Bernie bedriegt de boel

Gestart door leproffesseur, 27 april 2009 - 21:42:03

« vorige - volgende »

leproffesseur

Volgens Bernie  en zijn achterban is Bahrein en ik citeet"het kloppend hart van de f1".
De waarheid is dat bahrein enkel op de kalender staat omdat de arabieren er grof geld voor over hebben.
Bahrein is een zielloze hoopje beton in het midden van de woestijn die 1 per jaar wordt afgestofd om een gp te houden.
En dat in een zogezegd" schitterend"infrastructuur die veel te groot is en ook geen enkele f1 traditie ademt.
De lokale bewoners haken massal af  ook al beweren de almachtige sjeiks het tegendeel.In China,Malesie was
het nu ook niet bepaald goed gevuld om voorzichtig uit te drukken.Op vrijdag en zaterdag lege tribunes en ondanks kunstingrepen van
bedrijven die wernemers verplichten om op zondag te gaan kijken in ruil voor dagje verlof.En stoeltjes die in levendige en verschillende
kleuren worden geschilderd die de indruk moeten geven op t.v van ver gezien dat de tent vol zit.Een trucje die Bernie leerde toen
hij jaren geleden races organiseerde in oorden die geen racecultuur hadden.De wereldsterren die je vaak in verre races ziet en voor
de t.v verklaren(Eric clapton b.v dit weekend) dat "het circuit de favoriete circuit is van hen"zijn pure marketingsmachines die door  bernie
ingefluisterd werden op voorhand.Ja ja dat zal wel... ::)

F_A_Diaz

Ja uhh okee....? :-\

Formule 1 draait om geld en marketing ? Holy shit, dude !!!
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Ja, ik zie het probleem ook niet zo...

leproffesseur

Het is dus een sport waar alles om geld draait en dan mag je
af en toe eens manipuleren en dat is geen enkel probleem?
Waar ligt de grens en wordt het geen circus en misschien weten we
nog niet alles...

Niels_

Ergens moet de kerk wel in het midden blijven hoor. Zou toch gewoon belachelijk zijn mocht er geen GP van Groot-Brittannië meer zijn? Geen thuisraces meer voor Button en Hamilton, daar waar het publiek nu net wel warm voor loopt...

RadioActiveMan

Bernie speelt al jaren vieze spelletjes en dreigt al evenveel jaren met het hele circus richting het oosten te verhuizen.
Bernie is een arrogante blaaskaak die heel goed weet waar hij mee bezig is en iedereen in zijn zak heeft zitten.
Bernie heeft echter de Europese fans heel hard nodig om zijn miljoenen binnen te kunnen halen, kijk maar naar de aangepaste starttijden van de laatste paar GP's. Volgens mij is hij dus nog niet direct weg.

Ferrari 2010

Bernie is een zakenman en ziet de F1 als zijn bedrijf. Meer valt daar niet over te zeggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

SDG

Citaat van: Beco op 29 april 2009 - 12:20:20
Bernie speelt al jaren vieze spelletjes en dreigt al evenveel jaren met het hele circus richting het oosten te verhuizen.
Bernie is een arrogante blaaskaak die heel goed weet waar hij mee bezig is en iedereen in zijn zak heeft zitten.
Bernie heeft echter de Europese fans heel hard nodig om zijn miljoenen binnen te kunnen halen, kijk maar naar de aangepaste starttijden van de laatste paar GP's. Volgens mij is hij dus nog niet direct weg.


Bernie is de paus van de F1. En pausen sterven doorgaans in het zadel, dus neen we zijn nog niet van hem af.  ;)

kaisz

Bernie is meer zakenman dan Formule1 liefhebber....iedereen weet het dus een keer verkeerd gaat.
Een zakenman trekt zich van iets af als het geen winst oplevert, een liefhebber niet.

Dankzij Bernie is wel de hele F1 circus zo groot. 10 jaar geleden was de formule 1 niet eens 10% van de waarde nu. Dus credits mag Bernie sowieso krijgen. Vind wel jammer dat hij zijn GP's verpacht. Er worden nu races in Malaysie en China gehouden, 2 landen dat eigenlijk niets hebben met racen. Ik denk dat er gauw Chinese en/of Maleisische coureurs komen om deze landen warm te krijgen voor F1. Nu worden daar alleen maar races gehouden om meer Europese bezoekers te trekken.

Hopelijk snapt Bernie dat F1 op instorten staat en dat hij maar weer eens naar de basis moet gaan.

