Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Alonso is gewoon een retegoeie coureur en kan voor dat extraatje zorgen dat er nodig is.
Hij doet met die Renault veel beter dan die Renault eigenlijk waard is.

Maakt hij een team beter? Ik vrees ervoor. Trulli, Piquet, Fisichella zaten/zitten soms wel heel erg af van de snelheid die Alonso tentoonstelde.
Hij maakt het team rond zichzelf beter ja, maar niet het hele team.

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 11:34:56
Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 10:32:40
Alonso is zowel kwa talent, motivatie en teamgeest de beste coureur van zijn generatie.

Ik blijf erbij dat Hamilton op al deze aspecten nauwelijks moet onderdoen voor Alonso...

Als je als rookie evensnel bent als een tweevoudig wereldkampioen, dan heb je veel, héél veel in je mars.

Wanneer was Hamilton echt sneller dan Alonso? Hij finishte een paar keer voor hem op 5 seconden okee, maar niet met zo'n overmacht dat hij echt veel sneller was. Als Alonso voor Hamilton finishte was het verschil doorgaans veel groter. Op Silverstone reed Alonso Hamilton op 30 seconden om maar een voorbeeld te noemen, dat heb ik Hamilton andersom niet zien doen in hun gezamelijke periode bij McLaren.

Overigens zat Alonso ook niet lekker in zijn vel bij McLaren terwijl Hamilton daar is opgegroeid en in de tweede helft van het seizoen ook duidelijk de lieveling van het team was.
McLaren heeft dat jaar de fout gemaakt zich op Hamilton te focussen inplaats van Alonso, een bewezen kampioen, dat heeft ze ook de rijderstitel gekost.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 14:43:37
McLaren heeft dat jaar de fout gemaakt zich op Hamilton te focussen inplaats van Alonso, een bewezen kampioen, dat heeft ze ook de rijderstitel gekost.

Alonso kon er niet tegen dat hij niet de absolute kopman was en voelde de hete adem van rookie Hamilton. Hij heeft door die stress (en zijn "kleine karakter") zichzelf voor een groot deel buitenspel gezet door z'n eigen teammaat te saboteren in Hongarije.

McLaren heeft beide rijders identiek de zelfde wagen gegeven, en om de twee races had elke rijder de beste pitstop strategie (de ene race Alonso, de volgende Hamilton en zo verder). Ik kan mij echt geen situatie voorhalen waar McLaren Alonso een mindere kans op een goed resultaat heeft gegeven.

Het is trouwens door Alonso z'n debiele actie in Hongarije dat hij geen wereldkampioen geworden is. Kon daar in principe starten van de pole waardoor de kans op een overwinning zeer groot was. Maar door de straf van de FIA is hij 5 plaatsen achterop gezet, waardoor hij maar vierde is geworden die race en zo het kampioenschap heeft verloren...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 15:56:28
Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 14:43:37
McLaren heeft dat jaar de fout gemaakt zich op Hamilton te focussen inplaats van Alonso, een bewezen kampioen, dat heeft ze ook de rijderstitel gekost.

Alonso kon er niet tegen dat hij niet de absolute kopman was en voelde de hete adem van rookie Hamilton. Hij heeft door die stress (en zijn "kleine karakter") zichzelf voor een groot deel buitenspel gezet door z'n eigen teammaat te saboteren in Hongarije.

Je verdraait de zaken, Alonso hoefde niet perse 1e rijder te zijn. In de praktijk kwam het er echter op neer dat Hamilton af en toe bevoordeeld, helemaal toen hij ineens mega populair werd in Engeland. Toen heeft Alonso gezegd, "Ho even, ik ben tweevoudig kampioen, dus als we iemand 1e rijder gaan maken dan zou ik dat moeten zijn." Door de (Engelse) media is dat weer uit het verband getrokken. En wat bedoel je met het "kleine karakter" van Alonso, als er 1 coureur integer en altijd eerlijk is dan is het Alonso wel. Hij liegt in ieder geval niet zonder blikken of blozen tegen de wedstrijdleiding waarmee hij een collega zwaar dupeert.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 16:40:56
Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 15:56:28
Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 14:43:37
McLaren heeft dat jaar de fout gemaakt zich op Hamilton te focussen inplaats van Alonso, een bewezen kampioen, dat heeft ze ook de rijderstitel gekost.

