt Hamilton die voordelen terwijl ik ieder raceweekend voor allebei de setup in elkaar mag draaien?
Dat zeg jij er steeds niet bij. Of het nu wel of niet waar is wat Alonso zegt, dat maakt verder niet ui, zijn reactie is daarop wel gebaseerd dus moet je dat er ook bij vermelden. Nu doe je net alsof Alonso ineens vanuit het niets hierover begon.
Omdat hij iets vind en daar over gaat zeuren, wil nog niet zeggen dat het gegrond is of niet kinderachtig. Je doet nu net of het goed is dat Alonso ging zeuren omdat hij iets dacht, wat Mclaren zelfs tegensprak. Hij had gewoon op de baan moeten laten zien dat hij beter was. Ook best beschamend dat zijn rookie teamgenoot met zijn setup beter reed soms.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 15:26:44
Dat heb je helemaal niet aangetoond, jij VIND dat het niet waar is, dat is wat anders.

En ook al is het niet waar wat Alonso zegt, hij vond dat, dus moet je het wel vermelden.
Je zit hier een hoop te blaten man, ongeloofelijk.
Jij zei dat Alonso niet zei dat Lewis niet mocht afkijken, ik heb aangetoond van wel en nu zeg jij dat ik dat vind maar dat het niet zo is. Volgens mij zit jioj met een probleem waar de gemiddelde 5-jarige in een gezelschapsspelletje ook mee zit: Niet tegen je verlies/ongelijk kunnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 20:31:52
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 15:26:44
Dat heb je helemaal niet aangetoond, jij VIND dat het niet waar is, dat is wat anders.

En ook al is het niet waar wat Alonso zegt, hij vond dat, dus moet je het wel vermelden.
Je zit hier een hoop te blaten man, ongeloofelijk.
Jij zei dat Alonso niet zei dat Lewis niet mocht afkijken, ik heb aangetoond van wel en nu zeg jij dat ik dat vind maar dat het niet zo is. Volgens mij zit jioj met een probleem waar de gemiddelde 5-jarige in een gezelschapsspelletje ook mee zit: Niet tegen je verlies/ongelijk kunnen.

Ik zou niet weten waar het hier om verlies of gelijk hebben gaat. Ik ben namelijk niet anti McLaren, Alonso of Hamilton, dus het zal mij een rotzorg zijn.

Waar ik me wel aan erger zijn figuren zoals jij die oogkleppen op hebben en altijd blaten dat hun eigen mening de onvolprezen waarheid is terwijl er tig verschillende kanten aan een zaak zitten. Ik heb nergens gezegd dat Alonso gelijk heeft of dat Hamilton/McLaren gelijk heeft, ik heb alleen het standpunt van Alonso verduidelijkt omdat hier nogal wat onzin verkondigt werd.
Ik heb nergens gezegd dat ik achter het standpunt van Alonso sta, lees maar terug, ik zeg overal duidelijk "volgens Alonso" en "in zijn ogen" ect.
Als jij dat niet wil lezen en maar blijft zeuren over winnen of verliezen is dat niet mijn probleem, dat is dan jouw kinderachtige benadering van een discussie.
Jouw mentaliteit is winnen of verliezen, ik wil graag dat alle kanten belicht worden en dan mag de lezer van mijn post zelf zijn conclusie trekken. Ik hoef mijn mening niet aan een ander op te dringen dus heb ik liever dat je dat ook niet bij mij doet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 03 juli 2009 - 09:58:31
Ik zou niet weten waar het hier om verlies of gelijk hebben gaat. Ik ben namelijk niet anti McLaren, Alonso of Hamilton, dus het zal mij een rotzorg zijn.

