wat kan je voor 44 miljoen kopen.....?

Gestart door kaisz, 30 april 2009 - 15:09:35

« vorige - volgende »

kaisz

dat is dus het nieuwe budget limiet...33 miljoen pond..
ik denk dat de gemiddelde ontwikkelkosten van de auto al hoger zijn dan dit bedrag, laat staan incl geld voor 3e partijen als bandenleverancier.

leproffesseur

Tja dan zullen de andere partijen ook goedkoper moeten presteren
want een ander optie is er niet.

scho0634

Wel goed vertellen graag:

Het budget is verhoogd van 33 miljoen euro naar 45 miljoen euro ;).

Martin

Wie gaat dit uitrekenen? Het lijkt mij moeilijk te controleren.
Stel dat een team op € 45.000.150 uitkomt? Wat zijn dan de sancties?

leproffesseur

Normaal zal ieder team zich aan het budget houden zeker want ik
kan me moeilijk voorstellen dat je dat overschrijdt waardoor je geen
gebruik mag maken van "hulpmiddellen" zoals beweegbare vleugels en
onbegrenst toerental en windtunnel gebruik.Wanneer teams toch beslissen
om over het budget te gaan en minder mogelijkheden hebben hoe gaan die
het verlies van die extra compenseren?Je kan toch geen verschil maken als
je aanzienlijk minder middellien (windtunnel enz) ter berschikking hebt?

McLaren_über_alles

Triestig trouwens dat de FIA dat weer alleen oplegt aan de teams, terwijl de teams zelf er al verschillende gesprekken over gehad hebben in de FOTA. Laat ze zelf een realistisch budgetlimiet opstellen (80 a 100 miljoen) waaraan iedereen zich aan MOET houden.
Nu heeft het totaal geen zin om te werken met andere technische regels, met motoren die niet tot het  budget behoren en dergelijke.

Bon, weer een typische beslissing van de FIA in hun ivoren toren natuurlijk, zonder de minste inspraak van de teams. Chapeau!

Ik blijf het herhalen, als de teams een beetje verstand hebben beginnen ze gewoon zelf een nieuwe klasse, dat wel op een professionele manier geleid wordt en waar de beslissingen in overleg gepleegd worden, waar het geld niet blijft plakken in de handen van een aantal enkelingen,...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

McLaren_über_alles, vind ik ook. Dit budget is ten eerste onrealistisch laag, en ten tweede zonder te vragen wat de teams ervan denken. Maar ik denk dat dat gewoon hun strategie is, gewoon het principe van bieden. Als ze op 70 miljoen willen uitkomen en de FOTA heeft er 100 in gedachten, dan moeten ze rond de 40 beginnen... Het zou mij enorm verbazen als dit het effectief wordt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Nou, de motorenkosten, de rijderssalarissen en marketing zit niet bij de 40 miljoen inbegegrepen....


Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 mei 2009 - 13:02:24
Nou, de motorenkosten, de rijderssalarissen en marketing zit niet bij de 40 miljoen inbegegrepen....


Aha, ok, dan kan het er al wat beter mee door. En de salarissen van ander personeel? Het zou jammer zijn als dat er wel bij zit, want dat kan ook zeker en vast tellen. Voor 200 ir.'s mag je toch al over de tien miljoen rekenen, en dan nog de bijkomende kosten aan belastingen die werknemers meebrengen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Voor zover ik weet zit dat er wel allemaal bij in.

De motorkosten niet zodat F1 voor de fabrikanten interessant blijft. En de rijderssalarissen niet omdat ze willen dat de beste rijders naar F1 blijven komen. Verder dus de marketing.

De rest is niet genoemd dus ga ik ervan uit dat dat er allemaal bij in zit...

kaisz

Woking met al haar personeel 1 jaar lang laten draaien kost al meer dan 40 miljoen denk ik.

gloudiesaurus

Ik denk dat de grote teams gewoon voor een onbeperkt budget gaan kiezen en de kleinere voor het budgetplafond. En misschien dat er dan een nog een team is dat erbij springt, al moet ik dat nog zien?

