Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

flupke3

Alonso kon ik begrijpen want  dat is niet hetzelfde als schumi die mocht
winnen en Barrichello niet.Wanneer je na enkele races ziet dat de rookie
het uitstekend doet ga je als 2 voudige wereldkampioen ga je hem niet extra helpen
door verder je afstellingen te laten kopieeren!Dit lijkt me fair en heeft niets te maken
met als nr 1 te worden behandeld.Misschien wat egoistisch maar niet vals.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.

Ik begrijp totaal niet hoe je deze conclusie hier uit haalt. Bovendien verdraai je wat Alonso zegt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 01 juli 2009 - 17:44:27
Volgens mij geef je dan juist aan de je gelijke behandeling wil.

Als de ene mag afkijken terwijl de ander alles zelf moet uitvlooien, noem ik dat geen gelijke behandeling.

Lijkt mij ook. En het is dan ook helemaal raar als degene die afkijkt ook nog bevoordeeld zou worden met strategie ect. Dus in mijn ogen terecht dat Alonso toen gezegd heeft, ho eens even, hier klopt iets niet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 19:59:51
Tja, als de ene jaren F1-ervaring heeft en de andere niet, dan is het logisch dat de ene beter is in afstellingen maken en dat hij de andere helpt bij de zijne. Niet? Alonso was gewoon niet bereid om samen te werken met Hamilton, in de hoop dat hij Hamilton op die manier wel achter zich zou kunnen houden.

Alonso wilde niet dat Hamilton alles bij hem afkeek en tegelijkertijd ook nog 1e coureur was. Dat is natuurlijk ook de omgekeerde wereld.

Verder had Alonso doorgaans weinig problemen om Hamilton achter zich te houden als hij geen tegenslag had in de race. Pas toen hij overhoop lag met de teamleiding van McLaren kreeg Hamilton lichtjes de overhand in sommige races. Beetje flauw dat sommigen net doen alsof Alonso weggereden werd. Hij haalde net zoveel punten en overwinningen als Hamilton.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

#199
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 09:42:30
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Ik ga het niet staan staven met persberichten, maar ik herinner me toch verdomd goed dat Alonso op een gegeven moment zei dat Lewis niet langer zijn afstelling mocht gebruiken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 00:08:33

Alonso gedraagde zich bij McLaren als een klein kind. Dat het team zich naar het einde van het seizoen 'tegen hem keerde' kan ik meer dan goed genoeg begrijpen. Al die kritiek in de pers en dan nog dat debacle in Hongarije... Een groot piloot dat wel ja, maar een kleine persoonlijkheid.


Je legt nu ook alles in zijn nadeel uit. De situatie is wat mij betreft als volgt, Alonso vond dat er een paar dingen niet in de haak waren kwa behandeling bij McLaren. Ik denk dat hij daarin gelijk had, vervolgens is hij daar niet goed mee om gegaan en heeft de McLaren teamleiding nog wat olie op het vuur gegooid door een starre en koele houding.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:10:37
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 19:59:51
Tja, als de ene jaren F1-ervaring heeft en de andere niet, dan is het logisch dat de ene beter is in afstellingen maken en dat hij de andere helpt bij de zijne. Niet? Alonso was gewoon niet bereid om samen te werken met Hamilton, in de hoop dat hij Hamilton op die manier wel achter zich zou kunnen houden.

Alonso wilde niet dat Hamilton alles bij hem afkeek en tegelijkertijd ook nog 1e coureur was. Dat is natuurlijk ook de omgekeerde wereld.

Verder had Alonso doorgaans weinig problemen om Hamilton achter zich te houden als hij geen tegenslag had in de race. Pas toen hij overhoop lag met de teamleiding van McLaren kreeg Hamilton lichtjes de overhand in sommige races. Beetje flauw dat sommigen net doen alsof Alonso weggereden werd. Hij haalde net zoveel punten en overwinningen als Hamilton.

Sorry maar voor de beruchte races in China en Brazilië had Hamilton 12 punten voorsprong op Alonso, terwijl Alonso dat seizoen geen enkele keer problemen heeft gehad. Dan kun je volgens mij toch spreken van een verschil in prestaties. Bovendien was Hamiltons voorsprong halfweg het seizoen al 14 punten, terwijl hij in de eerste seizoenshelft zeker niet bevoordeeld werd, kijk maar naar Monaco als je wil weten waar ik dat haal.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 10:19:21
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 09:42:30
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Ik ga het niet staan staven met persberichten, maar ik herinner me toch verdomd goed dat Alonso op een gegeven moment zei dat Lewis niet langer zijn afstelling mocht gebruiken.