Alonso kon er niet tegen dat hij niet de absolute kopman was en voelde de hete adem van rookie Hamilton. Hij heeft door die stress (en zijn "kleine karakter") zichzelf voor een groot deel buitenspel gezet door z'n eigen teammaat te saboteren in Hongarije.

Je verdraait de zaken, Alonso hoefde niet perse 1e rijder te zijn. In de praktijk kwam het er echter op neer dat Hamilton af en toe bevoordeeld, helemaal toen hij ineens mega populair werd in Engeland. Toen heeft Alonso gezegd, "Ho even, ik ben tweevoudig kampioen, dus als we iemand 1e rijder gaan maken dan zou ik dat moeten zijn." Door de (Engelse) media is dat weer uit het verband getrokken. En wat bedoel je met het "kleine karakter" van Alonso, als er 1 coureur integer en altijd eerlijk is dan is het Alonso wel. Hij liegt in ieder geval niet zonder blikken of blozen tegen de wedstrijdleiding waarmee hij een collega zwaar dupeert.

1. Kan je mij daar enkele voorbeelden van geven?

2. Dus jij vindt het een normale reactie wat Alonso deed in Hongarije? Dat was zijn eigen ploegmaat buitenspel zetten en de kansen van het volledige team hypothekeren (inclusief zijn eigen kansen, want zonder deze daad was hij wereldkampioen geworden. Hij, om uw bewoording te gebruiken, heeft maw het volledige team "gedupeerd" omdat hij het niet kon verkroppen dat een snotterke evensnel als hem was...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

leproffesseur

En waarom zou bmw,toyota en waarom zelfs mclaren(Dennis is weg dus zeg nooit nooit)
Alonso niet moeten halen?Toyota en bmw roepen al jaren dat ze kampioen willen worden
en dat palmares ziet er toch redelijk bleek uit bij die teams ondanks dat toyota over een
groot budget beschikt.Die moeten toch veel meer druk voelen dan ferrari of niet?
En dat Alonso een team meer kan bijbrengen dan de huidige rijders geloof ik wel
maar...zou men beter bij ferrari niet beginnen met de technische staf te doorlichten
want daar zit momenteel het grootste probleem.Met de komst van Schumi  kwam ook
Ros brawn en ook roy bryn(of was die er al?)en todt die 3 contracteerde.Zonder dat
gaat Alonso niet lukken vrees ik.

kaisz

Ik ben met de redacteur helemaal eens dat Alonso gehaald moet worden, alleen zijn er andere punten om kampioen te worden. Alonso heeft wel vorig jaar 2x gewonnen, maar daarvan was 1x meer geluk dan wijsheid (teammaatje crasht even op juiste moment).
Wat Schumacher toen ongenaakbaar maakte was zijn combinatie met Brawn en Jean Todt. Allemaal een topstrateeg en winnen ging voor alles. Dat mist Ferrari nu.
Een Massa en Kimi durven echt geen grote mond te geven naar hun werkgever, maar een Alonso zou dit wel doen en waarschijnlijk ook na 1 jaar verlaten.

@FA_Diaz, Alonso heeft zeker de snelheid gegeven aan de Mclaren en hiervan heeft Hamilton zwaar geprofiteerd. Dat jij roept dat Alonso sneller zou zijn als Hamilton is totale onzin. Alonso is wel een betere totaal coureur die tijdens testen de auto beter kan maken. Maar qua racepace heeft Hamilton het hoogste van iedereen. Dat zie je ook aan zijn manier van rijden, hij is niet de man van de perfecte race, maar wel een vechter die elke ronde weer harder probeert te gaan. Alonso is meer een rekenaar.

Jasper

Dat Alonso McLaren "de snelheid" heeft gegeven, vind ik ook zeer te betwijfelen. Alonso hing tot eind december 2006 contractueel vast aan Renault en kon dus niet helpen aan de McLaren van 2007. Toen Alonso bij McLaren aankwam, was die auto zo goed als klaar. McLaren profiteerde in 2007 van de toerentalbegrenzing waardoor de betrouwbaarheid van de motor een minder groot probleem werd en er daardoor misschien meer naar snelheid kon gekeken worden tijdens het ontwerpen van de aandrijflijn en het chassis. Daarom waren ze ineens zoveel sneller dan in 2006, niet omdat Alonso erbij kwam.

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 16:49:12Dus jij vindt het een normale reactie wat Alonso deed in Hongarije? Dat was zijn eigen ploegmaat buitenspel zetten en de kansen van het volledige team hypothekeren (inclusief zijn eigen kansen, want zonder deze daad was hij wereldkampioen geworden. Hij, om uw bewoording te gebruiken, heeft maw het volledige team "gedupeerd" omdat hij het niet kon verkroppen dat een snotterke evensnel als hem was...

