GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 02 mei 2009 - 09:19:14

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: fawlty op 03 mei 2009 - 20:24:56
wat zijn rechte lijns testen?

Op een oval testen...  ???
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Wel een beetje lullig op een rechte lijn testen maar goed
het kan belangrijk zijn.

RadioActiveMan

Citaat van: leproffesseur op 05 mei 2009 - 00:08:39
Wel een beetje lullig op een rechte lijn testen maar goed
het kan belangrijk zijn.

Das om te kijken of ze niet gedronken hebben. ;)

meatball

Citaat van: Beco op 05 mei 2009 - 16:58:15
Citaat van: leproffesseur op 05 mei 2009 - 00:08:39
Wel een beetje lullig op een rechte lijn testen maar goed
het kan belangrijk zijn.

Das om te kijken of ze niet gedronken hebben. ;)
Ai Kimi  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Citaat van: meatball op 05 mei 2009 - 19:09:08
Citaat van: Beco op 05 mei 2009 - 16:58:15
Citaat van: leproffesseur op 05 mei 2009 - 00:08:39
Wel een beetje lullig op een rechte lijn testen maar goed
het kan belangrijk zijn.

Das om te kijken of ze niet gedronken hebben. ;)
Ai Kimi  ;)

Kimi staat al een jaar droog.....qua overwinningen dan..... ;)

Sept

Citaat van: leproffesseur op 05 mei 2009 - 00:08:39
Wel een beetje lullig op een rechte lijn testen maar goed
het kan belangrijk zijn.

Snelheid vergelijken is dan weer iets makkelijker, niemand werkt op 2 maal op dezelfde manier en juist dezelfde lijn een rondje af, terwijl je op een rechte lijn moeilijk een andere lijn kan kiezen dan.. de rechte lijn  :o
De bochtenligging/snelheid dat zijn dan zorgen voor de testritten overmorgen ;)
1991 - 2004 = 7

Ferrari 2010

Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:06:09
Snelheid vergelijken is dan weer iets makkelijker, niemand werkt op 2 maal op dezelfde manier en juist dezelfde lijn een rondje af, terwijl je op een rechte lijn moeilijk een andere lijn kan kiezen dan.. de rechte lijn  :o
F1 rijders niet onderschatten zou ik zeggen. Volgens mij komen zij verdomd goed in de buurt bij het rondje op rondje dezelfde lijn aan te houden. Op de meeste circuits is er immers maar 1 ideale lijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sept

Citaat van: Ferrari 2009 op 06 mei 2009 - 09:11:17
Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:06:09
Snelheid vergelijken is dan weer iets makkelijker, niemand werkt op 2 maal op dezelfde manier en juist dezelfde lijn een rondje af, terwijl je op een rechte lijn moeilijk een andere lijn kan kiezen dan.. de rechte lijn  :o
F1 rijders niet onderschatten zou ik zeggen. Volgens mij komen zij verdomd goed in de buurt bij het rondje op rondje dezelfde lijn aan te houden. Op de meeste circuits is er immers maar 1 ideale lijn...

Uiteraard, als je 20 ronden rijdt zal er altijd wel 1 rondje bijzitten waarin bijna exact dezelfde lijn wordt aangehouden, maar op een rechte lijn zijn zoveel pogingen niet nodig.. Geen kans op het zich verremmen, te snel insturen, te laat op het gas, te vroeg op het gas.. Je hebt zelfs amper een stuur nodig  8)

Ik wou maar aangeven dat rechte lijn-testen bijlange zo slecht niet zijn als enkelen denken..
1991 - 2004 = 7

Folkert

Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:45:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 06 mei 2009 - 09:11:17
Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:06:09
Snelheid vergelijken is dan weer iets makkelijker, niemand werkt op 2 maal op dezelfde manier en juist dezelfde lijn een rondje af, terwijl je op een rechte lijn moeilijk een andere lijn kan kiezen dan.. de rechte lijn  :o
F1 rijders niet onderschatten zou ik zeggen. Volgens mij komen zij verdomd goed in de buurt bij het rondje op rondje dezelfde lijn aan te houden. Op de meeste circuits is er immers maar 1 ideale lijn...

Uiteraard, als je 20 ronden rijdt zal er altijd wel 1 rondje bijzitten waarin bijna exact dezelfde lijn wordt aangehouden, maar op een rechte lijn zijn zoveel pogingen niet nodig.. Geen kans op het zich verremmen, te snel insturen, te laat op het gas, te vroeg op het gas.. Je hebt zelfs amper een stuur nodig  8)

Ik wou maar aangeven dat rechte lijn-testen bijlange zo slecht niet zijn als enkelen denken..
Dat kwam in je eerste post dan niet goed over bij mij :P Had juist het idee dat jij rechte lijn testen niet belangrijk vond. :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Sept

Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 10:55:05
Dat kwam in je eerste post dan niet goed over bij mij :P Had juist het idee dat jij rechte lijn testen niet belangrijk vond. :P

Mea culpa..
Vergelijken van pure snelheid is op een rechte lijn het meest effectieve.. Maar natuurlijk wel enkel op een rechte lijn.. Helaas is geen enkel circuit een grote rechte lijn van 300 km..Dat zou nog eens iets zijn! Misschien een ideetje voor Bernie?  ;)

1991 - 2004 = 7

F_A_Diaz

Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:45:35

Uiteraard, als je 20 ronden rijdt zal er altijd wel 1 rondje bijzitten waarin bijna exact dezelfde lijn wordt aangehouden, maar op een rechte lijn zijn zoveel pogingen niet nodig.

