Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Tim C

Waarom Ferrari Alonso moet halen

Wat denken jullie? Is Alonso de geschikte man om orde te scheppen in de chaos van Ferrari? Zijn de huidige twee rijders het best mogelijke duo?

Ferrari 2010

Alonso is geschikt, maar ik geloof niet in de wonderverhalen als dat Alonso McLaren beter heeft gemaakt en ervoor heeft gezorgd dat Renault op het einde van vorig seizoen weer beter was. Uiteraard heeft hij een positieve invloed, maar ik geloof niet dat hij wonderen verricht. Wonderen bestaan niet.

Daarnaast denk ik dat de huidige rijders ook geschikt zijn. Kimi kan niet makkelijk iemand van zijn enthousiasme overtuigen, die gast is gewoonweg uiterlijk niet enthousiast! En Ferrari geeft de rijders ook gewoonweg geen betrouwbare wagen.

Mijn conclusie:
Is er iets mis met de huidige piloten? Neen
Kan Alonso verandering brengen? Ja, in die zin dat ik denk dat ze er extra motivatie uit zullen putten.
Wie van de piloten moet dan weg? Moeilijke vraag, laat dat de rest van het seizoen uitwijzen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 08:52:31

Mijn conclusie:
Is er iets mis met de huidige piloten? Neen
Juist wel. Zoals Tim omschrijft. Ze helpen het team niet verder.

Tim C

idd. Schumi 2009 zegt het zelf in zijn antwoord: Raikkonen inspireert Ferrari niet.

Schumacher wou je niet ontgoochelen door slechte betrouwbaarheid. Raikkonen is een toprijder, net als Massa, maar zij halen er enkel uit wat er in zit. Rijders als Alonso en Schumacher duwen een heel team vooruit zodat er veel meer te rapen valt.

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 08:52:31
Alonso is geschikt, maar ik geloof niet in de wonderverhalen als dat Alonso McLaren beter heeft gemaakt en ervoor heeft gezorgd dat Renault op het einde van vorig seizoen weer beter was. Uiteraard heeft hij een positieve invloed, maar ik geloof niet dat hij wonderen verricht. Wonderen bestaan niet.

Klopt. Hij zit trouwens ondertussen 2 jaar bij Renault en Renault zuigt nog altijd even hard, of mss wel harder dan de vorige jaren...

Waar ik wel van overtuigd ben, is dat een toprijder met de juist leiderschapskwaliteiten een enorm positieve boos kan geven aan het ganse team. En dat is iets wat niemand van de huidige rijders echt kan bij Ferrari denk ik. Bij McLaren denk ik wel dat Hamilton dit in zich heeft. Maar goed, de piloot blijft hoe dan ook afhankelijk van het materiaal dat de ingenieurs in de fabriek ontwikkelen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

F_A_Diaz

Alonso is zowel kwa talent, motivatie en teamgeest de beste coureur van zijn generatie. Hij is de natuurlijke opvolger van Schumacher.

Het is geen toeval dat de teams waarvoor Alonso rijdt altijd een stijgende lijn laten zien in hun prestatie curve.

Als Ferrari Alonso in 2010 kan krijgen moeten ze dat zeker niet nalaten. Met hem kunnen ze weer een succesperiode zoals met Schumacher beleven.

Raikkonen en Massa zijn goed genoeg om races te winnen en af en toe een kampioenschap, maar zij kunnen niet domineren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Tim C

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 10:30:50
Klopt. Hij zit trouwens ondertussen 2 jaar bij Renault en Renault zuigt nog altijd even hard, of mss wel harder dan de vorige jaren...
Het is een beetje kortzichtig om alleen naar dit seizoen te kijken. De nieuwe regels hebben het veld flink door elkaar geschud.

Renault was het beste team tijdens de laatste races van vorig seizoen. Alonso scoorde tijdens die races meer punten dan de rest. Ze hebben alleen dezelfde fout gemaakt als Ferrari, McLaren en BMW. Te laat de focus op dit seizoen gelegd.

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 10:30:50
Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 08:52:31
Alonso is geschikt, maar ik geloof niet in de wonderverhalen als dat Alonso McLaren beter heeft gemaakt en ervoor heeft gezorgd dat Renault op het einde van vorig seizoen weer beter was. Uiteraard heeft hij een positieve invloed, maar ik geloof niet dat hij wonderen verricht. Wonderen bestaan niet.

Klopt. Hij zit trouwens ondertussen 2 jaar bij Renault en Renault zuigt nog altijd even hard, of mss wel harder dan de vorige jaren...

Ehhh, volgens mij won hij wel twee GP's met Renault in 2008. Hoe jij erbij komt dat hij alweer twee jaar bij Renault zit volg ik ook even niet, hij heeft nog maar 23 races voor Renault gereden. 2008 was zijn 1e jaar en we zijn nu 5 races onderweg.

Zijn 15e GP voor Renault wist hij overigens alweer te winnen, terwijl Renault in 2007 niets won.

