Mclaren komt er goed mee weg....

Gestart door kaisz, 29 april 2009 - 13:17:34

« vorige - volgende »

Jasper

McLaren heeft destijds zelf de aanzet tot onderzoek gegeven door Coughlan buiten te zetten en dus toe te geven dat er iets was dat stonk. Ik vind het niet te geloven dat je hier in twijfel trekt dat er een onderzoek naar die zaak moest komen. :o

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 03 mei 2009 - 20:32:45
Citaat van: McLaren_über_alles op 03 mei 2009 - 20:00:03
Trouwens, toont het feit dat Coughlan die documenten ging kopieren in een plaatselijk kopie center eigenlijk al niet aan dat hij hier op zijn eentje handelt? Het lijkt alsof hij snel die documenten wou kopieren zonder dat er iemand bij McLaren hier weet van had.
Als die documenten intern bij McLaren algemeen gebruikt werden, dan had men toch gewoon in Woking zelf een kopie'tje genomen? Precies of ze hebben daar geen kopieermachine  :D
Vandaar dat achteraf bleek dat er heel wat anderen, waaronder de rijders, ook van op de hoogte waren?

Awel, dat heb ik altijd raar gevonden. Er waren duidelijk mensen op de hoogte van die documenten binnen. Waarom dan een risico nemen en die documenten kopiëren buiten de McLaren muren... Dat is nu toch echt te dom voor woorden. Dan kan het niet anders dat bepaalde - hoger geplaatste - personen niet van die documenten mochten weten.


Folkert

Citaat van: Jasper op 04 mei 2009 - 01:12:41
McLaren heeft destijds zelf de aanzet tot onderzoek gegeven door Coughlan buiten te zetten en dus toe te geven dat er iets was dat stonk. Ik vind het niet te geloven dat je hier in twijfel trekt dat er een onderzoek naar die zaak moest komen. :o
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Er was inderdaad aanleiding tot onderzoek bij Mclaren, het zaakje stonk. Maar het stonk van beide kanten. Het ging om Rogue medewerkers die geheel op persoonlijke redenen aan het handelen waren. Is Nigel ook niet pas ontslagen doen zijn verraad aan het licht kwam?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Volgens mij zoek jij gewoon dingen die er niet zijn, Burorri...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 04 mei 2009 - 11:30:59
Volgens mij zoek jij gewoon dingen die er niet zijn, Burorri...
Niet echt. Ik vind het gewoon merkwaardig. Ik heb het wel vaker aangekaart op andere fora ook, en het spijt me dat ik het zeg. MAar het zijn vaak Ferrari Fans die het dan zonder goede argumenten van tafel vegen en dan direct dan naar Mclaren wijzen als enige schuldige.
En ja Mclaren is schuldig, maar het staat niet helemaal in een goed daglicht, want het is nooit helemaal duidelijk geworden hoe het nou precies zat.

En het belangrijkste vind ik dat alle beschuldigingen pas kwamen na dat er groot onderzoek was gehouden. En waarom? Alleen omdat 1 winkel ventje zei dat hij Mclaren personeel met geheime Ferrari documenten zag? Sorry, maar dat vind ik geen reden voor een onderzoek in te stellen.
zou het zelde zijn als ik morgen FIA zou bellen dat ik een Ferrari monteur Mclaren documenten zag kopieren.

Ik vind het vreemd dat er niet zoveel werd gedaan bij Ferrari, na aangeven van Nigel dat ook Ferrari in de weer was met de documenten. Misschien had hij gelogen inderdaad en was het een manier van hem om het zwart te maken van Ferrari te bevorderen, maar dat kan niemand nu meer met 100% zekerheid zeggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 12:21:53
En ja Mclaren is schuldig, maar het staat niet helemaal in een goed daglicht, want het is nooit helemaal duidelijk geworden hoe het nou precies zat.
Dat wij als volgers niet alles weten, houdt niet in dat niet alles helemaal duidelijk is, he.