F_A_Diaz

Citaat van: Scuderia91 op 28 april 2009 - 23:00:49
Ergens moet de kerk wel in het midden blijven hoor. Zou toch gewoon belachelijk zijn mocht er geen GP van Groot-Brittannië meer zijn? Geen thuisraces meer voor Button en Hamilton, daar waar het publiek nu net wel warm voor loopt...

Er zijn meer landen met dan zonder GP. Waarom zou GB meer recht hebben op een GP? Het is toch een WERELD kampioenschap? Natuurlijk heb ik graag een race in GB maar dan moeten ze wel hun zaakjes voor elkaar hebben. Iedereen loopt altijd wel te zeiken over Bernie maar hij werd ook al sinds de jaren negentig bedonderd door Silverstone, die iedere keer allerlei verbeteringen beloofden maar nooit leverden. Bernie probeert het nu nog een keer in Donington, als dat ook weer misloopt kan niemand hem ongelijk geven dat hij weggaat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 29 april 2009 - 13:24:01
Hopelijk snapt Bernie dat F1 op instorten staat en dat hij maar weer eens naar de basis moet gaan.
Staat de F1 dan op instorten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

kaisz

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:50:23
Citaat van: kaisz op 29 april 2009 - 13:24:01
Hopelijk snapt Bernie dat F1 op instorten staat en dat hij maar weer eens naar de basis moet gaan.
Staat de F1 dan op instorten?

Niet dan?
1. Elk jaar moet er bezuinigd worden, want anders vallen er teams af.
2. Elk jaar veranderen regels waardoor zelfs de teams niet weten waar ze aan toe zijn.
3. Economische crisis waardoor sponsoren vaak afhaken.

en nog heb ik het nog niet over de interne behandelingen van de waardeloze stewards die het begrip: race-ongelukje, niet kennen.

Toyoda

Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 15:45:12
Citaat van: Scuderia91 op 28 april 2009 - 23:00:49
Ergens moet de kerk wel in het midden blijven hoor. Zou toch gewoon belachelijk zijn mocht er geen GP van Groot-Brittannië meer zijn? Geen thuisraces meer voor Button en Hamilton, daar waar het publiek nu net wel warm voor loopt...

Er zijn meer landen met dan zonder GP.
Er zijn 193 landen. waar zijn die gp's dan?
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

RadioActiveMan

Citaat van: Toyoda op 29 april 2009 - 16:25:31
Citaat van: F_A_Diaz op 29 april 2009 - 15:45:12
Citaat van: Scuderia91 op 28 april 2009 - 23:00:49
Ergens moet de kerk wel in het midden blijven hoor. Zou toch gewoon belachelijk zijn mocht er geen GP van Groot-Brittannië meer zijn? Geen thuisraces meer voor Button en Hamilton, daar waar het publiek nu net wel warm voor loopt...

Er zijn meer landen met dan zonder GP.
Er zijn 193 landen. waar zijn die gp's dan?

Gegrilde Pinda's bedoelde hij  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 29 april 2009 - 16:11:14
Citaat van: Ferrari 2009 op 29 april 2009 - 15:50:23
Citaat van: kaisz op 29 april 2009 - 13:24:01
Hopelijk snapt Bernie dat F1 op instorten staat en dat hij maar weer eens naar de basis moet gaan.
Staat de F1 dan op instorten?

Niet dan?
1. Elk jaar moet er bezuinigd worden, want anders vallen er teams af.
2. Elk jaar veranderen regels waardoor zelfs de teams niet weten waar ze aan toe zijn.
3. Economische crisis waardoor sponsoren vaak afhaken.

en nog heb ik het nog niet over de interne behandelingen van de waardeloze stewards die het begrip: race-ongelukje, niet kennen.
Als je de F1 vergelijkt met andere kampioenschappen, dan hebben ze absoluut geen problemen. Je moet eens gaan kijken naar kampioenschappen als BelgianGT, BritischGT en het gelijkaardige Duitse kampioenschap. Die doen het veel slechter. Het is niet omdat je moet bezuinigen, dat je op instorten staat hé. Tijden veranderen, dus budgetten ook. F1 heeft een tijdje heel veel geld gekost, en nu vind men dat dat misschien toch wat minder kan. Niet meer, niet minder. Door de economische crisis verdwijnen er sponsoren en komen er weer nieuwe bij. Nu steekt uiteraard niemand zen geld erin, maar na het dal van de crisis zal je duidelijk zijn dat er niet alleen bedrijven zijn die als verliezer uit de strijd komen, maar dat er dus ook als winnaar uit komen. Die dan sterker voor de dag komen;
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.