Ik denk dat de FIA gewoon heeft geprobeerd de achterhoede meer zekerheid te bieden, zodat er genoeg teams blijven. Ik heb alleen mijn twijfels over de uitwerking.. wat als die voordelen van die budgetteams straks te groot zijn? Dan heb je de volgende discussie... En voor een budgetplafond team wordt het natuurlijk ook wel moeilijk om door te groeien naar een onbeperkt budget.

In Amerika hebben ze geloof ik in het honkbal een systeem met een budgetplafond.. dat werkt redelijk naar het schijnt. Maar daarin moet iedereen er zich aan houden en heb je niet de keuze zoals nu in de F1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

En dat laatste is essentieel. Ik ben het met de teams eens dat er 1 regelgeving moet zijn voor alle teams.

Nu kan het wel zo uitpakken dat er een enrom verschil tussen de budgetteams en de niet-budgetteams komt te zitten. Niemand weet hoe dat uit gaat pakken. Misschien kunnen ze met de extra KERS kracht (die ze kunnen kopen), de flex wings, de ongelimiteerde motoren zometeen wel 4 sec. per rondje sneller rijden. Of juist langzamer. Maar dat is dan ook niet waar wij als kijker op zitten te wachten. Misschien overdrijf ik een beetje, maar goed...

gloudiesaurus

Citaat van: 0634 op 01 mei 2009 - 22:20:04
En dat laatste is essentieel. Ik ben het met de teams eens dat er 1 regelgeving moet zijn voor alle teams.

Nu kan het wel zo uitpakken dat er een enrom verschil tussen de budgetteams en de niet-budgetteams komt te zitten. Niemand weet hoe dat uit gaat pakken. Misschien kunnen ze met de extra KERS kracht (die ze kunnen kopen), de flex wings, de ongelimiteerde motoren zometeen wel 4 sec. per rondje sneller rijden. Of juist langzamer. Maar dat is dan ook niet waar wij als kijker op zitten te wachten. Misschien overdrijf ik een beetje, maar goed...

Dat is dus ook mijn grootste zorg.. hoe kunnen ze dit technisch omschrijven? De FIA heeft de afgelopen jaren al steeds aangetoond er telkens langs te zitten met technische regelgeving..

Dat er wat moet gebeuren, oke dat lijkt me duidelijk... maar kan het op een andere manier? Ik geef Ferrari wel een klein beetje gelijk als ze zeggen dat dit ineens wel erg rigoureus is.

En Mosley kan wel roepen dat hij zonder Ferrari kan maar daar zet ik ook zo mijn vraagtekens bij. Ferrari is toch een van de topattracties van de F1. Maar aan de andere kant kan Ferrari ook niet zonder Formule 1 denk ik..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 02 mei 2009 - 15:35:14
Citaat van: 0634 op 01 mei 2009 - 22:20:04
En dat laatste is essentieel. Ik ben het met de teams eens dat er 1 regelgeving moet zijn voor alle teams.

Nu kan het wel zo uitpakken dat er een enrom verschil tussen de budgetteams en de niet-budgetteams komt te zitten. Niemand weet hoe dat uit gaat pakken. Misschien kunnen ze met de extra KERS kracht (die ze kunnen kopen), de flex wings, de ongelimiteerde motoren zometeen wel 4 sec. per rondje sneller rijden. Of juist langzamer. Maar dat is dan ook niet waar wij als kijker op zitten te wachten. Misschien overdrijf ik een beetje, maar goed...

Dat is dus ook mijn grootste zorg.. hoe kunnen ze dit technisch omschrijven? De FIA heeft de afgelopen jaren al steeds aangetoond er telkens langs te zitten met technische regelgeving..
Toch niet zo moeilijk? Je maakt gewoon 2 reglementen, en zegt van ofwel schrijf je je in voor het ene, ofwel voor het andere...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.