Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

Forza F1

Citaat van: 0634 op 20 juni 2009 - 12:45:37
Citaat van: Forza Ferrari op 19 juni 2009 - 19:01:13
Da's waar... maar het grootste probleem was dat het een zijdelingse crash was.... een frontale had hij misschien nog eerder overleefd... :(
Denk je? Frontaal met 280 tegen een betonnen muur, lijkt jou beter dan zijdelings?

Ja, lijkt me alleszins toch niet slechter. Zijdelingse bescherming is nog moeilijker dan frontaal. Maar toch..."bescherming" was er in die tijd nog niet echt. Het is door het overlijden van Senna dat men zo drastisch de veiligheid is beginnen verhogen, en maar goed ook  :)

Ferrari 2010

Je moet eens rechtdoor tegen een muur lopen of er schuin tegenaan lopen. Dan ga je het verschil wel merken hoor. ;D ;D
ps. Probeer de schuine eerst, de kans is groot dat je na de frontale, de schuine niet meer zal kunnen uitvoeren ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Forza Ferrari op 20 juni 2009 - 13:47:49
Citaat van: 0634 op 20 juni 2009 - 12:45:37
Citaat van: Forza Ferrari op 19 juni 2009 - 19:01:13
Da's waar... maar het grootste probleem was dat het een zijdelingse crash was.... een frontale had hij misschien nog eerder overleefd... :(
Denk je? Frontaal met 280 tegen een betonnen muur, lijkt jou beter dan zijdelings?

Ja, lijkt me alleszins toch niet slechter. Zijdelingse bescherming is nog moeilijker dan frontaal. Maar toch..."bescherming" was er in die tijd nog niet echt. Het is door het overlijden van Senna dat men zo drastisch de veiligheid is beginnen verhogen, en maar goed ook  :)

Het is waar dat de veiligheid sterk verbeterd is maar het is ook niet zo dat er toen niets aan gedaan werd. Voor Senna en Ratzenberger was Ricardo Paletti in 1982 de laatste die tijdens een race verongelukte, dat is dus 14 jaar eerder. Elio de Angelis liet ook het leven in 86 maar dat was tijdens een testsessie, wat tevens ook de reden was dat hij overleed. Als het tijdens een GP weekend was gebeurd, waren er meer marshalls en een helikopter geweest waardoor hij het zeer waarschijnlijk wel had overleefd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 22 juni 2009 - 13:53:34
Citaat van: Forza Ferrari op 20 juni 2009 - 13:47:49
Citaat van: 0634 op 20 juni 2009 - 12:45:37
Citaat van: Forza Ferrari op 19 juni 2009 - 19:01:13
Da's waar... maar het grootste probleem was dat het een zijdelingse crash was.... een frontale had hij misschien nog eerder overleefd... :(
Denk je? Frontaal met 280 tegen een betonnen muur, lijkt jou beter dan zijdelings?

Ja, lijkt me alleszins toch niet slechter. Zijdelingse bescherming is nog moeilijker dan frontaal. Maar toch..."bescherming" was er in die tijd nog niet echt. Het is door het overlijden van Senna dat men zo drastisch de veiligheid is beginnen verhogen, en maar goed ook  :)


Het is waar dat de veiligheid sterk verbeterd is maar het is ook niet zo dat er toen niets aan gedaan werd. Voor Senna en Ratzenberger was Ricardo Paletti in 1982 de laatste die tijdens een race verongelukte, dat is dus 14 jaar eerder. Elio de Angelis liet ook het leven in 86 maar dat was tijdens een testsessie, wat tevens ook de reden was dat hij overleed. Als het tijdens een GP weekend was gebeurd, waren er meer marshalls en een helikopter geweest waardoor hij het zeer waarschijnlijk wel had overleefd.
Het is eigenlijk ook verbazingwekkend dat Senna het enige dodelijke slachtoffer was in al die jaren. Was Bellof ook niet ergens 85 of 86 overleden in een test? Of was hij overleden bij de sportcars race op Spa?
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3


RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 22 juni 2009 - 14:46:28
Het is eigenlijk ook verbazingwekkend dat Senna het enige dodelijke slachtoffer was in al die jaren.
euhm *vingeropstekend* Enige? Ratzenberger telt weer niet mee?

scho0634

Bellof overleed inderdaad tijdens een sportscar race op Spa. Dus geen F1-dode.