Dat is jouw versie van het verhaal, Ron Dennis vertelt dit:

CitaatHet incident zorgde duidelijk voor ongenoegen bij de renstal McLaren. Teambaas Ron Dennis gooide zichtbaar boos zijn hoofdtelefoon tegen de tv-schermen van de gridmuur, maar hij had achteraf wel een andere lezing van de feiten. Niet Alonso maar Hamilton ging volgens hem in de fout. Volgens Dennis had de Brit in een eerdere fase van de kwalificaties zijn ploeggenoot voorbij moeten laten gaan, om de volgorde van de pitstops intact te houden. ,,Maar hij ging daarentegen plankgas. Daardoor reden de auto's in een verkeerde volgorde op de baan, waardoor het voor het team heel gecompliceerd werd."

Hamilton dupeerde dus het team voor eigen gewin, Alonso kwam niet goed uit. Dus pakte Alonso Hamilton terug, ook niet goed maar het is dus wel een andere situatie dan die jij hier schetst.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: kaisz op 12 mei 2009 - 10:24:12
@FA_Diaz, Alonso heeft zeker de snelheid gegeven aan de Mclaren en hiervan heeft Hamilton zwaar geprofiteerd. Dat jij roept dat Alonso sneller zou zijn als Hamilton is totale onzin. Alonso is wel een betere totaal coureur die tijdens testen de auto beter kan maken. Maar qua racepace heeft Hamilton het hoogste van iedereen. Dat zie je ook aan zijn manier van rijden, hij is niet de man van de perfecte race, maar wel een vechter die elke ronde weer harder probeert te gaan. Alonso is meer een rekenaar.

Als Hamilton zo'n goede racepace heeft waarom heeft hij Alonso dan nooit op grote achterstand gezet onder normale omstandigheden?  Alonso reed Hamilton in Silverstone op 30 seconden onder vrije omstandigheden, dat is dan wel vreemd als Hamilton een betere racepace heeft.

Alonso scoorde net zoveel punten als Hamilton in 2007, en dat in een 'vijandig' team.

Er is geen basis om te oordelen dat Hamilton het beter gedaan heeft dan Alonso. Je kan stellen dat Hamilton een rookie was maar daar kan je tegenover zetten dat Alonso niet met het team overweg kon. Bovendien zegt rookie zijn ook niet zo heel veel meer tegenwoordig, Hamilton heeft duizenden kilometer getest en eveneens duizenden uren in de simulator gereden dus hij kent ook alle circuits. Hij heeft zelf ook verklaard dat de simulator van McLaren zo goed is, dat hij na twee rondjes in het echt rondrijden al het gevoel had als hij er al dagen getest had.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

kaisz

Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 12:01:11
Citaat van: kaisz op 12 mei 2009 - 10:24:12
@FA_Diaz, Alonso heeft zeker de snelheid gegeven aan de Mclaren en hiervan heeft Hamilton zwaar geprofiteerd. Dat jij roept dat Alonso sneller zou zijn als Hamilton is totale onzin. Alonso is wel een betere totaal coureur die tijdens testen de auto beter kan maken. Maar qua racepace heeft Hamilton het hoogste van iedereen. Dat zie je ook aan zijn manier van rijden, hij is niet de man van de perfecte race, maar wel een vechter die elke ronde weer harder probeert te gaan. Alonso is meer een rekenaar.

Als Hamilton zo'n goede racepace heeft waarom heeft hij Alonso dan nooit op grote achterstand gezet onder normale omstandigheden?  Alonso reed Hamilton in Silverstone op 30 seconden onder vrije omstandigheden, dat is dan wel vreemd als Hamilton een betere racepace heeft.

Alonso scoorde net zoveel punten als Hamilton in 2007, en dat in een 'vijandig' team.

Er is geen basis om te oordelen dat Hamilton het beter gedaan heeft dan Alonso. Je kan stellen dat Hamilton een rookie was maar daar kan je tegenover zetten dat Alonso niet met het team overweg kon. Bovendien zegt rookie zijn ook niet zo heel veel meer tegenwoordig, Hamilton heeft duizenden kilometer getest en eveneens duizenden uren in de simulator gereden dus hij kent ook alle circuits. Hij heeft zelf ook verklaard dat de simulator van McLaren zo goed is, dat hij na twee rondjes in het echt rondrijden al het gevoel had als hij er al dagen getest had.