Folkert

Citaat van: 0634 op 04 mei 2009 - 13:54:21
Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 12:21:53
En ja Mclaren is schuldig, maar het staat niet helemaal in een goed daglicht, want het is nooit helemaal duidelijk geworden hoe het nou precies zat.
Dat wij als volgers niet alles weten, houdt niet in dat niet alles helemaal duidelijk is, he.
Klopt, maar dan moet het ook geen verrassing zijn als er mensen zoals ik vragen gaan stellen. Of twijfel zetten bij de gevolgde procedure.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Als je niet alles weet, moet je ook soms aannemen dat anderen die wel alles weten, hun werk goed doen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 04 mei 2009 - 14:07:26
Als je niet alles weet, moet je ook soms aannemen dat anderen die wel alles weten, hun werk goed doen.
Ja, maar waarom zouden ze dat dan verborgen houden?
En als er zaken zijn geweest die vergelijk baar zijn, maar anders worden behandeld zou ik wel willen weten waarom het anders is aan gepakt. De FIA claimed al jaren dat het opener en toegankelijker wil zijn voor de fans, dan zouden ze kunnen beginnen met het uitleggen van soms idiote beslissingen. Of het uitblijven van beslissingen. Als ik dan naar Renault kijk, die ook is betrapt op illegale informatie, waarom die dan er zoooo mild van afkwamen. En ja ik geloof wel dat de FIA sommige dingen wel goed doet, maar sommige dingen doen ze (Bewust??) fout of anders.

En voor de duidelijkheid: Mclaren is terecht gestraft, al hadden ze Heikki gewoon met rust kunnen laten.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 14:12:37Als ik dan naar Renault kijk, die ook is betrapt op illegale informatie, waarom die dan er zoooo mild van afkwamen.

Je hebt de klok weer eens horen luiden maar weet weer niet waar de klepel hangt?

Zoals ik hier eerder al gepost heb, Renault heeft onmiddellijk ZELF aangifte gedaan bij de FIA en volledige medewerking verleend.
McLaren is betrapt door een copyshop medewerker, heeft daarna systematisch gelogen en het onderzoek in de beginfase tegenwerkt en vertraagd.
Bovendien is er bewijs dat McLaren de informatie daadwerkelijk gebruikt heeft en dat de informatie gedeeld is binnen het team. En het gaat niet alleen om dat document. Ze kregen ook fuel load info van Stepney en wie weet wat nog meer.

De situaties van Renault en McLaren zijn totaal niet vergelijkbaar.

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

#100
Citaat van: F_A_Diaz op 04 mei 2009 - 15:19:40
Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 14:12:37Als ik dan naar Renault kijk, die ook is betrapt op illegale informatie, waarom die dan er zoooo mild van afkwamen.

Je hebt de klok weer eens horen luiden maar weet weer niet waar de klepel hangt?

Zoals ik hier eerder al gepost heb, Renault heeft onmiddellijk ZELF aangifte gedaan bij de FIA en volledige medewerking verleend.
McLaren is betrapt door een copyshop medewerker, heeft daarna systematisch gelogen en het onderzoek in de beginfase tegenwerkt en vertraagd.
Bovendien is er bewijs dat McLaren de informatie daadwerkelijk gebruikt heeft en dat de informatie gedeeld is binnen het team. En het gaat niet alleen om dat document. Ze kregen ook fuel load info van Stepney en wie weet wat nog meer.

De situaties van Renault en McLaren zijn totaal niet vergelijkbaar.



Altijd fijn hoe jij reageert, als of jij altijd alleen gelijk hebt. :)  Ik heb al gezegd dat ik neit Zoals ik eerder ook al keer zei: Renault deed dat pas na het hele zaakje met Mclaren. Mclaren was gestrafd, toen kwam renault er mee.

En kwam Renault er ook helemaal uit zich zelf mee? Nee, pas nadat Mclaren? het aangaf kwam Renault er mee. En wie zegt dat Renault ook niet gebruik gemaak heeft van de documenten? Dat kan alleen als je onderzoekt. Maar omdat Renault er zelf mee kwam, hoefden ze niet onderzocht te worden? Misschien hadden ze alles al gebruikt of geleerd en hadden ze het niet meer nodig. Complot theorie misschien, maar het zou kunnen.
Ik denk dat Mclaren in het begin niet gelogen heeft en het echt niet wist wat er precies in het team speelde. En het is op een gegeven moment er in geslopen en dat Dennis het echt niet wist.

En nogmaals: Het begon bij Mclaren allemaal met die kopieerwinkel medewerker. Al de rest is pas later aan het licht gekomen. Dat Mclaren de informatie gebruikt had, die Nigel hun gegeven had, wist jij ook niet van te voren. Wie zegt dat Renault dat ook niet had in 2007? Het is 2 jaar geleden, weet niet meer hoe alles nou precies is gegaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 12:21:53
Citaat van: Ferrari 2009 op 04 mei 2009 - 11:30:59
Volgens mij zoek jij gewoon dingen die er niet zijn, Burorri...
Niet echt. Ik vind het gewoon merkwaardig. Ik heb het wel vaker aangekaart op andere fora ook, en het spijt me dat ik het zeg. MAar het zijn vaak Ferrari Fans die het dan zonder goede argumenten van tafel vegen en dan direct dan naar Mclaren wijzen als enige schuldige.
En ja Mclaren is schuldig, maar het staat niet helemaal in een goed daglicht, want het is nooit helemaal duidelijk geworden hoe het nou precies zat.

