Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

flupke3

Dit seizoen is verloren en ik blijf erbij dat ze nu beter al focussen op volgend jaar.

Folkert

Citaat van: flupke3 op 08 juni 2009 - 22:04:17
Dit seizoen is verloren en ik blijf erbij dat ze nu beter al focussen op volgend jaar.
Dat zou denk ik wel het verstandigst zijn. Moet Mclaren ook maar doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:48:07
En ja 4de was wel goed, maar alle races daarvoor stonden ze ook rond de 6-9 startplek. Dus een mega vooruit gang wil ik het niet noemen.

Dat mag jij doen. Ferrari was voor Spanje kansloos voor een podium. In Spanje hadden ze vierde kunnen worden en in Monaco werden ze zelfs 3e. Misschien een beetje geluk erbij maar dan nog is het een sterke verbetering, 1 van de meest indrukwekkendste van Ferrari de afgelopen jaren. En dan heb ik het natuurlijk over de relatieve verbetering ten opzichte van hun concurrenten, dat was toch duidelijk hoop ik?  :-\
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: robbert op 08 juni 2009 - 18:19:32
ik denk ook niet dat ferrari vooruitgang geboekt heeft ze. De resultaten beginnen terug weer gelijkenissen te hebben van het begin van het seizoen. Ik zie ze geen overwinning boeken dit jaar, want de rest verbetert ook é

Ferrari zit in een ander ontwikkelings cyclus dan bijvoorbeeld Toyota en Red Bull, dus het is vrij logisch dat ze nu even een terugval hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 11:21:23
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:48:07
En ja 4de was wel goed, maar alle races daarvoor stonden ze ook rond de 6-9 startplek. Dus een mega vooruit gang wil ik het niet noemen.

Dat mag jij doen. Ferrari was voor Spanje kansloos voor een podium. In Spanje hadden ze vierde kunnen worden en in Monaco werden ze zelfs 3e. Misschien een beetje geluk erbij maar dan nog is het een sterke verbetering, 1 van de meest indrukwekkendste van Ferrari de afgelopen jaren. En dan heb ik het natuurlijk over de relatieve verbetering ten opzichte van hun concurrenten, dat was toch duidelijk hoop ik?  :-\
2 goede races vind jij 1 van de meest indrukwekkende (relatieve) verbeteringen van de afgelopen jaren? Spanje en Monaco waren ze goed ja, maar waar waren ze in Turkije?) Massa was wederom kansloos voor het Podium, net als Kimi. Kimi zelf gaf ook aan dat ze te langzaam waren.
En nee, dat was niet duidelijk, maar zelfs als je het over relatieve verbetering hebt ten opzichte van de concurrent is het niet indrukwekkend. Williams en Toyota zaten er ook nog voor. Dit is verre van een enorme verbetering ten opzichte van de concurrenten, ze stonden in Turkije weer waar ze voor Spanje stonden. Ik noem Spanje en Monaco geluk.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Zoals ik hierboven al zei (zucht....) Ferrari zit in een andere ontwikkelingcyclus, het is dus logisch dat Ferrari in Turkije een lichte terugval heeft aangezien teams als Toyota en Red Bull daar weer met grote updates kwamen.

Ferrari was bij de start van het seizoen gelijkwaardig aan teams als McLaren die nu op een kansloze 13e plek rondrijden. Ferrari heeft in 5 races een stap gemaakt waar teams als Toyota, Williams en Red Bull ongeveer 5 jaar voor nodig hadden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 12:31:39
Zoals ik hierboven al zei (zucht....) Ferrari zit in een andere ontwikkelingcyclus, het is dus logisch dat Ferrari in Turkije een lichte terugval heeft aangezien teams als Toyota en Red Bull daar weer met grote updates kwamen.