Dat zou best kunnen maar de reden waarom hij dat zou zeggen is niet om wat jij hier boven zegt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 02 juli 2009 - 10:29:15
Sorry maar voor de beruchte races in China en Brazilië had Hamilton 12 punten voorsprong op Alonso, terwijl Alonso dat seizoen geen enkele keer problemen heeft gehad.

Geen problemen gehad, dan moet je toch serieus even terug gaan kijken. Niet uitgevallen inderdaad maar daarom nog wel tegenslagen gehad tijdens de race die ervoor zorgden dat hij minder punten scoorde dan hij had kunnen behalen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:30:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 10:19:21
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 09:42:30
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Ik ga het niet staan staven met persberichten, maar ik herinner me toch verdomd goed dat Alonso op een gegeven moment zei dat Lewis niet langer zijn afstelling mocht gebruiken.

Dat zou best kunnen maar de reden waarom hij dat zou zeggen is niet om wat jij hier boven zegt.
De reden was dat Lewis kon concurreren met Alonso en de hemel in werd geprezen. Uiteraard was dat niet leuk voor Alonso, wetende dat een belangrijk deel van lewis' prestatie, een goede setup, van hem kwam. Vandaar wilde hij dat lewis het maar op eigen kracht deed.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:28:46
Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 00:08:33

Alonso gedraagde zich bij McLaren als een klein kind. Dat het team zich naar het einde van het seizoen 'tegen hem keerde' kan ik meer dan goed genoeg begrijpen. Al die kritiek in de pers en dan nog dat debacle in Hongarije... Een groot piloot dat wel ja, maar een kleine persoonlijkheid.


Je legt nu ook alles in zijn nadeel uit. De situatie is wat mij betreft als volgt, Alonso vond dat er een paar dingen niet in de haak waren kwa behandeling bij McLaren. Ik denk dat hij daarin gelijk had, vervolgens is hij daar niet goed mee om gegaan en heeft de McLaren teamleiding nog wat olie op het vuur gegooid door een starre en koele houding.


Ik leg alles in zijn nadeel uit ja, omdat daar de oorzaak volgens mij ligt. Door die problemen en door het niet hebben van die nummer 1 status werd hij gevolgd én geklopt door een rookie. Waar hij, zoals ik al aanhalde, gekrenkt werd in zijn eer. Nadien is hij wat in het rond beginnen slagen.

Jij blijft alluderen op het feit dat McLaren Hamilton inderdaad voortrok. Wel ik vind die verklaring echt niet aannemelijk. Het zou getuigen van een faal beleid bij McLaren. Een rookie die alles moet bewijzen een voorkeursbehandeling geven ten nadele van de 2-voudige wereldkampioen... Wat een wanbeleid zou dat wel niet zijn. Moest ik aandeelhouder zijn zou ik in zo'n situatie het ontslag eisen van de volledige McLaren top. Ik denk dat je met me eens bent als ik zeg dat er in de top van het McLaren team mensen zitten met het nodige verstand. Zo'n mensen nemen zo geen ridicule beslissing. Als je bij dat laatste een andere mening bent toegedicht, dan is er geen reden voor een discussie.


_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:34:10
Citaat van: Jasper op 02 juli 2009 - 10:29:15
Sorry maar voor de beruchte races in China en Brazilië had Hamilton 12 punten voorsprong op Alonso, terwijl Alonso dat seizoen geen enkele keer problemen heeft gehad.

Geen problemen gehad, dan moet je toch serieus even terug gaan kijken. Niet uitgevallen inderdaad maar daarom nog wel tegenslagen gehad tijdens de race die ervoor zorgden dat hij minder punten scoorde dan hij had kunnen behalen.

Ik herinner me zeker niet al die races meer, maar ik vermoed dat ze bij McLaren niets te maken hadden met de crash in Fuji. Soit, ik kan me geen enkele race herinneren waar ik zeg: "Ja, daar heeft McLaren Hamilton bevoordeeld". Maar ik hoor graag van jou enkele voorbeelden waar dat wel gebeurde.

Het enige wat ik me van dat seizoen echt nog kan herinneren qua teamorders was toen Dennis via de radio zei dat hij achter Alonso moest blijven in Monaco. Op het einde van de race was hij sneller en probeerde hij Fernando te passeren.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 11:10:45
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 10:30:03
Citaat van: Ferrari 2009 op 02 juli 2009 - 10:19:21
Citaat van: F_A_Diaz op 02 juli 2009 - 09:42:30
Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 17:30:16
Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.
Alonso zegt niet dat Hamilton niet mag afkijken. Alonso zei dat het vreemd is dat Hamilton bevoordeeld werd (in zijn ogen) terwijl diezelfde Hamilton alles bij hem afkeek.
Ik ga het niet staan staven met persberichten, maar ik herinner me toch verdomd goed dat Alonso op een gegeven moment zei dat Lewis niet langer zijn afstelling mocht gebruiken.