Dat Ratzenberger steeds vergeten wordt is tragisch.

Folkert

Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:10:17
Bellof overleed inderdaad tijdens een sportscar race op Spa. Dus geen F1-dode.

Dat Ratzenberger steeds vergeten wordt is tragisch.
Ben Ratzenberger zeker niet vergeten. Dacht dat we het over race slachtoffers hadden en Ratzenberger is in de kwalificatie gestorven. Misschien beetje mieren geneuk over "Wanneer" Maar zo dacht ik er aan. Race was in mijn ogen andere omstandigheid dan kwalificatie. Maar goed nog steeds lang geduurd.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Huh? Je had het over een F1 race terwijl je nadacht of Beloff was gestorven in een test of in een sportscar?

Soms snap ik jou niet hoor.

Folkert

Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:40:34
Huh? Je had het over een F1 race terwijl je nadacht of Beloff was gestorven in een test of in een sportscar?

Soms snap ik jou niet hoor.

Hahah, verrek. Ja soms ben ik ook chaotisch in mijn hoofd. Denk dat ik Bellof automatisch link aan Senna en Monaco 84. En gezien het over Senna ging, moest ik aan Bellof denken en heb ik die er bij geschreven.
Gelukkig snap je me soms maar niet :P, maar dat vind ik al heel wat, want ik snap mij zelfs soms niet eens. ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 23 juni 2009 - 20:10:17
Bellof overleed inderdaad tijdens een sportscar race op Spa. Dus geen F1-dode.

Dat Ratzenberger steeds vergeten wordt is tragisch.

Volgens mij zeg ik toch duidelijk: "Voor Senna en Ratzenberger..."

Daarnaast moet je ook niet zo heel dramatisch doen, dat veel mensen Ratzenberger niet zo goed kennen is niet zo vreemd en dan heeft niets te maken met geen respect tonen ofzo. Hoe je het ook wend of keert, de dood van Ratzenberger is een voetnoot in de F1 geschiedenis, de dood van Senna een heel hoofdstuk. Daar kan je moeilijk over doen maar dat is nu eenmaal zo.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 12:00:25
Volgens mij zeg ik toch duidelijk: "Voor Senna en Ratzenberger..."

Daarnaast moet je ook niet zo heel dramatisch doen, dat veel mensen Ratzenberger niet zo goed kennen is niet zo vreemd en dan heeft niets te maken met geen respect tonen ofzo. Hoe je het ook wend of keert, de dood van Ratzenberger is een voetnoot in de F1 geschiedenis, de dood van Senna een heel hoofdstuk. Daar kan je moeilijk over doen maar dat is nu eenmaal zo.

Het gaat dan ook niet altijd over wat jij hebt gezegd. Deze keer ging het over een comment van Burorri.   ::)

Als je zegt dat Senna de enig F1 dode is in al die jaren mag je daar gerust op antwoorden dat het niet zo is en helemaal als het in een F1-forum is waar Ratzenberger al 1000 keer is vernoemd de laatste 10 pagina's en dat degene die de betreffende comment geplaatst heeft wel iets kent over de geschiedenis van de F1.  ;)

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 24 juni 2009 - 12:00:25
Volgens mij zeg ik toch duidelijk: "Voor Senna en Ratzenberger..."

Ik reageerde niet op jou.

flupke3

Wat  gaat er volgend jaar met die volle benzinetanks trouwens gebeuren bij een crasch?
Er zijn daar wel verbeteringen aan gebeurd  en het is al lang geleden dat een bolide blleef
branden maar ik vraag me af of het toch niet meer risico aan verbonden is?

scho0634

Och, er zitten ook nogal wat risico's aan bijtanken, en dat valt nu weer weg.