Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 10 juni 2009 - 21:26:53
Zullen er echt mensen zijn die de F1 nu leuk vinden omdat je mag bijtanken? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.

Den bonzen bij Shell, Total en andere oliemaatschappijen.  ;)

scho0634

Waarom? Ze moeten nog steeds 305 km afleggen... ;)

robbert

Citaat van: 0634 op 10 juni 2009 - 21:26:53
Citaat van: robbert op 10 juni 2009 - 20:56:24
ik weet niet of er meer zal ingehaald worden daardoor, want sommige piloten kunnen nu nog niet zo makkelijk inhalen.
Ik vrees dat er velen zullen zijn die de f1 weer saai zullen vinden
Verklaar eens waarom mensen die F1 nu niet saai vinden, zonder tankstops de F1 wél saai vinden.

Zullen er echt mensen zijn die de F1 nu leuk vinden omdat je mag bijtanken? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.
ik vrees dat er niet meer dan vroeger zal ingehaald worden en zo dus wie de pole haalt meer kans maakt op een overwinning. En zo zal er weer geklaagd worden dat de f1 saai is en dat de regels op niks trekt (wat soms ook wel waar is)

scho0634

Omdat je niet meer in de pits kan inhalen zal je het op de baan moeten doen. Anders kom je er helemaal nooit langs.


Enzo

Ik heb dit in ieder geval een leuke extra factor in f1 racen gevonden.
Men kan het wel bagatelliseren, maar ik vond het wel gaaf als iemand er voor koos om lekker licht te qualificeren om zo voor pole te gaan.
Of stiekem heel zwaar en dan voor een éénstopper gaan, dit is er allemaal niet meer bij en dat vind ik best jammer.

scho0634

Ach het blijft koffiedik kijken. We zullen wel zien hoe het uitpakt allemaal.

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 10 juni 2009 - 17:38:05
http://www.f1media.be/?q=node/3536

Dan zal de grotere tank niet zo heel invloed hebben op de auto, dat wil zeggen aerodynamisch gezien, volgens Theissen was het veel efficiënter om de 2009 auto door te ontwikkelen inplaats van stop te zetten en met 2010 te beginnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 10 juni 2009 - 22:42:34
Omdat je niet meer in de pits kan inhalen zal je het op de baan moeten doen. Anders kom je er helemaal nooit langs.



En omdat ze willen dat teams zuinige motoren maken. Dan kan je immers met minder kg's brandstof van start.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 10:05:45

En omdat ze willen dat teams zuinige motoren maken. Dan kan je immers met minder kg's brandstof van start.
Ik neem aan dat ze nu ook zo zuinig mogelijke motoren maken. Want ook nu scheelt het kilo's. Of je nou mag bijtanken of niet.

F_A_Diaz

Dat klopt maar dan ben je van start tot finish lichter dan je concurrent. Het voordeel is relatief dus groter. Het is een afweging tussen zuinigheid en vermogen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 12:37:22
Dat klopt maar dan ben je van start tot finish lichter dan je concurrent. Het voordeel is relatief dus groter. Het is een afweging tussen zuinigheid en vermogen.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar nu ben je ook van start tot finish lichter dan je concurrent als je een zuinigere motor hebt maar op dezelfde strategie staat hoor ;) Wel is het voordeel inderdaad groter als je maar 200 ipv 220 kg bij hebt dan als je maar 50 ipv 55kg bij hebt.

Maar ik vraag me af: hoeveel kan je besparen? Het maximum toerental ligt momenteel vast, en verder moet het een 2.4 V8 zijn. Misschien kunnen ze enkele procenten besparen, maar is dat de moeite? Een motor zuiniger maken is volgens mij geen eenvoudige klus, volgens mij gaan ze daar ook niet aan doen.
Ik denk dat ze eerder met dezelfde 2.4l een hoger vermogen gaan proberen te verkrijgen bij eenzelfde toerental, en een hoger maximumtoerental proberen te krijgen. Snelheid winnen is denk ik veel belangrijken dan wat benzine uitsparen.
Als ze kunnen kiezen tussen 5kg minder benzine en een betere prestatie van de motor op vermogen, ga ik er vanuit dat ze het laatste zullen kiezen.
De motoren zijn dan inderdaad wel zuiniger bij eenzelfde vermogen, maar ze zullen er dus voor kiezen om sneller te gaan ipv om minder benzine mee te nemen. maar dat is uiteraard wat ik er van denk, de toekomst zal dat wel uitwijzen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Misschien dat er dan weer wat meer ontwikkeling gedaan mag worden aan de motor. De motoren kosten vallen buiten de budgetlimiet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 11 juni 2009 - 13:11:05
Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 12:37:22
Dat klopt maar dan ben je van start tot finish lichter dan je concurrent. Het voordeel is relatief dus groter. Het is een afweging tussen zuinigheid en vermogen.
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar nu ben je ook van start tot finish lichter dan je concurrent als je een zuinigere motor hebt maar op dezelfde strategie staat hoor ;) Wel is het voordeel inderdaad groter als je maar 200 ipv 220 kg bij hebt dan als je maar 50 ipv 55kg bij hebt.

Het verschil is toch groot hoor. Laat ons voor het gemak doen alsof iedereen nu pit na precies één derde en precies twee derde van de race. Op het moment van die pitstops is iedereen even licht. Zonder tankstop wordt het gewichtsvoordeel 3 keer groter.

(Stel dat je op een race 15 kg minder verbruikt dan je concurrent. Zonder tankstops ben je dan in het begin van de race 15 kg lichter, op het einde ben je allebei even zwaar. Gemiddeld genomen ben je dus over de hele race 7,5 kg lichter. Met 2 tankstops ben je in het begin van elke stint 5 kg lichter, op het eind van elke stint ben je allebei even zwaar. Gemiddeld genomen ben je dus over de hele race 2,5 kg lichter.)

flupke3

Die pitsstops zijn eigenlijk een kunstmatige manier om spanning te maken.
Ik denk dat het rijderstalent meer tot uiting komt volgend jaar want hij zal
moeten doseren en niet contstant het uiterste uit de wagen willen krijgen
want dan zullen de banden te snel verslijten.Iemand als Raikonnen zie ik
aanpassingsproblemen hebben.

Jasper

Voor alle duidelijkheid: bandenstops zullen nog wel gebeuren volgend jaar, er wordt gewoon niet getankt tijdens de pitstop.