GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 02 mei 2009 - 09:19:14

« vorige - volgende »

leproffesseur

Ik denk eerder dat ferrari fans wat teveel verwend zijn geweest de laaste
10 jaar en misschien te hoge verwachtingen hadden aan het begin van het seizoen..
"What goes up most come down" en ik denk de ferrari fans misschien enkele moeilijke
jaren te wachten staat.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 14:59:34
Het probleem is dat het nog zo lijkt ook...

Ferrari heeft op dit moment gewoon last van de wet van Murphy "Everyting that can go wrong will go wrong."

Hun werkwijze is niet anders dan voorgaande jaren, alleen zit het nu even niet mee. Ik vind het altijd erg makkelijk om dan nu ineens te zeggen dat iedereen daar weg moet en waardeloos presteert,

Het is wel een team wat sinds 1998, uitgezonderd 2005, elk jaar meedoet voor het WK. Ik kan me zo geen teams herinneren die hetzelfde gepresteerd hebben, dus het zijn geen prutsers.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Het is een héél ander team dan het team dat in de periode 1998-2006 meedeed voor de WK's. 2008 werd al getekend door onnodige fouten en sorry, als je zo veel toch wel domme fouten maakt in de eerste vijf races van een seizoen, dan kan dat geen toeval meer zijn.

F_A_Diaz

Hoezo is het een ander team? Alleen Brawn, Todt en Schumacher zijn weg, de rest van het team is vrijwel hetzelfde.

Daarbij, vroeger gingen er ook wel eens dingen mis, alleen hadden ze toen wel de snelheid waardoor het vaak niet opviel in de eindklassering.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 14:53:20Hoezo is het een ander team? Alleen Brawn, Todt en Schumacher zijn weg, de rest van het team is vrijwel hetzelfde.
Brawn, Todt en Schumacher wáren Ferrari.

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 14:53:20
Hoezo is het een ander team? Alleen Brawn, Todt en Schumacher zijn weg, de rest van het team is vrijwel hetzelfde.

Daarbij, vroeger gingen er ook wel eens dingen mis, alleen hadden ze toen wel de snelheid waardoor het vaak niet opviel in de eindklassering.
Je noemt de drie die alles bepaalden. Met Byrne misschien nog. Voor de rest noem je de drie belangrijkste functies en de drie belangrijkste persoonlijkheden. Wat daaronder gebeurt is natuurlijk veel minder interessant.

Feit is dat Ferrari al een aantal jaren minder presteert. Omdat de concurrentie ook nog wel eens knoeit, valt het niet altijd op en kon er in 2007 nog een titel worden gepakt, terwijl McLaren toen sterker was. Je hebt inderdaad gelijk als je vind dat dat altijd wel eens gebeurt bij topteams, ook buiten de F1. Maar het is wel opvallend dat die terugval in is gezet na het vertrek van bepaalde figuren.

De snelheid die je noemt is nog niet eens zo heel slecht meer, maar de betrouwbaarheid kost ze punten. En de teambeslissingen zijn ronduit slecht. Al 2 keer Q2 gemist omdat men dacht er te zijn, Kimi's regenbanden in Maleisie, bezine tekort bij Massa in Spanje, slechte tactiek voor Massa downunder. Dat zijn al heel wat fouten in 5 races voor een team wat nog niet zo heel lang geleden slechts zelden op tactische blunders te betrappen was. Een kracht van het team was hun constante presteren. Dat is nu helemaal weg. Er wordt maar wat gedaan, lijkt het. Het ontbeert misschien wel aan een grote sterke leider.

Misschien zou Alonso dat kunnen zijn, in de Schumacher rol. Maar ook buiten de baan moet daar iemand staan. Misschien dat Ferrari moet vragen aan Fernando of zijn baas misschien ook interesse heeft. Het is een Italiaan dus die zal vast wel wat met Ferrari hebben ;).

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 12 mei 2009 - 17:00:55
Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 14:53:20Hoezo is het een ander team? Alleen Brawn, Todt en Schumacher zijn weg, de rest van het team is vrijwel hetzelfde.
Brawn, Todt en Schumacher wáren Ferrari.
Je noemt enkel de namen die je kent en die in de schijnwerpers liepen. Buiten die drie was er nog een klein leger, zowel op het circuit als in de fabriek, dat zich voor het team te pletter werkte. Met andere woorden, het is een beetje kortzichtig om de mensen in de achtergrond geen krediet te geven voor die succesvolle periode.