Waar ik me wel aan erger zijn figuren zoals jij die oogkleppen op hebben en altijd blaten dat hun eigen mening de onvolprezen waarheid is terwijl er tig verschillende kanten aan een zaak zitten. Ik heb nergens gezegd dat Alonso gelijk heeft of dat Hamilton/McLaren gelijk heeft, ik heb alleen het standpunt van Alonso verduidelijkt omdat hier nogal wat onzin verkondigt werd.
Ik heb nergens gezegd dat ik achter het standpunt van Alonso sta, lees maar terug, ik zeg overal duidelijk "volgens Alonso" en "in zijn ogen" ect.
Als jij dat niet wil lezen en maar blijft zeuren over winnen of verliezen is dat niet mijn probleem, dat is dan jouw kinderachtige benadering van een discussie.
Jouw mentaliteit is winnen of verliezen, ik wil graag dat alle kanten belicht worden en dan mag de lezer van mijn post zelf zijn conclusie trekken. Ik hoef mijn mening niet aan een ander op te dringen dus heb ik liever dat je dat ook niet bij mij doet.
Dat is apart, want je dringt juist continu je mening aan anderen op.

Je wilt niet in discussie gaan met iemand die een Hamilton avatar heeft, omdat die bevooroordeeld zou zijn, terwijl jijzelf natuurlijk onbevooroordeeld de man verdedigd wiens naam jij als nick hebt.... ::)

M.a.w.: een iets meer gematigde toon en iets meer respect voor iemand anders' mening. En niet dat hypocriete gedoe over opgedrongen meningen, figuren met oogkleppen of avatars.

Dank u.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 03 juli 2009 - 10:23:03Dat is apart, want je dringt juist continu je mening aan anderen op.

En waar doe ik dat dan wel niet?

CitaatJe wilt niet in discussie gaan met iemand die een Hamilton avatar heeft, omdat die bevooroordeeld zou zijn,

Nu ga je verdraaien wat ik gezegd heb, ik heb gezegd dat de combinatie van een Hamilton avatar plus de inhoud van zijn post duidelijk maakt dat hij zijn mening al klaar had dus dan heeft het weinig zin om daar verder op in te gaan. Dat heeft niets te maken met niet willen discussiĆ«ren, sterker nog, het is juist het respecteren van iemands mening. 

Citaatterwijl jijzelf natuurlijk onbevooroordeeld de man verdedigd wiens naam jij als nick hebt.... ::)

Deze nick heb ik puur omdat niet heel veel mensen weten wat de volledige naam van Alonso is, dat vond ik wel grappig. En nogmaals, waar zie je mij Alonso verdedigen? Ik zeg duidelijk steeds "Volgens Alonso" en "in zijn ogen" ect. Alonso dient in dit topic ook verdedigd te worden omdat door allerlei anti-Alonso en pro-Hamilton mensen dingen geroepen worden die gewoon niet kloppen dus dan wil ik mij wel opwerpen als discussiepartner om een andere hoek van de zaak te belichten. In een ander topic kan ik net zo goed tegen Alonso zijn. Ik vind het een goede coureur maar het is geen type persoonlijkheid waar ik fan van zou kunnen worden, maar goed, daarover hoef ik mij ook helemaal niet te verdedigen.

CitaatM.a.w.: een iets meer gematigde toon en iets meer respect voor iemand anders' mening. En niet dat hypocriete gedoe over opgedrongen meningen, figuren met oogkleppen of avatars.

Dank u.


Wel opvallend dat je er altijd als de kippen bij bent om personen die niet hetzelfde zeggen als jij terecht te wijzen, terwijl je gelijk gestemden aan jou altijd vrolijk hun gang laat gaan. Ik zie hier namelijk ook iemand zeggen dat ik aan "het blaten" ben maar daar zal je wel niet tegen optreden want dat is namelijk iemand die dezelfde mening heeft als jij.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Aantal berichten en reacties verwijderd.

Zoals ik al zei: pm me maar als je het er niet mee eens bent.

Hier gaan we on topic verder, anders gaat ie dicht.

robbert

Citaat van: 0634 op 03 juli 2009 - 14:29:50
Aantal berichten en reacties verwijderd.

Zoals ik al zei: pm me maar als je het er niet mee eens bent.

Hier gaan we on topic verder, anders gaat ie dicht.
ja dat zou het beste zijn want het begint overdreven te worden

Folkert

#220
Citaat van: F_A_Diaz op 03 juli 2009 - 09:58:31
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 20:31:52
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 15:26:44
Dat heb je helemaal niet aangetoond, jij VIND dat het niet waar is, dat is wat anders.