Je blijft maar dom hameren op een het argument dat Alonso 30 seconden voorsprong heeft. Nou en. Als Hamilton toen al had gezien dat hij hem niet kon bijbenen en dus liever zijn motor ging sparen..... Daarnaast hadden ze niet eens zelfde tactiek. Mclaren kennende zetten ze altijd 1 zware en 1 minder zware in de strijd, want anders krijg je van de Ferrari foutjes (2 tegelijk in pit). Ik heb het ook nooit gehad over dat het een rookie is, maar als je nu naar Hamilton's racepace kijkt....in zo een brakke wagen haal je echt neit elke wedstrijd punten (ok behalve afgelopen race).

En als je toch nutteloze argumenten gaat gebruiken...als Hamilton dat knopje in china niet had ingedrukt was hij WK geweest en was hij dus de snelste volgens jou theorie?

Wizard

Citaat van: Tim op 11 mei 2009 - 10:07:24
idd. Schumi 2009 zegt het zelf in zijn antwoord: Raikkonen inspireert Ferrari niet.

Kimi zou eerder in het 'oude racen' passen. Geef hem een snelle wagen en hij wint, maar vraag hem niet de praktijk in theorie te brengen om zo bij te dragen aan het ontwikkel proces.

F_A_Diaz

Citaat van: kaisz op 13 mei 2009 - 00:38:02
Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 12:01:11
Citaat van: kaisz op 12 mei 2009 - 10:24:12
@FA_Diaz, Alonso heeft zeker de snelheid gegeven aan de Mclaren en hiervan heeft Hamilton zwaar geprofiteerd. Dat jij roept dat Alonso sneller zou zijn als Hamilton is totale onzin. Alonso is wel een betere totaal coureur die tijdens testen de auto beter kan maken. Maar qua racepace heeft Hamilton het hoogste van iedereen. Dat zie je ook aan zijn manier van rijden, hij is niet de man van de perfecte race, maar wel een vechter die elke ronde weer harder probeert te gaan. Alonso is meer een rekenaar.

Als Hamilton zo'n goede racepace heeft waarom heeft hij Alonso dan nooit op grote achterstand gezet onder normale omstandigheden?  Alonso reed Hamilton in Silverstone op 30 seconden onder vrije omstandigheden, dat is dan wel vreemd als Hamilton een betere racepace heeft.

Alonso scoorde net zoveel punten als Hamilton in 2007, en dat in een 'vijandig' team.

Er is geen basis om te oordelen dat Hamilton het beter gedaan heeft dan Alonso. Je kan stellen dat Hamilton een rookie was maar daar kan je tegenover zetten dat Alonso niet met het team overweg kon. Bovendien zegt rookie zijn ook niet zo heel veel meer tegenwoordig, Hamilton heeft duizenden kilometer getest en eveneens duizenden uren in de simulator gereden dus hij kent ook alle circuits. Hij heeft zelf ook verklaard dat de simulator van McLaren zo goed is, dat hij na twee rondjes in het echt rondrijden al het gevoel had als hij er al dagen getest had.



Je blijft maar dom hameren op een het argument dat Alonso 30 seconden voorsprong heeft. Nou en. Als Hamilton toen al had gezien dat hij hem niet kon bijbenen en dus liever zijn motor ging sparen..... Daarnaast hadden ze niet eens zelfde tactiek. Mclaren kennende zetten ze altijd 1 zware en 1 minder zware in de strijd, want anders krijg je van de Ferrari foutjes (2 tegelijk in pit). Ik heb het ook nooit gehad over dat het een rookie is, maar als je nu naar Hamilton's racepace kijkt....in zo een brakke wagen haal je echt neit elke wedstrijd punten (ok behalve afgelopen race).

En als je toch nutteloze argumenten gaat gebruiken...als Hamilton dat knopje in china niet had ingedrukt was hij WK geweest en was hij dus de snelste volgens jou theorie?

Je reageert niet op mijn argumenten dus reageer ik verder ook niet meer op jou aangaande dit onderwerp.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 14 mei 2009 - 12:12:39
Kimi zou eerder in het 'oude racen' passen. Geef hem een snelle wagen en hij wint,

Dat geldt voor 90 % van de F1 coureurs, wat is dan de meerwaarde van Raikkonen?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

Geen, vandaar dat Ferrari ook 'van hem af wil'.