RadioActiveMan

Dat is waar, maar dat telt enkel voor de mensen die de F1 net volgen zoals Jasper, jij en iedereen hier.
Het grootste deel van de buitenwereld waren het vooral die drie en dan mag je Brawn en Todt nog 3 trappen lager zetten dan Schumacher.



leproffesseur

Wat hadden juillie eigenlijk verwacht na het vertrek van die 4?
Ik vind het al sterk dat ze er toch in geslaagd zijn om 3 titels te winnen
vlak nadat tijdperk want ik vreesde een sterke tereugval zoals dit jaar.
Het is eigenlijk logisch dat ze slecht presteren want geen enkel team kon
blijven presteren zoals ze hebben gedaan.Bij mclaren en williams was en is
dat ook niet anders.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 13 mei 2009 - 09:24:12
Citaat van: Jasper op 12 mei 2009 - 17:00:55
Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 14:53:20Hoezo is het een ander team? Alleen Brawn, Todt en Schumacher zijn weg, de rest van het team is vrijwel hetzelfde.
Brawn, Todt en Schumacher wáren Ferrari.
Je noemt enkel de namen die je kent en die in de schijnwerpers liepen. Buiten die drie was er nog een klein leger, zowel op het circuit als in de fabriek, dat zich voor het team te pletter werkte. Met andere woorden, het is een beetje kortzichtig om de mensen in de achtergrond geen krediet te geven voor die succesvolle periode.

Buiten deze drie is Byrne inderdaad de enige die ik ken. Maar deze drie mensen bepaalden wel de koers van Ferrari, zij maakten de beslissingen. Een schip kan de beste matrozen hebben, zonder een kapitein en een stuurman loopt het binnen de kortste keren op de klippen.

F_A_Diaz

#145
Citaat van: Jasper op 13 mei 2009 - 17:01:32
Citaat van: FerrariMan op 13 mei 2009 - 09:24:12Je noemt enkel de namen die je kent en die in de schijnwerpers liepen. Buiten die drie was er nog een klein leger, zowel op het circuit als in de fabriek, dat zich voor het team te pletter werkte. Met andere woorden, het is een beetje kortzichtig om de mensen in de achtergrond geen krediet te geven voor die succesvolle periode.

Buiten deze drie is Byrne inderdaad de enige die ik ken. Maar deze drie mensen bepaalden wel de koers van Ferrari, zij maakten de beslissingen. Een schip kan de beste matrozen hebben, zonder een kapitein en een stuurman loopt het binnen de kortste keren op de klippen.

Dat kan wel maar Todt en Brawn bemoeiden zich niet met de dagelijkse gang van zaken binnen het team, het waren gewoon supervisors die de grote lijn in de gaten hielden. Brawn op het technische gedeelte en Todt kwa management. Het team is daaronder nog voor 99 % gelijk.
En nogmaals, onder Todt en Brawn gingen ook vaak genoeg dingen mis. Dezelfde soort dingen die nu ook misgegaan zijn dit jaar.
Alleen hadden ze toen een topauto met een topcoureur, die die fouten van het team op de baan kon goedmaken.
Het is voor Ferrari dus voornamelijk zaak om weer een topauto te bouwen en om ook een weer een topcoureur (Alonso) binnen te halen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: Ray Den op 10 mei 2009 - 08:39:26
Citaat van: Enzo op 09 mei 2009 - 19:20:58
Denk dat je nu toch wat te hard voor hem bent....
Het is wel degelijk een team beslissing, de belangen zijn te groot om dit soort beslissingen door één man te laten maken, Ze maken samen een afweging niet alleen Kimi.

De strategen hebben hun calculaties los gelaten op de tijd van Kimi en hadden berekend dat dit wel voldoende moest zijn om door te gaan naar Q2, Kimi zelf zag dat wel zitten aangezien hij dan een schoon setjes zachte banden over hield voor Q3. Het gevolg is bekend.... :(
De marges zijn dit seizoen veel kleiner ten opzichte van vorig jaren en dat maakt berekenen moeilijker.