En het belangrijkste vind ik dat alle beschuldigingen pas kwamen na dat er groot onderzoek was gehouden. En waarom? Alleen omdat 1 winkel ventje zei dat hij Mclaren personeel met geheime Ferrari documenten zag? Sorry, maar dat vind ik geen reden voor een onderzoek in te stellen.
zou het zelde zijn als ik morgen FIA zou bellen dat ik een Ferrari monteur Mclaren documenten zag kopieren.

Ik vind het vreemd dat er niet zoveel werd gedaan bij Ferrari, na aangeven van Nigel dat ook Ferrari in de weer was met de documenten. Misschien had hij gelogen inderdaad en was het een manier van hem om het zwart te maken van Ferrari te bevorderen, maar dat kan niemand nu meer met 100% zekerheid zeggen.

moesten de fia dat winkel ventje niet geloven dan reed mclaren vorig seizoen rond met onderdelen van Ferrari, want het was bewezen, ze hadden inderdaad documenten van Ferrari.
Moest jij morgen zeggen dat je een ferrarimonteur zag met mclarenpapieren, dan gaan ze dat ook onderzoeken, maar ze zullen niks vinden en ben jij de pineut ;)

Folkert

Citaat van: robbert op 04 mei 2009 - 17:30:21
Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 12:21:53
Citaat van: Ferrari 2009 op 04 mei 2009 - 11:30:59
Volgens mij zoek jij gewoon dingen die er niet zijn, Burorri...
Niet echt. Ik vind het gewoon merkwaardig. Ik heb het wel vaker aangekaart op andere fora ook, en het spijt me dat ik het zeg. MAar het zijn vaak Ferrari Fans die het dan zonder goede argumenten van tafel vegen en dan direct dan naar Mclaren wijzen als enige schuldige.
En ja Mclaren is schuldig, maar het staat niet helemaal in een goed daglicht, want het is nooit helemaal duidelijk geworden hoe het nou precies zat.

En het belangrijkste vind ik dat alle beschuldigingen pas kwamen na dat er groot onderzoek was gehouden. En waarom? Alleen omdat 1 winkel ventje zei dat hij Mclaren personeel met geheime Ferrari documenten zag? Sorry, maar dat vind ik geen reden voor een onderzoek in te stellen.
zou het zelde zijn als ik morgen FIA zou bellen dat ik een Ferrari monteur Mclaren documenten zag kopieren.

Ik vind het vreemd dat er niet zoveel werd gedaan bij Ferrari, na aangeven van Nigel dat ook Ferrari in de weer was met de documenten. Misschien had hij gelogen inderdaad en was het een manier van hem om het zwart te maken van Ferrari te bevorderen, maar dat kan niemand nu meer met 100% zekerheid zeggen.

moesten de fia dat winkel ventje niet geloven dan reed mclaren vorig seizoen rond met onderdelen van Ferrari, want het was bewezen, ze hadden inderdaad documenten van Ferrari.
Moest jij morgen zeggen dat je een ferrarimonteur zag met mclarenpapieren, dan gaan ze dat ook onderzoeken, maar ze zullen niks vinden en ben jij de pineut ;)
Het was pas achter af bewezen dat ze dat hadden. ;) Vooraf wist niemand of Mclaren het nou wel had of niet.
Maar achteraf praten is makkelijk, nu zullen we inderdaad niks meer vinden. Maar misschien destijds wel. Maar zowieso ben ik niet de pineut, zolang is ze niet aanklaag wegens het bezitten van andersmans papieren zit ik veilig. Ik merk alleen iets op ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 16:02:55
Altijd fijn hoe jij reageert, als of jij altijd alleen gelijk hebt. :) 

Ik geef alleen de feiten weer zoals die bij iedereen bekend zijn, het heeft niets met gelijk of ongelijk te maken.

CitaatZoals ik eerder ook al keer zei: Renault deed dat pas na het hele zaakje met Mclaren. Mclaren was gestrafd, toen kwam renault er mee.

