wat kan je voor 44 miljoen kopen.....?

Gestart door kaisz, 30 april 2009 - 15:09:35

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 16:57:51
Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 16:07:46
Ja, maar daarnaast zeg jij dat het te vergelijken is met GP2.

Ten eerste heb ik het helemaal niet over GP2 gehad maar ik ga er ff vanuit dat je de F2 bedoeld.

Ik zeg niet dat je het kan vergelijken, ik zeg dat ALS JE HET VERGELIJKT DAT NEERKOMT OP 200X ZOVEEL, DUS EEN MOOI VERSCHIL OM HET TECHNOLOGISCHE VERSCHIL IN DE KLASSES TE ONDERSTREPEN. Ik zeg nergens dat een F1 team met een budget van 225.000 euro kan rondkomen, dat maak jij ervan.
Eerst lezen, dan pas beginnen te rammen op dat toetsenbord. Hoe vaak moet ik het nog zeggen.


CitaatDat is niet waar. F1 gebeurd er zo veel meer en word er zo veel meer ontwikkeld dat 225.000 euro niet genoeg is. Als het zo zou geregeld worden als in de GP2 of welke lagere klassen dan ook, zou het snel geen Formule 1 meer zijn. Dan zouden ze afzakken. Met 225.000 euro hebben ze klein windtunneltje en verdere ontwikkelingen gedurende het seizoen kunnen ook.
De F1 zou standaard worden met zo'n budget. Je hebt gelijk dat het budget in de F1 eigenlijk te groot is. Maar GP2 is echt heel anders. Daar is alles standaard en goedkoop en word er weinig ontwikkeld gedurende een jaar.

Zucht.... zie boven.


CitaatEn ja 98 is wel 11 jaar geleden. Alles was goed koper toen. Ferrari en Mclaren hadden ook niet het budget wat ze nu hebben. 40mln Euro(of 100mln gulden) zou nu denk ik op zijn minst het dubbele zijn.

Moet ik je weer inflatie gaan uitleggen.... dat is hooguit 3 % per jaar.

Goed het zal dan iets minder zijn vandaag de dag maar dan nog. Jordan betaalde er in die tijd ALLES van, nu vallen lang niet alle kosten onder de budgetlimiet. Dus uiteindelijk is het nog lang niet zoveel dan ze toen te besteden hadden.
Sorry, bedoelde inderdaad F2.
Daarnaast heb je het letterlijk gezegd :)

Citaat
Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 13:19:04
Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 12:13:07
Overigens denk ik niet dat je zo'n vergelijking kan maken met de GP, f2 of welke lagere klassen dan ook.

Natuurlijk kan je wel vergelijken, voor 225.000 euro 16 races rijden. Formule 1 geeft daar 200x zoveel aan uit, lijkt me toch wel het bewijs dat F1 ook met een budgetplafond nog steeds veruit het ultieme is.
Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 13:19:04
Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 12:13:07
Overigens denk ik niet dat je zo'n vergelijking kan maken met de GP, f2 of welke lagere klassen dan ook.

Natuurlijk kan je wel vergelijken, voor 225.000 euro 16 races rijden. Formule 1 geeft daar 200x zoveel aan uit, lijkt me toch wel het bewijs dat F1 ook met een budgetplafond nog steeds veruit het ultieme is.


En kom op, reageer nou eens rustig als ik ergens mee aan kom. :) Ik zeg alleen maar dat het niet te vergelijken valt. GP2 en F2 en andere openwheel klassen zijn veel meer gestandaardiseerd waardoor hun kosten heel erg sterk oplopen. Ok, ik begrijp wel dat je niet bedoelde dat de F1  ook met 225.000 euro o.i.d moest werken. Maar ik wil alleen zeggen dat er dus duidelijk verschil is waarom de F1 toch aanzienlijk meer kost dan F2 of GP2. Dus ok sorry dat ik je beschuldigde van die 225.000, maar bedoel dus dat het verschil in ontwikkelingen zitten.

Maar goed, leg mij inflatie is uit. :) 3% per jaar is dus in 11 jaar al 33%. Dat is al 1/3 meer. En in 2002 kwam de euro, en toen was de inflatie ineens enorm. Maar goed, leg mij dat is uit, want ik heb daar niet zo heel veel verstand van nee.

Ben het wel beetje met je eens dat 44 miljoen meer dan genoeg kan zijn, maar personeel en dergelijke kosten van daag de dag heel veel.
Trotse vader van Rosalie(L)