Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Waarom geen 2 nieuwe rijders?
Massa weg naar een ander team en Raikkonen gaat rally rijden. Zal dan waarschijnlijk wel iemand uit de bestaande coureurs zijn want Ferrari heeft het nu niet zo op jonge rijders.
Een degelijke 2de man als Glock ofzo.

Folkert

Citaat van: 0634 op 30 juni 2009 - 18:18:27
Op de een of andere manier heb ik altijd het idee gehad dat hij nooit helemaal zijn draai heeft gevonden bij Ferrari, ondanks de titel in 2007. In de Mac kon hij soms geweldig racen, bij Ferrari heb ik dat veel minder gezien.

Ik ben wel erg benieuwd hoe de in de Ferrari ervaren Massa zich houd tov een echte toprijder als Alonso. Interessant.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Raikkonen heeft velemalen beter gepresteerd dan in Ferrari. Heb hem eigenlijk nooit echt meer zo zien rijden in de Ferrari.

2 nieuwe rijders zou niet verkeerd zijn, maar Massa en Alonso is misschien ook aardige combo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik denk niet dat er een reden is waarom Massa niet bij Ferrari zou blijven de komende 3 jaar.

scho0634

Ik verwacht ook dat hij blijft. Maar misschien wil hij zelf wel niet. Misschien krijgt hij het idee dat hij dan weer tweede viool moet gaan spelen.

Maar ja, dat is allemaal speculatief ;).

robbert

we weten ook niet hoe alonso zal presteren in de ferrari. Kan ook zijn dat alonso eerst een jaar 2de viool zal moeten spelen achter Massa, ofwel dat Ferrari zal kijken tot na een paar races en dan een eerste rijder zal uitkiezen.
Ik hoop dat het de combinatie massa-alonso zal worden, want Raikkonen heeft mij teveel teleurgesteld

scho0634

Als Alonso eenmaal gewend is aan de Ferrari rijdt ie natuurlijk rondjes om Massa heen, he;).

Enzo

In mijn opinie heeft Massa zich toch wel bewezen de afgelopen 3 seizoenen.
Had eerst me twijfels over hem maar inmiddels heeft hij aangetoond erg snel en solide te zijn.
Denk dat het kortzichtig zou zijn om er van uit te gaan dat Alonso zomaar de snellere coureur is.
Zou best nog wel spannend kunnen worden tussen die twee...
Ik heb wel het idee dat Alonso beter in staat is zijn gevoel met de auto te vertalen naar de monteurs, om zo de auto beter te kunnen ontwikkelen en af te stellen.
Schumacher was hier vroeger ook zo goed in,  wat dat betreft kan Alonso wel dat beetje extra brengen ten opzichte van Massa of Raikkonen.
Zeker nu met de testbeperkingen is het extra belangrijk voor de monteurs om goede feedback van de coureurs te krijgen.

Niels_

Denk niet dat ze bij Ferrari een 1e of 2e rijder gaan aanduiden als Alonso komt. ALS hij komt, want die geruchten doen nu ook al een jaar of 2 de ronde denk ik.

En hopelijk kan dat publiek van o.a. Francorchamps dan stoppen met dat boe-geroep, want als hij in een rode wagen zit krijgt hij waarschijnlijk het meeste applaus van allemaal.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 30 juni 2009 - 17:08:11
Citaat van: 0634 op 30 juni 2009 - 16:09:30
Zou mooi zijn voor Ferrari...
Inderdaad, alleen vind ik het jammer dat Kimi weg zou gaan. Ik vind hem een pracht van een racer, maar het is wel een feit dat hij nogal ondermaats presteerd. Het lijkt me dat hij de motivatie niet vind als hij geen topwagen heeft.

Als hij een topwagen heeft hoeft hij ook niet zo gemotiveerd te zijn, dat is het meer denk ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 30 juni 2009 - 20:08:21
Ook benieuwd hoe Alonso reageert als Ferrari zegt dat ze Massa al jaren kennen en hem dus ook heel goed willen ondersteunen.

Dat vind hij prima, zoals hij altijd gevonden heeft. De situatie bij McLaren (waar je ongetwijfeld 'subtiel' op doelt) kwam voort uit onvrede over het feit dat Hamilton bevoordeeld werd in zijn ogen. Niet omdat hijzelf bevoordeeld wilde worden.

Overigens zal Ferrari niet Alonso voor 40+ miljoen binnenhalen om Massa, die ongeveer 10 miljoen per jaar incasseert, te bevoordelen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 30 juni 2009 - 20:12:38
Dat vind ie waarschijnlijk prima. Als er een gelijke behandeling zal zijn, zal FA na verloop van tijd vanzelf Massa achter zich gaan houden.

Als Massa blijft...

Ik denk het wel, Massa is wel een teamspeler. En Ferrari zet goeie teamspelers niet zomaar op straat, de Italianen zullen ook niet gauw vergeten dat Massa in 2007 een thuiszege opgaf voor de titel van Kimi.

Waarom zou Massa overigens ook weg moeten? Hij is sneller dan Kimi, eigenlijk over het algemeen is hij dat altijd geweest. In 2008 is hij mentaal enorm gegroeid. Ik denk dat Alonso best nog een zware kluif aan hem krijgt, zeker in zijn 1e seizoen bij Ferrari. Het zal in ieder geval geen teamgenoot zijn die hij altijd achter zich weet te houden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

robbert

hopelijk gebeurt het dan niet zoals bij Mclaren, dat Alonso dan denkt dat Massa bevoordeelt word

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 30 juni 2009 - 22:16:26
Ik verwacht ook dat hij blijft. Maar misschien wil hij zelf wel niet. Misschien krijgt hij het idee dat hij dan weer tweede viool moet gaan spelen.


Dan was hij denk ik wel weggegaan toen Kimi kwam.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: robbert op 01 juli 2009 - 11:59:53
hopelijk gebeurt het dan niet zoals bij Mclaren, dat Alonso dan denkt dat Massa bevoordeelt word

Dat is inderdaad mijn punt...

scho0634

Hij is niet paranoide. Als hem geen aanleiding wordt gegeven zal dat wel loslopen, lijkt me.