Ferrari was bij de start van het seizoen gelijkwaardig aan teams als McLaren die nu op een kansloze 13e plek rondrijden. Ferrari heeft in 5 races een stap gemaakt waar teams als Toyota, Williams en Red Bull ongeveer 5 jaar voor nodig hadden.
Juist, en jij weet precies de cyclus van Ferrari? Dan nog is het geen indrukwekkende progressie. Als het echt indrukwekkend was, stonden ze er helemaal voor en is het niet elke race : "Ja, maar wij zijn in een andere cyclus dus het is logisch dat wij tegenvallen." Als het indrukwekkend is, sta je gewoon voor je concurenten, nu bungelen ze weer rond p6. Niet echt super top of indrukwekkend. En zowiezo is het best voorbarig te zeggen dat het indrukwekkend is. JE weet niet eens of Ferrari in Silverstone of Duitsland of Hongarije het goed gaat doen.

En ja, in het begin was Ferrari rond Mclaren, maar ja die zitten in andere cyclus he. MAar zegt meer wat over Mclaren dan over Ferrari. Maar volgens mij had RBR in Monaco hun grote update: de mislukte Diffusor. En RBR is al van begin van het seizoen voor Ferrari geweest en Ferrari rijd er weer achter in Turkije. En Toyota had volgens mij niet zo'n hele grote update hier in Turkije. Glock niet eens door naar Q3 en Trulli wel... ja kan er weinig van zeggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Jij vind een verbetering van gemiddeld 4 a 5 posities in 5 races blijkbaar geen grote vooruitgang, ik kan me zo niet 123 herinneren wanneer ik dat vaker heb gezien maar dat zal wel aan mij liggen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:57:46
Jij vind een verbetering van gemiddeld 4 a 5 posities in 5 races blijkbaar geen grote vooruitgang, ik kan me zo niet 123 herinneren wanneer ik dat vaker heb gezien maar dat zal wel aan mij liggen.
Je moet dat nu wel in relatie met de huidige strijd bekijken hé. Een tiende sneller in dit kampioenschap kan al enkele plaatsen maken, terwijl dat geen grote progressie is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:57:46
Jij vind een verbetering van gemiddeld 4 a 5 posities in 5 races blijkbaar geen grote vooruitgang, ik kan me zo niet 123 herinneren wanneer ik dat vaker heb gezien maar dat zal wel aan mij liggen.
Bahrein reed Kimi 6de op 42 seconde, in Turkije reed Massa 6de op 39 seconde. waar zie jij 5 plaatsen verbetering?
Australie en Maleisie stonden Kimi en Massa respectievelijk 7 en 6de en 7de en 16de. (ok Massa en Kimi en Ferrari waren arrogant in Maleisie en Spanje). Noem ik niet echt zo heel laag ten opzichte van 4de van Massa in Spanje. Zijn dan 3 plaatsen in Spanje en meer in Monaco. Maar goed, In turkije stonden ze weer 6de en 7de.

Toyota heeft dan de aller grootste vooruitgang geboekt allertijden. in 1 race van p19 en 20 naar p5 van Trulli(wat er met Glock was weet ik niet, maar de Toyota ging gewoon goed gezien de p8 van Glock.)
Heb wel vaker gezien dat er in paar races ineens paar plekken werden gewonnen ten opzichte van de vorige races. Zo indrukwekkend is het niet, zeker niet als je na 2 goede races ineens weer terug bij af bent.
Dus ja, het ligt weldegelijk aan jou. Sorry dat ik het zeg. Ik zou het indrukwekkend vinden als Ferrari van P12 was gekomen in de eerste 5 races, na strakke overwinningen in de laatste 5 races.
2005 was een vele malen indrukwekkendere vooruitgang dan dit jaar. Van echt ver in de achterhoede, naar zeker punten finishes.

@Ferrari_2009: En inderdaad dat ook. En dat kan zelfs ook nog eens komen door het circuit dat misschien beter ligt bij dan wel de auto, dan wel de coureurs. En zelfs al is het maar een tiende, 4 a 5 posities vind ik niet echt choquerend.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 14:13:56
Bahrein reed Kimi 6de op 42 seconde, in Turkije reed Massa 6de op 39 seconde. waar zie jij 5 plaatsen verbetering?

Zo'n opmerking zegt mij niets omdat je mij quoted op een moment dat de GP van Turkije nog niet verreden is.