Dat zou best kunnen maar de reden waarom hij dat zou zeggen is niet om wat jij hier boven zegt.
De reden was dat Lewis kon concurreren met Alonso en de hemel in werd geprezen. Uiteraard was dat niet leuk voor Alonso, wetende dat een belangrijk deel van lewis' prestatie, een goede setup, van hem kwam. Vandaar wilde hij dat lewis het maar op eigen kracht deed.

En omdat hij vond dat Hamilton bepaalde voordelen kreeg. Dan vind ik het vrij logisch dat Alonso zegt, ho even waarom krijgt Hamilton die voordelen terwijl ik ieder raceweekend voor allebei de setup in elkaar mag draaien?
Dat zeg jij er steeds niet bij. Of het nu wel of niet waar is wat Alonso zegt, dat maakt verder niet ui, zijn reactie is daarop wel gebaseerd dus moet je dat er ook bij vermelden. Nu doe je net alsof Alonso ineens vanuit het niets hierover begon.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 12:04:38
Ik leg alles in zijn nadeel uit ja, omdat daar de oorzaak volgens mij ligt. Door die problemen en door het niet hebben van die nummer 1 status werd hij gevolgd én geklopt door een rookie. Waar hij, zoals ik al aanhalde, gekrenkt werd in zijn eer. Nadien is hij wat in het rond beginnen slagen.

Ten eerste is Alonso niet verslagen door Hamilton, dat is jouw mening, die niet gestoeld is op resultaten. Wat jij doet is alles bij Alonso neerleggen, dat vind ik ook vrij gemakkelijk. Waar gedonder is hebben er altijd twee schuld. Ik denk dat de reactie van Alonso niet goed was maar dat hij wel degelijk een punt had in de opmerkingen die hij maakte.

CitaatJij blijft alluderen op het feit dat McLaren Hamilton inderdaad voortrok. Wel ik vind die verklaring echt niet aannemelijk.

Dat zeg ik niet, dat zei Alonso. Dus dat moet je ook meenemen in de beoordeling van zijn reactie.

CitaatHet zou getuigen van een faal beleid bij McLaren. Een rookie die alles moet bewijzen een voorkeursbehandeling geven ten nadele van de 2-voudige wereldkampioen... Wat een wanbeleid zou dat wel niet zijn.

Dat vond Alonso dus ook. Je moet daarnaast ook niet vergeten dat Hamilton mega populair was in Engeland en de protegé van Ron Dennis die ineens als super talent ontdekker werd gezien. Veel mensen hadden er profijt bij dat Hamilton het goed zou doen.

CitaatMoest ik aandeelhouder zijn zou ik in zo'n situatie het ontslag eisen van de volledige McLaren top.

Volgens mij is Ron Dennis er ook al weg en zit sponsor Santander er alleen nog maar omdat ze een contract hebben.

CitaatIk denk dat je met me eens bent als ik zeg dat er in de top van het McLaren team mensen zitten met het nodige verstand. Zo'n mensen nemen zo geen ridicule beslissing. Als je bij dat laatste een andere mening bent toegedicht, dan is er geen reden voor een discussie.

Het ligt eraan wat je beweegredenen zijn. Wat jij nu een ridicule beslissing noemt kan achteraf, als je alle feiten kent, best een aannemelijke beslissing zijn. F1 draait in de eerste plaats om geld en politiek, dan pas om het racen, zeker bij een groot team zoals McLaren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 02 juli 2009 - 12:12:04

Ik herinner me zeker niet al die races meer, maar ik vermoed dat ze bij McLaren niets te maken hadden met de crash in Fuji. Soit, ik kan me geen enkele race herinneren waar ik zeg: "Ja, daar heeft McLaren Hamilton bevoordeeld". Maar ik hoor graag van jou enkele voorbeelden waar dat wel gebeurde.

Het enige wat ik me van dat seizoen echt nog kan herinneren qua teamorders was toen Dennis via de radio zei dat hij achter Alonso moest blijven in Monaco. Op het einde van de race was hij sneller en probeerde hij Fernando te passeren.

Je kan iemand op veel meer manieren bevoordelen dan op de baan, daar zal het tegenwoordig juist niet meer gebeuren omdat het in principe verboden is.
Wat in Monaco gebeurde, is jouw interpretatie. Beide coureurs krijgen opdracht hun positie te houden en de race uit te rijden, dat Hamilton iets harder blijft rijden dan Alonso betekent niet dat hij sneller was wanneer ze voluit gingen of dat hij überhaupt snel genoeg was om in te halen op Monaco.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."