En ook al is het niet waar wat Alonso zegt, hij vond dat, dus moet je het wel vermelden.
Je zit hier een hoop te blaten man, ongeloofelijk.
Jij zei dat Alonso niet zei dat Lewis niet mocht afkijken, ik heb aangetoond van wel en nu zeg jij dat ik dat vind maar dat het niet zo is. Volgens mij zit jioj met een probleem waar de gemiddelde 5-jarige in een gezelschapsspelletje ook mee zit: Niet tegen je verlies/ongelijk kunnen.

Ik zou niet weten waar het hier om verlies of gelijk hebben gaat. Ik ben namelijk niet anti McLaren, Alonso of Hamilton, dus het zal mij een rotzorg zijn.

Waar ik me wel aan erger zijn figuren zoals jij die oogkleppen op hebben en altijd blaten dat hun eigen mening de onvolprezen waarheid is terwijl er tig verschillende kanten aan een zaak zitten. Ik heb nergens gezegd dat Alonso gelijk heeft of dat Hamilton/McLaren gelijk heeft, ik heb alleen het standpunt van Alonso verduidelijkt omdat hier nogal wat onzin verkondigt werd.
Ik heb nergens gezegd dat ik achter het standpunt van Alonso sta, lees maar terug, ik zeg overal duidelijk "volgens Alonso" en "in zijn ogen" ect.
Als jij dat niet wil lezen en maar blijft zeuren over winnen of verliezen is dat niet mijn probleem, dat is dan jouw kinderachtige benadering van een discussie.
Jouw mentaliteit is winnen of verliezen, ik wil graag dat alle kanten belicht worden en dan mag de lezer van mijn post zelf zijn conclusie trekken. Ik hoef mijn mening niet aan een ander op te dringen dus heb ik liever dat je dat ook niet bij mij doet.
Als je die kant verduidelijkt, is het handig als je het er bij zegt. Nu deed je het overkomen als een mening, want je verdedigde dat standpunt wel elke keer keihard. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 13:31:21
Ten eerste is Alonso niet verslagen door Hamilton, dat is jouw mening, die niet gestoeld is op resultaten.

Alonso is wel verslagen door Hamilton. Welliswaar met een minimaal verschil, maar verslagen is verslagen.

Wizard

Citaat van: alonsolover op 01 juli 2009 - 14:28:42
Goeiendag allemaal:)
Hier ben ik terug lang weg geweest,,
Ik hoop ook stiekem dat alonso naar ferarri gaat,
Als hij in een ferarri stamt zoals hij nu stamt in die renault zie ik ze zekr op het niveau van brawn en redbul,,,

Sure.  :D

Wizard

Citaat van: 0634 op 30 juni 2009 - 20:12:38
Dat vind ie waarschijnlijk prima. Als er een gelijke behandeling zal zijn, zal FA na verloop van tijd vanzelf Massa achter zich gaan houden.

Als Massa blijft...

Alonso is niet van gelijke behandelingen. Alonso wil een absolute nummer 1 status. Flavio Briatore heeft dit bevestigd en hem zo weer terug naar Renault gelonkt.

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 01 juli 2009 - 16:36:37
Waar geeft hij dat dan aan? Alonso heeft altijd gezegd dat hij het prima vond dat Hamilton gelijk behandeld werd omdat dit hem juist pushte om het beste in zichzelf naar boven te halen.
Alleen toen Hamilton naar zijn mening bevoordeeld werd heeft hij gezegd dat als er iemand een nr. 1 status zou moeten krijgen, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig kampioen en omdat Hamilton bijna alles van hem afkeek en Alonso zelf niks aan Hamilton had kwa afstelling ect.

Alleen werd Hamilton bevoordeeld -volgens Alonso- op het moment dat Hamilton de snellere was. Door Ron Dennis te bedreigen heeft hij geprobeerd een voorkeurstatus af te dwingen. Dus kom niet aan met Alonso vind gelijkheid prima. Niet dus.