GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 02 mei 2009 - 09:19:14

« vorige - volgende »

Jasper

#120
Ik kon de race niet live zien dus heb ik ze opgenomen, blijkt dat ik de DVD had ingesteld om een uur te vroeg af te springen. Niet dat ik het erg vond, want ik viel toch in slaap van deze race. Maar wat is er nog met Massa gebeurd in de laatste 15 ronden?

Citaat van: Ferrari 2009 op 10 mei 2009 - 15:24:39bwa, wacht tot Ferrari ook de andere diffusor heeft, dan kunnen we nog eens kijken

Euhm. Die hebben ze al?

Citaat van: zeph op 10 mei 2009 - 15:44:55
Maar BrawnGP laat dit seizoen werkelijk geen steek vallen. Alweer foutloos!

Strategie van Barrichello niet gezien? :o

scho0634

Citaat van: Jasper op 10 mei 2009 - 18:32:07
Ik kon de race niet live zien dus heb ik ze opgenomen, blijkt dat ik de DVD had ingesteld om een uur te vroeg af te springen. Niet dat ik het erg vond, want ik viel toch in slaap van deze race. Maar wat is er nog met Massa gebeurd in de laatste 15 ronden?
Iets te weinig benzine meegenomen...

Oeps.

zeph

#122
Citaat van: Jasper op 10 mei 2009 - 18:32:07

Citaat van: zeph op 10 mei 2009 - 15:44:55
Maar BrawnGP laat dit seizoen werkelijk geen steek vallen. Alweer foutloos!

Strategie van Barrichello niet gezien? :o

Ja, dat leek mij ook een blunder, maar dit is wat Ross Brawn er over zegt:

As we approached the window for the first pit stops, it became apparent that Jenson would come out directly behind Nico Rosberg if we went with his planned three-stop strategy. We therefore made the decision to switch Jenson onto a two-stop strategy to ensure that he could run in clean air. Rubens was going extremely quickly at the front at that time and his three-stop strategy was clearly the quickest option for him. Unfortunately his tyres did not perform well after his second stop which compromised his pace and ultimately cost him the race.


Ik heb die banden van Barichello gezien vlak na de race, en die waren inderdaad erg korrelig. Niet dat ik er verstand van heb, maar dat zag er niet best uit.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 10 mei 2009 - 18:32:07
Citaat van: Ferrari 2009 op 10 mei 2009 - 15:24:39bwa, wacht tot Ferrari ook de andere diffusor heeft, dan kunnen we nog eens kijken

Euhm. Die hebben ze al?
Gingen ze niet pas in Turkije een echt goede hebben? Ik kan er naast zitten natuurlijk hoor :)

Citaat van: zeph op 10 mei 2009 - 20:59:04
Ik heb die banden van Barichello gezien vlak na de race, en die waren inderdaad erg korrelig. Niet dat ik er verstand van heb, maar dat zag er niet best uit.
Ik weet niet of we van die banden veel kunnen opmaken. Ze pikken nog zoveel mogelijk rubber op na de race kwestie van zeker zwaar genoeg te zijn, waardoor de banden er sowieso enorm vuil uitzien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ach ja...tis altijd wat zeker met Rubens :-\
Hij zit zeker niet in een slechte positie voor het kampioenschap
maar...wat gaat het binnen 2 weken in monaco zijn ::)

zeph

Citaat van: Ferrari 2009 op 10 mei 2009 - 21:17:38
Ik weet niet of we van die banden veel kunnen opmaken. Ze pikken nog zoveel mogelijk rubber op na de race kwestie van zeker zwaar genoeg te zijn, waardoor de banden er sowieso enorm vuil uitzien.

da's waar, daar had ik niet aan gedacht.

Forza F1

Citaat van: leproffesseur op 10 mei 2009 - 21:57:01
Ach ja...tis altijd wat zeker met Rubens :-\
Hij zit zeker niet in een slechte positie voor het kampioenschap
maar...wat gaat het binnen 2 weken in monaco zijn ::)

Button heeft "een riante voorsprong"... maar het volstaat dat hij 1x moet opgeven en plotseling zal hij niet meer favoriet voor de titel zijn. Ik gun het hem van harte, en 4 van de 5 eerste races winnen is indrukwekkend, maar helaas is het nog lang niet genoeg voor hem! Mathematisch kan iedereen nog kampioen worden  :)

robbert

Citaat van: Forza Ferrari op 10 mei 2009 - 23:09:19
Citaat van: leproffesseur op 10 mei 2009 - 21:57:01
Ach ja...tis altijd wat zeker met Rubens :-\
Hij zit zeker niet in een slechte positie voor het kampioenschap
maar...wat gaat het binnen 2 weken in monaco zijn ::)

Button heeft "een riante voorsprong"... maar het volstaat dat hij 1x moet opgeven en plotseling zal hij niet meer favoriet voor de titel zijn. Ik gun het hem van harte, en 4 van de 5 eerste races winnen is indrukwekkend, maar helaas is het nog lang niet genoeg voor hem! Mathematisch kan iedereen nog kampioen worden  :)

dat denk ik nu eens niet, want volgens mij is Brawn gp al zo ver weg, dat ze niet meer inhaalbaar zijn.
Het is geen toeval meer dat ze de beste zijn.