McLaren stond een jaar droog (2006), Alonso komt in 2007 en wint meteen de 2e GP van het seizoen. Dat is allemaal echt geen toeval, hij is gewoon een garantie voor succes op termijn, net zoals Schumacher dat was.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Helemaal mee eens. Hij zou ook nooit accepteren dat de beschamende blunders worden gemaakt, die recent zijn gemaakt.

janke

In deze chaos bij Ferrari helpt een Alonso of een Vettel ook niet. Doe eerst maar wat aan de betrouwbaarheid van de wagen, en de engineers en leidinggevende erom heen. In deze toestanden die er nu heersen scoort  geen een toprijder in deze auto en bij dit team. Na al deze toestanden wordt de motivatie ook niet beter van. Zet er een betrouwbare auto neer dat de 2 coureurs weer winnen, maak geen strategische fouten zoals een paar liter brandstof. Alleen winnen en mee doen voor een podiumplek helpt de motivatie omhoog. Worden er na mijn idee ook minder fouten gemaakt. Dat er mensen zijn die Kimi nu opeens in twijfel nemen vind ik wel erg kort door de bocht.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Laat Ferrari maar even waar het nu is!
Het is leuk voor de F1 als er eens andere teams dan McLaren en Ferrari de dienst uitmaken.

Alonso is, om dezelfde reden als een Ross Brawn, een boost voor een heel team.
Niet omdat hij zeker één der snelste piloten is, maar gewoon omdat hij door zijn dominante persoonlijkheid de neuzen in een zelfde richting kan keren.

Je mag nooit de snelste man in de snelste kar steken want dat gaat al snel een saaie bedoening geven.(cfr. 2000-2004)

Laat Ferrari maar waar het is. Ze zullen wel terugkomen en in feite hadden ze dit weekend al een mooi resultaat kunnen neerpennen zonder die (domme)  fouten.

Voor hetzelfde geld kan je zeggen dat Alonso naar BMW moet, want die bakken er ook niet veel van de laatste tijd.

Ik zie Brawn op het einde van het seizoen nog aan Alonso's mouw trekken.
Het probleem is natuurlijk dat je hem moet kunnen betalen.

janke

Citaat van: sloggerke op 11 mei 2009 - 11:17:24
Laat Ferrari maar even waar het nu is!
Het is leuk voor de F1 als er eens andere teams dan McLaren en Ferrari de dienst uitmaken.

Alonso is, om dezelfde reden als een Ross Brawn, een boost voor een heel team.
Niet omdat hij zeker één der snelste piloten is, maar gewoon omdat hij door zijn dominante persoonlijkheid de neuzen in een zelfde richting kan keren.

Je mag nooit de snelste man in de snelste kar steken want dat gaat al snel een saaie bedoening geven.(cfr. 2000-2004)

Laat Ferrari maar waar het is. Ze zullen wel terugkomen en in feite hadden ze dit weekend al een mooi resultaat kunnen neerpennen zonder die (domme)  fouten.

Voor hetzelfde geld kan je zeggen dat Alonso naar BMW moet, want die bakken er ook niet veel van de laatste tijd.

Ik zie Brawn op het einde van het seizoen nog aan Alonso's mouw trekken.
Het probleem is natuurlijk dat je hem moet kunnen betalen.
Wie van de zgn gevestigde topteams bakt er wel wat van op dit moment, incl. Renault??
Some things are too important to be left in the past.

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 10:32:40
Alonso is zowel kwa talent, motivatie en teamgeest de beste coureur van zijn generatie.

Ik blijf erbij dat Hamilton op al deze aspecten nauwelijks moet onderdoen voor Alonso...

Als je als rookie evensnel bent als een tweevoudig wereldkampioen, dan heb je veel, héél veel in je mars.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 10:42:11
Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 10:30:50
Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 08:52:31
Alonso is geschikt, maar ik geloof niet in de wonderverhalen als dat Alonso McLaren beter heeft gemaakt en ervoor heeft gezorgd dat Renault op het einde van vorig seizoen weer beter was. Uiteraard heeft hij een positieve invloed, maar ik geloof niet dat hij wonderen verricht. Wonderen bestaan niet.

Klopt. Hij zit trouwens ondertussen 2 jaar bij Renault en Renault zuigt nog altijd even hard, of mss wel harder dan de vorige jaren...

Ehhh, volgens mij won hij wel twee GP's met Renault in 2008. Hoe jij erbij komt dat hij alweer twee jaar bij Renault zit volg ik ook even niet, hij heeft nog maar 23 races voor Renault gereden. 2008 was zijn 1e jaar en we zijn nu 5 races onderweg.

Laatste races in 2008 was de Renault idd al beter. Al waren zijn twee overwinningen echt niet gehaald doordat hij met de beste auto reed. De eerste was "hoerechance" (of hulp van zijn ploegmaat  ;) ) waardoor de SC op de baan komt, terwijl zijn overwinning en Japan vooral tot stand kwam door het falen van de toppers.

Maar ik weiger te zeggen dat 1 rijder hiervoor verantwoordelijk is. Een groot F1 team werkt met honderden mensen, tientallen topingenieurs, windtunnels en computersimulaties. Alonso kan wel zeggen dat hij te weinig grip heeft in de snelle bochten, maar daar stopt dan ook zijn taak. Het is en blijft het voledige team die de nieuwe onderdelen moeten ontwikkelen en vervaardigen.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

scho0634

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 11:34:56
Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 10:32:40
Alonso is zowel kwa talent, motivatie en teamgeest de beste coureur van zijn generatie.

Ik blijf erbij dat Hamilton op al deze aspecten nauwelijks moet onderdoen voor Alonso...

Als je als rookie evensnel bent als een tweevoudig wereldkampioen, dan heb je veel, héél veel in je mars.
Maar het gaat hier niet om snel. Massa en Kimi zijn ook snel.