Ik weet niet waar de discussie over gaat maar coureurs in F1, zeker de toppers zoals Schumacher en Alonso kunnen ronde na ronde exact dezelfde lijn rijden en ondertussen een boek lezen in de cockpit bij wijze van spreken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 13:30:54
Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:45:35

Uiteraard, als je 20 ronden rijdt zal er altijd wel 1 rondje bijzitten waarin bijna exact dezelfde lijn wordt aangehouden, maar op een rechte lijn zijn zoveel pogingen niet nodig.

Ik weet niet waar de discussie over gaat maar coureurs in F1, zeker de toppers zoals Schumacher en Alonso kunnen ronde na ronde exact dezelfde lijn rijden en ondertussen een boek lezen in de cockpit bij wijze van spreken.
Excact is onmogelijk, maar ze zullen er inderdaad heel dicht bij komen. Na genoeg exact zou ik willen zeggen. Maar inderdaad, coureurs als Senna, Schumacher en prost. Waren extreem goed in het rondje na rondje na genoeg foutloos afleggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 13:42:24
Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 13:30:54
Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:45:35Uiteraard, als je 20 ronden rijdt zal er altijd wel 1 rondje bijzitten waarin bijna exact dezelfde lijn wordt aangehouden, maar op een rechte lijn zijn zoveel pogingen niet nodig.
Ik weet niet waar de discussie over gaat maar coureurs in F1, zeker de toppers zoals Schumacher en Alonso kunnen ronde na ronde exact dezelfde lijn rijden en ondertussen een boek lezen in de cockpit bij wijze van spreken.
Excact is onmogelijk, maar ze zullen er inderdaad heel dicht bij komen. Na genoeg exact zou ik willen zeggen. Maar inderdaad, coureurs als Senna, Schumacher en prost. Waren extreem goed in het rondje na rondje na genoeg foutloos afleggen.

Mijn kat ook als ze rond de tafel loopt.
Dan moet je iedere keer op hetzelfde moment voor een bocht remmen en insturen, gaspedaal indrukken om zo steeds weer hetzelfde een bocht uit te komen.
Rekening houden met onder- of overstuur, voor- en achterliggers, etc...
Lijkt me quasi onmogelijk. Dan zou je in de rondetijden ook geen verschillen mogen opmerken van enkele 10den of zelfs 100sten van een seconde over meerdere laps.
Senna zelf zei dat hij na het afleggen van een perfect rondje enorm vermoeid was van de concentratie die hij daarvoor moest opbrengen. Hij sprak zelfs over een soort van buitenlichamelijke ervaring of zoiets.  :o

Folkert

Citaat van: Beco op 06 mei 2009 - 14:22:20
Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 13:42:24
Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 13:30:54
Citaat van: Sept op 06 mei 2009 - 09:45:35Uiteraard, als je 20 ronden rijdt zal er altijd wel 1 rondje bijzitten waarin bijna exact dezelfde lijn wordt aangehouden, maar op een rechte lijn zijn zoveel pogingen niet nodig.
Ik weet niet waar de discussie over gaat maar coureurs in F1, zeker de toppers zoals Schumacher en Alonso kunnen ronde na ronde exact dezelfde lijn rijden en ondertussen een boek lezen in de cockpit bij wijze van spreken.
Excact is onmogelijk, maar ze zullen er inderdaad heel dicht bij komen. Na genoeg exact zou ik willen zeggen. Maar inderdaad, coureurs als Senna, Schumacher en prost. Waren extreem goed in het rondje na rondje na genoeg foutloos afleggen.

Mijn kat ook als ze rond de tafel loopt.
Dan moet je iedere keer op hetzelfde moment voor een bocht remmen en insturen, gaspedaal indrukken om zo steeds weer hetzelfde een bocht uit te komen.
Rekening houden met onder- of overstuur, voor- en achterliggers, etc...
Lijkt me quasi onmogelijk. Dan zou je in de rondetijden ook geen verschillen mogen opmerken van enkele 10den of zelfs 100sten van een seconde over meerdere laps.
Senna zelf zei dat hij na het afleggen van een perfect rondje enorm vermoeid was van de concentratie die hij daarvoor moest opbrengen. Hij sprak zelfs over een soort van buitenlichamelijke ervaring of zoiets.  :o
Klopt, dat zij hij over de kwalificatie ronde van Monaco 88. En naast de inspanning komt ook nog de omgeving een kijkje nemen. Veranderende windrichting/snelheid. Meer of minder grip op de baan.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 06 mei 2009 - 14:22:20
Dan moet je iedere keer op hetzelfde moment voor een bocht remmen en insturen, gaspedaal indrukken om zo steeds weer hetzelfde een bocht uit te komen.
Rekening houden met onder- of overstuur, voor- en achterliggers, etc...
Lijkt me quasi onmogelijk.

Hoho, nu haal je er van alles bij. Nogal logisch dat je met externe factoren om je heen niet constant hetzelfde kunnen rijden.

Echter, op een lege baan in droge omstandigheden kunnen Schumacher en Alonso (om maar twee voorbeelden te noemen) zeker wel exact 20 ronden gelijk rijden totdat de bandenslijtage dusdanig verstorend wordt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."