RadioActiveMan

Na een dagje Le Mans Series op Francorchamps thuiskomen en nog een leuke F1 race gezien. De mensen die dachten dat het allemaal nog saaier ging worden lijken ongelijk te krijgen.

De toppers van vorig jaar blijven de blunders en slechte races aan mekaar rijgen.
Wat Ferrari dit weekend heeft laten zien, ondanks het feit dat ze blijkbaar snelheid hebben gewonnen, tart weer elke verbeelding. Zaterdag Kimi en zondag Massa en zijn brandstof, Ze hadden hem beter eens econde langer laten staan om dan probere die 4de plek terug te pakken van Vettel dan nu op het einde zelfs de 5de plaats te verliezen aan iemand die bijna een halve minuut achter lag. Ik denk dat er daar een paar best een andere job gaan zoeken. Teammanager, race engineers en "adviseur" Schumacher, allemaal buiten en met een propere lei beginnen of iemand binnenhalen die iedereen eens zegt waar het op staat.

McLaren lijkt weer terug bij af. Kovalainen rijdt volgend jaar ergens anders. 

Red Bull en Brawn zijn op deze moment een klasse apart, Toyota en Williams(in mindere maten) lijken de rol te moeten lossen.
Ben benieuwd hoe snel die Red Bull wordt na de nodige aanpassingen, want aan racesnelheid kunnen ze nog een pak winnen tov de Brawns.
Barrichello lijkt idd 2de viool te moeten gaan spelen dit seizoen, maar we weten dat hij daar goed in is. :) Dat zijn strategie niet is aangepast en die van Button wel begrijp ik heel goed.
Je moet iets proberen en het leek een tijdje goed te gaan, dat heeft niets te maken met voorkeuren bij het team. Elke rijder bepaald samen met zijn race engineer de beste strategie. Ross Brawn heeft daar nog weinig mee te maken.
Leuk detail, Button excuseerde zich achteraf bij Barrichello dat hij gewonnen had.  ::)

Jasper

Citaat van: zeph op 10 mei 2009 - 22:31:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 10 mei 2009 - 21:17:38
Ik weet niet of we van die banden veel kunnen opmaken. Ze pikken nog zoveel mogelijk rubber op na de race kwestie van zeker zwaar genoeg te zijn, waardoor de banden er sowieso enorm vuil uitzien.

da's waar, daar had ik niet aan gedacht.

Nee nee, het zijn de banden na zijn TWEEDE stop, dus niet de banden waarmee hij de race uitreed. Daar heeft Brawn het over. Dus ik weet niet waar je die banden nog gezien hebt, volgens mij gaan die na de pitstop ergens de garage in, eventueel voor analyse.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 10 mei 2009 - 16:40:03
Dat een auto een keertje niet snel genoeg is, kan gebeuren. Maar de tweewekelijkse klucht van Ferrari is werkelijk beschamend aan het worden.

Zowel in kwali als in de race weer geblundert. Tsjonge jonge. Wat een onnozelheid.

Kan gebeuren, je moet ook niet overdrijven. Raikkonen dacht dat zijn tijd goed genoeg was en wou liever banden sparen, dat pakt verkeerd uit.
In de race had Ferrari een probleem met het bijtanken van Massa waardoor hij net tekort kwam om volledig op racesnelheid door te kunnen gaan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 14:32:06
Citaat van: 0634 op 10 mei 2009 - 16:40:03
Dat een auto een keertje niet snel genoeg is, kan gebeuren. Maar de tweewekelijkse klucht van Ferrari is werkelijk beschamend aan het worden.

Zowel in kwali als in de race weer geblundert. Tsjonge jonge. Wat een onnozelheid.

Kan gebeuren, je moet ook niet overdrijven. Raikkonen dacht dat zijn tijd goed genoeg was en wou liever banden sparen, dat pakt verkeerd uit.
In de race had Ferrari een probleem met het bijtanken van Massa waardoor hij net tekort kwam om volledig op racesnelheid door te kunnen gaan.
Ja, maar als je iedere twee weken dit soort 'kan gebeurtjes' hebt, vind ik het beschamend worden.

F_A_Diaz

Dat is zo maar jij deed net een beetje alsof het kwam omdat ze niet goed hun best deden ofzo.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Het probleem is dat het nog zo lijkt ook...

robbert

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 14:55:43
Dat is zo maar jij deed net een beetje alsof het kwam omdat ze niet goed hun best deden ofzo.
ja ik vind ook dat het zo lijkt. Want ze blunderen al veel te veel dit seizoen