Nee nee we zijn helemaal niet te hard voor hem. Als hij zich niet goed voelt met die tijd, kunnen die ingenieurs op hun kop staan en rijdt hij gewoon nog een rondje. TUURLIJK kan hij dat zelf beslissen. Stop toch eens met hem als god te beschouwen. Hij doet al 2 jaar aan een stuk niets. Nul Nul Nul.Die kapitale fouten hebben ook al bij de tifosi voor onrust gezorgd. Hij is gewoon niet wat we er van verwacht hebben. Dat voor iemand die 7,5 keer meer verdiend dan Massa. Haal Alonso of Vettel NU!

Ik ben het met je eens dat, net als Massa eerder, zelf hadden moeten aan geven te willen rijden omdat zij niet blij waren met de ronde. Maar ja je doet wel wat onder aan Kimi vind ik, hij is niet meer zo goed als in zijn eerdere jaren en maakt idd wat knullige fouten. Maar racen kan hij nog zeker. in zijn Mclaren tijd heb ik hem niet zoveel fouten zien maken, dus denk dat er ook punt van vertrouwen of iets mist. Al is dt natuurlijk giswerk.


Maar goed: op zich geen slechte race, heb me wel vermaakt. Jammer van Massa, maar vind wel dat hij zijn 5de plek had verpruts om zo hard te verdedigen. Webber reed sterke wedstrijd, net als Massa trouwens, en eindelijk keer Vettel verslagen. Al heeft die wel wat tijd verloren denk ik achter Trulli en...nog iemand. Ferrari lijkt dus de snelheid weer gevonden te hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 14 mei 2009 - 12:47:43
Citaat van: Jasper op 13 mei 2009 - 17:01:32
Citaat van: FerrariMan op 13 mei 2009 - 09:24:12Je noemt enkel de namen die je kent en die in de schijnwerpers liepen. Buiten die drie was er nog een klein leger, zowel op het circuit als in de fabriek, dat zich voor het team te pletter werkte. Met andere woorden, het is een beetje kortzichtig om de mensen in de achtergrond geen krediet te geven voor die succesvolle periode.

Buiten deze drie is Byrne inderdaad de enige die ik ken. Maar deze drie mensen bepaalden wel de koers van Ferrari, zij maakten de beslissingen. Een schip kan de beste matrozen hebben, zonder een kapitein en een stuurman loopt het binnen de kortste keren op de klippen.

Dat kan wel maar Todt en Brawn bemoeiden zich niet met de dagelijkse gang van zaken binnen het team, het waren gewoon supervisors die de grote lijn in de gaten hielden. Brawn op het technische gedeelte en Todt kwa management. Het team is daaronder nog voor 99 % gelijk.
En nogmaals, onder Todt en Brawn gingen ook vaak genoeg dingen mis. Dezelfde soort dingen die nu ook misgegaan zijn dit jaar.
Alleen hadden ze toen een topauto met een topcoureur, die die fouten van het team op de baan kon goedmaken.
Het is voor Ferrari dus voornamelijk zaak om weer een topauto te bouwen en om ook een weer een topcoureur (Alonso) binnen te halen.

Dat wel, maar ik denk dat juist die 3 genoemde het grotere geheel vormde en het kon sturen. Die 3 missen nu en weet het team niet zo te functioneren als voor gaan de jaren. Er worden nu andere beslissingen gemaakt door de leidinggevende. En de fouten die vroeger gemaakt werden waren toch minder significant t.o.v de fouten nu. Vooral tactisch.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 07 mei 2009 - 17:02:54
Citaat van: Burorri op 07 mei 2009 - 14:03:36
Citaat van: F_A_Diaz op 07 mei 2009 - 13:49:24
Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 17:35:30
Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 17:00:32
Ja duh...  ::)

Ze zullen inderdaad geen rondetijden tot in 5 getallen achter de komma gelijk rijden 20 ronden lang....
Dus niet exact en ook waarom ik nagenoeg zei.

Je kan toch ook logisch nadenken en snappen wat ik bedoel ?  :-\

Als iemand aan de pitmuur een scheet laat terwijl de auto net voorbij rijdt kan het al 0.0001 seconde verschil maken vanwege verstoorde lucht.
Daarom zei ik ook na genoeg of bijna. Maar jij reageerde er weer op. Maar goed het is nu duidelijk :)

Ik heb helemaal niet op een post van jou gereageerd.
2 posten hier boven nog heb jij op mij gereageerd ;) Dus beetje op letten voor je iets roept.  :)
Trotse vader van Rosalie(L)