Ik vind het prima dat jij vind dat Ferrari geen vooruitgang heeft gemaakt, ik ben het daar niet mee eens.

Het gaat er jou alleen maar om dat ik zei dat Ferrari een een hele sterke reeks had zonder Brawn, Todt en Schumacher. Dat kon jij niet hebben en daarom kom je nu meteen naar dit topic als het ff weer wat minder goed gaat met Ferrari. Net als een klein jongetje dat rennend, met zijn eerste rapportkaartje van school, de huiskamer binnen komt om dat aan zijn mams te laten zien.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

#116
Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 16:12:43
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 14:13:56
Bahrein reed Kimi 6de op 42 seconde, in Turkije reed Massa 6de op 39 seconde. waar zie jij 5 plaatsen verbetering?

Zo'n opmerking zegt mij niets omdat je mij quoted op een moment dat de GP van Turkije nog niet verreden is.

Ik vind het prima dat jij vind dat Ferrari geen vooruitgang heeft gemaakt, ik ben het daar niet mee eens.

Het gaat er jou alleen maar om dat ik zei dat Ferrari een een hele sterke reeks had zonder Brawn, Todt en Schumacher. Dat kon jij niet hebben en daarom kom je nu meteen naar dit topic als het ff weer wat minder goed gaat met Ferrari. Net als een klein jongetje dat rennend, met zijn eerste rapportkaartje van school, de huiskamer binnen komt om dat aan zijn mams te laten zien.
Goed, en wanneer word de GP van Turkije volgens jou verreden? Morgen? Volgende week? Pijnlijke opmerking  :-\

En ik zeg ook niet dat Ferrari totaal geen vooruitgang heeft geboekt, maar die vooruitgang is verre verre van indrukwekkend. 2 races goed presteren vind ik echt geen goede reeks, zeker niet als er een overwinning uit is gekomen. Sterker nog, hadden ze maar een sterke reeks goede races, maar tot nu toe verwacht ik maar weinig van deze Ferrari.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Mee eens. Weinig vooruitgang. Monaco was goed, maar gezien de matige prestatie in Turkije zal dat te maken hebben met de aparte layout van dat circuit.

Darth

Alonso zal zeker goede invloed hebben op Ferrari. Een echt motivator is het. En dat gezeik van hem is zo nu en dan wel goed, al moet je wel altijd oppassen dat je niet te veel gaat zeiken of te onredelijk word. Dat gaat je team niet appreciëren.

Maar ook Alonso heeft een duidelijke hegemonie  nodig. 1 waarin hij duidelijk boven de rest staat, of nou ja, boven zijn teamgenoot en dat hij het middel punt is van de aandacht. Alonso kan slecht tegen oneerlijke of onverdiende gelijke behandeling.
Ferrari is daar het uitgewezen team voor.
Na de herstructurering is er veel veranderd en heeft Ferrari als team een grote stap vooruit gedaan. De resultaten zijn dan nog niet bijster veel verbeterd en waren ze in Turkije weer terug waar ze het hele seizoen al een beetje zaten. Toch denk ik dat er wel een stap vooruit is gezet. Maar zoals Ferrari_2009 al aan gaf: 2 tiende winst kan hier zo 6 plaatsen goed maken, terwijl die ontwikkeling niet heel groot is. 2tiende noem ik niet echt grote vooruitgang. Alonso zal goed moeten na denken wil hij in het huidige Ferrari gaan rijden.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 10:17:16
Citaat van: flupke3 op 08 juni 2009 - 22:04:17
Dit seizoen is verloren en ik blijf erbij dat ze nu beter al focussen op volgend jaar.
Dat zou denk ik wel het verstandigst zijn. Moet Mclaren ook maar doen.

Dat is juist niet verstandig. Wat betreft het technisch reglement verandert er niet zoveel in verhouding met 2010. Je kan dus beter deze auto verbeteren dan weer opnieuw beginnen.
Als die auto van 2010 weer niet goed is heb je ook 2009 weggegooid. McLaren moet dit jaar als leerjaar gebruiken en juist veel in deze auto investeren. In 2010 kan je dan volstaan met een doorontwikkeling van de auto van 2009.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."