Dat is helemaal niet waar. Renault heeft meteen zelf aangifte gedaan, volgens mij was de hele zaak met McLaren toen nog niet eens begonnen. Het is toen geen groot media verhaal geworden en niemand deed er moeilijk over, het was opgelost voordat het echt een probleem was geworden.
Pas toen McLaren zelf in het nauw kwamen gingen ze rare sprongen maken en rakelden ze het voorval met Renault weer op in een poging om zichzelf vrij te pleiten.
Het is net een klein jongetje die straf krijgt en dan van alles roep om er onderuit te komen.

CitaatMaar omdat Renault er zelf mee kwam, hoefden ze niet onderzocht te worden?

Je weet er weer helemaal niets van. Je moet lezen wat ik zeg, Renault deed zelf aangifte EN WERKTE VOLLEDIG MEE AAN HET ONDERZOEK.

CitaatMisschien hadden ze alles al gebruikt of geleerd en hadden ze het niet meer nodig. Complot theorie misschien, maar het zou kunnen.

Nee dat kan niet. Onderzoek heeft aangetoond dat de informatie binnen Renault niet gedeeld is dus kan er nooit iets uit ontstaan zijn.

CitaatIk denk dat Mclaren in het begin niet gelogen heeft en het echt niet wist wat er precies in het team speelde. En het is op een gegeven moment er in geslopen en dat Dennis het echt niet wist.

Tsja, dat mag jij vinden maar waarom werkt Dennis dan nog het onderzoek tegen en blijven ze ontkennen. De FIA heeft ze meerdere keren de kans gegeven om schoon schip te maken. Ze kozen er echter voor om de boel te bedriegen. Dat lijken mij niet de acties van iemand die onschuldig is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 mei 2009 - 09:29:54
Citaat van: Burorri op 04 mei 2009 - 16:02:55
Altijd fijn hoe jij reageert, als of jij altijd alleen gelijk hebt. :) 

Ik geef alleen de feiten weer zoals die bij iedereen bekend zijn, het heeft niets met gelijk of ongelijk te maken.

CitaatZoals ik eerder ook al keer zei: Renault deed dat pas na het hele zaakje met Mclaren. Mclaren was gestrafd, toen kwam renault er mee.

Dat is helemaal niet waar. Renault heeft meteen zelf aangifte gedaan, volgens mij was de hele zaak met McLaren toen nog niet eens begonnen. Het is toen geen groot media verhaal geworden en niemand deed er moeilijk over, het was opgelost voordat het echt een probleem was geworden.
Pas toen McLaren zelf in het nauw kwamen gingen ze rare sprongen maken en rakelden ze het voorval met Renault weer op in een poging om zichzelf vrij te pleiten.
Het is net een klein jongetje die straf krijgt en dan van alles roep om er onderuit te komen.

CitaatMaar omdat Renault er zelf mee kwam, hoefden ze niet onderzocht te worden?

Je weet er weer helemaal niets van. Je moet lezen wat ik zeg, Renault deed zelf aangifte EN WERKTE VOLLEDIG MEE AAN HET ONDERZOEK.

CitaatMisschien hadden ze alles al gebruikt of geleerd en hadden ze het niet meer nodig. Complot theorie misschien, maar het zou kunnen.

Nee dat kan niet. Onderzoek heeft aangetoond dat de informatie binnen Renault niet gedeeld is dus kan er nooit iets uit ontstaan zijn.

CitaatIk denk dat Mclaren in het begin niet gelogen heeft en het echt niet wist wat er precies in het team speelde. En het is op een gegeven moment er in geslopen en dat Dennis het echt niet wist.

Tsja, dat mag jij vinden maar waarom werkt Dennis dan nog het onderzoek tegen en blijven ze ontkennen. De FIA heeft ze meerdere keren de kans gegeven om schoon schip te maken. Ze kozen er echter voor om de boel te bedriegen. Dat lijken mij niet de acties van iemand die onschuldig is.
En jij weet er natuurlijk alles van he? Heb jij nog een link dan waar in staat dat Renault volledig mee werkt aan dat onderzoek en dat er niks is uit gekomen.

En Renault kwam er zelf niet mee, daar kwam Mclaren mee. 
http://www.nu.nl/formule1/1231877/mclaren-beschuldigt-renault.html

Daarnaast is mclaren tot de bodem uitgezocht en van A-Z omgekeerd. Renault kwam er met een simpele en korte onderzoek van af. Daarnaast is ook het in bezit zijn van die documenten strafbaar. En Renault gaf toe dat ze er inhebben gekeken, maar niet hebben gebruikt. Lekker makkelijk, want wat als ze het wel wilde gebruiken, maar dat dat niet bij hun auto paste?
http://www.trouw.nl/nieuws/sport/article1522743.ece
Trotse vader van Rosalie(L)