Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 15:54:02
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 10:17:16
Citaat van: flupke3 op 08 juni 2009 - 22:04:17
Dit seizoen is verloren en ik blijf erbij dat ze nu beter al focussen op volgend jaar.
Dat zou denk ik wel het verstandigst zijn. Moet Mclaren ook maar doen.

Dat is juist niet verstandig. Wat betreft het technisch reglement verandert er niet zoveel in verhouding met 2010. Je kan dus beter deze auto verbeteren dan weer opnieuw beginnen.
Als die auto van 2010 weer niet goed is heb je ook 2009 weggegooid. McLaren moet dit jaar als leerjaar gebruiken en juist veel in deze auto investeren. In 2010 kan je dan volstaan met een doorontwikkeling van de auto van 2009.
Precies, ze gebruiken dit jaar als leer jaar voor de auto van 2010. Wat kunnen ze dit jaar reeel gezien nog halen? Als er niet zo veel veranderd in 2010, kunnen ze al beginnen met die ontwikkelingen en zorgen dat de fouten uit de auto worden gehaald. Ik weet natuurlijk niet hoe het ontwikkelen van een auto in de praktijk gaat, maar hoe vroeger je er aan begint hoe meer kans je hebt om volgend jaar er beter voor te staan. Mclaren is bijna zo goed als verloren als die grote update in Silverstone ook tegenvalt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Als bijtanken verboden wordt, verandert toch een hoop aan de wagen. Denk alleen al aangewichtsverdeling. Ik meen ook gelezen te hebben dat als de budgetcap wordt doorgedrukt een hele hoop technische regels worden opgeheven. Flexwings zouden dan worden toegestaan en ga zo maar door. In dat geval, verandert er weldegelijk een hoop! Nu weet ik niet alle in en outs wat betreft het technisch regelement van komend jaar, dus pin me niet vast op mijn post.

Folkert

Citaat van: Wizard op 10 juni 2009 - 16:30:17
Als bijtanken verboden wordt, verandert toch een hoop aan de wagen. Denk alleen al aangewichtsverdeling. Ik meen ook gelezen te hebben dat als de budgetcap wordt doorgedrukt een hele hoop technische regels worden opgeheven. Flexwings zouden dan worden toegestaan en ga zo maar door. In dat geval, verandert er weldegelijk een hoop! Nu weet ik niet alle in en outs wat betreft het technisch regelement van komend jaar, dus pin me niet vast op mijn post.
Is bijtanken definitief taboe volgend jaar? Dat wist ik niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Voor zover ik begrepen heb uit een interview met Mario Theissen veranderd er in de winter van 2009/2010 vrij weinig in het reglement.

Dat niet meer bijtanken gaat volgens mij pas een rol in 2011 spelen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."


scho0634


Folkert

Citaat van: 0634 op 10 juni 2009 - 17:42:35
klopt, is verboden vanaf 2010.

zie maar.
Ok het is dus definitief. Het zou volgens mij ook ten goede komen van de inhaal acties op de baan. Als ik me paar races uit de jaren 80 herinner, staan me wel races bij dat iemand in het begin snel is en daarna langzaam omdat zijn banden kapot zijn gereden. Bande keuzes worden nu extra van belang. Je  kan veel tijd winnen en verliezen door verkeerd met je banden om te gaan. Is nu ook wel zo, maar volle tank benzine is de kans groter dat je je banden aan gort rijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ik vind het maar een klote regel, een groot deel van de strategie gaat hiermee het putje in.

Wizard

Dus meer inhaal acties op de baan en niks meer afwachten etc. ;)

Enzo

Meer inhaalacties zal nog moeten blijken, vind dat het nu ook al aardig goed gaat met de inhaalacties.
Deze regelverandering haalt gewoon een deel van de spanning weg.
Het enige wat de strategen nog moeten proberen te berekenen is de bandenslijtage t.o.v. de rondentijden.
Ben ik dan de enige die hier niet blij mee is??

scho0634

Geen idee. Maar ik vind bezine tanken niet het meest opwindende onderdeel van een race. Tactiek wordt iets minder bepalend, en de prestatie op de baan nog iets belangrijker.

robbert

ik weet niet of er meer zal ingehaald worden daardoor, want sommige piloten kunnen nu nog niet zo makkelijk inhalen.
Ik vrees dat er velen zullen zijn die de f1 weer saai zullen vinden

RadioActiveMan

Als er niet mag worden bijgetankt is iedereen dus even zwaar of toch bijna. Kwalificaties zullen een meer duidelijk beeld geven van hoe de verhoudingen echt liggen en de strategie zal enkel afhangen van de bandenslijtage. Coureurs die meer vragen van hun banden zullen dus misschien sneller moeten binnen komen en een echte pitstop strategie is misschien ook overbodig. Banden versleten, telefoontje naar de pitmuur: "Mag ik binnenkomen?", "Doe maar", pats boem nieuwe banden erop en weer knallen. Maar zo simpel zal het natuurlijk weer niet worden.
Of dit het inhalen zal verbeteren weet ik nog zo niet.

De regel dat je met 2 verschillende bandensoorten moet rijden mogen ze meteen ook overboord gooien. Totaal geen meerwaarde.



Wizard

Citaat van: 0634 op 10 juni 2009 - 20:27:17
Geen idee. Maar ik vind bezine tanken niet het meest opwindende onderdeel van een race. Tactiek wordt iets minder bepalend, en de prestatie op de baan nog iets belangrijker.

Juist!

scho0634

Citaat van: robbert op 10 juni 2009 - 20:56:24
ik weet niet of er meer zal ingehaald worden daardoor, want sommige piloten kunnen nu nog niet zo makkelijk inhalen.
Ik vrees dat er velen zullen zijn die de f1 weer saai zullen vinden
Verklaar eens waarom mensen die F1 nu niet saai vinden, zonder tankstops de F1 wél saai vinden.

Zullen er echt mensen zijn die de F1 nu leuk vinden omdat je mag bijtanken? Ik kan het me namelijk niet voorstellen.